Lähteekö se akun lämmitys päälle vain jos SoC on riittävän matala?
Tuskin ja ennemminkin todella tyhjällä akulla esilämmitys tippuu pois kuluttamasta. Veikkaan, että MEB:n kohdalla vain tuo latauskäyrän speksi on sellainen, että rohkeammin lähtee lataustehot nousemaan kun SOC pieni. Ja esilämmitys ei oikeasti isommin vaikuttaisi edes lataustehoon kun vain ei ole reilummin kylmä. Toki tämä voi sitten muuttua, jos softapäivityksissä itse maksimia nostetaan kun nyt normimaksimi tulee nopeammin vastaan kuin lämpötilan pohjalta tulevat rajat.
Ikäviä rajoitteita normaalia autoilua ajatellen. Mites latausnopeus kun pitää lähteä jostain -20'C pakkasesta tyhjällä akulla suoraan laturille?
-20'C kulmilla ottaa muutaman minuutin sisällä noin 70kW. Ja kylmimmillään ajellut pohjoisesta kotio tammikuun alussa -28'C:ssa ja olisikohan 60-70kW ihan ulkomuistista ollut alkuun maksimit. Oli vaan tuolla reissulla muuta kriisiä tuon latausliittimen lukituksen jäätymisen kanssa, joten ei tullut kytättyä juurikaan miten latasi

Kuitenkin - vaikka tulee reilusti talven aikana ajettua pidempää matkaa niin ei tuo esilämmityksen puute paljoa tunnu. Alkuun sitä kuumottelin tuleeko tulevassa 3.2-päivityksessä, mutta nyt vähän fiilis, että aika sama tuleeko vai ei.