Eikai näitä nyt kukaan enää osta? Vähän turhan raffiksi menee jo toimitusajat.Myyjä MetroAutosta kertoi että jos nyt tilaa Ioniq 5:n, on odotusaika ~2 vuotta.
Aika hurjaa. Aika moni muu auto kerkee markkinoille ennen sitä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikai näitä nyt kukaan enää osta? Vähän turhan raffiksi menee jo toimitusajat.Myyjä MetroAutosta kertoi että jos nyt tilaa Ioniq 5:n, on odotusaika ~2 vuotta.
Aika hurjaa. Aika moni muu auto kerkee markkinoille ennen sitä
Juu ja jokaiselle matkustajalle lasketaan painoksi 75 kg riippumatta henkilön todellisesta painosta. Eli 400 kg kantavuus ei riitä kuin kuskille ja viidelle vesselille. Sitä ei siis voi edes teoriassa saada rekisteröityä 7-paikkaiseksi (?) - tai ainakaan käyttää 7-paikkaisena. Ja 6-paikkaisenakin jäisi matkatavaroille vain 25 kg käytettäväksi. Eli 7-paikkaisen auton kantavuuden pitäisi mielestäni olla vähintään 450 kg (kuskin paino sisältyy omapainoon ja 6 matkustajaa x 75 kg).
Merssun puolella EQB 12kk ja EQC 6kk. Ei kovin rivakkaa sielläkään.Myyjä MetroAutosta kertoi että jos nyt tilaa Ioniq 5:n, on odotusaika ~2 vuotta.
Aika hurjaa. Aika moni muu auto kerkee markkinoille ennen sitä
No joo alkaahan tuo olla aika älytöntä.Myyjä MetroAutosta kertoi että jos nyt tilaa Ioniq 5:n, on odotusaika ~2 vuotta.
Aika hurjaa. Aika moni muu auto kerkee markkinoille ennen sitä
Mietin kovasti että jos tarjoaisin pienempää sähköautoani vaihdossa, nytkö sitten lyötäisiin lukkoon paljonko antavat välirahaa nykyisestäni kahden vuoden kuluttua, ja paljonko autollani saa olla kilometrejä mittarissa sitten kahden vuoden kuluttua? Nyt on yhdessä vuodessa kertynyt n. 27.000 km, olisko sitten vaikka 100.000 km? Entä jos Ioniq myöhästyy vielä siitäkin?Eikai näitä nyt kukaan enää osta? Vähän turhan raffiksi menee jo toimitusajat.
Kuvittelisi, että ovat nyt vaihtohyvityksissä entistä varovaisempia, koska käytettyjen tarjonta ylittää kysynnän.Mietin kovasti että jos tarjoaisin pienempää sähköautoani vaihdossa, nytkö sitten lyötäisiin lukkoon paljonko antavat välirahaa nykyisestäni kahden vuoden kuluttua, ja paljonko autollani saa olla kilometrejä mittarissa sitten kahden vuoden kuluttua? Nyt on yhdessä vuodessa kertynyt n. 27.000 km, olisko sitten vaikka 100.000 km? Entä jos Ioniq myöhästyy vielä siitäkin?
Entä jos nykyinen autoni menee rikki (ilman kolaria) tässä välissä eikä jostain syystä mene takuukorjaukseen, onko kauppa edelleen bueno?
On tää hurjaa.
Näissä alkaa laukkaava inflaatio syömään katteetMyyjä MetroAutosta kertoi että jos nyt tilaa Ioniq 5:n, on odotusaika ~2 vuotta.
Aika hurjaa. Aika moni muu auto kerkee markkinoille ennen sitä
Aika rohkea väite, kun sähköautoista on krooninen pula ja tuossa oli hiljattain se kauppalehden juttu, jossa keskimääräinen myyntiaika käytetyille sähkiksille alta 2 viikkoa usealla merkillä/mallilla.Kuvittelisi, että ovat nyt vaihtohyvityksissä entistä varovaisempia, koska käytettyjen tarjonta ylittää kysynnän.
Kun on seuraillut toukokuusta tähän päivään käytettyjen sähköautojen markkinaa nettiautossa, niin siltä se minusta näyttää että tarjontaa on aivan liikaa verrattuna kysyntään. Onhan siellä jo pyyntihintojakin tiputettu mitä ei tapahtuisi, jos autot vietäisiin käsistä.Aika rohkea väite, kun sähköautoista on krooninen pula ja tuossa oli hiljattain se kauppalehden juttu, jossa keskimääräinen myyntiaika käytetyille sähkiksille alta 2 viikkoa usealla merkillä/mallilla.
Ihan oikeastiko sä alat inttämään myyntitilastojen faktalukemia vastaan mutulla? Autoja on tullut joo enemmän esille, mutta isossa osassa on käynyt tuo jarhun mainitsema feikkimyynti-ilmiö. Edes M3:n osalta ei voi kovin pahasta ylitarjonnasta puhua, kun kaikki lähtee kuitenkin hallista edelleen rivakasti - Ja siitähän ne autoliikkeet rahansa saavat, ei siitä onko nettiautossa 100 vai 1000 autoa näkyvissä.Kun on seuraillut toukokuusta tähän päivään käytettyjen sähköautojen markkinaa nettiautossa, niin siltä se minusta näyttää että tarjontaa on aivan liikaa verrattuna kysyntään. Onhan siellä jo pyyntihintojakin tiputettu mitä ei tapahtuisi, jos autot vietäisiin käsistä.
Onko ”rivakka lähtö” jos puhutaan enemmän kuukausista kuin viikoista? Sen verran tässä itsekin seuraillut nettiautoa, että tosi paljon samat M3 mallit myynnissä edelleen, mitä oli myös tuossa elokuun loppupuolella/ syyskuun alussa. Omasta mielestä rivakka myyntiaika olisi ennemminkin joitain päiviä tai maksimissaan pari viikkoa. Tietysti yksittäiset autot saattavat rivakasti lähteäkin, mutta aika samalta se tarjonta ihan yksilöiden puolestakin edelleen näyttää.Ihan oikeastiko sä alat inttämään myyntitilastojen faktalukemia vastaan mutulla? Autoja on tullut joo enemmän esille, mutta isossa osassa on käynyt tuo jarhun mainitsema feikkimyynti-ilmiö. Edes M3:n osalta ei voi kovin pahasta ylitarjonnasta puhua, kun kaikki lähtee kuitenkin hallista edelleen rivakasti - Ja siitähän ne autoliikkeet rahansa saavat, ei siitä onko nettiautossa 100 vai 1000 autoa näkyvissä.
Myyjä MetroAutosta kertoi että jos nyt tilaa Ioniq 5:n, on odotusaika ~2 vuotta.
Aika hurjaa. Aika moni muu auto kerkee markkinoille ennen sitä
Ihan oikeastiko sä alat inttämään myyntitilastojen faktalukemia vastaan mutulla? Autoja on tullut joo enemmän esille, mutta isossa osassa on käynyt tuo jarhun mainitsema feikkimyynti-ilmiö. Edes M3:n osalta ei voi kovin pahasta ylitarjonnasta puhua, kun kaikki lähtee kuitenkin hallista edelleen rivakasti - Ja siitähän ne autoliikkeet rahansa saavat, ei siitä onko nettiautossa 100 vai 1000 autoa näkyvissä.
Jos se keskimääräinen myyntiaika oliko se 3000 M3-autolle on raportoitu siinä kauppalehden jutussa alle kahteen viikkoon, niin mutu-arvailut muutaman listoilla roikkuvan perusteella ovat aika tyhjän kanssa. Ihan hyvin noissa voi olla ongelmana vaikka laatu, johon vain Tesla kykenee. Joku maalivikainen kierosaumainen on varmasti haasteellinen myytävä.Onko ”rivakka lähtö” jos puhutaan enemmän kuukausista kuin viikoista? Sen verran tässä itsekin seuraillut nettiautoa, että tosi paljon samat M3 mallit myynnissä edelleen, mitä oli myös tuossa elokuun loppupuolella/ syyskuun alussa. Omasta mielestä rivakka myyntiaika olisi ennemminkin joitain päiviä tai maksimissaan pari viikkoa. Tietysti yksittäiset autot saattavat rivakasti lähteäkin, mutta aika samalta se tarjonta ihan yksilöiden puolestakin edelleen näyttää.
Mutta toivon silti, että olet oikeassa ja minä väärässä. En nimittäin ikinä normaalissa markkinatilanteessa olisi tilannut uutta 50k€ sähköautoa, mutta nyt sellaisen päätin tilata.
Siis onhan se päivän selvää, että vaihtoautojen hinnat eivät voi pysyä uusien yläpuolella ikuisesti, kun uusien saatavuus jossain kohtaa paranee. Tässä vaiheessa tuollaisen huutelu (yhden mallin ja) mutun perusteella tuntuu vaan kovin ennenaikaiselta, kun autot edelleen liikkuu tilastojen mukaan hullunlailla. Varsinkin, kun kommentti esitettiin kaverille, jolla on joku pienempi/halvempi sähkökärry.Kyllähän ne kaikki autot Nettiautosta häviää kun hinta on oikea, nyt on Model 3:ssa tullut pyynnit alas selvästi joka osoittaa että ainakin hetkellisesti tarjonta ylittää kysynnän ja uskallan väittää tämän trendin jatkuvan eli alaspäin tullaan.
Siis onhan se päivän selvää, että vaihtoautojen hinnat eivät voi pysyä uusien yläpuolella ikuisesti, kun uusien saatavuus jossain kohtaa paranee. Tässä vaiheessa tuollaisen huutelu (yhden mallin ja) mutun perusteella tuntuu vaan kovin ennenaikaiselta, kun autot edelleen liikkuu tilastojen mukaan hullunlailla. Varsinkin, kun kommentti esitettiin kaverille, jolla on joku pienempi/halvempi sähkökärry.
Tilasto pitää sisällään syyskuun (Käytettyjen paalupaikalle – Model 3 -epidemia levisi vaihtoautomarkkinaan), joten en nyt puhuisi mistään vanhentuneesta infosta. Model 3 ei ole koko markkinan kannalta mitenkään hyvä mittatikku, koska sen saatavuus poikkeaa hyvin paljon muista tuotteista - Toki siltikin käytettyjen hinnat ihan poskettomia, laskenut vähän tai ei. Tässä ketjussa esiintyy ehkä hieman sellaista "toivotaan toivotaan" henkistä hintojen laskun ennustelua varsinkin tahoilta, joilla ei ole sähköautoa alla ja budjetti ei kohtaa nykyhintataso.Tilastot kertovat aina jälkikäteen tietoa, uskoisin että Nettiautoa tarkasti selaamalla saa kuvan miten hinnat kehittyvät "reaaliajassa". Ja Model 3 lienee se suosituin sähköauto jota on eniten myynnissä joten se on aika luonnollinen valinta.
Tällä perusteella toista väitteeni, että hyvinkin rohkeaa uskotella (edes itselle), että tarjonta ylittäisi kysynnän.Käytetyt täyssähköautot liikkuvat vaihtomarkkinassa nyt poikkeuksellisen vikkelästi. Tesla Model Y -katumaasturin, Volkswagen ID.4 -katumaasturin ja Kia e-Niro crossoverin myyntiajat liikkuvat 12–14 päivän välillä.
Se osoittaa, että käytetyille täyssähköautoille on markkinassa massiivisen kokoinen ruutu täytettävänään.
Tällä perusteella toista väitteeni, että hyvinkin rohkeaa uskotella (edes itselle), että tarjonta ylittäisi kysynnän.
Ei ihan kauhean tarkkaa dataa ole osunut silmään, mutta Q3/22 Bemarilta tullut 55000 täyssähköä ulos. Noin 18000/kk siis, jos nuo on tehty tasaisesti tuolla ajalla.Näkeekö jostain paljonko eri autotehtaiden sähköautolinjoilta oikeasti tulee autoja ulos, esim. per viikko tai kuukausi? Vai ovatko niin salaista ja businessherkkää dataa?
Piti itsekin tarkastaa, syyskuussa tilattu ja toimitusajankohdaksi ennustettu maaliskuu muuttunut kesäkuuksi.Saa nähdä mikä on Polestarin todellinen toimitusaika. Tilasin elokuussa ja silloin ennuste oli helmikuulle. Nyt näyttää jo huhtikuuta. Siitä kun vielä vähän venyy niin ei vuosi ole kaukana...
Jaa katoppas. Itse tilasin syyskuun eka päivä ja silloin näytti helmikuuta. Nyt onkin vaihtunut toukokuulle toimitus. Saa nähdä perunko tilauksen kokonaan, mutta sitähän ei ole pakko nyt päättää vaan voi odotella helposti kevääseen.Saa nähdä mikä on Polestarin todellinen toimitusaika. Tilasin elokuussa ja silloin ennuste oli helmikuulle. Nyt näyttää jo huhtikuuta. Siitä kun vielä vähän venyy niin ei vuosi ole kaukana...
No varmaan pystyt selvittämään paria viestiä ylempää mistä keskustelu lähti… Myytävien autojen määrä ei kerro paskaakaan, kun esim. Ioniqilla suurin osa on ”myyty” ”koeajettavissa” ”luovutus 9/23” tai muuta silkkaa paskaa.En tiedä kenestä puhut, itsellä auto jo tilauksessa joten ei sinänsä liikuta minua yhtään.
Kysyntä-tarjonta tilanne muuttuu jatkuvasti ja jos tarjonta ylittää kysynnän niin hinnat laskevat noin yleisesti, tätä on ollut nyt havaittavissa Model 3:n osalta viime aikoina ja osittain myös Model Y:ssä joskin sen määrät paljon pienempiä. Model 3 toimii esimerkkinä sen takia että siitä saa tilastollisesti luotettavimman, muita on sen verran vähän myynnissä että tilastot saa vituralleen helpommin yhdelläkin ns. outlierilla.
Joku näppärähän koodaisi skriptin joka hakee Nettiautosta vaikka joka päivä klo 12 tilanteen eli montako Model 3:sta myynnissä, mikä on keski-ikä, kilsat ja hintapyyntö. Liekö täällä osaajia tähän, olisi mielenkiintoista seurata.
No varmaan pystyt selvittämään paria viestiä ylempää mistä keskustelu lähti… Myytävien autojen määrä ei kerro paskaakaan, kun esim. Ioniqilla suurin osa on ”myyty” ”koeajettavissa” ”luovutus 9/23” tai muuta silkkaa paskaa.
Sähköautomies Janne Tapio sai omaan Enyaqiinsa, Suomen suosituimpaan sähköautoon, Autovexin kautta kaksi tarjousta. Parempi niistä taisi olla reilut 10k euroa.
Kyllä. Ensimmäinen tarjous oli 10 000 euroa ja joku oli nokittanut summalla 10 050 euroa. Auto oli myös nettiautossa myynnissä, ei tullut yhtään yhteydenottoa. Siitä sitten Vaihtoautomaahan myyntitilille, jossa se on yhä kaupan:Siis 10k euron tarjous Enyaqista??
Kyllä. Ensimmäinen tarjous oli 10 000 euroa ja joku oli nokittanut summalla 10 050 euroa. Auto oli myös nettiautossa myynnissä, ei tullut yhtään yhteydenottoa. Siitä sitten Vaihtoautomaahan myyntitilille, jossa se on yhä kaupan:
Skoda Enyaq *0,99% KIINTEÄ KORKO!* 60 iV *Takuu voimassa* *Matrix LED* *P-kamera* *Koukku valmius* *Ratinlämmitys* *Puolinahat* – Vaihtoautomaa
Meiltä markkinoiden paras hinta autostasi! www.myyntitili.fi *Rahoitus ilman käsirahaa* *Ensimmäinen maksuerä vasta 3kk päästä* *Toimitus lähimpään toimipisteeseen tai kotiovelle* *Täysin sähköinen kaupankäyntimahdollisuus* Lisää kuvia autosta osoitteessa: www.vaihtoautomaa.com Tähänkin autoon...www.vaihtoautomaa.com
No eiköhän aika suuri osa sähköautoja nimenomaan sen takia ostele uutena. Eikai uutta autoa muuten kannata ostaa? Mutta isot riskit siinä tosiaan on ja itsekin mietin nyt, että peruisiko tilauksen.Aivan järkijättöistä touhua tilata autoja jälleenmyynnin kiilto silmissä.
Ei, sä yrität tehdä yleiskeskustelusta M3 keskustelua. Ja ei kyse ollut tarjonnan määrästä vaan ylittääkö tarjonta kysynnän. Toiveikkaimmat kyllä voivat nähdä "kuplan puhkeamista" sun muuta, mutta jos hintapyynnit ovat edelleen tuhansia euroja ostohintaa enemmän, niin kovin vakavasti kysynnän puuttumiseen liittyviä huuteluja ei voi ottaa.Niin minä puhun nyt Nettiauto.comin Model 3:sta, siellä ei ole yhtään (nopeasti katsottuna) mainitsemiasi statuksia.
Tilastot kertovat aina jotain, jos myytävien autojen määrä kasvaa niin se kertoo lähes aina kasvavasta tarjonnasta.
Mitä aktuaalista vattua. Uusi auto ostetaan koska se tarvitaan käyttöön ja sattui miellyttämään ominaisuuksiltaan/budjetilta. Jos perusteesi oli tilata pelkän voitollisen myynnin takia, niin onnea vaan valitsemallesi tielle. Nykyisiä autoja ennen vain tonnin pommista olen kerran jäänyt plussalle. Nykyisellä sähköbiilillä jos omistuksen jälkeen on +-0, niin riemusta kiljun. Nykyisellään taitaa hinta olla vielä useampi tonni plussalla.No eiköhän aika suuri osa sähköautoja nimenomaan sen takia ostele uutena. Eikai uutta autoa muuten kannata ostaa? Mutta isot riskit siinä tosiaan on ja itsekin mietin nyt, että peruisiko tilauksen.
Ei, sä yrität tehdä yleiskeskustelusta M3 keskustelua. Ja ei kyse ollut tarjonnan määrästä vaan ylittääkö tarjonta kysynnän. Toiveikkaimmat kyllä voivat nähdä "kuplan puhkeamista" sun muuta, mutta jos hintapyynnit ovat edelleen tuhansia euroja ostohintaa enemmän, niin kovin vakavasti kysynnän puuttumiseen liittyviä huuteluja ei voi ottaa.
Jotta nyt ei puhuta ristiin, niin olisiko sinulla esitellä näitä tilastoja? Olen oikein mielelläni väärässä sähköautokuplan puhkeamisesta, koska itsekin sellaisella ajan.myyntitilastojen faktalukemia
Niinhän ne tuntuvat, ja koska kuulemman sähköautolla ei tarvitse välittää arvonalenemasta kun ei ole. Molemmat ajatusmallit on kyllä sellaista idiotismia ettei mitään järkeä.No eiköhän aika suuri osa sähköautoja nimenomaan sen takia ostele uutena. Eikai uutta autoa muuten kannata ostaa? Mutta isot riskit siinä tosiaan on ja itsekin mietin nyt, että peruisiko tilauksen.
Onko tähän joku syykin miksi Model 3:sesta väännetään jatkuvasti M3 mikä tunnetusti tarkoittaa aivan toista autoa vai lyhennättekö kaikki muutkin tuotteiden mallit samalla tavalla? P2, P6, i14P, W8 jne. mistä kukin voi sitten osaltaan lotota mitä milloinkin tarkoitettiin?Ei, sä yrität tehdä yleiskeskustelusta M3 keskustelua. Ja ei kyse ollut tarjonnan määrästä vaan ylittääkö tarjonta kysynnän. Toiveikkaimmat kyllä voivat nähdä "kuplan puhkeamista" sun muuta, mutta jos hintapyynnit ovat edelleen tuhansia euroja ostohintaa enemmän, niin kovin vakavasti kysynnän puuttumiseen liittyviä huuteluja ei voi ottaa.
Johan se linkki siihen kauppalehden juttuun tuossa oli. Siellä ne tilastot on avattu, en katsonut oliko linkkiä syvempään analyysiin.Jotta nyt ei puhuta ristiin, niin olisiko sinulla esitellä näitä tilastoja? Olen oikein mielelläni väärässä sähköautokuplan puhkeamisesta, koska itsekin sellaisella ajan.
Selvä, ajattelin että olisi jotain oikeaa tilastoa tämän hetken myyntiajoista. En kauheasti luota Kauppalehden juttuun samaan konserniin kuuluvan Nettiauton kovasta meingistä.Johan se linkki siihen kauppalehden juttuun tuossa oli. Siellä ne tilastot on avattu, en katsonut oliko linkkiä syvempään analyysiin.
Tottakai tarvitsen autoa käyttöön, mutta kyllä nämä ajelut hoituisivat nykyisellä tonnin autollakin tai vaikkapa 10t€ autolla tai millä tahansa muullakin kärryllä mikä eteenpäin liikkuu ja tämähän pätee melkein jokaiseen autoilijaan. Otin vaan kantaa siihen, että tuskin kovin moni nykyisistä uudella sähköautolla ajavista ajaisi uudella autolla jos sen arvo laskisi sitä tahtia, mitä polttiksilla laskee. Eikä siihen nyt varmaan ihan lähivuosina ole muutosta tulossa. Eli voittoa en ole tekemässä, mutta odotan huomattavasti pienempää arvonalenamaa verrattaen dinoautoon.Mitä aktuaalista vattua. Uusi auto ostetaan koska se tarvitaan käyttöön ja sattui miellyttämään ominaisuuksiltaan/budjetilta. Jos perusteesi oli tilata pelkän voitollisen myynnin takia, niin onnea vaan valitsemallesi tielle. Nykyisiä autoja ennen vain tonnin pommista olen kerran jäänyt plussalle. Nykyisellä sähköbiilillä jos omistuksen jälkeen on +-0, niin riemusta kiljun. Nykyisellään taitaa hinta olla vielä useampi tonni plussalla.
No kun se M3 ei liity yhtään siihen mistä keskustelu lähti, joku pikkusähkis oli kyseessä. Kerran jo yritin sinulle vinkata, että lue keskustelu alusta, niin ei tarvitse aiheen ohi vetää. Kysynnän takia se kupla muodostuikin ja kun hinnat ovat edelleen esim. Ioniq 5:ssa kasvamaan päin, niin hankala on yleisellä tasolla nähdä, että kupla tai kysyntä olisi mihinkään hiipumassa. M3:n tilanne kertoo M3:n tilanteesta, ei muusta. Yleinen taloudellinen epävarmuus ja sähkön hinta ovat varmasti hidastaneet siirtymää viimeistään kesästä lähtien, mutta silti tilastot kertovat sähköautojen liikkuneen hullun tavalla ja hintapyynnit kautta linjan ovat kovia. Keväällä sähkön hinta tippuu putlerin mukana ikkunasta, niin eiköhän taas mennä hinnoissa ylöspäin. Montako uuden auton ostajaa tiedät, joka harkitsisi bensavehjettä seuraavaksi autoksi? Aika vähissä ovat.En yritä tehdä, käytän esimerkkinä Model 3:sta koska siitä on eniten dataa. Tarjonnan määrä on olennaista kun pyritään selvittämään miten se suhtautuu kysyntään. Hintapyyntöjen aleneminen -> tarjontaa enemmän suhteessa kysyntään kuin aikaisemmin. Tarjontaan vaikuttaa käytettyjen määrä ja uusien saatavuus.
Siitä ollaan samaa mieltä että nyt on kupla, eri mieltä näköjään siitä onko kupla alkamassa puhjeta vai ei. Minun nähdäkseni merkkejä tästä on.
Ai että kun tilasto ei tule omaa toiveharhaa, niin se on paska tilastoSelvä, ajattelin että olisi jotain oikeaa tilastoa tämän hetken myyntiajoista. En kauheasti luota Kauppalehden juttuun samaan konserniin kuuluvan Nettiauton kovasta meingistä.
Kysynnän takia se kupla muodostuikin ja kun hinnat ovat edelleen esim. Ioniq 5:ssa kasvamaan päin, niin hankala on yleisellä tasolla nähdä, että kupla tai kysyntä olisi mihinkään hiipumassa.
Ööö. Uudella autolla ajetaan, koska on varaa ja halutaan ajaa nimenomaan uudella jonkun puhkinussitun sijaan. Se, että nyt sattuu arvonalenema olemaan pienempi, niin on vaan onnellinen sattuma. Vaikuttanee eniten siihen, että herkemmin ostaa uuden nopeammin, kun väliraha on mukavan pieni. Kyllä ihmiset niitä polttisautojakin uutena osti vaikka arvonalenema oli mitä oli.Tottakai tarvitsen autoa käyttöön, mutta kyllä nämä ajelut hoituisivat nykyisellä tonnin autollakin tai vaikkapa 10t€ autolla tai millä tahansa muullakin kärryllä mikä eteenpäin liikkuu ja tämähän pätee melkein jokaiseen autoilijaan. Otin vaan kantaa siihen, että tuskin kovin moni nykyisistä uudella sähköautolla ajavista ajaisi uudella autolla jos sen arvo laskisi sitä tahtia, mitä polttiksilla laskee. Eikä siihen nyt varmaan ihan lähivuosina ole muutosta tulossa. Eli voittoa en ole tekemässä, mutta odotan huomattavasti pienempää arvonalenamaa verrattaen dinoautoon.
No en. Tuo nyt sattui olemaan viime aikojen puheenaihe ja hinnat näytti keulineen taas lisää, kun toimitusongelmat kasvoi. Samalla niiden vaihtoautopajatsosta tais kadota puolet pikkuautoisista tuonneista. On tuossa pösölläkin nähtävissä edelleen ihan posketonta hintaa, esim. hullujen päivien e-2008:ssa 7-8 k€ enemmän käytetyssä tarjoukseen nähden. Fordin käytettyjen hinnat myös "morjens" tasoa. Meganea taitaa olla saatavilla, mutta hinta törkeä... EMT, jos tämä on pihisevä kupla, niin vuoto on aika pieni...Siis teet johtopäätöksen Ioniq5:n perusteella sen suhteen onko kupla menossa mihin suuntaan?
No en. Tuo nyt sattui olemaan viime aikojen puheenaihe ja hinnat näytti keulineen taas lisää, kun toimitusongelmat kasvoi. Samalla niiden vaihtoautopajatsosta tais kadota puolet pikkuautoisista tuonneista. On tuossa pösölläkin nähtävissä edelleen ihan posketonta hintaa, esim. hullujen päivien e-2008:ssa 7-8 k€ enemmän käytetyssä tarjoukseen nähden. Fordin käytettyjen hinnat myös "morjens" tasoa. Meganea taitaa olla saatavilla, mutta hinta törkeä... EMT, jos tämä on pihisevä kupla, niin vuoto on aika pieni...