Olisihan se pieni sähköauto kakkosautona varmasti monelle riittävä, mutta:
Harvoin kerros/rivitaloissa on useampaa autopaikkaa per kämppä ja lataus voi olla hankalaa.
Tämäkin siis kielii siitä, että nämä on edelleen enemmän "rikkaille" potentiaalisia vaihtoehtoja, koska pitää olla varaa omakotitaloon ja siihen pystyy lähinnä rikkaat tai jossain syrjässä asuvat. Rikkaus on myös subjektiivinen asia, ja Suomen kansa on aika köyhää.
Joten kakkosauto ei ole edes vaihtoehto, vaikka siihen olisi varaa, jos ei ole tilaa. Siksi niitä pieniä ja isoja bensakippoja ostetaan, koska ne on edelleen ylivertaisia helppoudessa suhteessa hintaan.
Se 500€ kippo kulkee yhtälailla +500km tankillisella, kuin kulkee 50 000€ autokin. Mutta edes 5000€ sähkis ei taida niin helppo olla arjessa.
Joten sitä vaan pitää odottaa, että se halpa sähköauto on käytössä yhtä helppo, jos niitä haluaa koko kansalle myydä.
En itse näkisi että sähköautot itsessään on se ongelma, vaan kansan köyhyys ja suhteessa huonot palkat. Lähes kaikki kaverit ja tutut on korkeakoulutettuja(kellään ei ole edes nelosella alkavaa palkkaa) eikä moni kehtaa edes haaveilla jostain yli 20-30 tonnin autosta.
Eipä sillä 2-3,5 tonnin bruttopalkalla kannata mitään kallista autoa ostaa, ja isompia palkkoja ei helposti pääkaupunkiseudun ulkopuolella saa, pois lukien jotkut harvat alat. Sitten jos taloudessa on kaksi töissä käyvää keskituloista aikuista, niin asia on helpompi.