Jatkoin tänne sen takia että nivoutuu yhteen ja on vähän sitä kohta, juttua.
Lentävät autot on kuin fuusiovoima, aina 20-30 vuoden päässä. Lentäviä autoja taitaa olla ennustettu "kohta" tuleviksi jostain 50-luvulta asti, mutta ei ole paljoa näkynyt. Prototyyppejä lukuunottamatta siis. Ongelmana juurikin energian tarve, hinta ja kansalaisten lentotaidot. N...
Lentävä kulkuneuvo eroaa kamerapuhelimesta siinä että kamerapuhelin ei häiriötilanteessa tapa ihmistä/ihmisiä.
Sinänsä ei voi sanoa että lentävää autonomisesti liikkuvaa autoa ei ikinä tule, mutta se edellyttää kyllä vielä aikamoista kehitystä tekniikassa ja ihmisten asenteessa. Nykyinen autonomisen liikkumisen mallihan pohjautuu siihen että jos tulee ongelmatilanne niin automaatio vaan kytkeytyy pois päältä, jolloin ihminen tekee mitä osaa, mutta lentävässä laitteessa jota lähtökohtaisesti ihminen ei osaa eikä saa operoida tuo ei ole vaihtoehto.
Nyky käsityksen mukaan lentävien henkilöautojen suurin este on energiatehokkuus. sekin sopii tuohon fuusiovoima vertaukseen
Kamerapuhelin vertaus on siinämielessä hyvä että, kuvapuhelut kuuluu pitkään samaan sarjaan lentävien autojen kanssa, kunnes kuvapuheluista tuli arkipäivää, sillä erolla että laitteet ei olleet isoja ja kiinteitä, vaan pieniä, mukana kuljetettavia.
Lentämisen kehitystä jarruttaa toki nykyiset turvallisuus vaatimukset, aikoinaan autot lähti mistä lähti ja ukot heilutti lippuja varoitukseksi.
Voidaan myös määrittää mikä on lentävän auton määritelmä. Se että auto liikkuu ilmassa ei estä "teitä" jos näitä on ennakoivasti suunniteltu, niin ei niistä vapaita lintuja tule, vaan edelleen väylät missä ajetaan, potenttiaali tulee siitä että ei tarvi yhtä valtavaa kalliisti ylläpidettävää fyysistä infraa alle.