Täytyy vain muistaa, että tämä tarkoittaa kääntäen:Tuolla tavoin moni uuden auton omistaja tekee. Pitää vaan huolen, että vaihtotilanteessa auton arvo ei ole alle sen mitä siitä vaihdossa saa. Näin pääsee kivalla kuukausihinnalla ajelemaan just sellaisella autolla kuin on itselleen speksannut ja se on aina takuunalainen, uusilla renkailla, viimeisimmillä ominaisuuksilla jne.
Varusteista ei makseta vaihdossa paljon mitään, joten niiden ruksiminen tiedostaen tappio arvon alenemassa.
Arvon alenema on uutena suurin, joten myös maksut tulee lyhyen omistuksen aikana mitoittaa suuremmaksi.
Autoissa on suht vähän uusia ominaisuuksia vuosittain. Sähköistyminen on toki markkinoilla uusi mullistus, mutta noin muuten ruksittavissa/voitettavissa on aika vähän mitään, mitä et voinut saada 5 tai 10 vuotta sitten.
Toki jos tuo 50k on käteisenä ja sijoitat sen, niin muuttaahan se taloudellista aspektia, mutta ei sen enempää kuin että ostaisi ja maksaisi kauemmin yhtä. Sähköautoissa tosin taitaa syntyä paljon lyhyempi omistussykli luontaisesti, koska korjauskustannusten riski vanhempana on niin valtaisa.