Yleistä keskustelua sähköautoista

Useampi on tehnyt tätä eli kun palautat auton leasing firmalle niin he käyvät todella tarkkaan läpi auton ja kaikki klommot, naarmut yms jotka eivät ole "normaalia kulumaa" (kiveniskemät keulassa yms) ja sitten lähettävät näistä laskun firmalle joka on auton työntekijälleen tilannut. Riippuu sitten työnantajasta että lähteekö lasku työntekijälle.
Useami rahoitusyhtiö/vuokra-auto firma ? Jos ei nyt kuitenkaan kaikki, niin mitkä ?

Mutta jos normaalia käytönjälkiä, niin se nyt on sitten työantajan ja vuokrafirman (tai rahoitusyhtiön/, autoliikkeen ) välinen asia. jos sopineet jotain timantti erikoisuuksia/jäännösarvo juttuja.
Jos taasen on käynyt vahinko, pikku kolari , ilkivalta yms. niin se kai sitten vakuutusyhtiön asia.

Siis asia on tärkeä ja minua vähän hämmentää, sillä oma pieni otanta on sellainen että sellaisetkin mistä nyt näkee paljaalla silmälläkkin että jotain pientä kulumaa on, ja keskiverto monipuolista harrastusta harrastavalla perheellä arjessa syntyneistä kulumisesta ole yskitty.

Siis haen nyt vähän sitäkin että todella tarkkaan läpi oikein tarkoittaa, onko minulla nyt ihan oikea mielikuva. ja nyt kinataan siitä kun konepelliltä katolle pompittu, ja takapenkin puukolla viilelty. Vai liittyykö tämä johonkin koira harrastukseen, jossa turvavyöt pureskeltu, pienkit raavittu jne.
 
Siis haen nyt vähän sitäkin että todella tarkkaan läpi oikein tarkoittaa, onko minulla nyt ihan oikea mielikuva. ja nyt kinataan siitä kun konepelliltä katolle pompittu, ja takapenkin puukolla viilelty. Vai liittyykö tämä johonkin koira harrastukseen, jossa turvavyöt pureskeltu, pienkit raavittu jne.

Esimerkkinä ainakin LeasePlan, tiedän että näin on ollut muillakin mutta nyt en varmuudella muista firmoja niin en niitä mainitse, kannattaa tsekata/kysyä oman auton leasing-firmalta.

Leaseplanin tapauksessa kaikki olivat naarmuja/klommoja, sellasia pieniä/ohuita joita ei huomaa ellei erikseen lähde katsomaan. Sisustassa ei ollut mitään. Korjaussumma kokonaisuudessaan yli 800e joista suurin osa maalausta. Mikään näistä ei ollut sellainen jonka olisin itse huomannut aiheuttaneeni tai olisin huomannut että joku oiisi osunut. Parkkihallissa joku vetänyt ovella kylkeen likaista autoa josta on vaikea huomata tapahtumahetkellä tms mutta kun auto on pesty ja vedetään uv-valolla auto kiertäen niin alkaa näkyä.
 
Esimerkkinä ainakin LeasePlan, tiedän että näin on ollut muillakin mutta nyt en varmuudella muista firmoja niin en niitä mainitse, kannattaa tsekata/kysyä oman auton leasing-firmalta.

Leaseplanin tapauksessa kaikki olivat naarmuja/klommoja, sellasia pieniä/ohuita joita ei huomaa ellei erikseen lähde katsomaan. Sisustassa ei ollut mitään. Korjaussumma kokonaisuudessaan yli 800e joista suurin osa maalausta. Mikään näistä ei ollut sellainen jonka olisin itse huomannut aiheuttaneeni tai olisin huomannut että joku oiisi osunut. Parkkihallissa joku vetänyt ovella kylkeen likaista autoa josta on vaikea huomata tapahtumahetkellä tms mutta kun auto on pesty ja vedetään uv-valolla auto kiertäen niin alkaa näkyä.
No tuolla kuvauksella ei taida kukaan työantaja maksella yhtään mitään.

Autovuokraamot (siis nämä lyhytaikaista tarjoavat) niin niistä on tuollaisia tarinoita, ja ehkä vähän siinä ja siinä miten tarinan tulkitsee meneekö asiakkailta läpi edes silloin.


Edit:
Tässä siis puhutaan nyt useamman vuoden työsuhdeautosta, jolla ajetaan se 20 000 vuodessa, eli jos 3-4 vuotta, niin 60-80 000 ajettussa arkiautossa on pientä parkkipaikka lommoa jotka silmin havaitsee, ja maalipinnassa näkyy jälkiä, kun joku kävellyt läheltä, tai pesetelty harjakoneissa likkaista autoa jne. Jos on isompaa mikä pitää korjata niin eikö ne mene sitten vakuutukseen.

Jos joku ajelut vähemmän, niin se vaan plussaan omistajalle.

Jos ajellut enemmän kuin sopparissa, niin yleensä niistä laskutetaan sopimuksen mukaan.

Edit2:
Jos siis ihan aito vuokrasopimus, niin vuokranantajalla on kyllä vastuu normikulumisesta, ei se voi vedellä niiden osalta jotain poikkeavan tiukkaa. Tietenkin jos sopii että loppumaalaus, tehdään aina, paisi jos huippu timantti.

Jos joku rahoitussopimus, niin siellä sitten jäänösarvot.


Edit3:
Heillä näkyi olevan seikkaperäinen hyväksyttävä/ei hyväksyttävä esimerkki lista.

Nopeasti vilastuna tuon firman spekseillä loppulasku tulee herkästi, siellä sellasta vaurioita mitä voi syntyä ihan arkikäytössä. Jos autoetu, niin eikö ne mene silloin työantajan piikkiin, joka sen auton maksaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyllä nuokaan liisariongelmat liity millään tavoin sähköautoon. Sama mulkkuilu koskisi varmasti myös polttiksia.
 
No tuolla kuvauksella ei taida kukaan työantaja maksella yhtään mitään.

No tämä on konkreettinen esimerkki tosielämästä 2020-luvulta ja työnantaja maksoi tämän ja siirsi laskun työntekijälle.

Kannattaa tsekata omalta työnantajalta ja leasing-firmalta mikä on käytäntö.

Ei kyllä nuokaan liisariongelmat liity millään tavoin sähköautoon. Sama mulkkuilu koskisi varmasti myös polttiksia.

Kyseessä ollut nimenomaan polttikset mutta tässä suhteessa käyttövoimalla ei merkitystä ongelman osalta.
 
Itsellä oli aiemmin LeasePlanin kautta työsuhdeauto. Käytin sen ihan leasingfirman piikkiin autoklinikalla meikattavana ja tuulilasin vaihdossa. Muuten laskuttavat tämän erikseen työnantajalta + työntekijän tunnit joka kuljettaa auton meikattavaksi.

Edit, jäin miettimään että varmaankin menee firman autovakuutuksista tällöin kun vien itse ennen palautusta.
 
Ilmeisesti osalla Hullut Päivät pösö asiakkaista on jo toimitettu maahantuojan ilmoitus että autoa ei pystytä toimittamaan. Jossain facebook ryhmässä tietoa, mutta en kuulu ko. palvelun käyttäjiin.

No eiköhän tästä joku asianajaja nappaa mukavan pikku purtavan, niin saadaan ostajalle vastaava turva mikä yritykselle oli kirjattu toimitusehtoihin: "Jos kuluttajaostaja ilman lakiin perustuvaa syytä purkaa sopimuksen ennen kuin ajoneuvo on luovutettu hänen hallintaansa tai jos myyjä sopimusehtojen 4 kohdan mukaisesti vapautuu sitoumuksesta, myyjä saa periä vahingonkorvauksena kymmenen (10) prosenttia sopimuksen mukaisesta ajoneuvon käteishinnasta kun käteishinta on enintään 4200 euroa. Tämän ylimenevästä kauppahinnan osasta vahingonkorvaus on kolme (3) prosenttia."
 
FB_IMG_1681978153089.jpg


Siitä lumilapiolla paskaa Teslankaatajille.
 
Tesla senkun puskee autoja ulos, joten en ihmettele ollenkaan että alkavat olla niin yleinen näky, kun dinosaurusvalmistajat kipuilevat "komponenttipulan" kanssa. Itse kyllä epäilen Peugeotin todelliseksi syyksi kannattavuuspulaa, eli heidän ei mielestään enää kannattanut toimittaa autoja luvattuun hintaan.

Pudotuspeli alkaa tosissaan...
 
Sillä kahden tonnin setelillä voi laittaa e-208:n tilaukseen ja odotella taas seuraavan vuoden. Sitten voikin ostaa halvenneen Teslan tai jotain.
 
FB_IMG_1681978153089.jpg

Siitä lumilapiolla paskaa Teslankaatajille.
Eli myyjä ei pysty toimittamaan myymiään autoja, no jos valmistaja lopettaa valmistuksen niin sille ei voi mitään, ei voi toimittaa, niin ei voi.

Mutta monelle varmaan kelpaa korvaavatuote, koko hommassa se juju olisi se tarjous, kahdentonnin lahjakortti ei edes satasen euroina ole läheskään sitä tarjousta vastaava. Tuskin kaikille edes riittää viivästyksestä aiheutuneisiin kuluihin harmeihin.

Tilaajat varmaan toivoivat vastaavan tasoista tarjousta.

En nyt löytänyt ketjusta tarkkaa kohtaa missä tarjous kuvattu, mutta alla pariviestiä missä oleellinen.

Juuri tuollaisiahan yleensä nuo yksityisleasingit tuppaavat olemaan. Esim. vaikka tuo hullujenpäivien e-2008, sehän on ihan normaali osari isolla loppuerällä, siinä vain on takaisinosto sitoumus 12kk kohdalla. Mikään ei velvoita palauttamaan autoa 12kk kohdalla jos ei halua, ajelee menemään vaan samalla kuukausihinnalla, tai vaihtaa jos mieli tekee.

Tai vaikka vuodeksi 249€/kk, joka ilmeisesti sisältäisi talvirenkaat.
https://www.peugeot.fi/
Edit: Mulle myyjä puhui, että tänään olisi auennut tilauskirjat.

Muistaakseni 15 000km/vuosi.

Ja alunperin taisivat toimituksia lupailla samanvuoden syksyllä.


Lakicasen alkuun 5-4-3-2-1
Onko muuten käsitystä onko autoja luovutettu muillekkin tilaajille, kuin ko tarjouksella tilanneille.
 
Viimeksi muokattu:
Reilu peli Peugeotilta olis pistää kaikille tilaajille Jeep Avenger tai Opel Mokka tilalle! Kumma kun niitä tehdään..

Itselle tuota kirjettä ei ole tullut. Tilasin karvalakkimallin. Ja tuonne naapuriin tuli e-2008 noin kuukausi sitten, se on kohta arvokas keräilyharvinaisuus. Laittaa vielä Hullut Päivät tarrat siihen.
 
Ja ilm.hinnastossa vieläkin naapurimaissa eli Suomen maahantuojan koijaus...?
 
Joo eihän tuota e2008 mihinkään lopetettu, vaikka periaatteessa voidaan sanoa, että "malli lopetettu". Sama e2008 faceliftillä jatkaa tuotantoa normaalisti.
 
Nyt tuli myyjältäkin pahoittelut. Käskivät ottaa yhteyttä maahantuojaan (ja maahantuoja taas jälleenmyyjään).
Olisko seuraava porras kuluttajaneuvoja.

- Alkuperäinen tarjous, se on se juttu
- Lupailtu toimitusaikataulu,
- Tuoda esille että myyjällä (mikäs näissä oli se paperilla ollut myyjä) on korvaavia tuotteita.

Todennäköinen syys perumiseen on se että myyjän tekemä tarjous on muuttunut myyjällä epäedulliseksi.

Jossain tonni parin telkoissa tarjouksesta vetäytymmisestä myyjä on joutunut korvaa hinta eron kun kuluttaja hankkinut muualta.

Tässä tarjoujksessa juju oli se kk maksu (*, en silti yllytä autovuokraamoon lähtemään.

(*
Ostajalle ei hintariskiä, lisäksi jos olisi toimitettu ajoissa, niin kohta ostaja olisi voinut lunastaa sen auton jäänösarvolla, tai palauttaa (myyjä lunastaa jäänösarvolla), tai jatkaa sopparria.

Lisäksi oli kohtuu hintaisia huoltosoppareita.
 
Ensin kuluttajan täytyy tietysti reklamoida kirjallisesti tuosta myyjälle ja kiistää tilanne sekä/tai ilmoittaa tyytymättömyys korvaukseen. Varmaan se alkuperäisesssä tarjouksessa esitetty "ale" normaalihintaan on hyvä lähtökohta menetetyn hankintatuen lisäksi vaatia. Mahdollinen lisärahoituskulu uuden lainasopimuksen korkeammasta korosta on myös hyvä tuoda esille. Yksinkertaisinta tietysti on vain viitata, että facelift-malliahan on saatavilla ja esittää sen olevan korvaava tuote. Jos ei tule vastausta tai vastaus on höpöhöpöä, niin sitten viimeistään kuluttajaneuvontaan yhteyttä. Passiiviseksi ei pidä jäädä. Hieman päätön tilanne muutenkin, jos tällainen kirje tulee joltain muulta kuin sopimuskumppanilta (oletettavasti kuitenkin jälleenmyyjä on merkattu sopimukseen sopimuskumppaniksi).

e: Hankalaahan tässä on, kun soppariehdoissa ei ole tällaiselle tilanteelle mitään korvausta määrätty. Toiseen suuntaanhan siinä taisi olla 4% (ulkomuistista), joka saattaa ikävä kyllä olla kuluttajaneuvonnan kompromissiratkaisu. Hirveän hankala tuosta on lähteä laskemaan todellisen vahingon suuruutta, jonka jälleenmyyjän pitäisi korvata.
 
Viimeksi muokattu:
Ensin kuluttajan täytyy tietysti reklamoida kirjallisesti tuosta myyjälle ja kiistää tilanne sekä/tai ilmoittaa tyytymättömyys korvaukseen. Varmaan se alkuperäisesssä tarjouksessa esitetty "ale" normaalihintaan on hyvä lähtökohta menetetyn hankintatuen lisäksi vaatia. Mahdollinen lisärahoituskulu uuden lainasopimuksen korkeammasta korosta on myös hyvä tuoda esille. Yksinkertaisinta tietysti on vain viitata, että facelift-malliahan on saatavilla ja esittää sen olevan korvaava tuote. Jos ei tule vastausta tai vastaus on höpöhöpöä, niin sitten viimeistään kuluttajaneuvontaan yhteyttä. Passiiviseksi ei pidä jäädä. Hieman päätön tilanne muutenkin, jos tällainen kirje tulee joltain muulta kuin sopimuskumppanilta (oletettavasti kuitenkin jälleenmyyjä on merkattu sopimukseen sopimuskumppaniksi).

e: Hankalaahan tässä on, kun soppariehdoissa ei ole tällaiselle tilanteelle mitään korvausta määrätty. Toiseen suuntaanhan siinä taisi olla 4% (ulkomuistista), joka saattaa ikävä kyllä olla kuluttajaneuvonnan kompromissiratkaisu. Hirveän hankala tuosta on lähteä laskemaan todellisen vahingon suuruutta, jonka jälleenmyyjän pitäisi korvata.

Yksi mutka tähän on se että Autoverkkokauppa on ostanut useamman Peugeot-jälleenmyyjän (Metro-Auto, Länsiauto) jotka näitä HP pösöjä myi. Ja Autoverkkokaupan omistaa Bassadone Automotive Nordic Oy joka tunnetaan myös Auto Bonina joka on myös maahantuoja.
 
Yksi mutka tähän on se että Autoverkkokauppa on ostanut useamman Peugeot-jälleenmyyjän (Metro-Auto, Länsiauto) jotka näitä HP pösöjä myi. Ja Autoverkkokaupan omistaa Bassadone Automotive Nordic Oy joka tunnetaan myös Auto Bonina joka on myös maahantuoja.
Oletettavasti ostajan olisi pitänyt saada ilmoitus alkuperäiseltä myyjältä, että hänen sopimus on siirtynyt kaupan mukana toiselle taholle. Toki tämä mahdollistaa vielä paremmin maahantuoja-myyjä kikkailun, jossa asiakasta potkitaan luukulta toiselle edestakaisin. Myyjälle tästä voi toki sanoa, että sori ei kiinnosta jutella maahantuojalle, tämä on teidän ongelmanne, hoitakaa se.
 
Kiinalainen sähkäri mutta ilman koukkua:

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/7...asti-kiinalainen/?shared=1298227-6b46b556-500

Voi olla että ei pääse hinnassa Y:n alle.
tm.fi
TM sanoi:
Seitsemänpaikkainen katumaasturi Tang on BYD:n Eurooppaan tulevan malliston suurin malli.

Eli artikkelli "Tämä on ilmaisnäyte TM:n maksullisesta sisällöstä" ja ovat koeajaneet BYD TANG auton Alankomaissa

Liitteen kuvakaappaus byd.com
 

Liitteet

  • kuva_2023-04-20_125815023.png
    kuva_2023-04-20_125815023.png
    1,6 MB · Luettu: 83
Tuo on paremminkin X:n kilpailija kun kolmessa rivissä istuimet, mutta paha on Äksääkään vastaan käydä; yli 200hv alitehoinen ja hinnanalennukset alkaa olemaan kilpailukykyisiä siinäkin kokoluokassa.

Loppuu eväät jos hinta ei jousta Elonin tahtiin.
 
Sastaisiinkohan vihdoin ja viimein käyttöä joukkokanteelle, joka suomessa on ollut lähes tyhjänpäiväinen kun sen voi nostaa vain kuluttajaviranomainen.

Tuo pösön kusetushan olisi täydellinen tapaus joukkokanteelle, kaikille tilanneille vahingonkorvaus tai veloituksetta korvaava tuote tilalle.

Päivänselvä keissihän tuo on, että maahantuoja ei ole todellisuudessa edes halunnut toimittaa noita liian halpoja autoja, kun naapurimaissa kauppa on käynyt kuin häkä.

Toki asia pitää saada todisteltua, mikä on se vaivalloinen osuus.
 
Mm. Norjassahan noita 2008:a on tänä vuonna toimitettu enemmän kuin mm. VW ID.5:sta, Audi E-Tronia, Ioniq5:sta tai Mercedes EQA:ta. Eli selvästikin kauppaa on haluttu tehdä, mutta ei suomessa, koska kate varmaankin ollut täällä huonompi.
 
Tuo on paremminkin X:n kilpailija kun kolmessa rivissä istuimet, mutta paha on Äksääkään vastaan käydä; yli 200hv alitehoinen ja hinnanalennukset alkaa olemaan kilpailukykyisiä siinäkin kokoluokassa.
Luulisin, että ainakin 95%:lle auton ostajista 4.6sec 0->100 aika on ihan riittävä suorituskyky.
 
Mm. Norjassahan noita 2008:a on tänä vuonna toimitettu enemmän kuin mm. VW ID.5:sta, Audi E-Tronia, Ioniq5:sta tai Mercedes EQA:ta. Eli selvästikin kauppaa on haluttu tehdä, mutta ei suomessa, koska kate varmaankin ollut täällä huonompi.
Suomen hullaritarjous oli niin päättömän paska myyjän kannalta, että jos jotenkin pääsevät eroon noista soppareista, niin heidän kannattaa jättää vaan myymättä ja ottaa jotain sakkoja.

Jos pösö saa autoista 5000e voittoa muissa maissa ja suomessa menee +-0 tuloksella, niin kannattaa ottaa useampi tonni tappiota / sakkoa ja jättää vaan suomisoppari täyttämättä.
 
Olen kuullut sanottavan että liian hyvä ollakseen totta ei usein ole totta. No tämä sanonta sopii aika hyvin tähän pösö keissiin. Kun halvalla saa niin moni varmaan lyönyt nimet paperiin sen enempää koeajamatta saatika istumatta ja miettimättä.
 
Olen kuullut sanottavan että liian hyvä ollakseen totta ei usein ole totta. No tämä sanonta sopii aika hyvin tähän pösö keissiin. Kun halvalla saa niin moni varmaan lyönyt nimet paperiin sen enempää koeajamatta saatika istumatta ja miettimättä.
Mitä miettimistä siinä oli kun tarjous oli ostajan kannalta naurettavan hyvä?

Isolta osin sen takia koko firman TJ sai kenkää, ihan käsittämätön kämmi tehdä myyntisoppareita alihintaan ja aiheuttaa firmalle miljoonaluokan tappiot + imagohaitat.
 
HP pösöihin liittyen. Ainahan myyjällä on vaihtoehtona tilata auto toisesta maasta vastaavilla varusteilla jos ei saa Suomen maahantuojalta autoa ostettua. Ymmärrän tietenkin ettei halua kun edulliset rahoituskuviot on sovittu maahantuojan kanssa, mutta ei se ole kuluttajan ongelma. Yrittämisessä on aina riskejä ja joskus tehdään tappiota.
 
HP pösöihin liittyen. Ainahan myyjällä on vaihtoehtona tilata auto toisesta maasta vastaavilla varusteilla jos ei saa Suomen maahantuojalta autoa ostettua. Ymmärrän tietenkin ettei halua kun edulliset rahoituskuviot on sovittu maahantuojan kanssa, mutta ei se ole kuluttajan ongelma. Yrittämisessä on aina riskejä ja joskus tehdään tappiota.


Tälläinen on mahdollisesti myyjän ja maahantuojan merkkiedutussopimuksen vastaista.

Yleensä noissa, kun on kaikenlaisia ehtoja tiukkojakin ehtoja.
 
Teslan ostaminen oli kieltämättä helpompaa siinä vaiheessa, kun tj ei toiminut sotarikollisten äänitorvena eikä lähimarketin parkkipaikalla ollut enemmän Tesloja kuin Skoda Octaviaa.

Harmittelen silti sitä, että Tesla on aika lailla ainoa valmistaja, joka saa sähköautoja tuotettua mielekkäitä määriä. Korealaisilla on hyviä autoja mutta tuotanto on ihan täysi vitsi edelleen. VW:n tuotteet taas - joo, seksikkäitä kuin mummo-Sloggit, softa mallia Pajeetin eka autoproggis ja takuu mieltä rauhoittavat kaksi vuotta.

Ei ole ostajan markkina.
 
Tälläinen on mahdollisesti myyjän ja maahantuojan merkkiedutussopimuksen vastaista.

Yleensä noissa, kun on kaikenlaisia ehtoja tiukkojakin ehtoja.
Hyvin ymmärrettävää mutta taas palataan siihen että se ei ole kuluttajan ongelma.

Uskon että monikin kuluttaja on valmis luopumaan tilauksestaan sopivaan summaan. Esimerkiksi 5000€ riihikuivaa tilille. Samalla tavalla kuluttaja joutuu maksamaan jos ei noudata sopimusta.
 
Ihan turha kuvitella suomessa saavansa mitään muuta hyvitystä tuon 2000e alennuksen sijaan. On nämä nähty ennenkin,
kunhan nyt hetken harmistuneet rageavat koska "heillä on oikeus" ja kohta kukaan ei muista koko juttua.
 
Ihan turha kuvitella suomessa saavansa mitään muuta hyvitystä tuon 2000e alennuksen sijaan. On nämä nähty ennenkin,
kunhan nyt hetken harmistuneet rageavat koska "heillä on oikeus" ja kohta kukaan ei muista koko juttua.
Ei se nyt kuitenkaan ihan noin mustavalkoista ole:


Aika vastaava keissi loppujenlopuksi.

Toisekseen tuota mallia taitaa olla esim Ranskassa tällä hetkellä 600kpl toimitusvalmiina ja Ruotsi/Norja/Tanska edelleen tilattavissa kyseistä varustelua.
 
Olen kuullut sanottavan että liian hyvä ollakseen totta ei usein ole totta. No tämä sanonta sopii aika hyvin tähän pösö keissiin. Kun halvalla saa niin moni varmaan lyönyt nimet paperiin sen enempää koeajamatta saatika istumatta ja miettimättä.
Näinpä. Tosin tällaiselle tempulle on olemassa nimikin, jos kovasti myydään jotakin asiakkaille hyvällä hinnalla ja sitten ilmoitetaan että sori, ette saakaan. Sitä kutsutaan harhaanjohtavaksi markkinoinniksi, joka on kiellettyä. Nyt tilanne on myyjien kannalta vielä ikävämpi, koska on näyttöä konkreettisesta asiakkaalle aiheutuneesta vahingosta, eli hankintatuen menettämisestä. Ainoa millä pösön maahantuoja saattaisi itsensä saada pelastettua, on laajentaa tuo 2 000 EUR etuseteli koskemaan myös kilpailjoiden autojen ostoa eli käytännössä tarjota tuo 2 000 EUR käteishyvityksenä.

Ihan turha kuvitella suomessa saavansa mitään muuta hyvitystä tuon 2000e alennuksen sijaan. On nämä nähty ennenkin,
kunhan nyt hetken harmistuneet rageavat koska "heillä on oikeus" ja kohta kukaan ei muista koko juttua.
Jos olisi kysymys muutamasta autosta, niin homma kuivuisikin kasaan, mutta nyt taidetaan puhua sadoista kappaleista. Toki, tästä casen koosta johtuen voi käydä kuten volkkarin dieselgatessa, eli asiakkaita kairataan ahteriin ja tarjotaan korvaukseksi jotain ensiapulaukkua ja autovalmistajan pinssiä vai mitä näille päästöhuijausvolkkareiden omistajille tarjottiinkaan.

On kyllä aika mielenkiintoinen tämä pösön maahantuojan markkinointi- ja myynninhidastamiskampanja kun ei nuo ranskalaiset autot muutenkaan niin suuressa huudossa Suomessa ole.
 
Toki, tästä casen koosta johtuen voi käydä kuten volkkarin dieselgatessa, eli asiakkaita kairataan ahteriin ja tarjotaan korvaukseksi jotain ensiapulaukkua ja autovalmistajan pinssiä vai mitä näille päästöhuijausvolkkareiden omistajille tarjottiinkaan.

Tosin mitä konkreettista "päästöhuijausvolkkarin" ostajat kärsivät? Mielipahaa?
 
Mun mielestä siitä oli tässä keskustelussa jossain juttua, että joko markkinointijohtaja tai myyjäfirman toimitusjohtaja tjsp. olisi saanut kenkää, mutta ehkä vain uneksin asiasta ja näin ei ole tapahtunut?
Auto-Bon toimitusjohtaja ilmeisesti ollut sama vuosia, ja joidenkin uutisten mukaan nimenomaan tuo firma "räätälöi" sen tarjouksen. Olisi yllättävää jos sitä ei tehty yhdessä valmistajan kanssa.

Huomattava kolminumeroinen määrä niitä "myytiin" silloisen uutisoinnin perusteella

Ei se nyt kuitenkaan ihan noin mustavalkoista ole:


Aika vastaava keissi loppujenlopuksi.

Toisekseen tuota mallia taitaa olla esim Ranskassa tällä hetkellä 600kpl toimitusvalmiina ja Ruotsi/Norja/Tanska edelleen tilattavissa kyseistä varustelua.
Asiakkaana olisi aika rohkeaa mennä nyt ostamaan (vuokraamaan) vastaava malli ja lähteä vaatimaan hyvitystä hintaerosta.
Tässä vielä se soppa että jos olisi saanut luvattuun hintaan ajoissa ja kohtapuoleen katseleen vaihtoautojen pyyntiä, niin miten ne suhtatuu siihen jäänösarvoon, jos päättäisikin sen lunastaa...
 
Mitä enemmän tilaajat ottavat yhteyttä kuluttajaneuvontaan, sitä todennäköisemmin saatte ryhmäkanteen pystyyn.

Toivottavasti. :tup:
 
Ihan turha kuvitella suomessa saavansa mitään muuta hyvitystä tuon 2000e alennuksen sijaan. On nämä nähty ennenkin,
kunhan nyt hetken harmistuneet rageavat koska "heillä on oikeus" ja kohta kukaan ei muista koko juttua.

Niin, mitä tuossa yksittäinen asiakas oikein voi tehdä, lähde nyt oikeuteen muutaman tonnin vuoksi? Toki tässä tapauksessa on mukana satoja muitakin samassa tilanteessa olevia, joten jopa kuluttajavirasto saattaa asiasta kiinnostua. Ja kun ei kiinnostu, niin sekin vielä on mahdollista, että saman myyjän osalta saadaan kimppoja kasaan ja yksi lakimies ajamaan samalla useita tapauksia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 436
Viestejä
4 488 620
Jäsenet
74 237
Uusin jäsen
tarmo90000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom