Olen pitkälti samaa mieltä, mutta tähän kun yhdistää sen, että monet vannovat, että on ensimmäinen ja viimeinen ko. konsernin sähköauto kun ovat ns. early adoptereina hankkineet (eletään ensimmäisiä kunnon sähköautovuosia) ja hintaluokassa lähes kaikilla kilpailijoilla se akun esilämmitys on, joten sitten autoa verrataan oikeasti halpiksiin, missä sitä ei ole. Toki monet lataa kotona tai asuvat keski-euroopassa, jossa olosuhteet ovat paremmat. Sanotaan näin, että pohjoismaissa ei pitäisi hankkia tai edes myydä autoja ilman akun esilämmitystoimintoa.
edit: Itseäni ottaa erityisesti päähän, että jos ajat akun sinne 10% tai alle jotta saisit mahdollisimman hyvän lataustehon, niin ulkolämpötilan vuoksi se ei silti lataa kuin 40-50kwh ja 45min jälkeen alkaa tikittämään ruuhkamaksu/minuuttitaksa. Näin kävi viime viikolla kun 8% oli akussa, ajoin 150kw tyhjälle K-Lataus tolpalle, mutta -10 asteessa auto ei ottanut kuin sen 40-50kwh missään vaiheessa ja lopulta maksoin pari euroa aikaveloitusta päälle. Summa ei ole iso, mutta senkin ajan voisi käyttää muuten ja olla maksamatta.