Oli äskettäin työreissulla alla pitkästä aikaa sähköauto, mikä alkoi aiheuttamaan lievää autokuumetta.
Tai no ehkä vaan pientä lämpöilyä
Elikkäs alla oli BMW iX3 11 päivää ja noin 1200km.
Kerrankin sähköauto, mikä tuntui "autolta", eikä "sähköautolta".
Eli tuosta puuttui moneen sähköautoon pakotetut hassuudet ja ihmeellisyydet.
Tässä oli:
- Ovissa ihan oikeat kahvat.
- Mittarit oikealla paikallaan.
- Sisustus "normaali" ilman ufokikkailuja.
- Muotoilu näytti pääasiassa autolta ulkoakin.
- Suorituskyky riittävä ja "järkevä".
Ainoastaan meidän markkinoille näkisin puutteena tuon takavetoisuuden, mikä on hieman ristiriitaista auton ulkonäköön nähden.
Tuollaisen voisi melkein itsellekin ottaa, kunhan olis se muutama kymppitonni ylimääräistä tilillä
Yllättävän siedettävä kulutus tuossa koko pätkän keski oli muistaakseni 20,2kWh/100km.
Tosin motarilla pidin alle 110 mittarissa ja ehkä 1/5 oli kaupunki/lähiöajoa.
Rajusti nousee kulutus, kun ottaa kunnolla vauhtia. Vapaan rajoituksen motarilla tuli kokeiltua ja taisi 150km/h olla jo 40kWh/100 nurkilla..
Tähän mennessä vuokralla ollut sähköisinä: Hyndai Kona x2, Kia Niro x3 (vanha ja uusi), Jaguar I-Pace ja nyt tämä BMW iX3.
Näistä ehdottomasti itselle ottaisin BMW ja jos budjettia pitää miettiä, niin Niro, joista se aikasempi korimallikaan ei ollut paha.
Tuota Bemaria ei hirveästi ole kotimaassa tullut vastaan. Vai onkohan niin "normaalin" näköinen, ettei ole erottunut.