• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Yleistä keskustelua sähköautoista

Niin? Luitko mitä sanoin?

Litium hapettuu anodissa? Mitä toi sun teksti sanoo?

?
Sä sanoit että anodi syöttää happea prosessiin ja osoitin sulle että se on se katodi joka syöttää happea siihen prosessiin.
Anodin lithium syö katodin tuottaman hapen, tuottaen lämpöä.
 
Sä sanoit että anodi syöttää happea prosessiin ja osoitin sulle että se on se katodi joka syöttää happea siihen prosessiin.
Anodin lithium syö katodin tuottaman hapen, tuottaen lämpöä.
Mitenkäs aihe nyt on jo sähkökemiaan eksynyt? Hapen "syöttäminen prosessiin" on käytännössä vastakohta hapettumiselle.
 
Ioniq 5:n hinnat alkaen hinta on vähemmän yllättäen juuri sama kuin hankintatuen yläraja:


Hieman yllättäen pienempi-akkuista 58kWh-mallia ei ainakaan vielä tuoda suomeen. Taitaa kysyntä ylittää tuotannon, ja tuotakin saanee odottaa jos nyt tilaa...
 
Dacia lähestyi mailitse.
Springin ennakkomyynti alkoi joissakin Keski-Euroopan maissa hiljattain. Pohjoismaiden osalta malliston aikataulu on kuitenkin edelleen auki, ja näillä näkymin Springiä ei saada Suomeen vielä kuluvan vuoden aikana.
 
Hyvin menee joo. Dacia piti olla kesällä myynnissä ja nyt viivästyy puoli vuotta. Ioniq5 ei saa kuin isompiakkuista ja toimitus varmaan vuoden päästä? Ei nää sähkikset ainakaan nopeasti yleisty tätä menoa.

Volkkarilla on tuotanto ainakin kohtalaisesti kunnossa ja tarpeeksi tehokas tehdas autoja valmistamaan.
 
Ioniq 5:n hinnat alkaen hinta on vähemmän yllättäen juuri sama kuin hankintatuen yläraja:


Hieman yllättäen pienempi-akkuista 58kWh-mallia ei ainakaan vielä tuoda suomeen. Taitaa kysyntä ylittää tuotannon, ja tuotakin saanee odottaa jos nyt tilaa...
Onhan tuo silti aika hyvä paketti vaikka onkin Style. Tohon saa vielä näköjään 1600kg vetokykyä.
 
Viimeksi muokattu:
Volkkarilla on tuotanto ainakin kohtalaisesti kunnossa ja tarpeeksi tehokas tehdas autoja valmistamaan.
Onko? MEB-vehkeet piti olla kuluttajilla alunperin jo viime kesän loppupuolella. Onko nyt tehtaat saatu jo siihen kuntoon, että kysyntään saadaan vastattua? Saati jos saadaan ei-SUV -mallit tyrkylle.

Itselle tulee Enyaq näillä näkymin noin 5kk toimituksella, mutta tilasin toki ennen kuin oli esitteitä tai koeajoja massoille.
 
Kyllähän tämä maailmanlaajuinen piiripula vaikuttaa väkisin myös autotehtaisiin. Toisiin enemmän ja toisiin vähemmän. Omakin Pösön sähkis myöhästyi muutamia kuukausia lisää kyseisestä syystä ja se oli tilattu viimevuoden puolella.

Ohessa HS:n uutinen asiasta.

 
Cupra Born näköjään juuri julkistettu:

Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä id.4:tä Cupran versio. Visuaalisesti arvioituna tämäkin oli jo melkoinen parannus ID.3:een, toki kapasitiiviset napit yms. vastaavat viat kuin ID.3:ssa toivat pettymyksen. Videolla oleva harmaa auto toi vähän oksennusta suuhun, kuka täysjärkinen tuon värisen ottaisi autokseen.
 
Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä id.4:tä Cupran versio. Visuaalisesti arvioituna tämäkin oli jo melkoinen parannus ID.3:een, toki kapasitiiviset napit yms. vastaavat viat kuin ID.3:ssa toivat pettymyksen. Videolla oleva harmaa auto toi vähän oksennusta suuhun, kuka täysjärkinen tuon värisen ottaisi autokseen.

Onkohan sama värisävy kuin E-Tron GT:ssä? On kuulemma erittäin hieno mutta vaatii sen että näkee livenä.
 
Tytär saa ajokortin loppuvuonna ja jokin pienikokoinen sähköauto voisi olla hänelle varteenotettava vaihtoehto. Tarjontaa siihen kokoluokkaan on vaan niukasti. Kun katsoo käytettyjä uudenkarheita Seat Mii:tä, niin luulisi niiden menevän kaupaksi kuin kuumille kiville. Lyhyellä ja vähäisellä otoksella, niin nettiautossa näyttäisi pyörivän myynnissä samat yksilöt viikosta toiseen. Miksei uudenkarhea Seat Mii myy vaikkapa vajaan 18 tonnin hintaan? Luulisi hinnan olevan kohdallaan vaikka myyjä kenties saisikin pienen myyntituoton?
 
Seat Mii:tä, niin luulisi niiden menevän kaupaksi kuin kuumille kiville. Lyhyellä ja vähäisellä otoksella, niin nettiautossa näyttäisi pyörivän myynnissä samat yksilöt viikosta toiseen. Miksei uudenkarhea Seat Mii myy vaikkapa vajaan 18 tonnin hintaan? Luulisi hinnan olevan kohdallaan vaikka myyjä kenties saisikin pienen myyntituoton?
Kyllä 18 000€ hintaan varmasti kauppa kävisi.

Mutta esim tuo yksilökin maksaa kuulemma tonnin enemmän, 19 000€. Toki huonommin varustellut, vanhemmat ja enemmän ajetut on halvempia.

Mii autoja 20kpl yhteensä. On niitä ainakin 2kpl myyty hiljattain.
 
Tuossa ei näköjään ole niitä pientä kahta varustepakettia. Esim vakionopeudensäädin puuttuu. Hinnat alkaen väri myös. Tuosta autosta en tarkemmin tiedä, mutta ehkä hintaa vain on pikkasen liikaa varusteisiin nähden.

Totta, tutka nyt ainakin ehdottomasti pitäisi olla.
 
Miitä on ilmeisesti nyt tullut aikalailla iso erä "loppukirissä" eli senkin takia niitä on poikkeuksellisen paljon tarjolla. Aika moni myyjä on yksityinen eli rahoitus ja vaihtoauto ovat monella päänsärkynä vaikka muuten tuollaisen haluaisivat. Noita säännöllisesti seuranneena yksilöt kyllä näyttävät aika hyvin vaihtuvat listalla eli kauppa käy siltikin.

Tuon perusversion ostaminen on kyllä aika tyhjä arpa ollut hyvin vähän kalliimpaan plus malliin nähden, jos myydä on meinannut. Vakkarin puute on iso ongelma. Tutkilla ei tee tuon kanssa mitään, ihan laatikon mallinen ja ok näkyvyys. Tutka lisäksi huutaa naurettavan aikaisin.

e: Tuo Tuurin yksilö on ihan ok-hintainen, noin tonnin enemmän pyynti kuin uutena maksanut. Hulluina päivinä sai tuohon 19 k€ pintaan valtion tuen kanssa kaksilla aluvannerenkailla kaikin varustein metallivärillä. Tuosta puuttuu toisen renkaat ja valkoinen taisi olla perusväri.
 
Halvempi se sähköllä on ajaa, mutta jos firmalla menee koronan takia huonosti, niin ehkä se paluu tonnin pommiin häämöttää ja siksi myynnissä. Hieman outoa kyllä, että teippauksiin on rahat pistetty, jos myyntiin on ollut menossa.

e: Alkuperäiselle kysyjälle, niin (hyvin jäävinä) voin lämpimästi suositella tuollaisen hankkimista. Uudelle kuskille helppo auto hallita ja hahmottaa, näkyvyys hyvä ja kulut pienet. 2 v/30 tkm huoltoväli, joku <200 euron huolto. Appista muuten näkee auton sijainnin ;)
 
Halvempi se sähköllä on ajaa, mutta jos firmalla menee koronan takia huonosti, niin ehkä se paluu tonnin pommiin häämöttää ja siksi myynnissä. Hieman outoa kyllä, että teippauksiin on rahat pistetty, jos myyntiin on ollut menossa.

e: Alkuperäiselle kysyjälle, niin (hyvin jäävinä) voin lämpimästi suositella tuollaisen hankkimista. Uudelle kuskille helppo auto hallita ja hahmottaa, näkyvyys hyvä ja kulut pienet. 2 v/30 tkm huoltoväli, joku <200 euron huolto. Appista muuten näkee auton sijainnin ;)

Hyvä tietää! Ajattelin tutkalla lähinnä varjella perheen ykkösautoa, kun tuore kuski joutuu pysäköimään aina sen viereen. No, ainahan voin yrittää rakentaa styroksista väliseinän autojen väliin. Sijaintimahdollisuus onkin hyvä tietää, kun hoksasi ottaa pois sen kännykästään jo vuosia sitten.
 
Hyvä tietää! Ajattelin tutkalla lähinnä varjella perheen ykkösautoa, kun tuore kuski joutuu pysäköimään aina sen viereen. No, ainahan voin yrittää rakentaa styroksista väliseinän autojen väliin. Sijaintimahdollisuus onkin hyvä tietää, kun hoksasi ottaa pois sen kännykästään jo vuosia sitten.
Takatutkat ja vakkari tulee siinä samassa varustepaketissa, eli kannattaa se juttu olla silti autossa.

Toinen on Plus paketti. Hienommat, mutta kumminkin mukavat 16" alut. 6 kaiutinta. Nahkainen ratti. Musta sisäkatto. Tummennetut takaikkunat. Eli pieni hintaero, mutta aika selvä parannus.

Kolmas. Kannattaa varmaan ostaa tuoreempi 2021 malli, kun siinä 5 vuoden tai 8 vuoden takuut kestää 2026 ja 2029 asti.

e: Tuo Tuurin yksilö on ihan ok-hintainen, noin tonnin enemmän pyynti kuin uutena maksanut. Hulluina päivinä sai tuohon 19 k€ pintaan valtion tuen kanssa kaksilla aluvannerenkailla kaikin varustein metallivärillä. Tuosta puuttuu toisen renkaat ja valkoinen taisi olla perusväri
Hinta on muistaakseni laskenut, ei ole kauaa ollut 19 100€. Miin kohdalla punainen on perusväri ja valkoinen on se toiseksi halvin väri.
On se kumma juttu, että auto on tarpeeton ja silti tulee parisataa kilometria lisää joka viikko :lol:
Ei ole näköjään sittenkään ollut tarpeeton :)
e: Alkuperäiselle kysyjälle, niin (hyvin jäävinä) voin lämpimästi suositella tuollaisen hankkimista. Uudelle kuskille helppo auto hallita ja hahmottaa, näkyvyys hyvä ja kulut pienet. 2 v/30 tkm huoltoväli, joku <200 euron huolto. Appista muuten näkee auton sijainnin ;)
Kyllä esim Mii Plussa on kiva peli (lisättynä vakkarilla). Tai sitten perusversio vakkarilla menettelisi myös.


Se toki vähän askarruttaa, että mikä on sähköauton hankintatuki 2022. Ja vaikuttaako sitten mahdollisesti myös käytettyjen hintaan.
 
Kolmas. Kannattaa varmaan ostaa tuoreempi 2021 malli, kun siinä 5 vuoden tai 8 vuoden takuut kestää 2026 ja 2029 asti.

Se toki vähän askarruttaa, että mikä on sähköauton hankintatuki 2022. Ja vaikuttaako sitten mahdollisesti myös käytettyjen hintaan.
Tuskin sillä on niin kovin paljon merkitystä onko se joku kesän/syksyn 2020 malli vs. 2021 malli. Puolisen vuotta takuuta häviää. Toki jos aidosti olisi molemmat saatavissa, niin sitten uudempi tietysti. 20 autoa ympäri Suomen ei vielä kovaa valikoimaa tee.

Ei näiden halpojen hinnat mihinkään 2022 tukipäätöksistä mene, kun uusia ei ole tarjolla kuin järjettömän hintainen e-Up. Vasta kun 30+ k€ hintaluokan 2022 etuhinnalla ostetut uudet tulevat käytettyinä joskus myyntiin 20 k€ tasoon, niin hinta näissä alkaa painua. Siltikin varmaan maltillisesti, kun kysyntää on. Bensalla ajoon verrattuna ollaan jo nyt kohta vuoden ajaneena säästetty se 1500 € kokonaiskuluissa ja autoista pyydetään tonnia enemmän kuin maksettiin. Ihmettelisin jos nämä pikkusähköt eivät tulevina vuosina parhaiten pitäisi hintaansa.

e: Parasta näissä kyllä on sähköinen ”webasto”, sitä ei tähän koko- ja hintaluokkaan muuten saa.
 
Kannattaa huomioida Dacian kilpaileva malli tuossa samassa hintaluokassa Miin kanssa. Jos hankintukea annetaan viisi tonnia ensi vuonna, niin Dacian saisi alle 15 tonnin. Vaikuttaa varmasti Miin hintaan.

Aika tyhjä arpa oli tosiaan ostaa Mii ilman halpoja lisävarusteita. Ne eivät maksaneet juuri mitään, mutta auto on niiden kanssa paljon haluttavampi.
 
Se mitä Dacian spekseistä on tähän mennessä saatu, niin hieman epäilen vaikutusta tripletin hinnoitteluun. Käytetyssä Seatissa on myös pidempi takuu kuin uudessa Daciassa, jos ensi vuodesta puhutaan. Edelleen helvetin jäävi, mutta itse ainakin olisin helposti valmis maksamaan enemmän käytetystä tripletistä kuin uudesta Dacian Springistä. Kysynnän ja saatavuuden epäsuhta pitää myös hintoja ylhäällä vaikka Dacia onnistuisikin kuorimaan osan ostajista itselleen.

Pistäisin enemmän rahojani siihen vetoon, että vasta id.1 saa enemmän aikaan hinnoissa, kun tulee 2023/2024 markkinoille. Tällöin myös monelle tripletin ostajalle tulee varmaan muutenkin halu uusia kalustoa, jos ei muuta niin VW:n takuun päättymisen takia.
 
Onko Seat/Cupra id.4 kloonin mallinimi jo tiedossa, en onnistunut bongaamaan pikaisella googletuksella tietoja. Joku Tavascan tuli eteen, mutta liekö tuo. Konseptiauto ainakin aika villi vs. id.4.
 
Onko Seat/Cupra id.4 kloonin mallinimi jo tiedossa, en onnistunut bongaamaan pikaisella googletuksella tietoja. Joku Tavascan tuli eteen, mutta liekö tuo. Konseptiauto ainakin aika villi vs. id.4.
Cupra Tavascan on ID.4 vastine ja vahvistettu tulevan tuotantoon, mutta vasta 2024. Koska noin myöhään, niin saattaisi tulla uudella prismaattisella akustolla jotka VW ottaa käyttöön 2023 alkaen. Ja muutenkin VW:n sähkötekniikka ottanut siihen mennessä varmaan hyppäystä monella alueella.
 
Cupra Tavascan on ID.4 vastine ja vahvistettu tulevan tuotantoon, mutta vasta 2024. Koska noin myöhään, niin saattaisi tulla uudella prismaattisella akustolla jotka VW ottaa käyttöön 2023 alkaen. Ja muutenkin VW:n sähkötekniikka ottanut siihen mennessä varmaan hyppäystä monella alueella.
Mä lähinnä elättelen toiveita hallintalaitteistojen "eiku" liikkeestä piirun verran takaisinpäin, toki halvempi ja isompi akku ei varsinaisesti haittaisi. Hankala tuosta videolta nähdä miten heikot nuo Bornin ratin namiskat oli (vs. id.3), oliko peräti ihan samat. Keskinäytön paskat hallinnat pystyy jättämään 95% käyttämättä, mutta ratin paskuus on täysi dealbreaker. Harmi, Born sinisenä muute kyllä vähän haetutti ostohousuja.
 
ID.4, ID.3, ETron Q4 ja Cupaa Bornissa on samankaltaiset kapasitiiviset ratin painikkeet. Voi toki käytettävyydessä olla jotain pientä eroa. Enyaq on ainoa meb-auto, jossa on normaalit ratin painikkeet.
 
Viimeksi muokattu:
Tytär saa ajokortin loppuvuonna ja jokin pienikokoinen sähköauto voisi olla hänelle varteenotettava vaihtoehto. Tarjontaa siihen kokoluokkaan on vaan niukasti. Kun katsoo käytettyjä uudenkarheita Seat Mii:tä, niin luulisi niiden menevän kaupaksi kuin kuumille kiville. Lyhyellä ja vähäisellä otoksella, niin nettiautossa näyttäisi pyörivän myynnissä samat yksilöt viikosta toiseen. Miksei uudenkarhea Seat Mii myy vaikkapa vajaan 18 tonnin hintaan? Luulisi hinnan olevan kohdallaan vaikka myyjä kenties saisikin pienen myyntituoton?
Tuon yhden perus Miin hintaa oli vähän laskettu. Nyt minusta aika sopivasti 18 000€.

Varmaan esim Ioniq ja Leaf 40kWh autojen hinnat vaikuttaa myös Miin hintaan. Miin toki saa uudempana ja vähemmän ajettuna.
 
Näytti noin puolet Miistä kadonneen myynnistä ihan viime päivinä. Kauppa taitaa käydä.
 
Näytti noin puolet Miistä kadonneen myynnistä ihan viime päivinä. Kauppa taitaa käydä.

Iltapaskan kommenttiosion perusteella kukaan ei osta sähkövatkaimia tai patteriautoja edes pakotettuna. Silti taitaa about kaikki tavara mennä, mitä markkinoille tulee. Vaikka onhan tuossa nopeilla siirtyjillä ihan todellisia riskejä siitä, että nyt myytävän tavaran arvo laskee paljonkin melko lyhyessä ajassa, jos/kun akkuteknologiassa otetaan edes jotain luvatuista harppauksista.
 
Iltapaskan kommenttiosion perusteella kukaan ei osta sähkövatkaimia tai patteriautoja edes pakotettuna. Silti taitaa about kaikki tavara mennä, mitä markkinoille tulee. Vaikka onhan tuossa nopeilla siirtyjillä ihan todellisia riskejä siitä, että nyt myytävän tavaran arvo laskee paljonkin melko lyhyessä ajassa, jos/kun akkuteknologiassa otetaan edes jotain luvatuista harppauksista.

Tuo boldattu oli se yksi syy miksi itse päädyin nyt hommaamaan liisarin oman sähköauton ostamisen sijaan. Jätetään ne riskit sille liisarifirmalle. Tuon lisäksi tietty valtion vero- ja hankintatukimuutokset vielä isoja kysymysmerkkejä auton jälleenmyyntiarvolle parin vuoden päästä. Nyt siis tulossa isoakkuinen ID4 liisarina 400€/kk kuukausikululla.
 
Tuo boldattu oli se yksi syy miksi itse päädyin nyt hommaamaan liisarin oman sähköauton ostamisen sijaan. Jätetään ne riskit sille liisarifirmalle. Tuon lisäksi tietty valtion vero- ja hankintatukimuutokset vielä isoja kysymysmerkkejä auton jälleenmyyntiarvolle parin vuoden päästä. Nyt siis tulossa isoakkuinen ID4 liisarina 400€/kk kuukausikululla.

Litiumin ja akkujen harppaukset on olleet "5 vuoden päässä" jo 20 vuotta.
 
Näytti noin puolet Miistä kadonneen myynnistä ihan viime päivinä. Kauppa taitaa käydä.
On niitä vieläkin sama 20kpl myynnissä. Eli 11kpl Mii Electric ja 9kpl, jotka on merkattu vain Mii nimen alle.
Kun tuossa on kaikki sähkö Seatit:

Itse olisin saanut myytyä Plus mallin 18600€, mutta pidänkin auton nyt vielä itsellä. Kesäloman jälkeen tulisi noin vuoden verran ainakin kohtalaisesti ajoa.

Iltapaskan kommenttiosion perusteella kukaan ei osta sähkövatkaimia tai patteriautoja edes pakotettuna. Silti taitaa about kaikki tavara mennä, mitä markkinoille tulee. Vaikka onhan tuossa nopeilla siirtyjillä ihan todellisia riskejä siitä, että nyt myytävän tavaran arvo laskee paljonkin melko lyhyessä ajassa, jos/kun akkuteknologiassa otetaan edes jotain luvatuista harppauksista.
Kunhan esim Miin yksityiset myyjät laskee vähän (noin 500€ halvimmat) hintaa, niin luulisi menevän kaupaksi. Autoliikkeet toki pyytävät pikkasen korkeampaa hintaa. Ilmeisesti Miit sitten loppuu, eli niidenkään saatavuus ei ole ehkä kovin kauaa hyvä.

Mutta koska yleensä sähköautot taitaa laskea aika paljonkin hintaansa, niin myös Miin hintatasot varmasti tulee laskemaan.

VW 2+1, eli vuoden jatkotakuu maksaa ainakin id.3 autoon 400€. Sen puolesta nuo uudenkarheat (2021) Miit on melko hyvin hinnoiteltu nyt.
 
Litiumin ja akkujen harppaukset on olleet "5 vuoden päässä" jo 20 vuotta.
Niin on ja itse uskonkin, että tulevien vuosien sähköautojen hyvitysarvo tippuukin muista syistä. Jo nuo edellämainitut verotus ja hankintatuet voivat muuttaa tilannetta sekä yleisesti se, että sähköautojen valmistus tulee halpenemaan lähemmäksi polttomoottooriautoja. Siksi tuo liisari on omasta mielestä hyvä veto tähän väliin, koska 3 vuoden päästä noihin asioihin on varmasti tullut jo jonkinlaista selvyyttä ja uudet hankintatuet ovat jo voimassa.
 
Mutta koska yleensä sähköautot taitaa laskea aika paljonkin hintaansa, niin myös Miin hintatasot varmasti tulee laskemaan.
No selväähän se on, että autojen hinnat tippuu uudesta ja tällainen Miin/tripletin +2000 € tempaus on aikalailla poikkeuksellinen. Itselle riitti ostohousuihin aikanaan jo arvio siitä, että säästö bensavehjeet käyttökuluista suurinpiirtein kattaisi Miin arvonaleneman. Ja jos ihan rehellisesti mietitään, niin alle 20 k€ autossa lienee nyt ihan herttaisen sama vaikka arvo olisi 8 v akkutakuuajan jälkeen 0 €. 200 e/kk.

Onko sinulla mitään kättä pidempää tuohon sähköautojen suureen arvonalenemaan? Kaikkien uusien autojen arvonalenema on yleensä melkoinen. Toki tietyissä malleissa on ollut sähköisissä vehkeissä alennusmyyntejä, kun on tullut merkittävästi parempi malli tilalle, mutta sekin aika alkaa olla takana. Pikalatausnopeudet ja kantamat varmasti edelleen paranevat, mutta perusspeksit jossain ID.4 luokan vehkeessä alkaa olla sitä tasoa, että tuskin peruspulliainen osaa etsiä niitä eroja, joiden perusteella "nörtti" arvottaa uudemman mallin selvästi halutummaksi. Ja kysyntähän sen auton arvon säilymisen määrittää, vrt. tripletin hintakehitys. Akkujen merkittävä halpeneminen on tulevaisuuden uhkakuva, mutta viherhullutus on tällä hetkellä sillä tasolla, että noinkohan tuotantoa saadaan ajettua ylös, jotta tarjonta lähtisi radikaalisti tiputtamaan hintatasoja.

e: Pokkuksen kanssa samoilla linjoilla sillä erotuksella, että "odotusauto" on Mii.
 
Mä en ole oikein pickupeista koskaan innostunut, varsinkaan jenkkilaadun vuoksi. Mutta helkutti kun olis makee elämäntapa-auto tuo uus Ford F-150 Lightning. Maastopyörä lavalle, perhe sisälle, matkatavarat eteen ja sähköt vaikka eräkämppään…
 
ID4:n konfigurointiin on näköjään tullut muutoksia. Business-mallin saattaisi saada jopa ihan mukavilla lisävarusteilla tingattuna alle 50 ke:n.
 
Mitäs uusia versioita ID.3:sta on tulossa kun ei saa nettisivujen Hinnastot ja esitteet | Volkswagen Suomi mukaan enää tehtyä uusia tehdastilauksia?
Nopean toimituksen id.3 autoja on yhteensä 364kpl. Eli autoja kyllä tällä hetkellä riittää hyvin. Saattaa johtua ihan siitä. Haluavat siis myydä ensin varastoa pois. En oikein usko, että mitään uusia versioita tulee? Korkeintaan se 32000€ maksava malli, jos sitä ei ole sitten ehditty jo perumaan.
 
ID4:n konfigurointiin on näköjään tullut muutoksia. Business-mallin saattaisi saada jopa ihan mukavilla lisävarusteilla tingattuna alle 50 ke:n.
Joo. Koska lähtöhintakin on tuolle mallille 49000€.

Screenshot_2021-05-28-15-25-10-28_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 466
Viestejä
4 557 781
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom