- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 8 886
Väärä ketju. Ninjaedit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tätä veikkaisin itsekin. Olikohan Polestarin korko hetki sitten noin 3,49 % vai muistanko väärin? Vielä kesällä se oli 1,49 %. Tuo 1,99 % on kyllä selkeä alennus.Voihan se olla että heillä on Pollen kanssa diili että tietty korkotaso.
Tämä on näitä Teslan omia "outouksia". Hynyn myyjäliike ainakin pitää kiinni 1% todellisesta vuosikorosta, vaikka auton toimitus on joskus vuoden 2024 puolella ja rahoittajana on DNB Finance.Kovin ikävästi nousi teslan ostajilla nuo dnb korot vuoden vaihteessa.
Tätä veikkaisin itsekin. Olikohan Polestarin korko hetki sitten noin 3,49 % vai muistanko väärin?Vielä kesällä se oli 1,49 %. Tuo 1,99 % on kyllä selkeä alennus.
Hyvä tietää. Meni kuitenkin kysely vielä dnb:lle tästä ja odottaisin, että huomenissa tulisi vielä aiheesta mustaa valkoiselle.
Siinä vaiheessa kun allekirjoitat kiinteäkorkoisen luottosopimuksen niin ei se korko enää voi muuttua. Polestarin tapauksessa sopimus kirjoitetaan aika loppumetreillä. Kaikille autoille korot eivät ole samat vaikka rahoituslaitos on eri. Lainan takauksena toimii kuitenkin auto niin rahoitusyhtiö joutuu vähän ennustamaan tulevaisuutta.Hyvä tietää. Meni kuitenkin kysely vielä dnb:lle tästä ja odottaisin, että huomenissa tulisi vielä aiheesta mustaa valkoiselle.
No näinhän sen itsekin tietenkin olen käsittänyt. Aiempi keskustelu herätti kuitenkin epäilyksiä tähän.Siinä vaiheessa kun allekirjoitat kiinteäkorkoisen luottosopimuksen niin ei se korko enää voi muuttua. Polestarin tapauksessa sopimus kirjoitetaan aika loppumetreillä. Kaikille autoille korot eivät ole samat vaikka rahoituslaitos on eri. Lainan takauksena toimii kuitenkin auto niin rahoitusyhtiö joutuu vähän ennustamaan tulevaisuutta.
Aivan. Itse odottelisin kuitenkin karvalakkiversion paluun tilauskantaan ensin, jos olisin Polestaria ostamassa. Se saattaa vaihtua etuvedosta takavedoksi, kun Volvolla tuollainen muutos on tullut. Mielenkiintoista on myös mihin hinta tulee asettumaan Teslan hinnanalennuksen myötä. Tietenkin nythän tällä hetkellä tilattavissa olevissa Polestar 2:ssa on hinnanalennusta ainakin verrattuna aiempaan, kun korko laski.Kyllä. Pollella kävi korot jossain noissa huitelissa hetkellisesti ehkä 1-2kk:n ajan. Nyt ovat tippuneet taas tuohon syksn tasolle, eli 1,99%/2,50%.
Korkoihin liittyen sain aspasta myös vahvistuksen, että korko- ja muut kulut pysyvät samana myös vastaanottohetkellä. Tosin varoittivat samalla, että jos hakemukseen tehdään muutoksia, tarvitaan uusi luottopäätös ja korko voi tuolloin muuttua.
Onneksi olkoon. Koskas teit tilauksen ja millaisia väliaikatietoja sait autosta sen matkan aikana tänne?Perjantaina se ois odotus ohi ja Polestar 2 LRDM luovutus meille. Vähän samanlainen fiilis kun lapsena odotteli joulupukkia. Luovutuksen jälkeen pääseekin heti testaamaan kaikki sähköautoiluun liittyvät kommellukset, kun kotimatka on reilu 400km. Kokemuksia ei ole kuin koeajoilta ja esimerkiksi latausta en ole vielä ikinä käyttänyt niin saa nähdä mitä käy!
Onnittelut! Oliko pitkä jonotus?Perjantaina se ois odotus ohi ja Polestar 2 LRDM luovutus meille. Vähän samanlainen fiilis kun lapsena odotteli joulupukkia. Luovutuksen jälkeen pääseekin heti testaamaan kaikki sähköautoiluun liittyvät kommellukset, kun kotimatka on reilu 400km. Kokemuksia ei ole kuin koeajoilta ja esimerkiksi latausta en ole vielä ikinä käyttänyt niin saa nähdä mitä käy!
Kannattaa ladata ainakin K-Lataus ja ABC-mobiili applikaatiot puhelimeen ja rekisteröityä käyttäjäksi. Muista ottaa pankkitunnukset mukaan kun lähdet reissuun. Nuo kyselevät välillä pankkitunnuksia. latauskartta.fi voi katsella latureita, muista varautua siihen että laturi voi olla varattu/rikki/polttomoottoriauto parkissa latauspaikalla tai sitten voit joutua jonottamaan lataukseen jonkin aikaa. Sinulla kannattaa olla muutama latausvaihtoehto katsottuna valmiiksi, kun lähdet matkaan.Perjantaina se ois odotus ohi ja Polestar 2 LRDM luovutus meille. Vähän samanlainen fiilis kun lapsena odotteli joulupukkia. Luovutuksen jälkeen pääseekin heti testaamaan kaikki sähköautoiluun liittyvät kommellukset, kun kotimatka on reilu 400km. Kokemuksia ei ole kuin koeajoilta ja esimerkiksi latausta en ole vielä ikinä käyttänyt niin saa nähdä mitä käy!
Itse oon saanut tilattua vain k-latauksen tägin. Se oli ilmainen.Mistä noi tägit muuten tilaillaan ja maksaako ne jotain? Itse tulen käyttämään ainakin virran ja rechargen latauksia.
Jos olette olleet reissussa, niin kannattaako se lataus aina ajoittaa ihan tyhjälle akulle? Jos on vaikkapa vielä 50% akkua jäljellä ja hyvä taukopaikka olisi edessä, missä on myös kohtuuhintainen lataus niin kannattaako se ladata siinä, vai kitutella mielummin akku 10% ja pysähtyä vasta sitten vaikka lataus olisi jopa hieman kalliimpaa seuraavassa paikassa.
Onnittelut Itse oon ajanut jonkun nelivetoisen Volvon, jossa oli myös paljon tehoa. Veikeä peli, koska jousituskin oli hyvin pehmeä.Perjantaina se ois odotus ohi ja Polestar 2 LRDM luovutus meille. Vähän samanlainen fiilis kun lapsena odotteli joulupukkia. Luovutuksen jälkeen pääseekin heti testaamaan kaikki sähköautoiluun liittyvät kommellukset, kun kotimatka on reilu 400km. Kokemuksia ei ole kuin koeajoilta ja esimerkiksi latausta en ole vielä ikinä käyttänyt niin saa nähdä mitä käy!
Latauksen nopues siinä vain kärsii jos ei lataa tyhjään ja lämpimään akkuun.Jos olette olleet reissussa, niin kannattaako se lataus aina ajoittaa ihan tyhjälle akulle? Jos on vaikkapa vielä 50% akkua jäljellä ja hyvä taukopaikka olisi edessä, missä on myös kohtuuhintainen lataus niin kannattaako se ladata siinä, vai kitutella mielummin akku 10% ja pysähtyä vasta sitten vaikka lataus olisi jopa hieman kalliimpaa seuraavassa paikassa.
Kyllä hitaampi lataus ja latauskäyrä asiat on tiedossa. Kysymys oli lähinnä, kun en jaksanut ruveta laskemaan, että olisiko se fiksumpaa ottaa hitaampaa latausta halvemmalla hinnalla vai nopeampaa latausta kalliimmalla hinnalla. Toki sitä en tiedä, onko enää pelkästään kwh perusteisia latureita? Silloinhan latausnopeudella ei olisi mitään merkitystä, kun hinta on sama.Monesti uusi autoilija ihmettelee foorumilla luvattua latausnopeutta hitaampaa toimintaa. Tällöin ohje on saapua laturille <10% varaustasolla sekä esilämmitetyllä akulla (polessa laturille navigointi hoitaa lämmityksen, muistaakseni).
Kiitos! Tilaus on tehty 29.6 eli kohtuullisella nopeudella saadaan uusi sähköauto. Polestarilta kysyin kerran miltä näyttää toimitusaikataulu ja silloin melko alussa jo sanoivat joulukuun loppu/tammikuun alku ja tämä piti paikkansa. Polestarilta tuli sähköpostilla tasaisesti päivityksiä esim. "Autoasi on alettu valmistamaan", "Autosi on noussut laivaan". Tämä toimi kyllä loistavasti.Onneksi olkoon. Koskas teit tilauksen ja millaisia väliaikatietoja sait autosta sen matkan aikana tänne?
Kiitos! Puolisen vuotta meni. Täytynee latailla jotain siis valmiiksi, kiitos vinkistä!Onnittelut! Oliko pitkä jonotus?
Et varmaan ole vielä ehtinyt tilailemaan tägejä? Oletettavasti kirjautumista sekä Visa-tietojen syöttöä luvassa jos ei ole jo tehtynä
Latauksen kun pyrkii ajoittamaan tyhjään akkuun. Polestarissa taisi olla akun esilämmitys kun navigoi laturille joten tämän osalta luvassa vain hyvää.
Tää on kyllä jännä, että itse en ole saanut yhtään viestiä auton tuotantoon tai siirtämiseen liittyen ja auto on jo belgian kohdalla tulossa kohti Suomea. Ja kyllä olen myös katsonut roskapostikansion ja tämän tiedon auton valmistumisesta ja matkasta sain tietoon kun kyselin aspasta venyneen toimitusajan perään.Polestarilta tuli sähköpostilla tasaisesti päivityksiä esim. "Autoasi on alettu valmistamaan", "Autosi on noussut laivaan". Tämä toimi kyllä loistavasti.
Harmi ettei ole sitten kaikilla yhtä hyvä kokemusTää on kyllä jännä, että itse en ole saanut yhtään viestiä auton tuotantoon tai siirtämiseen liittyen ja auto on jo belgian kohdalla tulossa kohti Suomea. Ja kyllä olen myös katsonut roskapostikansion ja tämän tiedon auton valmistumisesta ja matkasta sain tietoon kun kyselin aspasta venyneen toimitusajan perään.
Juuri tässä auton saapumisen lähestyessä itse mietin rahoitusajan pidentämistä. Tilauksiin tarjotaan tällä hetkellä tosiaan tuota 1,99% korkoa ja se on nykyiselläkin sopparilla, niin ei kai sen pitäisi tuosta muuttua?Korkoihin liittyen sain aspasta myös vahvistuksen, että korko- ja muut kulut pysyvät samana myös vastaanottohetkellä. Tosin varoittivat samalla, että jos hakemukseen tehdään muutoksia, tarvitaan uusi luottopäätös ja korko voi tuolloin muuttua.
Sama juttu, aspastakin kyselin ja lupasivat 2pv sit laittaa sähköpostia. Eivät laittaneet, mutta sattumalta(ko) tuli samana päivä viesti, että pitäisi rahoitus vahvistaa kuukauden kuluessa. Auton tilaussivulle ilmestyi myös VIN koodi.Tää on kyllä jännä, että itse en ole saanut yhtään viestiä auton tuotantoon tai siirtämiseen liittyen ja auto on jo belgian kohdalla tulossa kohti Suomea. Ja kyllä olen myös katsonut roskapostikansion ja tämän tiedon auton valmistumisesta ja matkasta sain tietoon kun kyselin aspasta venyneen toimitusajan perään.
Tuttua hommaa. Itsekin viikko sitten jo vastailin heidän sähköpostiin ja kyselin lisää tietoja, mutta ei vieläkään ole tullut vastausta. Chatissa kyllä vastaavat nopeasti, mutta sähköpostit ja kaikki selvittelyt kestää todella pitkään. Ehkä tästä voisi antaa palautetta, jos saisi vaikka jotain ilmaisia latauksia tms.Sama juttu, aspastakin kyselin ja lupasivat 2pv sit laittaa sähköpostia. Eivät laittaneet, mutta sattumalta(ko) tuli samana päivä viesti, että pitäisi rahoitus vahvistaa kuukauden kuluessa. Auton tilaussivulle ilmestyi myös VIN koodi.
Uskon tämän tapahtuva.Yksi vaihtoehto on tietysti odottaa vielä yksi vuosi ja toivoa, että sähköautojen hinnat tippuvat kun tarjontaa tulee enemmän.
Käytettyä tulee varmasti paljon tarjolle, kun tehtaat saavat toimitettua paremmin uusia. Lisäksi monella alkaa olla hinku vaihtaa, kun tulee se "normaali" noin 3 vuotta täyteen omaa käyttöä, 2021 tais kuitenkin olla jo autoja suht hyvin tarjolla tai ainakin voimakkaasti kasvavissa määrin. Kysyjän kannalta heikkous hommassa on vaan se, että monet vaihtoon tulevat ovat ensisijaisesti pienemmällä/pienehköllä akulla eli isoakkuista halpaa joutunee metsästämään tuurilla. 64 kWh Konaa taidettiin myydä aika reippaasti, mutta isompihan senkin akku saisi 250 km talviolosuhteisiin olla (saattais mennä just ja just).Uskon tämän tapahtuva.
Ei tuota latausta kannata pitää mörkönä.Tässä kun pureskelee tuon nykyisen bensa-auton vaihtoa tuoreempaan, niin väkisin päätyy laskemaan sähköauton kannattavuutta. Pikaisesti laskettuna saisin hommattua 30t€:n sähköauton samoilla kustannuksilla kuin 20t€:n bensan/hybridin. Se vain, että 30t€:lla ei saa käytännössä sellaista sähköautoa jossa olisi luokkaa 400km toimintamatka. Pystyn lataamaan kotona, mutta monet matkat kohdistuvat 160-250km päähän ja olisi mukava, että edes yhden suunnan reissusta pystyisi ajamaan lataamatta. Paras tilanne olisi tietysti, että koko matka menisi ilman lataamista. ID.3:n saisi hyvällä tuurilla 77kWh akulla vähän yli 30t€:lla, mutta oikein muita järkevän hintaisia minä en keksi. Yksi vaihtoehto on tietysti odottaa vielä yksi vuosi ja toivoa, että sähköautojen hinnat tippuvat kun tarjontaa tulee enemmän.
Mä taas olen skeptinen hinnanalennuksiin (muiden kuin Testan) kohdalla lähivuosina. Perustelut:Uskon tämän tapahtuva.
Jos olette olleet reissussa, niin kannattaako se lataus aina ajoittaa ihan tyhjälle akulle? Jos on vaikkapa vielä 50% akkua jäljellä ja hyvä taukopaikka olisi edessä, missä on myös kohtuuhintainen lataus niin kannattaako se ladata siinä, vai kitutella mielummin akku 10% ja pysähtyä vasta sitten vaikka lataus olisi jopa hieman kalliimpaa seuraavassa paikassa.
Juuri tässä auton saapumisen lähestyessä itse mietin rahoitusajan pidentämistä. Tilauksiin tarjotaan tällä hetkellä tosiaan tuota 1,99% korkoa ja se on nykyiselläkin sopparilla, niin ei kai sen pitäisi tuosta muuttua?
Olis ikävää koittaa laskea muutamalla kympillä kuukausierää vain huomatakseen, että korkokin nousi ja nyt maksellaan alkuperäistä kuukausierää pidempään.
Ma olin kaytetyt enemman mielessani. Kaytetyissa on vielakin kuplaa ja se purkaantuu kesaksi. Ja unohdit Kiinan tulemisen vaikka se nyt ei kunnolla kesaksi mutta sekin tuo perinteisille uutta painetta.Mä taas olen skeptinen hinnanalennuksiin (muiden kuin Testan) kohdalla lähivuosina. Perustelut:
Teslassa hinnanmuutos tulee kyllä valumaan käytettyihin, mutta hankala nähdä muissa tapahtuvan merkittävää muutosta ennen kuin autoja alkaa valua tehtaista ulos enemmän eli menee kesää pidemmälle. Veikkaisin, että suunta voi vielä kääntyäkin, kun nyt näyttää sähkön kanssa käyvän hyvin ja talven "kauhut" jäi pelotteluasteelle. Korkotason vaikutus on tietysti pieni mysteeri, pysähtyykö kauppa täysin. Perstuntumalta kuvittelisin, että tällaisessa tilanteessa automyyjän kannattaisi ekana yrittää päästä ei-toivotuimmista autoista ekana eroon eli polttikset tulisi aleen (ennen sähkiksiä). Joku nurin menossa oleva autoliike voisi olla hyvä tilaisuus, jos sattuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.Ma olin kaytetyt enemman mielessani. Kaytetyissa on vielakin kuplaa ja se purkaantuu kesaksi. Ja unohdit Kiinan tulemisen vaikka se nyt ei kunnolla kesaksi mutta sekin tuo perinteisille uutta painetta.
Minua kiinnostaa Tesla lähinnä hyvän hyötysuhteensa, ja myös Teslan jatkuvan tuen takia (esim. kuinka vuosia vanhatkin Teslat saavat edelleen taajaan uusia päivityksiä).Ilmeisesti jossain käytettyjen myynti-ilmoituksissa jo mainitaan, että "parkkitutkat" löytyy. Kyllä tuo vaikuttaa ja ei ehkä kiinnosta ostaa uutta, josta ultaäänianturit puuttuu.
Toki pieni ale saattaa vaikuttaa ja kauppa käy. Tai ei tiedetä, että tuota varustetta ei enää ole ollenkaan?
Kunhan ei ole minuutti- vaan kWh-hintainen laturi, totta kai kannattaa ladata jos on muutenkin taukoa pitämässä.Jos olette olleet reissussa, niin kannattaako se lataus aina ajoittaa ihan tyhjälle akulle? Jos on vaikkapa vielä 50% akkua jäljellä ja hyvä taukopaikka olisi edessä, missä on myös kohtuuhintainen lataus niin kannattaako se ladata siinä, vai kitutella mielummin akku 10% ja pysähtyä vasta sitten vaikka lataus olisi jopa hieman kalliimpaa seuraavassa paikassa.
Minuuttihintaisia DC-pikalatausasemia kyllä on, ja voivat ne jossain tilanteissa ehkä olla taloudellisesti järkeviäkin, jos siis auto lataa rivakasti. Yhä enemmän tosin taitaa olla kWh-hintaisia.Kyllä hitaampi lataus ja latauskäyrä asiat on tiedossa. Kysymys oli lähinnä, kun en jaksanut ruveta laskemaan, että olisiko se fiksumpaa ottaa hitaampaa latausta halvemmalla hinnalla vai nopeampaa latausta kalliimmalla hinnalla. Toki sitä en tiedä, onko enää pelkästään kwh perusteisia latureita? Silloinhan latausnopeudella ei olisi mitään merkitystä, kun hinta on sama.
Noi mainitsemasi varusteet eivät lisää paljonkaan tehtaan kustannuksia, koska ominaisuudet on kuitenkin jo suunniteltu ja varsinainen rauta ym. konkretia on lopulta melko edullista. Lisävarusteilla voi kuoria kermaa, mutta siihen alimpaan karvalakkiversion myyntihintaan niillä ei ole kovin suuri vaikutus.Jos Tesla toisi markkinoille merkittävästi halvemman version 3:sta tai mieluummin Y:stä, joka akun kooltaan yms. olisi sama, mutta siitä olisi hinnan alentamiseksi riisuttu pois tutkat, kamerat, adaptiiviset vakkarit (normivakkari riittää minulle), autopilotti, navigaattori, ratinlämmittimet yms., niin olisin luultavasti ekana jonossa.
Plugshare sovellusta tulee itse käytettyä laturien etsimiseen niin Suomessa kuin maailmalla.Mikä mahtaa olla paras sivusto tutkia latureita Ruotsin puolella? Latauskartta.fi on (toivottavasti) niiden osalta melko puutteellinen kun tuntuu näkyvän muutamia hidaslatureita siellä täällä...
Sähköautoilusta on nyt reilu kuukausi kokemusta ja toivon että sähköautot yleistyvät mahdollisimman hitaasti. Toivon myös että sähköautojen vastustajat pitävät suurta meteliä ja pitävät kaikki negatiiviset uutiset pinnalla.
Miksi toivon tälläistä? En siksi että olisin pettynyt sähköautooni/sähköautoiluun, yksinkertaisesti siitä syystä että sitä pitempään sähköautokanta on vähäinen sitä pitempää saa nauttia edullisesta autoilusta. Ensi kesänä on pitkästä aikaa tilanne että voi lähteä autolla extempore matkoja tekemään ilman että miettii paljon siihen mahtaa bensaa kulua ja paljon se maksaa.
Kerron ihmisille paljon mielummin huonoista puolista kuin hyvistä, huonot puolet kuitenkin ihmisiä enemmän kiinnostaa ja niillä on hyvä perustella itselle miksei siirry sähköautoon.
Veikkaan että nyt oltiin huumorilinjallaTai sit sä vaan heitit läpällä kommentit ja mä en osannut tulkita sua oikein
Veikkaan että nyt oltiin huumorilinjalla
Eiköhän se nyt tälläkin hetkellä ihan hyvin vastaa tämän hetken tarpeita. Kyllä itseä ainakin kiinnostaa sähköautot osaksi myös sen takia, että saa olla tässä murroksessa ”etunenässä”.Oletko kokeillut ajatella posin kautta? Siis esim. siten, että ne lomareissut on kivempi hoitaa kun latausverkosto on laajempi ja käytettävyys on suuremman käyttäjämäärän takia rutkasti parempi.
2021 loppuvuosi ja 2022 alku oli kyllä kultaista aikaa sähköautoilulle. Ilmaisia latauspisteitäkin oli siellä sun täällä, ja ne olivat melkein aina puolityhjinä. Jalankulkijatkin kääntyivät katsomaan että mikäs ihme vimpain tuollaista ääntä pitää, tunsi olevansa erityinen.Sähköautoilusta on nyt reilu kuukausi kokemusta ja toivon että sähköautot yleistyvät mahdollisimman hitaasti. Toivon myös että sähköautojen vastustajat pitävät suurta meteliä ja pitävät kaikki negatiiviset uutiset pinnalla.
Miksi toivon tälläistä? En siksi että olisin pettynyt sähköautooni/sähköautoiluun, yksinkertaisesti siitä syystä että sitä pitempään sähköautokanta on vähäinen sitä pitempää saa nauttia edullisesta autoilusta. Ensi kesänä on pitkästä aikaa tilanne että voi lähteä autolla extempore matkoja tekemään ilman että miettii paljon siihen mahtaa bensaa kulua ja paljon se maksaa.
Kerron ihmisille paljon mielummin huonoista puolista kuin hyvistä, huonot puolet kuitenkin ihmisiä enemmän kiinnostaa ja niillä on hyvä perustella itselle miksei siirry sähköautoon.
Ensimmäisistä Model 3 puuttuu tuo ratinlämmitin.Minua kiinnostaa Tesla lähinnä hyvän hyötysuhteensa, ja myös Teslan jatkuvan tuen takia (esim. kuinka vuosia vanhatkin Teslat saavat edelleen taajaan uusia päivityksiä).
Jos Tesla toisi markkinoille merkittävästi halvemman version 3:sta tai mieluummin Y:stä, joka akun kooltaan yms. olisi sama, mutta siitä olisi hinnan alentamiseksi riisuttu pois tutkat, kamerat, adaptiiviset vakkarit (normivakkari riittää minulle), autopilotti, navigaattori, ratinlämmittimet yms., niin olisin luultavasti ekana jonossa.
Ainakin vuosi sitten olisi onnistunut tilata uusi Tesla Model 3 ilman käsirahaa ja ilman jäännöserää. Tästä vaan piti kysyä Teslan asiakaspalvelusta erikseen.Lisäksi Y:n rahoituksessa pitäisi laittaa käsirahaa kiinni minimissään 10 %:a ja siinä on reilusti isompi viimeinen erä.