Yleistä keskustelua sähköautoista

Täällä hinnasto: https://www.renault.fi/wp-content/uploads/2022/02/ennakkotilaushinnasto-megane-e-tech-17022022.pdf

Halvin tehokkaamman moottorin versio 43390€ Kallis se silti on.
Jos ymmärsin oikein niin näissä ei ole vakiona edes mukautuvaa vakkaria missään varustetasossa. Halvimmillaan Iconic varustetasoon sen saa mukavaan 950€ hintaan. Equllibre varustetasoon sitä ei saa edes lisävarusteena joten olet pakotettu ostamaan heti kalliimman varusteason jos kyseisen härpäkkeen haluaa. 40kWh akku on sitten aivan liian pieni Suomen talvikeleihin jos vähänkin pidempää matkaa pitää ajella ja ei se nyt kesälläkään kauas kanna. Joten ainoa järkevä vaihtoehto on ostaa 60kWh akullinen versio. Siinäkin jotuu tyytymään 130kW tehoiseen moottoriin jos haluaa että hinta pysyy edes jotenkin järjellisenä. Eli puhutaan 47K autosta jos haluaa siihen sitten vielä metallivärin.

Gupra Born irtoaa 42 390€ hintaan vakiona ja sillä saa jo 150kW tehoisen moottorin ja 58kWh akuston. Mukautuva vakkari kuuluu hintaan.
Täaytyy tuon rellun olla jotain maagista että sen hinnan pystyy itselleen perustella.

Skoda Enyaq 62kWh akulla plus metalliväri ja mukautuva vakkari lähtee tuohon hieman yli 46K hintaan ja puhutaan koko luokkaa isommasta autosta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Renault sisältää monia kiinnostavia ominaisuuksia, mutta kuten aiemmin epäilinkin, niin hinnat on vedetty liian korkeaksi.
 
Jos muut alkavat myymään ei-oota ja vuoden toimitusaikoja niin eiköhän rellut mene tuollakin hinnalla kaupaksi.
 
Gupra Born irtoaa 42 390€ hintaan vakiona ja sillä saa jo 150kW tehoisen moottorin ja 58kWh akuston. Mukautuva vakkari kuuluu hintaan.
Täaytyy tuon rellun olla jotain maagista että sen hinnan pystyy itselleen perustella.
No ei se tarvitse kuin cupran ratin "painikkeita" käydä kokeilemassa, niin 5 k€ on pikkuraha. Tosin kukaan täysjärkinen ei tuota persaukisten versiota bornista kyllä osta, sen verran pieni ero hinnassa ja iso varustelussa 44 k€ malliin.
 
No ei se tarvitse kuin cupran ratin "painikkeita" käydä kokeilemassa, niin 5 k€ on pikkuraha. Tosin kukaan täysjärkinen ei tuota persaukisten versiota bornista kyllä osta, sen verran pieni ero hinnassa ja iso varustelussa 44 k€ malliin.
Born MAX hinta on 46900€ ei 44000€
 
Born MAX hinta on 46900€ ei 44000€
Juu, muistin hinnan 2 k€ tuen kera. Näköjään eivät ota maxiin uusia tehdastilauksia. Mut oikeasti tämä maxin kovempi hinta kyllä vaan korostaa sitä, että ei se Rellu mitenkään erityisen kallis verrokkeidin nähden ole. Perusbornissa esim. penkki on mallia karvalakki, sama mainitsemassasi hinnat alkaen skodassa. Rellun sisustan laadusta on vielä hankala mennä sanomaan, mutta eipä id-sarja rimaa kovin korkealle ole asettanut. Skoda on paras noista, mutta hinnat alkaen malli lienee karumpi kuin esittelykäytössä kiertävä 60+ k€ mallisto.

Rellu taitaa olla halvimmasta päästä jarruttomaan 750 kg kärryyn pystyvä vehje siedettävällä kantamalla? e-berlingo ja e-rifter ovat halvempia, mutta auto malli on tiiliskivi ja akku 50 kWh. Kovan kulutuksen takia jää alle 300 km matkalle. Toisaalta eipä tuo pikkuakku Skodakaan kovin pitkälle pääse.
 
Siinäkin jotuu tyytymään 130kW tehoiseen moottoriin jos haluaa että hinta pysyy edes jotenkin järjellisenä.

Tehot oli ilmoitettu hevosvoimina eli se mopompi vaihtoehto oli 130hv. 130kW olisikin aika ok etuvedolle, mutta 130hv on aika nafti.
 
Jos ymmärsin oikein niin näissä ei ole vakiona edes mukautuvaa vakkaria missään varustetasossa. Halvimmillaan Iconic varustetasoon sen saa mukavaan 950€ hintaan. Equllibre varustetasoon sitä ei saa edes lisävarusteena joten olet pakotettu ostamaan heti kalliimman varusteason jos kyseisen härpäkkeen haluaa. 40kWh akku on sitten aivan liian pieni Suomen talvikeleihin jos vähänkin pidempää matkaa pitää ajella ja ei se nyt kesälläkään kauas kanna. Joten ainoa järkevä vaihtoehto on ostaa 60kWh akullinen versio. Siinäkin jotuu tyytymään 130kW tehoiseen moottoriin jos haluaa että hinta pysyy edes jotenkin järjellisenä. Eli puhutaan 47K autosta jos haluaa siihen sitten vielä metallivärin.

Gupra Born irtoaa 42 390€ hintaan vakiona ja sillä saa jo 150kW tehoisen moottorin ja 58kWh akuston. Mukautuva vakkari kuuluu hintaan.
Täaytyy tuon rellun olla jotain maagista että sen hinnan pystyy itselleen perustella.

Skoda Enyaq 62kWh akulla plus metalliväri ja mukautuva vakkari lähtee tuohon hieman yli 46K hintaan ja puhutaan koko luokkaa isommasta autosta.

Enyaqin saa isommalla akulla ja ihan ok varusteilla alle 50k, koska listahinnoista saa alennusta. Jos Renaultilla ei tällaista ole, niin nuo Rellun hinnat ovat aivan liian kalliita, jotta tuo myisi Suomessa. Auto on kuitenkin merkittävästi pienempi kuin Enyaq.
 
Enyaqin saa isommalla akulla ja ihan ok varusteilla alle 50k, koska listahinnoista saa alennusta. Jos Renaultilla ei tällaista ole, niin nuo Rellun hinnat ovat aivan liian kalliita, jotta tuo myisi Suomessa. Auto on kuitenkin merkittävästi pienempi kuin Enyaq.
Samankokoinen ja -hintainen cupra born max ainakin myi loppuun... Sähköautossa isommasta koosta kun on pelkkää haittaa, jos sitä ei tarvitse, niin tuskin se myynti nyt siitä jää kiinni, että isomman saa samaan hintaan. Ei sitä käytettyä ostamaankaan mennessä valita minibussia kauppakassin sijaan, kun "sai samaan hintaan". Eiköhän se keulan/perän logo ole pahin myynnin este, jos joku syy täytyy välttämättä löytää.

e: Jossain esittelyssä mainitsivat, että akku on 40/60 kWh netto. Bruttoa ei ole taidettu missään julkaista.
 
Samankokoinen ja -hintainen cupra born max ainakin myi loppuun... Sähköautossa isommasta koosta kun on pelkkää haittaa, jos sitä ei tarvitse, niin tuskin se myynti nyt siitä jää kiinni, että isomman saa samaan hintaan. Ei sitä käytettyä ostamaankaan mennessä valita minibussia kauppakassin sijaan, kun "sai samaan hintaan". Eiköhän se keulan/perän logo ole pahin myynnin este, jos joku syy täytyy välttämättä löytää.

e: Jossain esittelyssä mainitsivat, että akku on 40/60 kWh netto. Bruttoa ei ole taidettu missään julkaista.
Mistä tuo tieto, että Cupra olisi myynyt loppuun? Äkkiseltään en mistään tälläistä löytänyt. Mutta oman tiedon mukaan noita pääsee tilaamaan ainakin 1.3 alkaen, myös tulevaa 77kWh mallia.
 
Mistä tuo tieto, että Cupra olisi myynyt loppuun? Äkkiseltään en mistään tälläistä löytänyt. Mutta oman tiedon mukaan noita pääsee tilaamaan ainakin 1.3 alkaen, myös tulevaa 77kWh mallia.
Hinnastossa luki maxille ettei uusia tehdastilauksia. Päivätty 16.2.22.
 
Mistä tuo tieto, että Cupra olisi myynyt loppuun? Äkkiseltään en mistään tälläistä löytänyt. Mutta oman tiedon mukaan noita pääsee tilaamaan ainakin 1.3 alkaen, myös tulevaa 77kWh mallia.

Näin sanoi myös myyjä, kun tiedustelin 77kWh mallia. Niitä pitäisi tulla tilattavaksi parin kuun sisään, mutta toimitusta ei kannata juurikaan toivoa ihan lähiaikoina. Sama se on kaikilla merkeillä nyt.
 
DeLorean palaa sähköautona. Näissä ei varmaan ole sitten litium akkua, vaan flux capacitor. Moottoritehoa 1,21 gigawattia vaikka huiput on vain 88 mph.

 
Näin sanoi myös myyjä, kun tiedustelin 77kWh mallia. Niitä pitäisi tulla tilattavaksi parin kuun sisään, mutta toimitusta ei kannata juurikaan toivoa ihan lähiaikoina. Sama se on kaikilla merkeillä nyt.

Siis tilattavissa 1.3 vai parin kk sisään? Hinnat nyt ainakin kiinnostaisi tietää.
 
Pyöritellyt tuota Cupraa mielessä, sama sitten vielä odotella nuo hinnat ja katsoa minkälaiset tulee olemaan.
Itsekkin kävin 58kWh Maxin koeajelemassa viimekuussa, mutta jäin odottelemaan tuota 77kWh Maxia, tosin hinta taitaa mennä yli 50k€ ja yllätyn jos auton saisi vielä -22 aikana.
 
DeLorean palaa sähköautona. Näissä ei varmaan ole sitten litium akkua, vaan flux capacitor. Moottoritehoa 1,21 gigawattia vaikka huiput on vain 88 mph.

Haittaako tuo 88 mph maksimi, jos sillä voi päästä perille ennenkuin lähteekään?
 
Ymmärränkö oikein, että Cupralla saa Bornille 5 vuoden takuu, Volkkarilla ID3:lle 2 vuoden? Jostain syystä minua kiehtoo tuo ID3 enemmän, mutta aika iso ero tuossa takuussa kyllä vaikeuttaa päätöstä.
 
Sähköautoissa tuplahintaiset vakuutukset?


Sähköautojen nykyinen kuljettajakunta poikkeaa keskimääräisestä auton haltijasta huonompaan suuntaan: kuljettajat ovat enimmäkseen nuorehkoja miehiä, joilla on keskimääräistä korkeampi onnettomuusriski.

– Lisäkustannuksia tulee sitten siitä, että sähköautojen korjaaminen on kallista. Työhön tarvitaan erikoisammattilaisia ja erikoisvälineitä. Jos vahinko johtaa lunastukseen, puhutaan isoista summista, koska autot ovat kalliita, Pöyhönen sanoo.
 
Sähköautoissa tuplahintaiset vakuutukset?


Sähköautojen nykyinen kuljettajakunta poikkeaa keskimääräisestä auton haltijasta huonompaan suuntaan: kuljettajat ovat enimmäkseen nuorehkoja miehiä, joilla on keskimääräistä korkeampi onnettomuusriski.

– Lisäkustannuksia tulee sitten siitä, että sähköautojen korjaaminen on kallista. Työhön tarvitaan erikoisammattilaisia ja erikoisvälineitä. Jos vahinko johtaa lunastukseen, puhutaan isoista summista, koska autot ovat kalliita, Pöyhönen sanoo.
Jos tehot olisivat samaa luokkaa kuin edellisessä niin sanoisin että hinta olisi vähän enemmän kuin edellisessä kipossa. Auton hinta+yli tuplatehot niin sanoisin että riskit vakuutusyhtiön kannalta kasvavat merkittävästi. Lisää siihen vielä Teslan leima ja joidenkin autoilijoiden viha/kateus/muu reaktio automerkkiin ja käytös heitä kohtaan ja on noissa ollut ilmesesti myös mahdollisesti edellä mainituista syistä johtuen enemmän ilkivaltaa autoja kohtaan. Ainakin omassa taloyhtiössä asenne on joko erittäin positiivinen tai erittäin agressiivinen ja jopa hyökkäävä.
 
Ei tuo tuplahinta mene kyllä jakeluun meikäläisen kohdalla, juuri testasin esim. tämän Kia e-Niron vakuutukset omalla vakuutusyhtiölläni, ja on halvempi tarjous kuin nykyisellä 2018 Focus Mk4:lläni.

80% bonukset, täyskasko, liikennevakuutus, lasiturva, 200€ omavastuu: 645€/vuosi
Nykyinen: noin 800€/vuosi
 
Ei tuo tuplahinta mene kyllä jakeluun meikäläisen kohdalla, juuri testasin esim. tämän Kia e-Niron vakuutukset omalla vakuutusyhtiölläni, ja on halvempi tarjous kuin nykyisellä 2018 Focus Mk4:lläni.

80% bonukset, täyskasko, liikennevakuutus, lasiturva, 200€ omavastuu: 645€/vuosi
Nykyinen: noin 800€/vuosi
Niin riippuvaista mikä merkki, alue, kuski jne jne. Älä käsitä väärin mutta Kia kuskit ajavat eri tavalla kuin esim Audilla ajelevat ja aiheuttavat esim erilaiset riskit. Stereotyyppisellä Audi kuskilla on isompi riski vetää iso peltikolari vs Kia kuskilla jolla voi sattua enemmän pieniä lokarikolhuja ja puskurin uusimisia ja parkkipaikkakolhuja. Lisäksi monesti myös tehoerot ovat todella isoja. Siihen kun lisää bensa vs sähkö tehoerot niin ollaan jo ihan eri kaliiberissa. Yhtäkkiä teholukemat ovat hypänneet aivan törkeästi ja kuskeilla ei välttämättä vielä kokemusta moisesta ja riskit kasvavat myös sitä kautta.
 
Joo-o.

Oma vertailukohta vuoden 2020 alusta:
Bemari 530xd -12, 258hp, 1200€ täysillä bonareilla.
VW Passat GTE -16, 218hp, 450€ täysillä bonareilla.

Kummatkin tuolloin 25k€ autoja.

On kai tuo vakuutushintojen ero ymmärrettävää jonkin Niron ja e-Niron välillä, mutta ei yleistettävissä. Varsinkaan, kun otetaan hybridit huomioon.
 
Eilen ensimmäistä kertaa Audi E-tronin kyydissä lentokentältä kotiin tullessa, rangesta päätellen malli oli Q4 40. Ihan hienohan tuo, mutta huomion kiinnitti pääasiassa matkustajan puolen B-pilarista tai jostain sen suunnasta tuleva järjetön nitinä koko matkan ajan. Ja yksi pienoinen yllätys oli ehkä se, että kuinka paljon ainakin takaovessa oli käytetty ämpärimuovia. Etuovet on ilmeisesti sitten asiallisemmin toteutettu. Nahkajakkarat oli kyllä ihan mukavat ja kyydin tuntu noin muutenkin.
Jos menevän autoista kyse niin eivät ole verhoilultaan vakioita vaan ne verhoillaan suomessa uudestaan niiden omiin väreihin ja varmasti purkavat sisältä kaiken joten ihme jos jotain nitinöitä löytyy jos huonosti kasattu takaisin.
 
Niin riippuvaista mikä merkki, alue, kuski jne jne. Älä käsitä väärin mutta Kia kuskit ajavat eri tavalla kuin esim Audilla ajelevat ja aiheuttavat esim erilaiset riskit. Stereotyyppisellä Audi kuskilla on isompi riski vetää iso peltikolari vs Kia kuskilla jolla voi sattua enemmän pieniä lokarikolhuja ja puskurin uusimisia ja parkkipaikkakolhuja. Lisäksi monesti myös tehoerot ovat todella isoja. Siihen kun lisää bensa vs sähkö tehoerot niin ollaan jo ihan eri kaliiberissa. Yhtäkkiä teholukemat ovat hypänneet aivan törkeästi ja kuskeilla ei välttämättä vielä kokemusta moisesta ja riskit kasvavat myös sitä kautta.

Juu, näinhän se on. Perustuu kuskin ja riskin profilointiin annettujen tietojen perusteella. Rauhalliset maaseutupapat selviää vähemmällä :D
 
Esimerkiksi model 3:n liikennevakuutus täysillä bonuksilla näyttäisi olevan reilu 200 € vuodessa eli samaa luokkaa minkä tahansa muun henkilöauton kanssa. Jos näillä aiheutettaisiin muille normaalia enemmän vahinkoa, sen pitäisi näkyä liikennevakuutuksen hinnassa. Kasko taas on kalliimpi, mikä taas viittaa siihen että auton korjaaminen on kallista.

Riskialttiin kuljettajan pitäisi näkyä molempien hinnoissa.
 
Sähköautoissa tuplahintaiset vakuutukset?


Sähköautojen nykyinen kuljettajakunta poikkeaa keskimääräisestä auton haltijasta huonompaan suuntaan: kuljettajat ovat enimmäkseen nuorehkoja miehiä, joilla on keskimääräistä korkeampi onnettomuusriski.

– Lisäkustannuksia tulee sitten siitä, että sähköautojen korjaaminen on kallista. Työhön tarvitaan erikoisammattilaisia ja erikoisvälineitä. Jos vahinko johtaa lunastukseen, puhutaan isoista summista, koska autot ovat kalliita, Pöyhönen sanoo.

Tähän tulikin nopeasti lisätietoa. Kyse on juurikin Teslojen töhöilystä liikenteessä ja kustannusten kasvusta vakuutusmaksuissa.

 
En ole ainakaan huomannut että sähköauton vakuutus olisi kalliimpi vs diesel. Plus miinus nolla ainakin omalla vertailulla. Liikenne + täyskasko siinä vajaa tonni vuosi.
 
Jos menevän autoista kyse niin eivät ole verhoilultaan vakioita vaan ne verhoillaan suomessa uudestaan niiden omiin väreihin ja varmasti purkavat sisältä kaiken joten ihme jos jotain nitinöitä löytyy jos huonosti kasattu takaisin.

Juu, Menevä oli. Mutta siis häh, Meneväkö vaihtaa sisätilan verhoilun jostain syystä X eikä ulkopuolen teippaus riitä? Ihan normaali musta/tumma se sisätila oli, kuten esittelykuvissakin näkyy. Toki valaistus oli heikko kun oli pimeää. Ja ei ollut mitään koronasuojia yms ylimääräistä pultattu roikkumaan kabiiniin, jotka aiheuttavat kolinoita ja nitinöitä.
 
En ole ainakaan huomannut että sähköauton vakuutus olisi kalliimpi vs diesel. Plus miinus nolla ainakin omalla vertailulla. Liikenne + täyskasko siinä vajaa tonni vuosi.

Ei tiedä minkälaisia autoja sinulla on ja on ollut, mutta vuosihinta näyttää juurikin tuplahinnalta, mitä tuossa jutussa mainittiin.

Tässä minun polttomoottoriauton referenssi 2021. Auto oli vuosimallia 2014
Merkki MERCEDES-BENZ E 220 CDI
1. LIIKENNEVAKUUTUS
2. FENNIAN PREMIUMKASKO
Vuosimaksu yhteensä 516,64 euroa
 
mikäs näissä on tän hetken tilanne, kaikki kaikki vai jotain merkkiä paremmin saatavana?
työsuhdeautoskenaario olisi että kesään mennessä olis alla joku max 53keur auto.
Skoda eniaqia, Hyndai Ioniciä ja Kiiaa ainakin katsellut sillä silmin. Tesla mod 3 oikein karvalakkimallinakin menisi budjettiin mutta se välttämättä oikein vastaa tavarankuljetustarpeita.
 
Juu, Menevä oli. Mutta siis häh, Meneväkö vaihtaa sisätilan verhoilun jostain syystä X eikä ulkopuolen teippaus riitä? Ihan normaali musta/tumma se sisätila oli, kuten esittelykuvissakin näkyy. Toki valaistus oli heikko kun oli pimeää. Ja ei ollut mitään koronasuojia yms ylimääräistä pultattu roikkumaan kabiiniin, jotka aiheuttavat kolinoita ja nitinöitä.
Kolmoselta tuli se menevästä kertova ohjelma niin siinä tuo asia tuli ilmi, että ne menee verhoiltaviksi.
 
Ei tiedä minkälaisia autoja sinulla on ja on ollut, mutta vuosihinta näyttää juurikin tuplahinnalta, mitä tuossa jutussa mainittiin.

Tässä minun polttomoottoriauton referenssi 2021. Auto oli vuosimallia 2014
Merkki MERCEDES-BENZ E 220 CDI
1. LIIKENNEVAKUUTUS
2. FENNIAN PREMIUMKASKO
Vuosimaksu yhteensä 516,64 euroa
Muutaman vuoden käytettyä ja nyt pari uutta.
Liikenne ollut sen 200€ paikkeilla + kasko sitten loput.
Tuo ikä sinun kohdalla taitaa laskea tuota vuosimaksua reippaasti.
 
mikäs näissä on tän hetken tilanne, kaikki kaikki vai jotain merkkiä paremmin saatavana?
työsuhdeautoskenaario olisi että kesään mennessä olis alla joku max 53keur auto.
Skoda eniaqia, Hyndai Ioniciä ja Kiiaa ainakin katsellut sillä silmin. Tesla mod 3 oikein karvalakkimallinakin menisi budjettiin mutta se välttämättä oikein vastaa tavarankuljetustarpeita.
Jos haluat kuljettaa tavaraa suosittelen sitä koko perän aukeavaa luukkua. 3:n osalta siinä on vain aukko.

Kaikkia saa suht heikosti tällä hetkellä.
 
Vakuutuksissa vertailukohdaksi voisi olla mahdollisimman keskivertotilanteen. 40v kuski, uudehko Toyota ja täysi bonus. Vakuutus taitaa olla 600€ luokkaa. Jos sähköautolla se on tonni, niin onhan tuossa merkittävä ero. Mutta ei taida sähköauton vakuutukset aina läheskään tonnia olla?
 
Vakuutuksissa vertailukohdaksi voisi olla mahdollisimman keskivertotilanteen. 40v kuski, uudehko Toyota ja täysi bonus. Vakuutus taitaa olla 600€ luokkaa. Jos sähköautolla se on tonni, niin onhan tuossa merkittävä ero. Mutta ei taida sähköauton vakuutukset aina läheskään tonnia olla?
Riippuu autosta, omistajan/kuskin ikä, paikkakunta jne.
 
Vakuutuksissa vertailukohdaksi voisi olla mahdollisimman keskivertotilanteen. 40v kuski, uudehko Toyota ja täysi bonus. Vakuutus taitaa olla 600€ luokkaa. Jos sähköautolla se on tonni, niin onhan tuossa merkittävä ero. Mutta ei taida sähköauton vakuutukset aina läheskään tonnia olla?

Minulla on 801 euroa vuoden 2021 Zoen vakuutukset, ja siinä on vähän yli satasella normaalin kaskon päälle lisävakuutuksia, eli tuulilasi- lunastusturva ja pysäköintivakuutus. Varmaan samanhintaiseen Toyotaan hieman halvemmalla saisi, mutta tuskin ihan puoleen hintaan.
 
Vakuutuksissa vertailukohdaksi voisi olla mahdollisimman keskivertotilanteen. 40v kuski, uudehko Toyota ja täysi bonus. Vakuutus taitaa olla 600€ luokkaa. Jos sähköautolla se on tonni, niin onhan tuossa merkittävä ero. Mutta ei taida sähköauton vakuutukset aina läheskään tonnia olla?
Minulla on 801 euroa vuoden 2021 Zoen vakuutukset, ja siinä on vähän yli satasella normaalin kaskon päälle lisävakuutuksia, eli tuulilasi- lunastusturva ja pysäköintivakuutus. Varmaan samanhintaiseen Toyotaan hieman halvemmalla saisi, mutta tuskin ihan puoleen hintaan.

Täällä on 751€ vuoden 2021 e-208 vakuutukset, sisältää liikennevakuutuksen ja superkaskon, tuulilasi sekä lunastusturvan extrana. Pohjolan vakuutus ja asiakkaana ollut noin 10 vuotta.
 
Vakuutuksissa vertailukohdaksi voisi olla mahdollisimman keskivertotilanteen. 40v kuski, uudehko Toyota ja täysi bonus. Vakuutus taitaa olla 600€ luokkaa. Jos sähköautolla se on tonni, niin onhan tuossa merkittävä ero. Mutta ei taida sähköauton vakuutukset aina läheskään tonnia olla?
Täysillä bonuksilla Kona EV kaskolla 618€ pohjantähdeltä. Tuota edeltävä polttomoottoriauto, kahdeksan vuotta vanha 508 farkku, meni 540€ osakaskolla.
 
Juuri oli artikkeli, missä todettiin Teslan houkutelleen uusia omistajia BMW:n parista. Itseäni ei yllättänyt yhtään. Kyllä tietyntyypppiset autot aika lailla menevät tietyn tyyppisille kuljettajille, se varmaan näkyy sitten myös vakuutuksissa.
 
Vuoden 2020 Tesla model 3 sr+. Vakuutus vuodessa hieman vajaa 750e kaikilla herkuilla. Vakuutusyhtiötä joutui vaihtamaan sillä oma aiempi olisi laskuttanut >1000e/vuosi. +30v mies periferia-Suomessa, ei kolarihistoriaa.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 843
Viestejä
4 411 344
Jäsenet
73 261
Uusin jäsen
Havihazard

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom