- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 3 385
Eikö tuo ole ID3 kokoluokan auto? Muuten mielenkiintoinen, mutta taitaa olla liian pieni itselle.25.5.2021 julkaistaan Cupra El Born.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikö tuo ole ID3 kokoluokan auto? Muuten mielenkiintoinen, mutta taitaa olla liian pieni itselle.25.5.2021 julkaistaan Cupra El Born.
Nyt koko hinnasto myös jo netissä:Ioniq 5 hinnasto. Suomeen tulee autoja vain takavetona isolla akulla ja ilmeisesti First edition launch packilla.
Juu samaa luokkaa.Eikö tuo ole ID3 kokoluokan auto? Muuten mielenkiintoinen, mutta taitaa olla liian pieni itselle.
25.5.2021 julkaistaan Cupra El Born.
Mahtaisko toisesta konsernivehkeestä löytyä vinkkiä:7 sekunnin kohdalla ekassa videossa näkyi ratissa oudot pyörylät, mikäköhän niiden tarkoitus on. Muutenkin tietysti kiinnostaa, jos ovat korjanneet id.3:n pahimpia mokia käytettävyydessä ja laadussa. Mahtaakohan takuu olla 5v/100tkm.
Kiinalaisen sähköbussin akut mene oikoseen ja polttaa koko rivin busseja mennessään. Ei ilmeisesti ole akkujen suojaukseen paljon viitsitty panostaa, kun noin ärhäkästi liekit leviää. Ei varmaan huonokuntoisemmat kerkeäisi karkuun, jos ajossa noin tupsahtaisi.
Electric shuttle bus smokes and deflagrates instantly (video) - ItemFix
Baise, Guangxi,Chinawww.itemfix.com
Ette sitte oo linja-auton paloa missään muualla nähneet?
Ne nimittäin palaa. Vasta nyt taitaapi olla tulleet säädökset palontorjuntajärjestelmistä ym voimaan. Yli vuosikymmenen ikäinen... Lähtee kuin soihtu jos moottoritilasta syttyy.
Tiivisti pakattu palopommi, siinä on hapetin ja polttoaine kääritty kivasti yhteen. Tottakai se lähtee lähes räjähtäen palamaan; palo ruokkii itseään sisältäpäin, kun anodi syöttää happea prosessiin.Mutta ei läheskään noin nopeasti kuin sähköautot, savua ja pienempiä lieskoja tulee piidempän ennenkuin koko bussi on tulessa. Sähkövermeissä puhutaan sekunneusta.
Tiivisti pakattu palopommi, siinä on hapetin ja polttoaine kääritty kivasti yhteen. Tottakai se lähtee lähes räjähtäen palamaan; palo ruokkii itseään sisältäpäin, kun anodi syöttää happea prosessiin.
Ei ne nyt mitään dynamiittipötköjä ole, että kun yksi leimahtii, niin muut lähtevät siinä mukana. Paitsi tietysti silloin, jos yhden palo nostaa viereisen lämpötilaa tarpeeksi, mutta eiköhän tässä vaiheessa ole jo palokunta tai autojen omistajat raivanneet hallia sen verran ettei ketjureaktiota pääse muodostumaan.Niinpä, erittäin kovat lämpötilat ja käytännössä mahdoton sammuttaa nopeasti koska vaahdot yms. eivät toimi.
Voi vaan kuvitella kun noita sähkiksiä alkaa hitsaamaan kiinni parkkihalleissa, siitä yksitellen rivissä leimahtavat ja pistävät betoniraudoituksetkin uusiksi.
Ei ne nyt mitään dynamiittipötköjä ole, että kun yksi leimahtii, niin muut lähtevät siinä mukana. Paitsi tietysti silloin, jos yhden palo nostaa viereisen lämpötilaa tarpeeksi, mutta eiköhän tässä vaiheessa ole jo palokunta tai autojen omistajat raivanneet hallia sen verran ettei ketjureaktiota pääse muodostumaan.
Olikos se niin että LFP akuilla ei noita paloja synny? Niitähän kohta löytyy kaikista normaalihintaisista autoista ja nuo palavat jää sinne kalliimpien autojen sisään.
Kuinka paljon vaikeampaa se syttyminen sitten on? Onko näitä tapahtunut kuitenkin?Voi LFP akkukin syttyä, mutta se on huomattavasti vaikeampi tapahtuma, eikä ole välttämättä tuollainen räjähtävä palo. Mutta ei LFP:kään ilmeisesti ongelmaton ole, siinä kun on fluoria mukana niin iso akkupaketin posahdus täyttää yhden autohallin nopeasti tappavalla määrällä vetyfluoridia. Toki myös NCA/NMC etc pistävät menemään ihania vaarallisia kaasuja (ja niiden sammutus vie ne ihanat myrkyt luontoon), joten ongelmansa kaikkien palamisessa.
Kuinka paljon vaikeampaa se syttyminen sitten on? Onko näitä tapahtunut kuitenkin?
Itsesiassa kiinnosti vain tuo eron mittakaava perinteisten ja LFP akkujen välillä ja aiemmasta viestistäsi jäi kuva että olisit ehkä suunnilleen kartalla tuosta erosta?Ei ole tainnut olla nykyisiä LFP akullisia tarpeeksi kauan henkilöautoissa jos sitä tarkoitat.
Itsesiassa kiinnosti vain tuo eron mittakaava perinteisten ja LFP akkujen välillä ja aiemmasta viestistäsi jäi kuva että olisit ehkä suunnilleen kartalla tuosta erosta?
Eikös se on katodi, jossa sitä happea muodostuu?kun anodi syöttää happea prosessiin
Ette sitte oo linja-auton paloa missään muualla nähneet?
Ne nimittäin palaa. Vasta nyt taitaapi olla tulleet säädökset palontorjuntajärjestelmistä ym voimaan. Yli vuosikymmenen ikäinen... Lähtee kuin soihtu jos moottoritilasta syttyy.
Samalla tavalla ne Teslat palaa
Noin miljoonasta teslasta palanut on alle 10 kpl. (palot jotka on alkaneet akusta, ei siis tahallaan poltetut tai mukana)
En vertaisi kinukki bussiin.
Tietysti riskit on olemassa, mutta ei kyllä huoleta tai vie yöunia.Teslassa ne akut on pohjassa. Vaurio sinne pohjaan saattaa aiheutttaa tulipalon esim heti tai vaikka kuukauden päästä. Ei kannata ryynätä sillä tölsyllä mitensattuu tai voi käydä noin.
Ja lisäähan se melkoisesti riskiä, jos hujauttaa vaikka metsään, ja ei pääse heti sieltä autosta, niin riski sinne palamiselle on aina suurempi..
Sähköautojen määrä on pieni ja tulipalojen määrä siihen määrään verrattuna suuri. Lisäksi niiden on todettu olevan hyvinkin hankalia sammutettavia, vaikka palomiehet ovat saaneet hommaan koulutusta..Tietysti riskit on olemassa, mutta ei kyllä huoleta tai vie yöunia.
hollywood leffa tyylin jos kolarit ois aina insta tulipalo niin sit, vaan ku ei.
Ylipäätään tuollaiset sun kuvailemat öhötys skenaariot on vähä sama ku lentomatkustelun riskeillä pelottelu. Tilastot kertoo aina toista.
Sähköautojen määrä on pieni ja tulipalojen määrä siihen määrään verrattuna suuri. Lisäksi niiden on todettu olevan hyvinkin hankalia sammutettavia, vaikka palomiehet ovat saaneet hommaan koulutusta..
Kyllä asioita pitää osata suhteuttaa olemassaolevien erilaisten autojen määriin..
Paljon piemmästakin syystä on ruvettu hankalaksi mm. litiumakkujen kanssa...
Koska parkkihallit on pääsääntöisesti rakennettu kalustolle jonka pakoputkesta tulee kaikenlaista ja tankit on täynnä palavia nesteitä, niin niitä ilmoja ei sieltä kyllä johdeta asuntoihin.Arveluttaisi kyllä asua vaikka kerrostalossa, jossa olisi esim 10 tuollaista tesla-palopommia autotallissa.. Pitäisi olla vähintään tehokas spriklerijärjestelmä ja savunpoisto siten, että asunnot ja poistumistiet pysyvät savuttomina.
Faktat ovat faktoja. "Panikointi" ei liity tähän millään tavalla.Vaarallisuutta liioitellaan vaikka miten asiaa määrienkin perusteella tuijoittaisi.
Tottakai pitää ottaa huomioon jo parkkihalleissa ja itse auton suunnittelussa akun palamisen aiheuttamat riskit. Sammutus jne menetelmät kehittyy kokoajan.
Sinun postauksissa tahtoo olla sama panikoinnin ja suurentelun halu kuin korona ketjussakin.
Älä osta sähköautoa, omalta osalta jätän asian tähän.
Ja jos ei ole kunnolla johdettu:Koska parkkihallit on pääsääntöisesti rakennettu kalustolle jonka pakoputkesta tulee kaikenlaista ja tankit on täynnä palavia nesteitä, niin niitä ilmoja ei sieltä kyllä johdeta asuntoihin.
muoks: itseäkin arveluttaisi asua tuollaisessa kerrotalossa aikalailla, paitsi ehkä jos parkkihallissa olisi kielto muille kuin sähkövehkeille.
Mitkä ”faktat”?vSuhteessa Suomessa saisi palaa yli 10 sähköautoa vuodessa, kun Suomessa palaa yli 2000 henkilöautoa vuosittain.Faktat ovat faktoja. "Panikointi" ei liity tähän millään tavalla.
Teslassa ne akut on pohjassa. Vaurio sinne pohjaan saattaa aiheutttaa tulipalon esim heti tai vaikka kuukauden päästä. Ei kannata ryynätä sillä tölsyllä mitensattuu tai voi käydä noin.
Ja lisäähan se melkoisesti riskiä, jos hujauttaa vaikka metsään, ja ei pääse heti sieltä autosta, niin riski sinne palamiselle on aina suurempi..
Litium hapettuu anodissa, kun sähkövaraus purkautuu. Ja sitten kun se hapettuminen karkaa käsistä, ts akku purkautuu oikosulussa vähän liikaa, se syttyy kansaomaisesti tuleen. Ja ladatessa sitten pelkistyminen.Eikös se on katodi, jossa sitä happea muodostuu?
Näytä ne tilastot, joista nämä faktat ilmenee.Faktat ovat faktoja. "Panikointi" ei liity tähän millään tavalla.
Eiköhän kiinabussi ole eri asia, kuin euroopassa myytävät autot
Kiinassa myytävä ja Euroopassa myytävä ovat mahdollisesti kaksi täysin eri bussia.Ei ole eria asia. Kiinlaisia ne ovat suomessakin olevat sähköbussit --> Helsingissä ja Turussa aletaan pian liikkua kiinalaisilla sähköbusseilla
Kiinassa myytävä ja Euroopassa myytävä ovat mahdollisesti kaksi täysin eri bussia.
Mistä tiedät? Ihan hyvin on mahdollista, että akkutehtaasta ns. ykköslaatu menee Euroopan busseihin ja kakkoslaatu Kiinan markkinoille. Akun valmistusmaa tai kyljessä komeileva logo ei ole tae siitä, että kyseessä olisi identtiset tuotteet.Samat kiinalaiset akut niistä löytyy.
Samat kiinalaiset akut niistä löytyy.
In situ experiments showed that during thermal runaway, the cathode releases oxygen by a phase transition, and this oxygen is consumed by the lithiated anode.Litium hapettuu anodissa, kun sähkövaraus purkautuu. Ja sitten kun se hapettuminen karkaa käsistä, ts akku purkautuu oikosulussa vähän liikaa, se syttyy kansaomaisesti tuleen. Ja ladatessa sitten pelkistyminen.
Niin? Luitko mitä sanoin?In situ experiments showed that during thermal runaway, the cathode releases oxygen by a phase transition, and this oxygen is consumed by the lithiated anode.
Thermal Runaway of Lithium-Ion Batteries without Internal Short Circuit
We demonstrate herein that not only internal short circuiting, but also chemical crossover, is the mechanism behind thermal runaway that can occur in …www.sciencedirect.com
?We demonstrate herein that not only internal short circuiting, but also chemical crossover
Kuinka moni noista palaneista autoista on kohtuu uusia autoja?Mitkä ”faktat”?vSuhteessa Suomessa saisi palaa yli 10 sähköautoa vuodessa, kun Suomessa palaa yli 2000 henkilöautoa vuosittain.