Koskee sitikkaa, ooppelia jne.Koskeeko tämä kaikkia stellantiksen laitteita vai pelkästään pösö?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koskee sitikkaa, ooppelia jne.Koskeeko tämä kaikkia stellantiksen laitteita vai pelkästään pösö?
Koskeeko tämä kaikkia stellantiksen laitteita vai pelkästään pösö?
Maailmalla on saatavilla myös MG4 Extended Range 77kWh akulla ja yli 500km rangella. Minusta tuo olisi tehoversioita kiinnostavampi jos hinta on edelleen maltillinenMG4 vähän tehokkaampana hot hatch versiona:
MG4 XPower myös Suomeen: 435 hevosen taskuraketti alle 44000 euroa
MG4-mallisto laajenee nyt yltiötehokkaalla XPower-nelivetomallilla. Onko tässä sähköajan ensimmäinen taskusportti?moottori.fi
Koskeeko tämä kaikkia stellantiksen laitteita vai pelkästään pösö?
Joo, kaikkia koskee. Peugeot, Citroen, Opel, Jeep, DS ym.Koskee sitikkaa, ooppelia jne.
Nykyään on positiivista että on ylipäänsä muita kuin mustia, harmaita ja karavaanarinvärisiä. Mutta joo, voisi tuokin pirteämpi olla.Väri valittu Kiinan kansantasavallan asevoimien katalogista?
Juu tuon hinta kiinnostaisi minuakin.Maailmalla on saatavilla myös MG4 Extended Range 77kWh akulla ja yli 500km rangella. Minusta tuo olisi tehoversioita kiinnostavampi jos hinta on edelleen maltillinen
Kannattaa muistaa että se 385km WLTP-toimintamatka saattaa esim. talvella -15 -20 asteen pakkasissa motaria ajaessa yhtäkkiä hups ollakin (jopa reippaasti) alle 200km, varsinkin jos ei ole tapana ladata akkua aina 100% täyteen ja ajaa sitä 0% tyhjäksi (joka on pahaksi akun eliniälle ja kunnolle), ja/tai jos lähdet matkaan kylmällä autolla ja akulla, joka ei ole ollut yötä latauksessa ja lämmityksessä.Itse en enää 30 vuotta täytettyäni ole ajanut yli 300km pysähtymättä niin ei ole tuolla rangella niin väliä.
Kannattaa muistaa että se 385km WLTP-toimintamatka saattaa esim. talvella -15 -20 asteen pakkasissa motaria ajaessa yhtäkkiä hups ollakin (jopa reippaasti) alle 200km, varsinkin jos ei ole tapana ladata akkua aina 100% täyteen ja ajaa sitä 0% tyhjäksi (joka on pahaksi akun eliniälle ja kunnolle), ja/tai jos lähdet matkaan kylmällä autolla ja akulla, joka ei ole ollut yötä latauksessa ja lämmityksessä.
Toki voihan sitä pikalatailla matkan varrella mutta sitten joutuu lisäämään sen matka-aikaan, ja rukoilemaan että aiotulla latauspaikalla on varmasti pikalatureita vapaana ja toiminnassa.
Nyt olisikin mulla hyvä sauma testata pääsenkö kotoa Tampereen toimistolle yhdellä akullisella, vai pitäisikö minun pysähtyä matkan varrella latailemaan. Google Mapsin mukaan matkaa on 170km joten PITÄISI riittää kun WLTP toimintamatka on 398km (uudella autolla, muutama prosentti lienee akun kapasiteetti tuosta laskenut), mutta koska melkein koko matka on motaria ja jos ajan -20 asteen pakkasessa, veikkaan että yllätyn kuinka nopeasti akku hupenee ko. ajossa ja perillä saattaa ollakin kovin vähissä. Testaamalla se selviää, nyt olisi hyvät kelit testaamiseen kun on pakkasta.
Eilen oli täällä etelässäkin aika kylmä päivä, ja kotoa ajoon lähtiessäni oli akkua jotain 84%. Ajoa tuli päivän aikana n. 120km josta ehkä puolet moottoritietä ja toinen puolet lähinnä 60-80km/h kehäteitä, ja kotiin päästyäni olikin akku päässyt alas 20% tasolle, semminkin kun tällä kertaa en saanut latailtua töissä (molemmat latauspaikat olivat tällä kertaa varattuina, pannahinen). Meni paljon enemmän energiaa kuin mihin esim. kesällä olin tottunut.
Mulla on kyllä näppituntuma että esim. eilen -13 asteen kuivalla pakkaskelillä meni normiajoihini paljon enemmän energiaa kuin nollakeleillä, vaikka olisi sadetta yms. Oletan että sekä kylmempi akku että lisälämmityksen tarve vaikuttavat; tässä pitäisi käsittääkseni olla ILP joka ehkä auttaa kabiinin lämmityksen energiasäästössä, mutta silti. Lisähaastetta toi se että auto oli töissäkin kylmässä eli lähdin kotimatkalle kylmällä akulla.Oma kokemukseni ID3:lla on, että nollakeli vesisateella syö enemmän akkua kuin kuiva tie pakkaskelillä (sanotaan tuollainen -15 astetta). Näissä on toki aina paljon muitakin muuttujia, kuten tuuli, lämmityksen lämpötila, lähteekö tallista vai onko auto ollut ulkona 20 asteen pakkasessa yms.
Viimeisimpänä ajoin 130km siivun maantietä (80km/h rajoitus) ja alle 5km kaupungissa. Kuiva tie, tuulta ei nimeksikään ja pakkasta oli keskiarvolta 12 astetta, niin kulutus oli 19,5kwh/100km. Moottoritie tuosta sitten nostaa jonkinverran kulutusta, mutta 100km/h on aika paljon armollisempi kuin 120km/h, joka sitten pudottaisi rangea todella paljon pakkaskelillä.
Oma kokemukseni ID3:lla on, että nollakeli vesisateella syö enemmän akkua kuin kuiva tie pakkaskelillä (sanotaan tuollainen -15 astetta). Näissä on toki aina paljon muitakin muuttujia, kuten tuuli, lämmityksen lämpötila, lähteekö tallista vai onko auto ollut ulkona 20 asteen pakkasessa yms.
Viimeisimpänä ajoin 130km siivun maantietä (80km/h rajoitus) ja alle 5km kaupungissa. Kuiva tie, tuulta ei nimeksikään ja pakkasta oli keskiarvolta 12 astetta, niin kulutus oli 19,5kwh/100km. Moottoritie tuosta sitten nostaa jonkinverran kulutusta, mutta 100km/h on aika paljon armollisempi kuin 120km/h, joka sitten pudottaisi rangea todella paljon pakkaskelillä.
Oma henkilokohtainen 300km on stadi pori ja jos siina siina joutuu pysaamaan paskoilla keleilla niin sitten taytyu eika aiheuta minkaanlaisia tuntemuksia koska hyvillakin keleilla tulee ihan mielellaan pysahdettya.Kannattaa muistaa että se 385km WLTP-toimintamatka saattaa esim. talvella -15 -20 asteen pakkasissa motaria ajaessa yhtäkkiä hups ollakin (jopa reippaasti) alle 200km,
Mulla on se että pitäisi ehtiä toimistolle niin pian kuin mahdollista, ja vastaavasti iltapäivällä takaisin että on lapsia vastassa. Silloin ei välttis haluaisi edes puolen tunnin lataustaukoa siihen aikataulua sotkemaan. Sen sulattaa paremmin jos joutuu määränpäässä lataamaan, voi jättää auton siellä vaikka johonkin AC-asiointilataukseen siksi aikaa kun siellä on muutamaksi tunniksi, tai käyttää lounastauolla pikalaturilla.Oma henkilokohtainen 300km on stadi pori ja jos siina siina joutuu pysaamaan paskoilla keleilla niin sitten taytyu eika aiheuta minkaanlaisia tuntemuksia koska hyvillakin keleilla tulee ihan mielellaan pysahdettya.
Eletaan niin erilaisessa maailamassa. Valilla kun kayn 10 km paassa heittamassa tikkaa niin joutuu istumaan taksissa tunnin.Mulla on se että pitäisi ehtiä toimistolle niin pian kuin mahdollista, ja vastaavasti iltapäivällä takaisin että on lapsia vastassa. Silloin ei välttis haluaisi edes puolen tunnin lataustaukoa siihen aikataulua sotkemaan.
Uutinen
Porsche vaihtaa autoissa Googlen ohjelmat Volkswagenin tilalle
Arttu Toivonen29.11.202322:03LIIKENNE JA KULJETUSTIELIIKENNEAUTOTMAAKULKUNEUVOTMOOTTORIAJONEUVOT
Porsche on ilmoittanut, että se integroi Googlen sovellukset osaksi autojensa tietoviihdejärjestelmää.
PORSCHE AG
@
Porsche tiivistää yhteistyötään Googlen kanssa. Se nimittäin ilmoitti, että Googlen sovelluksista Google Maps, Google Assistant ja nippu Google Play -kaupassa tarjolla olevia sovelluksia tulevat tarjolle automerkin omaan Porsche Communication Management -käyttöliittymään.
Muutos tapahtuu käytännössä seuraavissa sukupolvenvaihdoksissa, sillä Porsche on ilmoittanut että Google-yhteistyön hedelmiä voi alkaa poimimaan ”vuosikymmenen puolivälissä”, siis vajaan parin vuoden kuluttua.
Tivi pitää sinut ajan tasalla – Tilaa uutiskirjeemme ja saat it-alan tärkeimmät puheenaiheet suoraan sähköpostiisi.
Kyse ei siis ole sellaisesta Googlen täysin valmistamasta tietoviihdejärjestelmästä kuin mitä vaikkapa Volvo käyttää tällä hetkellä autoissaan, vaan vain tiettyjen osien integroimisesta osaksi auton omaa tietoviihdejärjestelmää niin että esimerkiksi Google Maps -palvelun käyttö olisi mahdollista myös ilman Android-puhelinta.
Automotive News kertoi jo alkuvuodesta asian ympärillä vellovista huhuista, mutta totesi tuolloin Porschen olevan haluton laajentamaan järjestelmäänsä Googlen sovelluksilla. Myös Iltalehti uutisoi asiasta kevättalvella.
Syyksi kerrottiin tuolloin Googlen liian suuret määrälliset vaatimukset sille jaettavasta käyttäjäkohtaisesta datasta.
Linkkiä?TL;DR Porcce integroi googlea autoihinsa, ei silti siirry Android Automotiveen. Mielenkiintoista kun VW yrittää kuitenkin muilla merkeillään räpistellä omaa käyttöjärjestelmäänsä niin siitä samasta ryppäästä irtautuu osia.
Aina voi ostaa korealaisen. Samsung käsittääkseni menestyy varsin hyvin "bulkkimarkkinoilla"luureissa ja just oli uutinen jossa joku korealainen entry-level sähköauto kilpailee ihan hyvin Kiinan markkinoilla myös hinnaltaan. Tulee varmaan myös Suomeen jossain vaiheessa.Softa tulee olemaan entistä merkittävämmässä asemassa autoissa tulevaisuudessa. Jos Eurooppalaiset hyppää Android Automotiveen niin heillä ei ole enää mitään keinoa erottua kiinalaisista ja taantuvat valmistamaan pelkkää bulkkia siinä missä kiinalaisetkin. Uskomatonta typeryyttä ja lyhytnäköisyyttä.
Mitähän erottumista sillä saa, että räpeltää itse sen käyttöjärjestelmän pohjan kasaan? Audi, Porsche, BMW, Mersu ja varmaan jotkut muutkin eivät ole ottamassa sitä ns. koko pakettia Android automotivesta kuten vaikka Polestar tekee, vaan rakentavat omat käyttiksensä siihen päälle.Softa tulee olemaan entistä merkittävämmässä asemassa autoissa tulevaisuudessa. Jos Eurooppalaiset hyppää Android Automotiveen niin heillä ei ole enää mitään keinoa erottua kiinalaisista ja taantuvat valmistamaan pelkkää bulkkia siinä missä kiinalaisetkin. Uskomatonta typeryyttä ja lyhytnäköisyyttä.
Softa tulee olemaan entistä merkittävämmässä asemassa autoissa tulevaisuudessa. Jos Eurooppalaiset hyppää Android Automotiveen niin heillä ei ole enää mitään keinoa erottua kiinalaisista ja taantuvat valmistamaan pelkkää bulkkia siinä missä kiinalaisetkin. Uskomatonta typeryyttä ja lyhytnäköisyyttä.
Rellu teki jo aiemmin saman päätöksen...Softa tulee olemaan entistä merkittävämmässä asemassa autoissa tulevaisuudessa. Jos Eurooppalaiset hyppää Android Automotiveen niin heillä ei ole enää mitään keinoa erottua kiinalaisista ja taantuvat valmistamaan pelkkää bulkkia siinä missä kiinalaisetkin. Uskomatonta typeryyttä ja lyhytnäköisyyttä.
2022 vuoden 64kwh Kona Trend (ajettu noin 20000km) vai 2000 vuoden Tesla Model 3 Stardard range plus ( noin 60 000km).
Konassa hieman halvempi rahoituskorko, autot samanhintaisia.
Täh? 2020 tjsp?Nyt tarvis nopeita mielipiteitä. Emäntä sai uuden työpaikan ja auto pitää hommata....
2022 vuoden 64kwh Kona Trend (ajettu noin 20000km) vai 2000 vuoden Tesla Model 3 Stardard range plus ( noin 60 000km).
Konassa hieman halvempi rahoituskorko, autot samanhintaisia.
Sanoisin että Nokia kaatui tämän takia. Nokialle se olisi kaiken kunniaksi ollut pikku hiluja kehittää kaikkea 3 OS rinnakkain mutta se ei kelvannut vaan täytyi väkisin tehdä sitä omaa ja sen jälkeen kaikki merkit kiinni kuolleeseen hevoseen. Ja tämä tehtiin sellaisena aikana kun puhelimen ainoa tehtävä oli puheluiden soittaminen ja sms lähettäminen. Nykyään auton ainoa tehtävä on paikasta A paikaan B matkaaminen.Softa tulee olemaan entistä merkittävämmässä asemassa autoissa tulevaisuudessa. Jos Eurooppalaiset hyppää Android Automotiveen niin heillä ei ole enää mitään keinoa erottua kiinalaisista ja taantuvat valmistamaan pelkkää bulkkia siinä missä kiinalaisetkin. Uskomatonta typeryyttä ja lyhytnäköisyyttä.
En juuri näe eroa Model 3:n ja lähes minkä tahansa muun perus sedanin tai farkun kanssa. Tuntuu toki ahtaalta vaikka katumaasturin jälkeen, mutta niin tuntuu kaikki muutkin vastaavan korimallin autot.Onko käynyt koeistumassa nuo? Minulle ainakin oli "järkytys" että Tesla M3:seen istumaan meneminen tuntui kuin olisi ujuttautunut karting-auton kyytiin lähelle maanpintaa, ja taakse mennessäni istumaan löin pääni ovenkarmiin. Eli tykkääkö sellaisesta "urheiluautomaisesta" tunnelmasta missä autoon kyyristytään sisään ja ajetaan melkein puoli-makuuasuennossa. Vaatinee totuttelemista meille jotka olemme tottuneet ajamaan autoa pystyasennossa selkä suorana. (Tuonkin takia ehkä enemmän tykkäisin Tesla Model Y:stä, ei tulle samanlaista kulttuurishokkia.)
Ihan yksinkertaistettuna, markkinoille tuli toimija joka tarjosi "ilmaisen" version, johon valmistajan ei tarvinnut laittaa euroakaan. Vanhat valmistajat siirtyivät siihen, koska näkivät sen olevan tapa pärjätä vanhaa kilpailiaa vastaan, ilmaan omaa panostusta.Sanoisin että Nokia kaatui tämän takia. Nokialle se olisi kaiken kunniaksi ollut pikku hiluja kehittää kaikkea 3 OS rinnakkain mutta se ei kelvannut vaan täytyi väkisin tehdä sitä omaa ja sen jälkeen kaikki merkit kiinni kuolleeseen hevoseen.
No silloin ne oli älypuhelimia, nyt on on sisällönkuluttamiseen. Eli siinä mielessä autovertaus hyvä, ennen ajamiseen, kuljettamiseen, nyt/kohta henkilön viihdyttämisen sen aikaan kun hänet siirretään paikasta a paikkaan b.Ja tämä tehtiin sellaisena aikana kun puhelimen ainoa tehtävä oli puheluiden soittaminen ja sms lähettäminen. Nykyään auton ainoa tehtävä on paikasta A paikaan B matkaaminen.
Nyt tarvis nopeita mielipiteitä. Emäntä sai uuden työpaikan ja auto pitää hommata....
2022 vuoden 64kwh Kona Trend (ajettu noin 20000km) vai 2000 vuoden Tesla Model 3 Stardard range plus ( noin 60 000km).
Konassa hieman halvempi rahoituskorko, autot samanhintaisia.
Autoa pidetään vähintään 5 vuotta.
Kumpi kannattaa ostaa? Päätös tehdään tänään illalla.
ILP on joissakin yksilöissä ollut ongelmallinen
Softalla mielsin tarkoitettavan auton softaa, siis ne millä se suoritutuu tehtävästä, turvallista itsenäistä liikkumista, laitteesta huolenpitoa, optimointia. kattavia ominaisuuksia.Mielestäni Nokian ja vanhan autoteollisuuden vertaaminen keskenään ei ole relevanttia. Mobiilipuolella ekosysteemillä ja sovellusten saatavuudella oli huomattavan suuri merkitys. Autoilupuolella ekosysteemillä ei ole samanlaista merkitystä varsinkin kun Android Auto ja Apple Carplay tuovat molemmat alustat saataville omine sovelluksineen. Teslaan en ole kaivannut mitään sovelluskauppaa sillä siinä on ainakin minulle juuri kaikki tarvittava.
The electric car version of the VW Golf was discontinued in 2020; instead, VW introduced the ID.3 compact car, which was designed from the ground up as a battery-powered vehicle. The Wolfsburg-based company has indicated that it intends to offer an electric Golf again at a later date. Auto Motor und Sport has learnt more about the planned offering in this segment.
VW wants to save its iconic Golf brand after the Golf 8 is discontinued in 2027, it says. The automotive magazine writes, citing board circles, that the Golf and ID.3 are to be merged into a compact model series that will once again bear the Golf name. A name combination ID Golf is also conceivable. VW has already protected corresponding names. The ID3 is to be discontinued with the electric Golf, but this does not generally apply to VW's ID electric car family.
The all-electric Golf 9 is due to be launched in 2028, according to the editorial team. The body will be modelled on the Golf, i.e. significantly flatter than that of the higher ID.3. The electric Golf 9 should also build on the universality and good reputation of the combustion-powered Golf. VW is also considering how the equally popular Polo and Passat icons can be retained.
In a recent interview with Auto Motor und Sport, VW brand boss Thomas Schäfer did not want to officially confirm the information, but emphasised the central role of the Golf for VW. "The Golf is and will remain an absolute core model for Volkswagen," said Schäfer. "The Golf and the entire segment are still very popular in Europe. And I believe it will stay that way. That's why we will also take the Golf into the electric future."
Nyt tarvis nopeita mielipiteitä. Emäntä sai uuden työpaikan ja auto pitää hommata....
2022 vuoden 64kwh Kona Trend (ajettu noin 20000km) vai 2000 vuoden Tesla Model 3 Stardard range plus ( noin 60 000km).
Konassa hieman halvempi rahoituskorko, autot samanhintaisia.
Autoa pidetään vähintään 5 vuotta.
Kumpi kannattaa ostaa? Päätös tehdään tänään illalla.
Tehdäänkö nyt 10 luvun käyttöliittymä, vai huomisen ?Kiinalaisillakin tuntuu olevan eväitä tehdä omat infotainmentit. Ei se oikeasti ole mitään rakettitiedettä. Pelkkä linux ja vähän UI:ta juttelemaan auton komponenteille. Valmiitakin firmoja alalta löytyy jos ei omat rahkeet riitä, mm. eräs suomalainen.
Tähän vielä muistutuksena jos joku ei tiedä tai muista niin Teslaan saa 8v ja 160tkm takuun rahalla. Mutta maksaa toki rahaa. Ja Teslassa huoltoväliä ei ole, mutta itse tietysti pitä huolehtia että auto pysyy kunnossa.Konan puolesta puhuu merkin luotettavuus ja pitkä takuu. Toisaalta vanhan Konan huoltoväli on jostain käsittämättömästä syystä vain 1 v tai 15 000 kilometriä eli tarkastushuollossa saa sitten pysähtyä aika usein.
Mä ajattelin että siinä tulee myös kaikki oman navigaation ylläpito (en esim. tiedä käyttääkö Tesla navigoinnissaan omia vai kenen karttoja ja navigaatiota), ja kai siinä noin yleisesti on kaikenlaista ylläpitoa ja muutakin. Pitääkö Googlen systeemiä käytettäessä autonvalmistajalla olla omat palvelimet jotka palvelevat autoja, vai hoituuko Googlen palvelimilla joita Google ylläiptää, ja sitä rataa?Kiinalaisillakin tuntuu olevan eväitä tehdä omat infotainmentit. Ei se oikeasti ole mitään rakettitiedettä. Pelkkä linux ja vähän UI:ta juttelemaan auton komponenteille. Valmiitakin firmoja alalta löytyy jos ei omat rahkeet riitä, mm. eräs suomalainen.
Mainosteksti kai saa kopioidaTähän vielä muistutuksena jos joku ei tiedä tai muista niin Teslaan saa 8v ja 160tkm takuun rahalla. Mutta maksaa toki rahaa. Ja Teslassa huoltoväliä ei ole, mutta itse tietysti pitä huolehtia että auto pysyy kunnossa.
En nyt tuota ihan ymmärrä, ja mitä lisäarvoa tuosta kuluttaja saa.Tesla sanoi:Laajennettu takuu
Niin kauan kuin ajoneuvossasi on uuden ajoneuvon rajoitetun takuu voimassa, voit hankkia Helvetia-vakuutusyhtiöstä laajennetun takuun, joka pidentää suojaasi jopa neljällä vuodella tai 80 000 kilometrillä sen mukaan, kumpi täyttyy ensin.
Laajennettu takuu suojaa ajoneuvosi sähköisten tai mekaanisten vikojen varalta ja myös jos autosi on korjattava tai siihen on vaihdettava osa jostain muusta syystä kuin normaalista kulumisesta tai laiminlyönnistä johtuen. Tämä ei koske ajoneuvon akkua ja voimansiirtoyksikköä, joita koskevat erilliset takuut.
Laajennetun takuun tarjouksen saaminen Helvetia-vakuutusyhtiöstä kestää vain muutamia minuutteja. Voit tarkastella vakuutuksen kattavuutta ja tilata vakuutuksen verkossa omalta kotisohvaltasi.
Mulla vertailukohtana pikkuautot kuten Toyota Auris 2007 tai Renault Zoe, ja ehkä kauan sitten ajettu Ford Mondeo farkku, Ainakin noihin verrattuna olin yllättynyt miten Tesla M3:seen pujottaudutaan sisään ja miten matalalla ollaan, ja kun näin pelkääjän paikan istuimen ekan kerran, luulin että joku oli laskenut sen makuuasentoon nukkuakseen pitkän matkan ajan, kunnes huomasin että kuskin penkki oli samalla tavalla puolimakuuasennossa. En tullut kokeilleeksi kuinka pystyyn sen sitten olisi saanut, kyllähän siihen "makuuasentoonkin" tottui.En juuri näe eroa Model 3:n ja lähes minkä tahansa muun perus sedanin tai farkun kanssa. Tuntuu toki ahtaalta vaikka katumaasturin jälkeen, mutta niin tuntuu kaikki muutkin vastaavan korimallin autot.
Hyvä pointti. Tätä en muistanutkaan. Kona ei käytännössä lataa kuin maksimissaan 50kW teholla ja sitäkin talvella aniharvoin, joskus kesällä näin hetken 62kW tehon, mutta senkin vain kerran. Parhaat Model3 mallit lataa viisinkertaisella teholla tähän verrattuna ja niissä kaikissa on myös tehokas akun esilämmitys. Karkesti siis Teslalla menee laturilla puoli tuntia ja Konalla vähintään tunti.
Tuo Hyundai luotettavuus on vähän suhteellinen käsite. Luulen sen suurimmalti osin olevan tuon pitkän takuun ansiota, vikoja kyllä on mutta ne hoidetaan kuntoon. Meillä oli kaksi Konaa, molemmissa alkoi sähkömoottorin? laakeri ääntämään kun oli ajettu n. 20tkm ja toisella 40tkm. Toisesta meni akku vaihtoon 35tkm kohdalla. Siinä vaiheessa nämä saivat lähteä meidän käytöstä.
Omalla Model 3 on ajettu n. 80tkm ja mitään isompia vikoja ei ole ollut, sinänsä yllättävää kun verrataan laadutonta ja laadukasta merkkiä keskenään ja omat kokemukset on kuitenkin aika päinvastaiset.
Tuota, tuskin se Tesla astuu ruotuun jos lampaat maksaa itse myyjän virheet.Tesla ei (lähtökohtaisesti) noudata kuluttajansuojalakia tai virhevastuuta, joten ihan pätevä hankkia tuo jos ei halua itse maksaa asianajo ym. kuluja.
No en nyt edes ihan varma mitä tuo vakuutus kattaa, ei kata akkua, voimalinjaa ym.Rangerin mukaan Helvetian kanssa ei ole ollut vääntämistä kuluista.
Onnellisia ja hauskoja kilometrejä!Taidetaan päätyä Teslaan ne paransi tarjoustaan, vielä kun kerrottiin että mietitään.... Ja meillä on toi vanha kans Kona 39kwh. Hyundain laatu ei vakuuta. On ollut takuu huollossa monta kertaa..
Paljonko pitää maksaa siitä ettei myyjä noudata kuluttajansuojaa ? hintojahan ei näe suoraan.Ehkä tärkeimpinä esim. sisäinen (ja ulkoinen) laturi, ILP ja infotainment.
Tämä oli joku vakuutustuote.Mikään takuu ei kata itseaiheutettuja vaurioita.
No on valkoinen! Ja myyjän mukaan on ILP myös.Onnellisia ja hauskoja kilometrejä!
Onko valkoinen? Kannattaa laittaa vaikka kuskin oveen joku punainen tarra että erottaa muista Tesloista parkkihallissa.
Uusi bZ4X tuli kotipihaan eilen. Hämmennyin kun eihän tuo pimputtele juuri mistään, ainakaan siinä määrin mitä arvostelujen perusteella odotin. Tämä varmaan liittynee siihen, että karvalakkimallissani ei ole kuljettajan vireystilan valvontaa, eli sitä kameraa joka vahtisi mihin päin naama osoittaa. Ainoa valvonta mitä olen havainnut, on mittaristossa näkyvän liikennemerkin muuttuminen punaiseksi jos nopeus ylittyy, eikä siihenkään liity pimputusta.Pimputtelu tosin on myös nykyautoissa vaatimus ja kaikki uudet tyyppihyväksynnät vaativat että auto pimputtelee mm ylinopeudesta (kuten Ioniq 5 ja 6 jne)