Yleistä keskustelua sähköautoista

TM:n talvitestien ensimakua toimintamatkan äärirajalla: Korealaiset ja kiinalaiset toimii huonosti tai antaa väärää tietoa akun loppumisesta pakkasella. Volkkari, Tesla ja Bemari toimi luotettavasti. Volvon softa oli vanha, mutta sekin on ehkä ok.

Ehkä perinnevalmistajilla on vielä jotain annettavaa sähköautojenkin kanssa, vaikka kiinalaisten tulemista on kovasti povattu (puhuttiinhan siitä aina välillä polttistenkin kanssa).
 
Ehkä perinnevalmistajilla on vielä jotain annettavaa sähköautojenkin kanssa, vaikka kiinalaisten tulemista on kovasti povattu (puhuttiinhan siitä aina välillä polttistenkin kanssa).
Eiköhän ne uudet merkit tule ryminällä ja korjaavat tuotteensa sitten myöhemin. Nyt pusketaan houkuttelevan oloisia tuotteita nopeasti ja halvalla markkinoille, ennen kuin kaikki on hiottu valmiiksi. Kysymys on minusta vain siitä, korjataanko toiminta päivityksellä vai vasta seuraaviin malleihin.
 
Eiköhän ne uudet merkit tule ryminällä ja korjaavat tuotteensa sitten myöhemin. Nyt pusketaan houkuttelevan oloisia tuotteita nopeasti ja halvalla markkinoille, ennen kuin kaikki on hiottu valmiiksi. Kysymys on minusta vain siitä, korjataanko toiminta päivityksellä vai vasta seuraaviin malleihin.

Kärjistetysti Dacia vai premium. Varmaan kiinalaiset varmaan toimii A-B liikkumisen, mutta kompromissejä joutuu tekemään enemmän tai vähemmän. Teslan 10v etumatka kohta kurottu kiinni sekin alkaa olla kohta uusi Corolla hinnanlaskuineen moni ottaisi paremman, mutta hinta määrää.
 
Corolla (tai) Toyota ei ole halpa auto, mistä moinen käsitys? Valmistuskustannuksissa ja valmistustehokkuudessa Tesla on edelleen täysin omaa luokkaansa. En usko perinnevalmistajien kurovan tuota etumatkaa ihan heti. Siitä valtavasta tehottomasta alihankintaverkostosta ei pääse ihan heti eroon.

Lähinnä teknistä etumatkaa tarkoitin, lähinnä Corolla on ollut täällä se myydyin tavallinen uusi auto.
 
Siitä valtavasta tehottomasta alihankintaverkostosta ei pääse ihan heti eroon.
Mistä moinen väite että se olisi tehoton ? Ja miksi siitä pitäisi päästä eroon ?
In House filosofia ei välttämättä ole paras ratkaisu. Tämä on yleinen harhaluulo.
Alihankinnalla on omat haittapuolensa, mutta myös suuria etuja, jota "In House:lla" ei voi koskaan saavuttaa.

Valmistuskustannuksissa ja valmistustehokkuudessa Tesla on edelleen täysin omaa luokkaansa.
Onko todella näin. Onko Tesla viivan alle jäämässä rahassa kaikkein paras ? Sillähän sitä mitataan loppupelissä.
 
Viimeksi muokattu:
XC90 on myöhässä kuukausikaupalla softaongelmien takia. Volkswagen ei onnistu saamaan edes valaistuja ilmastoinnin painikkeita kaikkiin uusiin malleihin (oliko nämä jo 2 vuotta sitten ongelma?), mielestäni tämä osoittaa aika hyvin sen kuinka kömpelö tuo alihankintaketju on.
Ja Teslako on malliesimerkki siitä kuinka softa on priimaa ja laitteet toimii ? Ja lupaukset toteutetaan aikatauliusssa. Oleppa nyt rehellinen.

Alihankintaketjut on rakennettu vanhanaikaista auton valmistusta ja kasausta ajatellen. Samasta muotista rakennettiin samaa tavaraa kohtuullisen pitkiä ajanjaksoja ilman tarvetta tai kykyä reagoida muutoksiin.
Ja tämäkö ei voi muuttua tai on tuomittu ikuisesti toimimattomaksi ? Olen aivan varma että se kykenee siihen siinä missä ennenkin. Autoja tässä edelleen valmistetaan. Ero ei loppupelissä ole niin iso kuin voisi kuvitella.

Edes kiinalaiset ei pysty kilpailemaan samantasoisilla tuotteilla hinnalla, vaikka ovatkin raskaasti valtion subventoimia. Näiltä ei tietysti saa luotettavia talouslukuja mistään, kun kyseessä on venäjän kanssa kaveeraava diktatuuri.
Nämä ovat kaksi eri asiaa. Kannattava liiketoiminta pitkällä tähtäimellä ja myyntihinnat.

Lisäksi on hyvä muistaa, että missä Tesla on vielä oppipoika. Masssavalmistus ja sen tuomat haasteet ja vastuut. Ne tulevat viiveellä kasvoille. Ovat tuleet kaikille ja tulevat jatkosssakin.
 
Just kävi Teslan Mobile service säätämässä ja vaihtamassa pyyhkijän varren takuuseen. Mielestäni tätäkään palvelua ei näiltä entisiltä edelläkävijöiltä löydy.
Ei tämäkään liity liiketoiminnan kannattavuuteen suoranaisesti. Tai liittyy. Tosin tätä olen aina ihmetellyt, tuo ei voi olla mitenkään kannattavaa touhua ja rangerin aikaa tuhlaantuu siirtymiin. Mutta kiva palvelu auton omistajille, ei siinä. Jahka automäärät lisääntyvät (massavalmistus ), niin pitää siinä rangereilla kiirettä :)

Fakta on se ettei Teslan tasoista etähallintaa, infotainmenttia ja etädiagnostiikkaa ole tiettävästi vielä kenelläkään. Puutteita on siinäkin, mutta edelleen ihan omalla levelillä kokonaisuutena.
Toisaalta onko tuollaiselle etädiagnostiikalle tarvetta kuluttajan näkövinkkelistä? Jos sellainen olisi ollut edellisisssä autoissani, sillä ei olisi ollut mitään käyttöä. Tai se olisi vaan lähettänyt OK signaalia.

Mitä sitten infortainmentillä tarkemmin tarkoitat ja sen edistyksellisyydellä ?
Ja etähallinta. mistä oleellisesta muut kuin Teslailijat ovat jääneet paitsi ?
 
hinnasto-scenic.pdf (renault.fi)

1707913516953.png


Aika huoletonta perheautoilua sinänsä. Normitakuu on 4 v / 100 000 km eli tuohon pari vuotta lisää niin aika hyvä paketti suomalaisen normiajosuoritteella ja voisi olla erinomainen perhekärry. Toki itselle se nelivedon puute on todellinen deal breaker.
 
Yksi työntekijä saa kiertämällä hoidettua aika monta pienempää takuukorjaustapausta verrattuna siihen, että siihen sidotaan koko huolto-organisaatio, edistyneempi mekaanikko ja liiketila. Tämä on nimenomaan kannattavaa toimintaa niin asiakkaalle kuin palveluntarjoajalle puhumattakaan siitä, että palvelu on tarjolla myös takuuajan jälkeen kaikenlaisissa pienissä huoltotöissä, kuten vaikka raitisilmansuodatinten, pyyhkijänsulkien tai 12v akun vaihtoa varten.

Olen kuullut tästä Teslan huoltotoiminnasta hieman erinlaista tarinaa. Tyypillisesti autojen viat ovat hyvin pitkälti mekaanisia pikkuvikoja joita on mahdoton etädignosisoida.

Asiakkaale kiva juttu ja hieno palvelu , mutta onko se kannattavaa, vahvasti epäilen. Muutoinhan kaikki tuota tekisivät, koska sille ei olisi mitään estettä. Muillehan tuo olisi vielä kannattavampaa kun asiakaskunta moninkertainen. Vai onko syynä se, että kapasiteettia tehokkkaaseen hallikorjaamiseen ei vain ole ?

Jotenkin näistä keskusteluista hohkaa aina läpi se, että asiat ovat monesti Teslakuskeille hyvin mustavakoisia. Paras liiketoimintamalli, Paras tuotantotehokkuus, Paras kannatavuus, paras infortainemtti, paras etädiagnostikka, paras etähallinta , paras kaikkea yms......
(olet toki tuonnut kirjoituksissasi hyvin myös negatiivisia asioita esille, siitä papukaijamerkki )

Moni asia on varmasti parasta ja moni hyvää, mutta silti välttäisin paras sanan käyttämistä, että meikäläisen tapaiset jäärät ei tartusi niihin :) My bad.

Eipä tästä aiheesta osaltani sen enempää..... over and out.
 
Perinteisestä huollosta puheen ollen, joko (Tesla) Turku on auki? Toimipaikkoja sais tulla lisää kun autokanta kasvaa...
 
Näytti sinne ainakin huoltoaikoja olevan tarjolla.
Ooh. Näin turkulaisena tämä on itselleni arvokas tieto. Joskus muinoin itselleni lupasin etten harkitse Teslaa ennenkuin virallinen huoltocenter löytyy Turusta. Tovihan sitä on jo lupailtu.

Tuumasta toimeen. Varasin viikonlopulle uuden model3:sen koeajon. On asiaa Tampereelle niin koeajetaan se autokin siinä Lempäälässä samalla. Jotta nyt saisi sitten mahdollisesti nämä erityisen huonot puolet autosta esiin niin vinkatkaa Tampereen suunnalla teslailijat että missä kannattaa käydä ajamassa ja millä parametreillä että saisi mahdollisimman monta haamujarrutusta, kuivan/puhtaan lasin pyyhkäisyä yms. koettua. Ja olen tämän suhteen vakavissani enkä piruile. Kertokaa miten ja missä sitä autoa kannattaa koeajaa jossa saa mahdollisimman realistisen kuvan auton toiminnasta, niin hyvässä kuin pahassa.

Samaa voi tietysti vinkata Turun seudulle. Uskon että uuden koeajetun yksilön jälkeen vuorossa vähän käytetty aikaisemman vuosimallin tuote.

kiitos.
 
Iltahämärässä natriumpainelamppujen alle pimeydestä vakkarilla ajaessa voi ottaa hepulit.
Tietysti kaikkia sivukatuja ja mahdollisimman paskoja tienpintoja, että pääsee tutustumaan miltä tuntuu ajaa.
 
Tuommoinenhan voisi liisarina mennä mutta itse en ainakaan haluaisi lähteä ensimmäiseksi beettatestaajaksi Suomen olosuhteissa.

Karkeasti seuraavat kriteerit pitää omaan käyttööni tulevan auton täyttää:

- TM talvitestiin osallistuminen ja hyväksyttävä tulos
- Kestotestitulos 60 000 km TM tai vastaava
- Hirvenväistökoe "Moose Test" Youtubessa
- Euro Ncap kolaritestitulos ja youtube siitä
- Tarkat tekniset tiedot tiedossa: Huoltoväli, takuu, akkutakuu ja sen rajaukset, range kesällä ja talvella, perävaunun vetopaino, muiden käyttäjien kokemukset
- Huolto-organisaatio, huoltohinnat ja huoltopaikkojen sijainnit
- Koeajokokemukset: Nitinät, natinat, melutaso, kommentit ajo-ominaisuuksista, kommentit ajojärjestelmästä ja viihdejärjestelmästä esim Teams yhteensopivuus ja käytettävyys, lämmityslaitteen toiminta ja riittävyys, ilmastointilaitteen toimivuus.
- Vakuutushinnat, varaosahinnat, rengashinnat
- Latausjärjestelmän toimivuus, esim akun esilämmitysmahdollisuus ennen latausta ja latauksen nopeus erillaissa olosuhteissa

Nyt alkaa olla kiinalaista referenssiäkin esillä TM talvitestissä. Tässä muutama mittaus/arviointitulos testistä kiinalaisen osalta. En viitsi laittaa enempää esille että ei tule syytöksiä tekijänoikeuksien alaisen materiaalin levittämisestä maksulliselta sivulta.

1707927531691.png


1707927594588.png


1707927660339.png


Ehkä olleellisinta kokonaisuudessa tässä testin 1. osassa oli että tuo BYD jäi selkeästi viimeiseksi koko testien yhteenvedon loppuarvosanassa.

Varsinainen yllätys se ei ollut. Odotellaan referenssejä noihin muihin aiemmin luettelemiini kriteereihin kiinalaisautojen osalta.
 
Ärhäkkä Hyundai, Ioniq 5 N on saanut Suomessakin hinnat:

- alk 79 390e
- 84 kWh
- 448 kW / 740 Nm, boost 488 kW / 770 Nm
- 0-100 km/h 3,5s, boost 3,4s
- 260 km/h
- DC-latausteho max
239 kW
 
Nyt alkaa olla kiinalaista referenssiäkin esillä TM talvitestissä. Tässä muutama mittaus/arviointitulos testistä kiinalaisen osalta. En viitsi laittaa enempää esille että ei tule syytöksiä tekijänoikeuksien alaisen materiaalin levittämisestä maksulliselta sivulta.

1707927531691.png


1707927594588.png


1707927660339.png


Ehkä olleellisinta kokonaisuudessa tässä testin 1. osassa oli että tuo BYD jäi selkeästi viimeiseksi koko testien yhteenvedon loppuarvosanassa.

Varsinainen yllätys se ei ollut. Odotellaan referenssejä noihin muihin aiemmin luettelemiini kriteereihin kiinalaisautojen osalta.
Miksei tuossa ole arvostelua kitkaeromäestä(ja ehkä lumimäki)? Se kiinnostaisi noista kaikista oli vajaaveto tai ei.
 
Miksei tuossa ole arvostelua kitkaeromäestä(ja ehkä lumimäki)? Se kiinnostaisi noista kaikista oli vajaaveto tai ei.

Kyllä se siellä jutussa on, mutta kuten kirjoitin, niin laitoin vain muutaman high lightin esille tekijänoikeiskysymyksistä johtuen.

Kioskilta lehti, digitilaus tai kirjatoon lehteä lukemaan. Sieltä näkyy kaikki mittaukset ja arvostelut.

1707933836050.png
 
Parempi jättää laittamatta kokonaan, jos ei uskalla lainata kunnolla. Itse olen kyllä laittanut lainauksia artikkeleista surutta jakoon ja tuo TM on sen luokan roskalehti nykyään, ettei kyllä kiinnosta vaikka menettäisivät siinä rahojaan.
Mielestäni oli ihan hyvä tuo TM:n artikkeli, yllättäen nelivedot pärjäsivät parhaiten kitkaeromäessä ja vajaavetoisista Mersu pärjäsi myös erittäin hyvin. Muut olivat sitten hieman heikompia.
 
Ooh. Näin turkulaisena tämä on itselleni arvokas tieto. Joskus muinoin itselleni lupasin etten harkitse Teslaa ennenkuin virallinen huoltocenter löytyy Turusta. Tovihan sitä on jo lupailtu.

Tuumasta toimeen. Varasin viikonlopulle uuden model3:sen koeajon. On asiaa Tampereelle niin koeajetaan se autokin siinä Lempäälässä samalla. Jotta nyt saisi sitten mahdollisesti nämä erityisen huonot puolet autosta esiin niin vinkatkaa Tampereen suunnalla teslailijat että missä kannattaa käydä ajamassa ja millä parametreillä että saisi mahdollisimman monta haamujarrutusta, kuivan/puhtaan lasin pyyhkäisyä yms. koettua. Ja olen tämän suhteen vakavissani enkä piruile. Kertokaa miten ja missä sitä autoa kannattaa koeajaa jossa saa mahdollisimman realistisen kuvan auton toiminnasta, niin hyvässä kuin pahassa.

Samaa voi tietysti vinkata Turun seudulle. Uskon että uuden koeajetun yksilön jälkeen vuorossa vähän käytetty aikaisemman vuosimallin tuote.

kiitos.

Reilun vuoden ainakin pelkkä huolto toiminut Turussa, eikä palvelussa ole kyllä valittamista. Ja saa sieltä vissiin autonkin varattua koeajoon, ainakin yhdessä autossa oli sellaiset teipit kyljessä. Tierankatu osoitteena.

Ilmeisesti se Raisioon huhuttu myyntipiste vielä odottaa vielä itseään.
 
Parempi jättää laittamatta kokonaan, jos ei uskalla lainata kunnolla. Itse olen kyllä laittanut lainauksia artikkeleista surutta jakoon ja tuo TM on sen luokan roskalehti nykyään, ettei kyllä kiinnosta vaikka menettäisivät siinä rahojaan.
Lainata saa kohtuudella, muutoin kyseessä tekijänoikeusrikkomus.
 
Reilun vuoden ainakin pelkkä huolto toiminut Turussa, eikä palvelussa ole kyllä valittamista. Ja saa sieltä vissiin autonkin varattua koeajoon, ainakin yhdessä autossa oli sellaiset teipit kyljessä. Tierankatu osoitteena.

Ilmeisesti se Raisioon huhuttu myyntipiste vielä odottaa vielä itseään.
Aijaa, no onpas outoa. Laitoin nimittäin Teslan sivustolla varaussivustolle ihan oman postinumeron ja sivusto ehdotti koeajoaikoja vain vetokujalle ja lempäälän toimipisteisiin.

edit. Aivan, tierankadulla sijaitsee siis autoklinikka. Autoklinikkahan on teslan huoltokumppani ihan valtakunnallisesti. Vetokujallakin hoitaa paljon teslan huoltoja ja korjauksia.
 
Aijaa, no onpas outoa. Laitoin nimittäin Teslan sivustolla varaussivustolle ihan oman postinumeron ja sivusto ehdotti koeajoaikoja vain vetokujalle ja lempäälän toimipisteisiin.

No kannattaa kokeilla ajella tuosta Tierankadun tienoilta ja bongata sen Autoklinikka-kompleksin pihalta tuo auto.
 
Miksei tuossa ole arvostelua kitkaeromäestä(ja ehkä lumimäki)? Se kiinnostaisi noista kaikista oli vajaaveto tai ei.
Kuten arvata saattaa nelikot vetivät täydet kympit. Eli Tesla, Kia ja Volvo. Testissä lähinnä hämmästeltiin miten hyvän takavedon Mersu on tehnyt etenemiskyvyn osalta.
 
Tänäkään vuonna yksikään TM:n talviautotestiin osallistuvista autoista ei tule saavuttamaan vuonna 2021 testatun Porsche Taycan 4S:n yleisarvosanaa 9,3. Ilmeisesti kehitys ei enää kehity, olettaen että testikriteerit ovat samat :hmm:
 
Yksi työntekijä saa kiertämällä hoidettua aika monta pienempää takuukorjaustapausta verrattuna siihen, että siihen sidotaan koko huolto-organisaatio, edistyneempi mekaanikko ja liiketila.
Eli sen sijaan, että mekaanikko on paikallaan ja autoa tuodaan liukuhihnalta siihen eteen työstettäväksi, saa enemmän autoja korjattua kruisailemalla ympäri maaseutua? Ei pidä paikkaansa millään logiikalla.
Palveluna toki hyvä, mutta syynähän tuohon on tilakulujen pitäminen minimissä.
 
No kannattaa kokeilla ajella tuosta Tierankadun tienoilta ja bongata sen Autoklinikka-kompleksin pihalta tuo auto.
Ei Turussa ole vielä huoltoa, vain Vantaa, Tampere ja Oulu. Turku toimii vielä Autoklinikan kanssa samoissa ja pääosin rangeri. Se auto missä lukee join jotain, niin voi olla vain huoltoauto.
 
Ei Turussa ole vielä huoltoa, vain Vantaa, Tampere ja Oulu. Turku toimii vielä Autoklinikan kanssa samoissa ja pääosin rangeri. Se auto missä lukee join jotain, niin voi olla vain huoltoauto.

Elämme varmaan eri todellisuuksissa, mutta tuonne olen auton saanut sovelluksen kautta vietyä huoltoon, vaikka sitä ei virallisesti sitten ole olemassa...
 
Elämme varmaan eri todellisuuksissa, mutta tuonne olen auton saanut sovelluksen kautta vietyä huoltoon, vaikka sitä ei virallisesti sitten ole olemassa...
Kyllä ne siellä huoltaa mutta se ei ole vielä "virallinen" vaan toimii Autoklinikan kanssa samoissa tiloissa.
Siellä on pääosin rangeri mikä käyttää Autoklinikan nosturia jne.
 
Kyllä Turussa huolto on, vaikka autoklinikan tiloissa toimivatkin. Itsekin siellä pari kertaa autoa käyttänyt. Ja Raisioon tuleva tulee myös autoklinikan kanssa samaan rakennukseen.

Kyllä se ihan virallinen huolto nyttenkin on, vaikka väliaikainen onkin.

” Uusi väliaikainen huoltopiste sijaitsee osoitteessa Tierankatu 7, Turku. Noin 120 neliömetrin tila kolmella nosturilla tulee olemaan vaihtoehto huoltoa tarvitseville Tesla-asiakkaille yhä suositumman Mobile Service -konseptin lisäksi.”

 
Kyllä ne siellä huoltaa mutta se ei ole vielä "virallinen" vaan toimii Autoklinikan kanssa samoissa tiloissa.
Siellä on pääosin rangeri mikä käyttää Autoklinikan nosturia jne.

Ja se on huono juttu, koska ... ?
 
Itse olen kyllä laittanut lainauksia artikkeleista surutta jakoon ja tuo TM on sen luokan roskalehti nykyään, ettei kyllä kiinnosta vaikka menettäisivät siinä rahojaan.

Saanko olla eri mieltä? TM on hyvä lehti edelleen (toiseksi paras heti Skrollin jälkeen) siitä kannattaa maksaa.

Ja ei se ainakaan lehdentekoa helpota jos aletaan kopioimaan sisältöä ja jakamaan netissä. Ei se irtonumero paljon maksa. Ainakin autoilijan budjetissa olematon meno. Itse olen tilaaja jos sillä nyt mitään merkitystä on.
 
Niin ja olisko myös se, että siellä nosturilla on resurssien kannalta fiksumpi vaihdella ajoakkuja ja supermanifoldeja, kuin raitisilmansuodattimia tai pyyhkijänsulkia? Mobile Servicen ukoksi riittää myös kevyemmällä perehdytyksellä, kuin service center mekaanikoksi.
Varmaan vähän makuasioita, mutta ei minua sen suuremmin kiinnosta tuohon taloyhtiön pihaan ottaa jotain Reiskaa vaihtaa uuteen autoon osia.
Mielummin vien sen marmorille että naapurit ei näe sen taas olevan paskana.
 
Varmaan vähän makuasioita, mutta ei minua sen suuremmin kiinnosta tuohon taloyhtiön pihaan ottaa jotain Reiskaa vaihtaa uuteen autoon osia.
Mielummin vien sen marmorille että naapurit ei näe sen taas olevan paskana.

Jos ongelmat on tuota tasoa, niin ehkä kannattaa muuttaa pois taloyhtiöstä ettei tarvi hävetä asuvansa muiden kanssa. OKT:ssa voisit ajatella, et naapurit on kateellisia kun autoakaan ei tarvitse itse viedä mihinkään vaan se tullaan sun luo korjaamaan. Kuvittele olevasi vaikka tärkeä ihminen tai ihminen jolla on pätäkkää.

Kyllä se mobile service on ihan mukava palvelu, vaikka tietysti toivoisi ettei sitä joutuisi ikinä käyttämään. Mutta autoista nyt menee kaikista jotain rikki.
 
Niin ja olisko myös se, että siellä nosturilla on resurssien kannalta fiksumpi vaihdella ajoakkuja ja supermanifoldeja, kuin raitisilmansuodattimia tai pyyhkijänsulkia? Mobile Servicen ukoksi riittää myös kevyemmällä perehdytyksellä, kuin service center mekaanikoksi.

Ja toisaaltamitä auton hinaaminen huoltoon vs. korjaaminen kohteessa maksaa kokonaisuutena? Epäilen tulevan moninverroin halvemmaksi hoitaa monet takuukeikat mobile servicellä hinaus/huolto kombon sijaan.
Jos autossa on sellainen vika mikä vaatii hinaamista huoltoon niin en usko että Mobile service sitä korjaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko noilla rangereilla jokin säävaraus ? Vai vaihtavatko vaikka kaatosateessa esimerkiksi noita raitisilmasuodattimia ?
 
Onko noilla rangereilla jokin säävaraus ? Vai vaihtavatko vaikka kaatosateessa esimerkiksi noita raitisilmasuodattimia ?

Aiemman 3- ja 4-tie hanojen korjauksen yhteydessä kyselivät onko mulla auto sisällä vai ulkona ja kerrottuani ulkokatospaikasta, pyysivät tuomaan heille. Oli jo rangerin aika sovittu vian ilmenemisestä seuraavalle päivälle. Huoltoajan sain torstaina sopiessa heti maanantaiaamuun. Tuolloin taisi olla n. 10-15 asteen pakkaset ennen joulua. Tuon operaation voi kuulemma tehdä rangerikin mutta ahdas katos ja kylmä ulkoilma eivät ollut heille kiva yhdistelmä. Näin sanoivat itse.

Nyt kävivät takakontin osia vaihtamassa katoksessa n. 15 asteen pakkasessa, mutta hommakin oli vain noin 20 minuuttia ja valmis. Tähän saikin sitten osia odotella kuukauden päivät ja ajaa Vetokujalle yhden kerran turhaan.

Yleisarvosana huollolle kuitenkin vielä "ihan ok".
 
Varmaan vähän makuasioita, mutta ei minua sen suuremmin kiinnosta tuohon taloyhtiön pihaan ottaa jotain Reiskaa vaihtaa uuteen autoon osia.
Mielummin vien sen marmorille että naapurit ei näe sen taas olevan paskana.
Ja jos taloyhtiöistä puhutaan niin monen järjestyssäännöissä kaikenlainen autonkorjailu pysäköintipaikoilla on kielletty. Edes kausirenkaanvaihto.
 
Todella kätevää viedä auto parkkihalliin korjaukseen ja käydä samalla kaupassa. Kun voisi viedä huoltoon ja sijaisauto alle.
 
Eiköhän tuo höpinä rangerin kauppakeskuksen parkkihallissa ropaamisista kannata unohtaa alkuunsa.

Kenen tahansa pitäisi ymmärtää käyttää sen verran järkeä, että siellä parkkihallissa ei vaihdeta tuulilasinpyyhkijöitä kummempaa tai tehdä muuta kuin ehkä lisätä pesunestettä autoon.

TI-hallit on valitettavan harvalukuisia toki nykyään.
 
Todella kätevää viedä auto parkkihalliin korjaukseen ja käydä samalla kaupassa. Kun voisi viedä huoltoon ja sijaisauto alle.
Nyt kun sanallistit, niin todella näppärää. Renkaanvaihto ja pesupalvelua noissa on taviksille. Auto huolto ihan kunkku.
 
Mistä tämä Ranger ja tuulilasinpyyhin yhdistelmä on tullut puheeksi. Vaihtaako Ranger pyykimet jos soittaa Teslalle että ovat huonot vai mikä juttu tässä on takana ? Miksi niitä vaihdetaan ?
 
Mistä tämä Ranger ja tuulilasinpyyhin yhdistelmä on tullut puheeksi. Vaihtaako Ranger pyykimet jos soittaa Teslalle että ovat huonot vai mikä juttu tässä on takana ? Miksi niitä vaihdetaan ?
Sovelluksesta huoltopyyntö. Onnistuu pyyhkijät, raitisilmasuodattimet jne pikkuhuollotkin.

Rankkarit maksaa 40e ja rangeri vaihtaa sen kotipihalla 55eurolla sis. raikkarit. En itse ainakaan toiste jaksa alkaa sitä hommaa tekee jos toinen tekee sen 15 eurolla ja tulee kotipihalle tekee sen.
 
Varmaan siitä kun kehuin tuota Teslan Mobile Serviceä. Tulevat vaihtamaan vaikka auton pyyhkijänsulat, raitisilmansuodattimet tai 12V akun sovittuun sijaintiin. Hinta esim. kahden raitisilmansuodattimen vaihdolle taisi olla n. 60 euron luokkaa osineen ja töineen. Tekevät toki myös kaikenlaisia takuukorjauksia esim. ovien asemointeja, ratin vaihtoja, johtosarjojen vaihtoja ym. pientä.
Paljonko tuo hinta sisältää kilometrejä?
 
Kaksi teslaa, ja yhden Polestarin kokeneena. Nyt sitten ajellaan ihan oikealla autolla:) Panamera tuntuu kyllä ihan mahtavalta vs. ne vatkaimet:) Itselle ei vaan toiminut Levin mökin ja oman asunnon välimatka sähköautolla. Etäisyys noin 300 km ja pakkasta sen -22...vitutti jäädä jo lataamaan Rovaniemelle...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 508 045
Jäsenet
74 402
Uusin jäsen
NikkE 06

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom