Ei tarvi turhaan jalkaa nostaa kokonaan pois kun lepää jalan painolla tossa niin rullaa. Sit jos täytyykin jarruttaa ni nostamalla hoitui.
En keksi kyllä miten jalan siirtely tuon sijasta on kätevämpää, helpompaa tai mukavampaa..
Yksilö, tottumus eroja jne. ja jos haluaa että se kaasupolkimen energiantalteenotto muistuttaa polttista (laaja käsite), mutta siis ei korvaa jarrua, vaan hiljentää. ja sitten jarrulla jarruttaa jos tarve.
Yhdellä polkimella ajosta on puolensa, ja voisihan se olla "kiikku", eli samassa polkimessa jarrutus tarvisi muutakin kuin jalan noston.
Eli jos syystä tai toisesta pitkäajorupeama ja ei voi käyttää vakkaria, ja tai se jalke on huonosti, niin tarve leputtaa tai muuten nostaa jalkaa kaasulta lyhyeksi aikaan, niin joku voi toivoa että se onistuu ilman vakkarin kytkemistä (ja toimimista).
Kaasupoljin ja jarrut toki tarvii kaikissa autoissa vähän totuttelua, mutta ei ole toivottavaa että maantievauhdissa tulee liianisoja yllätyksiä. Jallan nosto, vakkarin pois kytkentä, polkimelle meno, jne.
Onko tästä tulossa myös fossiilimalli, kun siihen on suunniteltu iso jäähdyttimensäleikkö? Minusta se saa auton näyttämään vanhanaikaiselta. BMW:n iX:ssä on myös iso "säleikkö". Onko näissä suunnittelusuuntauksissa vaan taustalla halu tyydyttää kuskien tarve viestiä ettei autoa hankittu ainakaan ympäristösyistä?
"Säileiköt", BMW munuaiset ovat aivan viimevuosna kasvaneet, eli muotia nyt. toki joissain autossa on jotain kasari muotia, jolloin säillökkä oli minimmissään (no toki oli, mutta ulkonällisesti piilotettu), vanhoissa sähkiksissä korostettiin säleikön puuttumista, kasari tyyliin.
Viimevuosina polttismalleissa alkannut näkyyn se että polttispiirteitä piilotellaan, se tunnusomaisin, eli pakoputki ei välttämättä takaa helpolla erotu, toki edelleen on niitä missä sitä pakoputken päätä korostetaan.