- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 12 558
Johtimen resistanssi on R*l/A, missä l on pituus.Ja jostain syystä Teslan supereissa kaapelit on ohuempia ja taipuisampia vaikka niissä menee yli 600A virtaa. Ehkä se johtuu siitä että Teslan kaapelit on jäähdytettyjä ja CCS eivät?
Tesla on minimoinut kaapeleiden pituuden - muut laturivalmistajat eivät voi tehdä piuhoista yhtä nysiä, koska eri merkkisissä autoissa tarvitaan eri mittaiset latauspiuhat, jotta se letku ylettää ylipäätään sinne keulan / kyljen töpselille.
Samalla tavalla tesla voi myös käyttää suurempia virtoja, koska se valmistaa sekä laturin liittimet, että kaikkien autojen liittimet.
Kun tekee ja hallitsee itse kumpaakin puolta, on helpompi tehdä toleransseista tiukempia joka mahdollistaa pienemmät turvarajat. Jos taas pitää tukea tuhansien tuntemattomien alihankkijoiden juuri ja juuri speksin mukaisia liittimiä, niin ei voi vetää ihan niin rajalle mitoituksia.