Audi etron 50
Työsuhdeauto meni vihdoin vaihtoon ja aikaisempi audi a5 vaihtui lennossa Audi etron 50:n. Onhan toi huomattavasti modernimpi kuin edellinen a5:n.
Viikon verran tuolla tullut suhattua kehä3:sta edestakas ja pari kertaa se on pitänyt jo ladata. 90% varauskapasiteetillä näyttää noin 200km, tuolla km määrällä viikon ajot periaatteessa suhaa, mutta ehkä ihan pieni ahdistus tuosta noinkin pienestä kilometrimäärästä tuli. Tämä ei tietenkään ollut yllätys, mutta käytännössä se osoittautui ehkä hiukan toivottua lyhyemmäksi määräksi.
Jos a5 tuntui joskus matalalta, niin samaa ongelmaa ei kyllä etronin kanssa ole, ajoasento tuntui alkuun vähän kummallisen korkealta, ehkä vähän sellainen traktorifiilis tuli. Sisätilat ovat mukavan tilavat, ja onhan toi ulkomitoiltakin suurempi kuin a5. Dieselistä sähköön siirtyessä ajokokemus aivan erilainen, kiihtyy ihan eritavalla ja ilmajousitus takaa mukavemmat kyydit.
myAudi appi kertoo kivasti latauksen tilan ja auton muut asiat, pystyy aikatauluttamaan lataukset ja työnantaja tarjoaa latauksen työpaikalla. Oman latauspisteen asennus pitänee tilata tässä lähiaikoina, työnantaja kun sitä tukee.
Hankkisinko omalla rahalla? en, toki taattua audi-laatua ja premiumia, mutta kilometrit kyllä jää kauas mitä modernilta sähköautolta odottais. Katotaan mitkä fiilikset on parin kuukauden tai talven jäljiltä.