Jos etsii autoa luokasta EV6, niin ei varmaan hirveästi i4:sta katsele vaikka se olisi samanhintainen. Yksinkertaisesti, i4:n takapenkit ovat todella pienet, ne vastaavat jotain Meganea. Muutenkin, ajatus siitä merkkisnobismista on tainnut kuolla ajat sitten ja elää lähinnä ihmisten ääressä, jotka ostavat "laatu-BMW, ostin 300tkm ajettuna ja kolarikorjattuna, mitä te niillä uusilla Toyotoillanne oikein ajatte". Puhumattakaan, voiko joku kutsua BMW:tä muuksi kuin kansanautoksi? Kolmossarjalainen oli pitkään kaikista myydyin auto Briteissä ja i4 on vain sähköistetty versio samasta aihiosta. Ehkä ihmiset haluavat jotain harvinaisempaa? Toki, onhan VW:kin nykyään premium-merkki osassa markkinoita,.
Sähköistyminen, käytettyjen materiaalien ja ruutujen lisääntyminen rikkoo monen premium-merkin maineen, koska monet asiat menevät uusiksi. Ei se BMW:n näyttö ole yhtään sen hienompi kuin sen korealaisen. Volvon hienoimman mallin kojelauta on lähinnä kopio halvasta jenkkiautosta. Sähkömoottori on ostettu muualta, akku on ostettu muualta. BMW:ssäkin taitaa hyristä korealainen akku, vai oisko jopa kiinalainen? Eli suurin osa auton hinnasta on kiinalaista bulkkia. Ja kaikki vetävät kierrätysmuoviksilla istuimissa, eri kiertonimityksiä keksien.
Loppujen lopuksi "premium" merkit ovat vaihtuneet todella usein. Merkit jotka ovat olleet hienoja ovat muuttuneet kansanautoiksi (tai kuolleet pois), kansanautot ovat muuttuneet hienoiksi (eihän esim. Audi ollut mikään premium merkki aikoinaan, eikä Land Roverista kovin hienostuneena voinut myöskään puhua, Volvokin oli lähinnä se pakettiauton korvike perheille). Sähköistymisen myötä se tuleva premium voi hyvin olla nimeltään "Hyundai" ja se kansanauto jotain muuta. Inhosimme myös kiinalaisia autoja pitkään, nyt täällä kuitenkin Volvo kelpaa tai BYD.