Poppamies
Que pasa, ese?
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 812
Vähintään hyvä syy päivittää auto. F sarjan 3 alla.Tuollahan noi viikonpäivät näkyy.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vähintään hyvä syy päivittää auto. F sarjan 3 alla.Tuollahan noi viikonpäivät näkyy.
Aika fanaattinen sähköautoilija pitää olla että on valmis maksamaan n.20k rellusta yli 50k että on sähköinen.Nyt on kyllä huuli pyöreänä jos näillä hinnoille tätä ostetaan. Kymppi liikaa jo
Ioniq 5 taitaa antaa sähköä myös ulos.
Samaan alustaan pohjautuvaan Kia EV6:een saa myös tuon V2L:n lisävarusteena.
Ei taida onnistua samalla latauskaapelilla ja latausaseman kautta molempiin suuntiin, koska sitten se olisi V2H eikä V2L? Aika skeidaa heittää jatkoroikka mökin ovesta sisään ja siinäpä sähköt Toivottavasti seuraavaan sukupolveen saadaan mukaan V2H, se tekisi sähköautosta ja aurinkovoimalasta kertaluokkaa houkuttelevamman hankinnan.Nyt kevään-kesän aikana tulevasta uudesta Kia Niro EV:stäkin tuo V2L löytyy
Olisi ehkä vielä yksinkertaisempaa mikäli auto syöttäisi vaan DC:tä takaisin latausboksille ja sen tehtäväksi jäisi hoitaa kaikki nuo taajuudet ja invertterihommat. Tai sellainen voisi olla valmiiksi tuettuna aurinkosähkö-invertterissä koska se ottaa muutenkin korkeajännitteistä tasavirtaa paneeleilta ja muuttaa sitä vaihtovirraksi. Pitäisi vaan olla tarkkana ettei tule liikaa häviöitä kun tasavirtaa työnnetään autolta latauslaitteelle ja siitä eteenpäin kodin aurinkosähköinvertterille asti. Joka autoon ei tarvitsisi tunkea lisää monimutkaista elektroniikkaa ja tuollaisen tasavirran syötön takaisin taloon voisi toteuttaa hyvinkin joustavilla standardeilla.Auton pitäisi osata synkronoitua ulkopuoliseen verkkojännitteeseen. Ei se nyt mikään aivan käsittämätön amerikantemppu olisi, mutta ymmärrettävästi harvempi autofirma on moisista vielä innostunut.
Jonkun Boschin tjmv pajan pitäisi tuoteistaa se oem:ille valmiina pakettina joka hoitaa sekä AC-latauksen, taajuuden synkronoinnin, että purkamisen.
LFP-akkujen kanssa tuo olisi kyllä kovaa valuuttaa, niitä kun eivät ylimääräiset syklit juuri haittaa.
Kuittauksesta en tiedä mutta ihan siinä itse sai autokaupassa allekirjoitusten jälkeen tehdä Suomi.fi sivuilla tuon valtuutus asian heti poisOnko teille, ketkä nyt antaneet valtuutuksen autokaupan hakea hankintatukea tullut tästä jokin kuittaus/vahvistus Trafilta kun haettu?
Näyttää tuo määräraha kovaa tahtia hupenevan ja oma myyjä ei ilmeisesti tämän eteen ole mitään tehnyt. Kai tuohon lisärahoitusta tulee, mutta ei kiva jos kaupan saamattomuuden vuoksi tuo jää saamatta.
Juu, valtuutus on selvä ja näkyy, mutta kun eivät tahdo tuolla saada haetuksi tukea. Jos tuota ei saa, niin hinta nousee 2000€Kuittauksesta en tiedä mutta ihan siinä itse sai autokaupassa allekirjoitusten jälkeen tehdä Suomi.fi sivuilla tuon valtuutus asian heti pois
Miten niin eivät saa haetuksi?mutta kun eivät tahdo tuolla saada haetuksi tukea.
Eiköhän ole vain saamattomuutta, mitään ongelmaa ei siis pitäisi olla.Miten niin eivät saa haetuksi?
Onko teille, ketkä nyt antaneet valtuutuksen autokaupan hakea hankintatukea tullut tästä jokin kuittaus/vahvistus Trafilta kun haettu?
Näyttää tuo määräraha kovaa tahtia hupenevan ja oma myyjä ei ilmeisesti tämän eteen ole mitään tehnyt. Kai tuohon lisärahoitusta tulee, mutta ei kiva jos kaupan saamattomuuden vuoksi tuo jää saamatta.
Juu, varmasti kestää pitkään, eikä tällä niin merkitystä ole koska maksetaan.Itse sain kuittauksen Traficomilta n. 1½ vuotta auton hankinnan jälkeen, että ko. 2000€ avustus on myönnetty. Suomi.fi kautta se kyllä tehtiin äkkiä silloin joskus kun autoa tilailtiin, mutta byrokratian rattaat pyörivät hitaasti. Eli voi kestää jonkun aikaa, että saat virallisen paperin.
Ei saanut. Kaikki siis Active Pack.Saiko tuohon tarjous e2008 pösöön varustepakettia vaihdettua? Lisävarusteita kyllä sai ruksittua...
Se määräraha tippuu aika radikaalisesti. Oliko nyt 9 miljoonaa niin se tippuu 3,5 miljoonaan. Näin oli sähköautot nyt ryhmässä.Juu, varmasti kestää pitkään, eikä tällä niin merkitystä ole koska maksetaan.
Kyseessä siis nyt ettei tätä ole vielä haettu ja määrärahasta käytetty nyt 81 %. Eiköhän tähän lisämääräraha tule, mutta tuleeko samoilla ehdoilla.
Itse voi hakea. Tai sitten pitää antaa autoliikkeelle valtuutus suomi.fi sivujen kautta, eli autoliikekin saa kyllä tuen haettua. 2021 oli vielä vanha tapa käytössä, eli on tuo haku muuttunut.Se määräraha tippuu aika radikaalisesti. Oliko nyt 9 miljoonaa niin se tippuu 3,5 miljoonaan. Näin oli sähköautot nyt ryhmässä.
Joku myös mainitsi että nykyään pitäisi hakea itse.
Olet oikeassa. Se on nyt korjattu.Eikös sen joku tarkentanut, että siis määräraha kasvaa 3,5 miljoonalla?
Oman oikeusturvan kannalta kannattanee laittaa myyjälle kirjallisesti viesti, että teillä on ollut valtuutus x.x.xxxx päivästä lähtien ja tuki uhkaa kohta loppua. Jos ette hae ajallaan ja tuki ehtii loppua, niin katsot autoliikkeeen olevan vastuussa tuen menettämisestä ja siten velvollinen hyvittämään vahingon (2000 €) sinulle. Luulis tyhmemmänkin automyyjän silloin saavan perseensä ylös.Juu, valtuutus on selvä ja näkyy, mutta kun eivät tahdo tuolla saada haetuksi tukea. Jos tuota ei saa, niin hinta nousee 2000€
Tämäntyylisen viestin laitoinkin eilen ja nyt hetki sitten tuli vahvistus, että hakemus on sisällä.Oman oikeusturvan kannalta kannattanee laittaa myyjälle kirjallisesti viesti, että teillä on ollut valtuutus x.x.xxxx päivästä lähtien ja tuki uhkaa kohta loppua. Jos ette hae ajallaan ja tuki ehtii loppua, niin katsot autoliikkeeen olevan vastuussa tuen menettämisestä ja siten velvollinen hyvittämään vahingon (2000 €) sinulle. Luulis tyhmemmänkin automyyjän silloin saavan perseensä ylös.
Tuskin uskovat siihen itsekään, varmaan noin käsketty sanoa.Tuskin riittää toukokuun loppuun. Nyt on mennyt parissa viikossa yli 50 % ja jäljellä 19 %.
Ei taida onnistua samalla latauskaapelilla ja latausaseman kautta molempiin suuntiin, koska sitten se olisi V2H eikä V2L? Aika skeidaa heittää jatkoroikka mökin ovesta sisään ja siinäpä sähköt Toivottavasti seuraavaan sukupolveen saadaan mukaan V2H, se tekisi sähköautosta ja aurinkovoimalasta kertaluokkaa houkuttelevamman hankinnan.
Onko teille, ketkä nyt antaneet valtuutuksen autokaupan hakea hankintatukea tullut tästä jokin kuittaus/vahvistus Trafilta kun haettu?
Näyttää tuo määräraha kovaa tahtia hupenevan ja oma myyjä ei ilmeisesti tämän eteen ole mitään tehnyt. Kai tuohon lisärahoitusta tulee, mutta ei kiva jos kaupan saamattomuuden vuoksi tuo jää saamatta.
Lisärahaa tulikin jo:
Sähköautojen hankintaan miljoonien lisärahat – Tuki uhkasi ehtyä jo toukokuussa
Autotuojat: ”Monille sähköautoa hankkiville tuki on välttämätön edellytys auton hankinnalle”www.kauppalehti.fiSähköautojen hankintaan miljoonien lisärahat – Tuki uhkasi ehtyä jo toukokuussa
8.4.202212:22päivitetty 8.4.202212:22
Lisää tukea. Hallituksen myöntämä lisätuki mahdollistaa jopa 4 500 uuden sähköauton hankinnan. KUVA: NIKO ROUHIAINEN
Autotuojat: ”Monille sähköautoa hankkiville tuki on välttämätön edellytys auton hankinnalle”
Lukuaika noin 1 min
Hallitus on kehysriihessä päättänyt sähkö- ja kaasuautojen hankintatuen 9,5 miljoonan euron suuruisesta lisärahoituksesta. Päätös on osa vihreän siirtymän tukipakettia.
Lisärahoitus mahdollistaa tuen yli 4 500 uuden täyssähköisen henkilöauton hankintaan. Sähköautojen kysyntä on viime kuukausina ollut voimakkaassa kasvussa.
Lue lisää: Testaa tällä Kauppalehden tietovisalla, oletko todellinen autotuntija
Täyssähköisten henkilöautojen hankintatuelle oli tälle vuodelle budjetoitu noin 7,5 miljoonan euron määräraha, josta on tällä hetkellä varattu jo 80 prosenttia.
Varmuutta hankintoihin
Autotuojien arvion mukaan hallituksen linjaama lisärahoitus antaa kotitalouksille ja yrityksille varmuutta hankintapäätöksen tekemiseen taloudellisesti epävarmana aikana.
”Määrärahan loppuminen jo ennen kesää olisi leikannut pysyvästi täyssähköautojen kysyntää, sillä monille sähköautoa hankkiville tuki on välttämätön edellytys auton hankinnalle”, Autotuojat ja -teollisuus ry:n toimitusjohtaja Tero Kallio arvioi.
Tukiraja 50 000 euroa
Vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana rekisteröidyistä henkilöautoista jo noin 14 prosenttia on ollut täyssähköautoja, kun osuus vielä viime vuonna oli 10,3 prosenttia.
Rekkarissakin lukee EQS, eli aika pieleen on kuva mennyt. Halvin maksaa 114 000€ ja kalleimmat lähes 200k€ Ei ole hetkeen maksamassa "köyhien" 49990€ summaa. Mersun EQA on sekin liian kallis.Hyvin valittu kyllä auto jutun kuvaan
Itsellä oli tänään luovutus Ioniq 5:lle, kauppoja tehtiin helmi-maaliskuun vaihteessa. Oli jo silloin laivassa oleva vapaa yksilö, vain väristä piti tinkiä kun ei yli vuoden odottelu houkutellut. Silloin oli myös vielä musta awd premium vapaana, mutta veikkaan senkin menneen samalla viikolla.Vaikuttaisi siltä, että minulla kävi uskomaton mäihä sähköauton saamisen suhteen. Autoliikkeestä löytyi esittelykappaleena ajamaton Hyundai Ioniq 5, jolla päässen kurvailemaan työsuhdeautoilun muodossa lähiviikkoina Tehdastilattua yksilöä olisi joutunut autoliikkeen mukaan odottaa ensi vuoden puolelle asti.
Tilattavissa autoissa on se ongelma, että niissä ei välttämättä ole edes kaikkia varusteita, kun ne aikanaan toimitetaan asiakkaille, joten jos nyt onnistuisi jostakin saamaan hyvin varustellun, mutta ajamattoman EV6:n, niin voisi katsoa olevansa onnekas.Joo Konalan Autotalo lupaili Ev6:n vuodenvaihteeseen toimituksella, että kyllä noi aika kortilla tuntuu olevan käytännössä kaikki pidemmän matkan vehkeet.
Tässä tullut uutta autoa etsiskeltyä ja tuommonen 2019 vm e-Golf olis mahdollisesti hankintalistalla. Pikaisella haulla en täältä löytänyt keskustelua siitä, mutta jos jollakin semmonen löytyy niin kertokaa toki tuntoja. 100 kWh akuilla varustettuja näyttäis pari olevan lähistöllä myynnissä, pitänee huomenna käydä koeajamassa
32kWh taitaa olla, eli olisi sama akku kuin Seat Mii:ssä.!00kWh? Ei sellaisia ole olemassakaan, olikohan noissa joku 25kwh tms.
Sori, tuli korjattua postausta. 35.8 kWh akku noissa on, 136 hevosvoimaa eli 100 kW tehoa!00kWh? Ei sellaisia ole olemassakaan, olikohan noissa joku 25kwh tms.
Laivamaiselle, eikös toi ole aika pieni auto sisältä ainakin? Ja verrattu M3 bemariin? En ole itse ajanut vielä, mut mikä oli hinta koeajoautolla ja sen varusteilla?Tuli käytyä ajamassa takavetoinen Bmw i4. Hieno auto kyllä kaikinpuolin. Hyvin hiljainen, miellyttävä alusta, sisätilojen laatuvaikutelma erinomainen ja mainiot penkit. Infotainment vaikutti ihan toimivalta, vaikkakin tottumattomalle hieman monimutkaiselle. Tehoa takavedossa täysin riittävästi.
Miinuksina takapenkin tilat ja sisäänkulkemisen pieni aukko. Ajossa auto tuntui enemmänkin "laivamaiselta" kuin ketterältä.
Todella hieno auto matkantekoon.
Painaa reilusti yli kaks tonnia, M50 versiota on vissiin verrattu M3:een, koska jossain päin maailmaan samassa hintaluokassa.Laivamaiselle, eikös toi ole aika pieni auto sisältä ainakin? Ja verrattu M3 bemariin? En ole itse ajanut vielä, mut mikä oli hinta koeajoautolla ja sen varusteilla?
Puoleen hintaan täällä taitaa saada verrattuna M3. Mut tuntuuko paino? Nopeudessa kun ei eroa ja kehuttu parhaaksi ajaakkin...Painaa reilusti yli kaks tonnia, M50 versiota on vissiin verrattu M3:een, koska jossain päin maailmaan samassa hintaluokassa.
Tuota minun laivamaisuus-kommentti tulee siis siitä, että auton paino selvästi tuntuu ajossa ja autohan on varsin pitkä suhteessa sisätiloihin. Alusta takavetoisessa oli mukavuuspainotteinen ja kun itse olen tottunut kompaktimman pään autoihin, niin pitkä nokka oli aikamoinen jöllikkä kun ekaa kertaa lähti liikkeelle.Laivamaiselle, eikös toi ole aika pieni auto sisältä ainakin? Ja verrattu M3 bemariin? En ole itse ajanut vielä, mut mikä oli hinta koeajoautolla ja sen varusteilla?
Standardi tukee kolmea tilaa kaksisuuntaiselle sähkölle.Olisi ehkä vielä yksinkertaisempaa mikäli auto syöttäisi vaan DC:tä takaisin latausboksille ja sen tehtäväksi jäisi hoitaa kaikki nuo taajuudet ja invertterihommat. Tai sellainen voisi olla valmiiksi tuettuna aurinkosähkö-invertterissä koska se ottaa muutenkin korkeajännitteistä tasavirtaa paneeleilta ja muuttaa sitä vaihtovirraksi. Pitäisi vaan olla tarkkana ettei tule liikaa häviöitä kun tasavirtaa työnnetään autolta latauslaitteelle ja siitä eteenpäin kodin aurinkosähköinvertterille asti. Joka autoon ei tarvitsisi tunkea lisää monimutkaista elektroniikkaa ja tuollaisen tasavirran syötön takaisin taloon voisi toteuttaa hyvinkin joustavilla standardeilla.
Plug and Charge?Oliko kellään viimeisintä tietoa siitä latausstandardista joka mahdollistaisi Teslamaisen "laturi kiinni -> laskutus käyntiin" toiminnon kaikissa BEVeissä? Käsittääkseni taisi olla 2023 tulossa ellen väärin muista....?
En mitään asiastasi kiistä muuta kuin sen että Kiinan pojat ovat päässeet jo alle 5t hintoihin.Käytännössä tuollainen laturi vastaa tekniikaltaan nykyisiä pikalatureita, joiden hinnat alkaa tällä hetkellä kymppitonnin luokasta.
Tuo ei ole pikalaturi.En mitään asiastasi kiistä muuta kuin sen että Kiinan pojat ovat päässeet jo alle 5t hintoihin.
7KW High-Efficiency Charger EV Charging Station GB 32A DC Socket - AliExpress 1420
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Plug and Charge?
VW sanoi tuovansa sen 3.1 tjsp. olevan yhteydessä.Tämä mutta sillä taisi olla ihan virallinen standardikin, en vain muista sitä
EDIT: googlasin niin ISO 15118 on kyseessä, missäköhän tämän osalta mennään