En tosiaan tiiä mikä toi syy on tolle isolle hinnan pudotukselle. Sen takia itsekkin ostin vuoden vanhan 12tkm ajetun hintaatn 25 900e enkä uutta 10k kalliimmalla. Tuolloin mun ostohetkellä ei oikein ollut vielä muita vaihtoehtoja tuohon hintaan ja en voinut myöskään alkaa odottaan vuotta vaikka esim. MG4, vaikka tietenkin sen ottaisin nykyään. Silloin ei ollut vielä myöskään hinnoista tietoa, joten tuolla en voinut myöskään Fiattia vastaan argumentoida.
Muuten autonahan Fiat on oikein fiksu. Oon sillä pari pitempääkin reissua tehnyt, mm. Oulusta Viroon ja takaisin, sekä Suomen sisäisiä reissuja. Ajomukavuudet on ihan hyvät minusta tommoseksi autoksi: Adaptiivinen vakkari, ns. Autopilootti, riittävä teho ohituksiin, Carplayt, ihan ok pikalatausteho tuolle akun koolle, varsinkin kun vertaa kiinalaisiin niin suorastaan sama ellei joitain malleja parempi.
Mutta oon toisaalta myös aina tykännyt vähän valtavirtaa muista autoista, tai ainakin järkevän tilanteen salliessa ostanut sellasen jos ei siitä liikaa kompromisseja aiheudu. Fiatteja oon nähyt nyt 4kk aikana yhteensä ehkä, 4? Teslaa näen 40 päivässä. Jopa yhden kokonaisen MG4 oon nähnyt, joten se ehkä nyt on vähän harvinaisempi kuin muut.
Huollon Oulussa järjestää Wetteri eli oikeastaan ehkä laadukkain ja samalla valitettavasti kallein pulju täällä, mutta ompahan tilanteen vaatiessa olemassa huoltoinfrakin Fiatille.