- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 10 431
Tuo kuulostaa paremmalta kuin fixed arvot.Omasta Seatistakin löytyy. Opettelee käyttötapoja per käyttäjä viikon pari ja sen jälkeen toiminut ilman miettimistä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo kuulostaa paremmalta kuin fixed arvot.Omasta Seatistakin löytyy. Opettelee käyttötapoja per käyttäjä viikon pari ja sen jälkeen toiminut ilman miettimistä.
Eivät ne ongelmia ole kuin silloin kun ”automatiikka” ei toimi.
Vaikka lämmitän autoa 1h ennen lähtöä, silti auton mielestä ikkunat on huurussa ja defog päällä seuraavan 30min.
Talvirajoitukset eivät näy koska yöllä oltiin lähellä 0 ja hiukan plussan puolella, aamulla taas -5 pakkasta.
Aamu on hämärää ja peilien himmennys ei ole enää päällä koska aurinko on jo noussut mutta hämärää yhä ja kirkkaat ajovalot häikäisee.
Nämä ovat omia huomioita mitä tullut huomattua päivittäisessä ajossa. Etenkin syksyllä/keväällä nuo peilien himmennykset.Siis että mitä? Mikäli ei ollut vitsi niin kuulostaa kyllä sellaiselta kikkaviritelmältä ettei tosikaan.
Sisälämpötila luetaan silti siitä yhdestä anturista.Vilkaise service menua niin näet että AC:n toiminta perustuu monen eri lämpötila-anturin antamiin yhdistelmiin. Jos yksikin niistä antaa virheellisiä lukemia on lopputulos todennäköisesti kaikkea muuta kuin mitä on suunniteltu.
Omasta Seatistakin löytyy. Opettelee käyttötapoja per käyttäjä viikon pari ja sen jälkeen toiminut ilman miettimistä.
Mistä se tunnistaa käyttäjän? Meillä kun kaikki kuskit käyttävät samaa avainta, niin eihän autolla voi olla mitään käsitystä siitä, kuka kulloinkin ajaa.
Kuten sinun linkeistä näkyy. On vain yksi joka mittaa sisätilat.On niitä useampi. Olikohan peräti 4 kappaletta sisätiloissa.
![]()
Model 3 Service Manual | Tesla
Correction code 18107502 0.06 NOTE: Unless otherwise explicitly stated in the procedure, the above correction code and FRT reflect all of the work required to perform this procedure, including the linked procedures. Do not stack correction codes unless explicitly told to do so.NOTE: See Flat...service.tesla.com
![]()
Model 3 Service Manual | Tesla
Correction code 18107802 0.12 NOTE: Unless otherwise explicitly stated in the procedure, the above correction code and FRT reflect all of the work required to perform this procedure, including the linked procedures. Do not stack correction codes unless explicitly told to do so.NOTE: See Flat...service.tesla.com
![]()
Model 3 Service Manual | Tesla
Correction code 10206002 0.24 NOTE: Unless otherwise explicitly stated in the procedure, the above correction code and FRT reflect all of the work required to perform this procedure, including the linked procedures. Do not stack correction codes unless explicitly told to do so.NOTE: See Flat...service.tesla.com
Jos sulla defog pauhaa turhaan, niin veikkaisin jälkimmäisen Relative Humidity and Temperature (Remove and Replace) korjaavan tilanteen.
Penkin, ratin ja peilien säädöille on muistipaikat. Mutta ei tässä (Audi) käsittääkseni ole edes sellaista optiota, että vaikka tulisit eri avaimella sisään, niin auto säätäisi automaattisesti penkit ja muut kohilleen, vaan ne pitää aina valita tuosta muistipaikasta. Ja harvoissa autoissa taitaa muutenkaan tulla enempää kuin 2 avainta, joten miten nuo systeemit toimii jos käyttäjiä on enemmän kuin 2?Avaimen mukaan. Jos teillä kaikki käyttää samaa avainta, asialle ei toki me muut jotka käytetään kuskeilla eri avaimia mahdeta mitään. Teillä vissiin jokainen kuski säätää penkin ja peilitkin erikseen? Vai meneekö kaikki jollain geneerisellä setillä? Ei 2020-luvulla oikein tulisi mieleenkään ostaa autoa, jossa ei saa per avain määritettyä kaikkia haluamiaan speksejä.
Eikö sisätiloihin kuulu vasen ja oikea jalkatila, taustapeili ja näytön tausta? Jos kuuluu, niin neljä sisätilan lämpötila-anturia näkyi olevan.Kuten sinun linkeistä näkyy. On vain yksi joka mittaa sisätilat.
Jos Tesla ei voi toistaa vikaa, niin eivät korvaa vaan käynti maksaa aina 160€.
Teslan mukaan kaikki on kunnossa ja voin antaa näistä laput ja liput.
Kaikki te jotka olette käyneet potkimassa renkaita autokaupoissa, onko käytetyistä sähköautoista ollut viimeaikoina jo tarjolla testitietoa akun kunnosta?
Niin? Noi toimii ratista. Mitä pitää sieltä kosketusnäytöltä säätää kokoajan?Ajossa?
Vilkku, valot, lasinpyyhkijä/pesu, vakionopeus, radio/media, ilmastointi, voimansiirto. nyt nopeasti.
Jos ilmastointi, siis lämmitykset on laadukas automatiikka, niin siinä korostuu se että sen käyttöliittymä on selkeä, hyvä näppituntuma. Jos sitä joutuu jatkuvasti säätää, niin huononkin vakkariautossa tottuu.
Jos vakkarilla ajaa, niin sopeutuva vakkari auttaa osittin, mutta jos siinä hyvä käyttöliittymä niin sillä voi ajella arjessakin.
Monitoimi napit, + hyvä HUD näyttö, tai siihen verratava voi korvata ns tiettyyn käyttöön tarkoitettuja nappeja harvemmin tarvittavissa.
Nykyään sitten avustimien ym päälle/poiskytkeminen, akunesilämmitys.
Penkin, ratin ja peilien säädöille on muistipaikat. Mutta ei tässä (Audi) käsittääkseni ole edes sellaista optiota, että vaikka tulisit eri avaimella sisään, niin auto säätäisi automaattisesti penkit ja muut kohilleen, vaan ne pitää aina valita tuosta muistipaikasta. Ja harvoissa autoissa taitaa muutenkaan tulla enempää kuin 2 avainta, joten miten nuo systeemit toimii jos käyttäjiä on enemmän kuin 2?
Ratista kaikki ? no jossain ratissa valikkoa nappit millä voi selata lähes kaikki valikot ratista, se nyt ei takaa että on erityisen käytettävä.Niin? Noi toimii ratista. Mitä pitää sieltä kosketusnäytöltä säätää kokoajan?
Ja millä näistä luetaan sisätilan lämpötila?Eikö sisätiloihin kuulu vasen ja oikea jalkatila, taustapeili ja näytön tausta? Jos kuuluu, niin neljä sisätilan lämpötila-anturia näkyi olevan.
Kerro millä sensorilla tai sensoreilla se tieto tulee? Se että järjestelmän LH ja RH seuraa jotain puhallusilmaa kuvien mukaan, ei ole sama kuin sisälämpötila.Miksi se pitäisi yksittäisellä sensorilla lukea?
En tiedä, eikä minulla edes ole Teslaa. Vastasin vain siihen, että sisätiloissa on neljä lämpötila-anturia.Ja millä näistä luetaan sisätilan lämpötila?
Riittääkö tilojen puolesta Volvo XC40 Recharge Twin (4,8 s, 1800 kg), MB EQA 350 4Matic (6,0 s, 1800 kg) tai Kia EV6 GT (3,5 s, 1800 kg)? MB EQB olisi suurempi, mutta vain 1700 kg vetomassa. Kia saattaa mennä yli budjetin.Auto kaipaisi päivitystä. Kriteereinä neliveto, riittävän ripeä (<7s 0-100), isohko vetomassa (min 1800kg) ja tarpeeksi tilaa parimetriselle kuskille sekä kahdelle lastenistuimelle. Ja ei Teslaa. Sekä n. 55ke budjetti. Näillä vaatimuksilla vaihtoehtona on lähinnä Audin E-tron ja... No eihän niitä muita taida oikein ollakkaan.
Mites tuollainen ekan sukupolven E-tron, uhka vai mahdollisuus?
No periaatteessa pitkälle pärjää termariohjatulla, mutta sitä lämpötilaa voi haluta jonkin verran vaihdella.Pitäkää persgrilli automaattiasennossa. Miksi sitä pitäisi koko ajan säädellä?
Näitä kai ollut vanhoissakin.Missä automalleissa on automaattinen penkinlämmitin? Itse en ole omia autoja tilatessa koskaan tuollaista löytänyt edes lisävarustelistalta. Olisin toki ruksinut mukaan jos olisi saatavilla.
Eipä taida olla vielä. Kia EV9 on iso, mutta käytettynä ei ole vielä.Auto kaipaisi päivitystä. Kriteereinä neliveto, riittävän ripeä (<7s 0-100), isohko vetomassa (min 1800kg) ja tarpeeksi tilaa parimetriselle kuskille sekä kahdelle lastenistuimelle. Ja ei Teslaa. Sekä n. 55ke budjetti. Näillä vaatimuksilla vaihtoehtona on lähinnä Audin E-tron ja... No eihän niitä muita taida oikein ollakkaan.
Mites tuollainen ekan sukupolven E-tron, uhka vai mahdollisuus?
Teslan osalta kannattaa huomioida että he menevät aina sieltä mistä aita on matalin. Jos katsot noita lämpötilasensorien sijainteja niin eihän noissa ole mitään järkeä. Ne ovat muovin alla piilossa haistelemassa sen tilan ilmaa/puhallusta. Ainut mikä haistaa sisätilan on näytön takana oleva anturi johon on varta vasten tehty reiät.En tiedä, eikä minulla edes ole Teslaa. Vastasin vain siihen, että sisätiloissa on neljä lämpötila-anturia.
Voisin kuitenkin veikata, että taustapeilin anturi liittyy tuulilasin läpinäkyvänä pitämiseen. Jalkatilojen antureilla voisi toteuttaa kaksialueilmastoinnin, eli mahdollistaa eri sisälämpötilan kuljettajalle ja etumatkustajalle. Näytön taustalla olevalla anturilla ollee nimensä mukaisesti suurin vastuu matkustamon sisälämpötilan mittaamisessa, mutta muitakin antureita mahdollisesti käytetään apuna mittaamaan millaisena kuljettaja/matkustaja kokee tietyn sisälämpötilan. Jalkatila-antureista voisi saada lisätietoa minkä lämpöistä ilmaa kintuille todellisuudessa puhalletaan, millä on oma vaikutuksensa miten hyvin tietyssä näytönalusanturin raportoimassa lämpötilassa oikeasti tarkenee. Taustapeilistä voisi vastaavasti päätellä pään tilanteen, että osuuko kasvoihin ja otsaan lämpöä hukkaava viileä huju, vai lämmöntunnetta lisäävä kasvojen "kuumotus".
Kerroit, että sinulla on defog päällä 30 min. putkeen, vaikka olisit tunnin esilämmittänyt, ja ikkunat oikeasti kirkkaat. Joko tuo on muidenkin vastaavista autoista löytyvä "ominaisuus", tai sitten sinulla on luultavasti se taustapeilissä sijaitseva kosteus- ja lämpötila-anturi rikkinäinen. Varmasti turhauttavaa, jos huolto vain levittelee käsiään ja laskuttaa.
Auto kaipaisi päivitystä. Kriteereinä neliveto, riittävän ripeä (<7s 0-100), isohko vetomassa (min 1800kg) ja tarpeeksi tilaa parimetriselle kuskille sekä kahdelle lastenistuimelle. Ja ei Teslaa. Sekä n. 55ke budjetti. Näillä
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Kritiikkiä siellä saa esittää ja paljon esitetäänkin ja niitä jopa viedään teslan suuntaan eteenpäin. Mutta se että tarkoituksella jokainen postaus on pelkkää negatiivista ja usein vielä väkisin väännettyä sellaista, kuten sulla esim täällä, niin sillon teslaryhmä on aikalailla väärä paikka ylipäätään, koska ainoa agenda on haukkua autoa ilman mitään oikeaa asiallista kritiikkiä.Suomen Tesla Clubi ei juuri salli kritiikkiä merkkiä kohtaan vaan jos et kehu autoa niin et kauaa siellä ole.
Yksisarvinen sähköisenä. Vaihda käyttövoimaa?
E-troniin pitää budjettiin varata 15-20 tonnia mahdollisiin korjauksiin..tai sitten heittää kolikkoa ettei hajoa.
E-tron on sitten ”janoinen” eli ei taida päästä kun maks 350km.
Mutta iso se on, sitähän ei valmisteta enää.
En tiedä minkä kokoista pakua pidät ”normaalikokoisena”, mutta minun on kyllä vaikea ymmärtää väitettä että tähän mahtuisi vain muutama kauppakassi. Saa olla isot kauppakassit, jotta ”muutama” täyttää tuon.Tuossa yllä ehdoteltiin esim MB EQB, jösses että on pieni auto.
Takakonttiin mahtuu ehkä juuri ja juuri muutama kauppakassi.
Mitä tyyppivikoja Etronissa on? kaveri tuollaista harkitsee ja menossa tänään mukaan koeajolle. vm20 55 malli
Tuossa yllä ehdoteltiin esim MB EQB, jösses että on pieni auto.
Takakonttiin mahtuu ehkä juuri ja juuri muutama kauppakassi.
Penkin, ratin ja peilien säädöille on muistipaikat. Mutta ei tässä (Audi) käsittääkseni ole edes sellaista optiota, että vaikka tulisit eri avaimella sisään, niin auto säätäisi automaattisesti penkit ja muut kohilleen, vaan ne pitää aina valita tuosta muistipaikasta. Ja harvoissa autoissa taitaa muutenkaan tulla enempää kuin 2 avainta, joten miten nuo systeemit toimii jos käyttäjiä on enemmän kuin 2?
Penkinlämmittimistä puhut?Eikös Saabeissa ollut automaattinen ensimmäisenä, 99/900?Sitä aikaa kun koko varusteesta ollut suurin osa kuullutkaan tai semmoinen löytyi lisävarustelistan sivulta ja tylysti ohitettiin joko humpuukina tai rahattomuuttaan. Yleensä B.
Joskus paljastuu yllättäviä puutteita, mutta olisko tässä kuitenkin kyse siitä ettei ole ominaisuutta kaivattu, eikä sitä ole etsitty.Jos elämästä haluaa tehdä vaikeaa, niin voihan autolla olla 100 kuskia ja jokainen ajaa 10min pätkiä ja mitä sitten? Oikeastihan sitten vaan ostetaan se kolmas avain tai otetaan profiili ja painetaan nappia. Jos sun Audissa ei ole tuollaista optiota, on se melko vanha ruoskajos Cupra vm21 tällaisen jo tarjoaa. Samaa konserniskeidaa nämä ovat. Toki tuokin voi olla Audilla joku premiumsuperextrafeature joka maksaa rahaa. Tosin tuo fiitsöri oli jo aikoinaan meidän Fiat 500X vm2015 autossakin, joten ehkä se Audi on vaan paska auto.
Mielestäni Björnin banaanilaatikkotesti on epäkäytännöllinen, vaikkakin testaajalle helppo. Itse pitäisin neljästä tiedosta:Miten sen nyt ottaa, Bjornin bananaboxeja meni enemmän kuin Model Y:ssä tai jopa X:ssä kun penkit olivat ylhäällä. Kokoisekseen varsin tilava kontti.
80-luvun Saab 900:ssa oli juu. Eikä ollut kuljettajan penkissä edes läskikytkimen takana, kun ainahan sillä paikalla joku istuu. Toimi tosi hyvin vaikka olikin yksinkertainen toteutus. Ajon alussa tuntui hieman lämpimältä, sen jälkeen siihen ei kiinnittänyt mitään huomiota enää. Vastasi just sitä miten itsekin olisi sitä manuaalisesti käyttänyt.Penkinlämmittimistä puhut?
Piti vähän googlettaa, Saabin automatiikka tuohon aikaan tarkoitti ettei ollut sitä käyttökytkintä, teho/lämpö valintaa, vaan se vastus oli termarin ja (mekaanisen) läskikytkimen takana.
Et taida olla ihan tosissasi, jos EQB on "jösses että on pieni auto"?Eipä taida olla vielä. Kia EV9 on iso, mutta käytettynä ei ole vielä.
E-tron on sitten ”janoinen” eli ei taida päästä kun maks 350km.
Mutta iso se on, sitähän ei valmisteta enää.
Tuossa yllä ehdoteltiin esim MB EQB, jösses että on pieni auto.
Takakonttiin mahtuu ehkä juuri ja juuri muutama kauppakassi.
Mutta sun budjettiin mahtuisi vähän ajettu EQC…
Siis oikeasti ilman termaria ? Saab ? Jos tosiaan noin, niin kai sitten tuoreemmissa korimalleissa termari.90-luvulla muuttui sitten 3-tehoiseen manuaaliseen kytkentään, eikä automaattiin enää palattu.
Kun mä ajan vaimon kanssa mantereen halki ja vaihdamme kuskia parin tunnin välein, niin ei me kyllä todellakaan jakseta tehdä mitään "lähdetään pois auton luota ja mä tuun tällä kertaa eka auton luo ja sitten kun auto on herännyt keyless-entry avaimella niin sä voit tulla sinne pelkääjän penkkiin" tyylistä tanssia, että saadaan auto keksimään avaimesta että kuka tällä kertaa on istumassa kuskin penkkiin ja kuka ei.Jos elämästä haluaa tehdä vaikeaa, niin voihan autolla olla 100 kuskia ja jokainen ajaa 10min pätkiä ja mitä sitten? Oikeastihan sitten vaan ostetaan se kolmas avain tai otetaan profiili ja painetaan nappia. Jos sun Audissa ei ole tuollaista optiota, on se melko vanha ruoskajos Cupra vm21 tällaisen jo tarjoaa. Samaa konserniskeidaa nämä ovat. Toki tuokin voi olla Audilla joku premiumsuperextrafeature joka maksaa rahaa. Tosin tuo fiitsöri oli jo aikoinaan meidän Fiat 500X vm2015 autossakin, joten ehkä se Audi on vaan paska auto.
Eli toiminnallisuuksien kuvaaminen ei ole asiallista? Tesla kuvaa itseään nykyään softa/AI firmana, niin luulisi asioiden olevan paremmin kuin miten se jalkautuu käyttäjälle. Negatiivisuus voi myös johtua että asioita ei osata tarkastella laajemmin vain kuin oman putken läpi.Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Kritiikkiä siellä saa esittää ja paljon esitetäänkin ja niitä jopa viedään teslan suuntaan eteenpäin. Mutta se että tarkoituksella jokainen postaus on pelkkää negatiivista ja usein vielä väkisin väännettyä sellaista, kuten sulla esim täällä, niin sillon teslaryhmä on aikalailla väärä paikka ylipäätään, koska ainoa agenda on haukkua autoa ilman mitään oikeaa asiallista kritiikkiä.
Onko sinulla jotain vaikeuksia vastata asiallisesti? Kysyin ihan asiallisen kysymyksen, niin sun vastausten sävy on koko ajan vain vittuileva. Ei tämä mikään vanha ole, vuosimallia -22. En vaan ole Audeissa tuollaiseen toiminnallisuuteen törmännyt, niin siksi kysyn. Ja nimenomaan jo sanoin, että ei tällaista löydy Audin lisävarustelistaltakaan, joten onko tämä jokin sellainen varuste mitä ei mainita missään, mutta sen saa jotenkin kikkailemalla käyttöön, vai eikö vaan Audi tällaista tue?Jos elämästä haluaa tehdä vaikeaa, niin voihan autolla olla 100 kuskia ja jokainen ajaa 10min pätkiä ja mitä sitten? Oikeastihan sitten vaan ostetaan se kolmas avain tai otetaan profiili ja painetaan nappia. Jos sun Audissa ei ole tuollaista optiota, on se melko vanha ruoskajos Cupra vm21 tällaisen jo tarjoaa. Samaa konserniskeidaa nämä ovat. Toki tuokin voi olla Audilla joku premiumsuperextrafeature joka maksaa rahaa. Tosin tuo fiitsöri oli jo aikoinaan meidän Fiat 500X vm2015 autossakin, joten ehkä se Audi on vaan paska auto.
Aika monenkin auton kontti näyttää pieneltä, jos keskelle sitä heittää nykyaikaisen sähkö-SUV:n suurivanteisen ja pullean sekä leveän renkaan. Kyseisen pikkupyörylän halkaisija on vaatimattomat 716 mm.EQB missä istuin takapenkillä oli normaali 5-paikkainen ja kun kurkin takapenkkien yli niin tila oli minun mielestä pieni.
En tosin tiennyt penkkien liikuttelusta niin en osaa sanoa että olisiko penkit olleet aivan takana...?
Alla kuva nettiauton imoituksesta, aika pieni tuo.
Yksi rengas.
Ja kun miettii kysyjää, pitää mahtua kaksi turvaistuinta, joten tavaraakin luultavasti on mitä pitää kuskata...
![]()
Ehkä siinä sinun Audissa ei ole, joskus valmistajilta vuosien varalle tippuu vakiintuneita ominaisuuksia pois.Onko sinulla jotain vaikeuksia vastata asiallisesti? Kysyin ihan asiallisen kysymyksen, niin sun vastausten sävy on koko ajan vain vittuileva. Ei tämä mikään vanha ole, vuosimallia -22. En vaan ole Audeissa tuollaiseen toiminnallisuuteen törmännyt, niin siksi kysyn. Ja nimenomaan jo sanoin, että ei tällaista löydy Audin lisävarustelistaltakaan, joten onko tämä jokin sellainen varuste mitä ei mainita missään, mutta sen saa jotenkin kikkailemalla käyttöön, vai eikö vaan Audi tällaista tue?
Tässä tosiaan kuvaus Audin lisävarustelistauksesta. Tämä on siis ainoa penkkien säätöön liittyvät varuste, jonka lisävarustelistalta voi ruksia:
![]()
Eli toiminnallisuuksien kuvaaminen ei ole asiallista? Tesla kuvaa itseään nykyään softa/AI firmana, niin luulisi asioiden olevan paremmin kuin miten se jalkautuu käyttäjälle. Negatiivisuus voi myös johtua että asioita ei osata tarkastella laajemmin vain kuin oman putken läpi.
Ehkä siinä sinun Audissa ei ole, joskus valmistajilta vuosien varalle tippuu vakiintuneita ominaisuuksia pois.
Jos vuosimallin lisäksi mainitset mallin, niin joku voi tietää. Mutta jos ei palstalla selviä, niin sitä voi sitten seuraavalla marmmorikäynillä kysyä, onko sitä, miten sitä käytetään, jos puuttuu niin tilata ei kannata, jos sille ei itsellä mitään käyttöä. Ei tuo kaikille oli juttu, vaan ominaisuus mitä ei haluta käyttää. jos huollossa aktivoivat, niin sitten seuraava haaste voi olla miten sen saa pois.
Pienellä sekoilu varauksella, on ollut ties kuinka kauan sitten.Onko Audeissa joskus tuollainen ominaisuus ollut, kun vihjaat että se olisi tippunut pois?
Pienellä sekoilu varauksella, on ollut ties kuinka kauan sitten.
Jos avaimeen paritettu asennot, niin ei tarvi painaa muistipaikka napeja, vaan säädöt menee avaimen mukaan automaattisesti.Ja miten se toimi? Itse olen ajellut Audeilla vasta 17 vuotta, joten sitä vanhemmista ei ole kokemusta.