Miten muuten olet tuosta e-208:sta tykännyt? Onko sinun mallissasi muuten tuo lane assist toiminto, että pitää auton keskellä kaistaa ja hoitaa ohjailut kuskin puolesta? Parissa arvostelussa on mainittu, että se ei tuossa e-208:ssa ole erityisen toimiva ja ehdin siihen ominaisuuteen nykyisessä autossa kovasti tykästyä.
Olen tykännyt kyllä oikein paljon. Kohta vuosi tulee käyttöä täyteen. Minulla on GT varustelu ja lisäksi kaikki muu mitä siihen saa. Tuo Lane Assist taitaa olla vakiovaruste ja mulla on lisäksi lisävarusteena Drive Assist paketti joka sisältää sitten tuon ”itseajon”. Lane assist lähinnä estää kaistaviivojen ylimenon ja on hyvinkin laidasta laitaan seilaamista jos sen antaa pitää auton kaistallaan. Tarkoitettu siihen että itse ohjaat ja jos vaikka nukahtaa niin estää ulosajon. Tuo ”parempi” ominaisuus kyllä toimii ihan mallikkaasti, mutta on jotenkin rasittavan holhoava ja kampeaa omaa ohjausta vastaan jonkin verran. En muutenkaan tykkää luottaa auton automatiikkaan ohjauksessa joten pidän nuo molemmat pois päältä. Samaan pakettiin kuuluva adaptiivinen vakkari tosin on käytössä aina ja toimii todella hyvin taajamassakin.