Kommentoinkin mielipiteeseesi että sekin on täydellinen, kuten toteat joka asiaa Teslastasi. On täydellinen AP, täydelliset pyyhkimet, täydelliset valot ja mikään ei koskaan ole toiminut huonosti toisin kuin kaikilla muilla.
Onko se nyt täydellinen vai ei? Minusta se ei ole täydellinen, koska katson asiaa objektiivisesti. Enkä verrannut mitenkään sitä manuaaliseen, se on sinun vertailusi.
Penkinlämppärit, no toistaiseksi ollu ne kyllä täydelliset, ei niissä ole mitään ongelmaa ollu.
Ap täydellinen? Täh, ei todellakaan ole täydellinen, kaukana siitä. Mutta mun autoyksilössä ei ole ollut niitä ongelmia mitä monilla muilla on ollu. Ja tässä 6kk aikana ap on kehittynyt huimasti, nyt viime viikon pätsi korjasi isoimpia ongelmia vihdoin, eli koukkauksen kaistan levennyksissä risteysalueella. Ja mitä tässä nyt noin kymmenkuntaa muuta merkkiä koeajanut, niin niissä on ollut niin isoja ongelmia ettei ole kauheasti voinut käyttää edes. Joten kyllä tuo on ollut todella toimivaa, mutta täydellistä? Juu ei todellakaan.
Täydelliset valot? Surkeat valot 2019 autossa on nykyaikasiiin autoihin nähden? En mä mitään lisäpitkiä noissa kaipaa, eikä oo itellä suuntaus vielä onneksi seilaillut. Jos meinasit automaattipitkiin niin ainut missä ne on oikeasti toiminut oli 70 luvun Chrysler missä toimi peilien avulla just eikä melkein silloin kun piti. Onhan tuossakin automaattipitkissä paljonkin ongelmia, mutta ei se niistä mitenkään käyttökelvottomia tee kuten monet väittää.
Mutta siinä olet oikeassa että tuo mun yksilö on välttynyt haamujarruilta, pyyhkijä ongelmilta jne. Ja ei, en tiedä mistä se johtuu. Ja kyllä tiedän että niitä on etenkin y mallissa paljon ja en itse jaksais sellasten kans vääntää yhtään, hermo menis heti. Mutta miksi mun täytyy alkaa haukkumaan siitä kun mun autossa ja esim kaverin vanhassa ässässä on toiminut kokoajan täysin ongelmitta?
Onko tesla täydellinen? Ei toden totta ole, todella monia asioita mitä pitäs parantaa moniltakin osin. Ero onkin vain siinä, että kun käy vaikka ajamassa monia monia muita autoja. Ja käytännössä jokaisessa on asioita jotka ärsyttää isosti jo ennen liikkeelle lähtöä, sit ajaessa tulee tosi isoja yksittäisiä juttuja jotka jää häiritsemään pahasti. Sen jälkeen fiilis lässähtää ja autosta ei tule mitään tunnetta, jonka jälkeen jää olo et täähän on hyvä auto, mutta miks ihmeessä haluisin tälläsen? Sit hyppää omaan autoon jossa ärsytyksen aiheet liittyy esim siihen et kurakelillä kura valuu kuskin sivuikkunaan, tai aurinkolippa on liian pieni, tai että kun takakontin laittaa kiinni, niin rekisterikilpi rämähtää. Ne on sellasia ärsytyksen aiheita, että ne plussat menee ihan eri levelillä, verrattuna siihen että jossain autossa vaikka ajomoodin säätöön vaaditaan 5-6 painallusta, parit scrollailut jne. Tai ettet jossain toisessa meinaa löytää kunnon kulutustietoja, mutta auton pesutila on isolla pilavalintana. Tai kolmannessa autossa on kyllä hud mikä olisi itsessään hieno juttu, mutta sen kuvakkeet on niin pieniä että yrität tihrustaa niitä ja ajaudut sen takia kaistaviivan päälle kun niistä ei saa selvää. Tai neljännessä menet istumaan takaraivolla ja ainoastaan vasemmalla puolella istuvalle tulee nilkkaan tulikuumaa ilmaa, mutta oikealle ei ole edes suulaketta.
Tesla on kaikkea muuta kuin täydellinen, tai ongelmaton. Mutta se tekee ne ydinasiat niin hyvin että sen kanssa on yksinkertaisesti vaivaton, helppo, mukava, hauska ajaa ja ennenkaikkea siinä tulee ajon jälkeen fiilis, etten mä halua kotiin, tai edes ulos autosta. Mä haluan ajaa lisää.
Ja oikeastaan ainut mikä on saanut samaa fiilistä, joskin eri syistä kuin tesla oli uusi Opel Astra Electric. En mä sitäkään ottais ottais muutamien isojen juttujen takia, mutta siinä oli fiilis et haluan viikoksi sen kanssa ajelee.