Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sehän meni sitten hyvin. Seuraavaksi kun VW keksii tehdä New Beetlen avon sähköisenä niin se on menoa (okei oma muija ei välittäisi mutta koomista kyllä itse saattaisin kiinnostua varsin isostikin jos olisi takaveto ja tarpeeksi tehoa )Varoituksen sana niille jotka odotti ID Buzzilta enemmän ja päätyivät sittenkin lopputulokseen että voisi ostaa jonkun muun sähköauton. Ei kannata näyttää vaimolle kuvia Buzzista.
Hitto.
No tuo nyt jo on omaltakin osalta päätetty että sähkökupla tulee pihaan myös sitten kun sellainen on olemassa. Mietin jo Ora Good Cattia kun näyttää jo vähän oikean malliselta.sehän meni sitten hyvin. Seuraavaksi kun VW keksii tehdä New Beetlen avon sähköisenä niin se on menoa (okei oma muija ei välittäisi mutta koomista kyllä itse saattaisin kiinnostua varsin isostikin jos olisi takaveto ja tarpeeksi tehoa )
Jos prkl tuovat sähköisen Kuplan mielellään old school full full retro meiningillä ja tarpeeksi potkua+uskaltavat vetää alustan säädöt vähän rohkeammin niin olisi samantien ostoslistalla. Menisi samantien kalvotukseen samalla violetilla mitä oma rakenneltu kupla oli ja tottakai kromatut possun vanteet jne jne . Tuollaisen jos julkaisisivat niin voisin luopua isosta osasta tehoakin jos alusta sallisi oikeasti auton perseen liikkumisen ja fiiliksen että nyt prkl ei leikitä vaan mennään (olisi se sitten vaikka joku uber ultimate race track edition joka maksaisi melkein tuplat normimalliin verrattuna). Nimimerkillä muistot -65 Kuplasta jokkiskoneella mallia kunnon tappokone ajaa ovat vieläkin eläväisinä muistissa. Jos et oikeasti ollut hereillä mutkaan mennessä niin olisit ollut ties missä ja ties mitenpäin.No tuo nyt jo on omaltakin osalta päätetty että sähkökupla tulee pihaan myös sitten kun sellainen on olemassa. Mietin jo Ora Good Cattia kun näyttää jo vähän oikean malliselta.
Mutta nyt alkaa se pohdinta m3 rwd vs. Buzz... ovissa karmit ja kahvat, toimivat Matrix valot... Teslalla taas monet omat etunsa. Ja tarve autolle olisi enemmänkin heti.
Täh? Nuo kaksi 45 kwh + palkkia tulivat siitä kun menin parkkiin ihmettelemään autoja ja siirtelin sitä pari kertaa kun kokeilin peruutusta. Auto oli "käynnissä" koko ajan. Jostain syystä auto näytti noin kulutuksen kun auto seisoi tai liikkui erittäin hitaasti. Kulutus oli aina kiihdytettäessä tuossa +45 kwh / 100 km, varsinkin jos raskaasti kaasua painoi. Muutenhan nuo palkit ovat 15 kwh / 100 km tuntumassa niin kuin sanoin? Nopeutta oli tuossa kuvassa noin 80 km/h. 100 km/h nopeudessa kulutus oli suurempaa, 15 ja 20 kwh / 100 km välissä. Kovin tarkkoja lukemia ei tuosta näytöstä saanut, mutta tuohan onkin keskikulutusta varten. Kulutus heitteli todella paljon, laski alamäessä ja nousi ylämäessä.Jos tuota kulutusmittaria katsoo niin "Kulutus oli 15 kwh / 100 km tuntumassa" on kyllä niin kaukana kuin vain voi olla
Täh? Nuo kaksi 45 kwh + palkkia tulivat siitä kun menin parkkiin ihmettelemään autoja ja siirtelin sitä pari kertaa kun kokeilin peruutusta. Auto oli "käynnissä" koko ajan. Jostain syystä auto näytti noin kulutuksen kun auto seisoi tai liikkui erittäin hitaasti. Kulutus oli aina kiihdytettäessä tuossa +45 kwh / 100 km, varsinkin jos raskaasti kaasua painoi. Muutenhan nuo palkit ovat 15 kwh / 100 km tuntumassa niin kuin sanoin? Nopeutta oli tuossa kuvassa noin 80 km/h. 100 km/h nopeudessa kulutus oli suurempaa, 15 ja 20 kwh / 100 km välissä. Kovin tarkkoja lukemia ei tuosta näytöstä saanut, mutta tuohan onkin keskikulutusta varten. Kulutus heitteli todella paljon, laski alamäessä ja nousi ylämäessä.
Ajoon lähtiessä koko auton keskikulutuslukema oli noin 20 kwh / 100 km ja laski siitä jo minun 200 kilometrin ajoilla reiluun 19 kwh / 100 km. En hoksannut nollata mittareita kun lähdin ajoon.
Siitä vaan vapaasti kokeilemaan, nämä olivat minun havaintoja
E: Samaa luokkaa kulutus täälläkin:
"Vehicle Consumption 164 Wh/km"Nissan Leaf
All details and specs of the Nissan Leaf (2018-2022). Compare price, lease, real-world range and consumption of every electric vehicle.ev-database.org
METRON 8m Sukolatauskaapeli 6-16A - evasema.fi
3,6kW Sukolatauskaapeli reissuun ja kotiin kun latausasemaa ei ole saatavilla. Laadukas Metron sukolaturi ilman suuria latausmokkuloitaevasema.fi
Kaikki leivottu kaapeliin ilman turhia bokseja välissä.
Eikö nuo bussit ja suv:t ole lähtökohtaisesti paskaa suunnittelua kantamaa ajatellen? Harva noista ainakaan näyttää miltään virtaviivaisuusunelmalta.
Enyaq Coupen revikka pullahtanut ulos:
Saisi olla tarpeeksi rangea, mielellään yli 500km, nopea lataus, toimivat sisätilat, toimivat ovet ja kahvat, toimiva käyttöjärjestelmä, toimivat Matrix valot... M3 ja Buzz pääsevät lähimmäksi kaikista sähköautoista näitä toiveita. Buzz nelivedolla, kiskopenkeillä, isolla LFP akulla(600km) ja napeilla varustetulla muokattavalla käyttöliittymällä veisi koko potin.Mitä haet kipolta jos kerran M3 vs Buzz? Kaksi niin erilaista kippoa.
On uskomatonta,miten autoilun kehityksessä
on palattu 100 vuotta taakse päin.
Sanattomaksi vetää, mutta mitä sanoo sähköauto fanit?
Mikä tahansa sähköautoiluun liittyvä juttu iltapäivälehdistössä houkuttelee samat dieselkäryiset kommentoijat. Turha niistä on edes välittää, samaa kehää siellä kiertävät keskenään toisiaan tukien.Ja ne kommentit, ei herranjumala...
Valmistaja on lupaillut softapäivitystä mutta mitään varmuutta ei ole saatu, että onko autoissa jo rauta vai ei.En nyt äkkiseltään löytänyt tyhjentävää vastausta, mutta oliko se Ioniq 5 hidasteleva lataus semmoinen asia mihin nykyiset autot saa jonkin softakorjauksen?
Kuitenkin samaan aikaan muutamassa viikossa nettiautosta on kadonnut viidennes sähköautoista myynnistä. Nimenomaan tuon iltalehden artikkelin kaltaiset pikkuakkuiset Leafit ja ioniqit on tehny kauppansa.
koirat haukkuu, karavaani kulkee...
Hieman latistaa kyllä mielenkiintoa kun oikeastaan ainoa mielestäni mielenkiintoinen täyssähkö i4 M50 niin Laakkosen mukaan arvioitu toimitusaika lähes puolitoista vuotta.
Hieman latistaa kyllä mielenkiintoa kun oikeastaan ainoa mielestäni mielenkiintoinen täyssähkö i4 M50 niin Laakkosen mukaan arvioitu toimitusaika lähes puolitoista vuotta.
Tuosta heti mukaan:
eDrive40: Upea auto Käyttöautossa: BMW I4 EDRIVE40 71AW
M50: Upea auto Käyttöautossa: BMW I4 M50 FULLY CHARGED 31AW
Aika rapsakat nuo hinnat. Taikaa olla enemmän kuin 30 k€ sähkölisää kun 3-sarjan bemarilta näyttävästä autosta pyydetään 80 ja 95 k€.
Tai mikäpä siinä jos kysyntä ja tarjonta kohtaavat.
Rajua sähköalennusta ennemminkin, 3-sarjan bemarilta näyttävästä M3:sta pyydetään alkaen 130k, ja siinä vähemmän tehoa eikä edes nelivetoa.Aika rapsakat nuo hinnat. Taikaa olla enemmän kuin 30 k€ sähkölisää kun 3-sarjan bemarilta näyttävästä autosta pyydetään 80 ja 95 k€.
Tai mikäpä siinä jos kysyntä ja tarjonta kohtaavat.
Toki nää ei mee ihan 1:1, mutta 30k on silti rajusti liioiteltua. Vastaavasti varusteltu 320d nelivetona on alle 20k€ halvempi kuin i4 M50 ja vastaava 330d taas jo paljon kalliimpi (vaikka jääkin tehopuolella niin saa sitten vaihdossa sitä kantamaa).Rajua sähköalennusta ennemminkin, 3-sarjan bemarilta näyttävästä M3:sta pyydetään alkaen 130k, ja siinä vähemmän tehoa eikä edes nelivetoa.
Kallishan tuo joo on mutta harvemmin tehomallin bemmit nyt mitään kovin edullisia ovat olleet.
Miksi sitä olisi pakko verrata neloseen jos kolmosta olisi ostamassa. Niiden kokoero on aika pieni, käytännössä samaan kokoluokan autoja, ja kolmosen ostajalla ei ole vaihtoehtona kolmossarjan sähköautoa.Melkoisen paksuja väitöksiä ilman todellisuudentajua.
Vertailu kolmossarjaan ei ole reilu - onhan tuo tehty nelossarjan pohjalle, käytännössä siis sähköistetty nelonen. Ja se on jo kalliimpi ja isomman luokan auto kuin kolmonen. 4-sarjan hinnat lähtee 51k, 430 mallin ollessa jo 58k. Ero näin ollen kyllä ihan mitättömän pieni, eikä yhtään sähkölisää käytännössä... Joten vinkkinä, ennen kuin lähtee dumaamaan, niin vierailee valmistajan sivuilla ja vertailee saatua suorituskykyä samanlaiseen polttoaineilla saatavaan suorituskykyyn, ja kokoluokkaan. Eroavaisuudet hinnastossa ei ole isot, jos ollenkaan.
Miksi sitä olisi pakko verrata neloseen jos kolmosta olisi ostamassa. Niiden kokoero on aika pieni, käytännössä samaan kokoluokan autoja, ja kolmosen ostajalla ei ole vaihtoehtona kolmossarjan sähköautoa.
Kyllä.Eikö tuo 4- sarja ole vain coupe- malli 3-sarjasta. Ihan samankokoinen auto ainakin bensana/dieselinä.
i- malli taitaa olla akkujen takia korkeampi kuin fossiiliset mallit.
Eikö tuo 4- sarja ole vain coupe- malli 3-sarjasta. Ihan samankokoinen auto ainakin bensana/dieselinä.
i- malli taitaa olla akkujen takia korkeampi kuin fossiiliset mallit.
Sittenhän sä et voi tehdä vertailua, tai ainakin se on otettava hinnan eroavaisuuksissa huomioon. Nythän tässä on hyökätty kallista hintaa ja "sähkölisää" kohtaan, joka tarkemmalla tarkastelulla ei edes pidä paikkaansa. Samahan se on sitten tyrmistyä X7 hinnasta, kun myös X1 on "maasturi" ja sitähän mä olen ostamassa.Miksi sitä olisi pakko verrata neloseen jos kolmosta olisi ostamassa. Niiden kokoero on aika pieni, käytännössä samaan kokoluokan autoja, ja kolmosen ostajalla ei ole vaihtoehtona kolmossarjan sähköautoa.
Melkoisen paksuja väitöksiä ilman todellisuudentajua.
Vertailu kolmossarjaan ei ole reilu - onhan tuo tehty nelossarjan pohjalle, käytännössä siis sähköistetty nelonen. Ja se on jo kalliimpi ja isomman luokan auto kuin kolmonen.
Se on totta, että nelonen pohjautuu kolmoseen hyvin pitkälti. Täysin samoja ne ei kuitenkaan ole, vaan muutoksilla on myös joitakin vaikutuksia. Leveys on eri ja pituus on eri, samoin tuo takaluukku on käytännöllisempi kuin sedanin luukku - vertautuu melkeinpä farmariin, mutta toki hieman jää siitä.Itseasiassa 3 ja 4 ovat saman kokoluokan autoja, ei 4 ole isompi auto, vaikka numero onkin isompi. 4 on käytännössä vain coupe / gran coupe -malli 3-sarjasta ja hinta on kalliimpi vain siksi, että siitä on haluttu tehdä kalliimpi ja saadaa isompi kate niiltä asiakkailta, jotka haluavat vähän räyhäkämmän näköisen pelin. Moottoreiltaanhan 3 ja 4 sarjan autot ovat täysin samoja.
Se on totta, että nelonen pohjautuu kolmoseen hyvin pitkälti. Täysin samoja ne ei kuitenkaan ole, vaan muutoksilla on myös joitakin vaikutuksia. Leveys on eri ja pituus on eri, samoin tuo takaluukku on käytännöllisempi kuin sedanin luukku - vertautuu melkeinpä farmariin, mutta toki hieman jää siitä.
Onko nuo sitten sen hintaeron arvoisia, niin sihen en ota kantaa. Moottoreiden yhtäläisyys menee myös muihinkin malleihin, ei rajaudu vain näihin kahteen. Mutta joka tapauksessa se i4 istuu hinnaltaan erinomaisesti muuhun 4-sarjaan nähden, eikä ole mitään ylihintaa havaittavissa.
Luitkohan edes viestejä, sitähän minä sanoin, että hintaero on huonoimmillaankin kohtuullinen, jos tehoista ei niinkään välitä (vs. 320d) ja jos taas välittää, polttiksesta saa pulittaa aika tavalla enemmän (vs. 330d, 340 malleista puhumattakaan). En edes näe tarvetta verrata kalliimpiin nelosiin kun jo kolmoseen verrattuna i4 hinta vaikuttaa olevan ok.Sittenhän sä et voi tehdä vertailua, tai ainakin se on otettava hinnan eroavaisuuksissa huomioon. Nythän tässä on hyökätty kallista hintaa ja "sähkölisää" kohtaan, joka tarkemmalla tarkastelulla ei edes pidä paikkaansa. Samahan se on sitten tyrmistyä X7 hinnasta, kun myös X1 on "maasturi" ja sitähän mä olen ostamassa.
Hienoja ovat A6 E-tronit. Sportbackin salakuvien perusteella tuotantoversio on myös hyvin uskollinen muodoltaan tuolle konseptille. Käsittääkseni näihin on tulossa Android Automotive infotainmentiksi.
Automotive on siis tulossa PPE-alustaan (Audi, Porsche), johon perustuvat ainakin noi A6:t, Audi Q6 etron ja sähköinen Porsche Macan. Kirjoittelin aiheesta viime vuoden puolella:Oho, onko tämä totta? Olisi todella kova juttu, AA on kuitenkin tällä hetkellä ylivoimainen omissa kirjoissa autojen käyttisten suhteen. Onko tulossa siis laajemminkin VAGille?
Noi puolinopeat hutaisut on kaikissa vastaantulleissa arvioissa kehuttu aivan erinomaisiksi?Toivotaan että BMWkin saa joskus 2030 mennessä tuon sähköautopuolen haltuun ettei ole tuollaisia kädenlämpöisiä puolinopeita hutasuja niinkuin i4 tai iX. 5 sarjan neliveto sähköllä, mielellään vaikka farkkuna tai gt:nä ja ilman kardaanitunnelia niin alkaisi olla kova, pitää muuten varmaan kohta audiin vaihtaa