Saksalaiset on panostaneet lähinnä pintalaatuun enkä muu premium-laatu ei ole paljoa kehittynyt tai muut valmistajat ovat kuroneet eroa umpeen. Myönnän, että ottaisin saksalaisen jos hintataso olisi sama ja olin alunperin kiinnostunut i4. Tilasin itse tuon köyhien ihmisten auton (65k€ tilatulla paketilla nykyisillä hinnoilla, sain onneksi itse 55k€ keväällä) kuten tyttäreni minulle kuvailee. i4 olisi saanut pulittaa aika paljon lähtöhintojen päälle vastaavista varusteista eli noin ~78k€ ja menee kyllä kuten sanoit ettei pinkka riitä tai en halua maksaa yhtä paljon.Johtunee siitä ettei pinkka riitä ostaman saksalaista premium-sähköautoa. Kia EV 6 maksaa 54 000 euroa, mikä on enemmän kuin BMW 520d. BMW i4 maksaa 70 000 euroa ja muut BMW:n sähköautot vielä enemmän. Eli sähköautojen hintojen ollessa polttomoottorisia kalliimpia joudutaan tyytymään kansanautoihin premiumin sijaan.
Itse on tullut ajeltua saksalaisilla (audi, bmw, vw) pääosin viimeiset 10 vuotta ja toki valmiiksi vähän piereskeltyjä olleet eli tuo EV6 on ensimmäinen uutena ostettu. Audi A6 etron kiinnostaisi kun farkut on enemmän omaan mieleen, mutta näyttäisi siltä että siitäkin tulee auto jonnekin 80-100k välimaastoon.