Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En löytänyt auton renkaille omaa ketjua, niin kysytääs täällä..
Onkos porukoilla kokemusta noista Bridgestone turanza t005 renkaista? Tuollaiseen citymaasturi honda cr-v:hen olisi hankinnassa uuet kesäkumit, sai tarjouksen että vie auton paikalliseen liikkeeseen, ja alla olevat renkaat ottas irti ja vaihtaisi siihen vanteille nuo uuet turanzat tilalle ja tasapainottaisi. Töineen olisi 500€.
Eipä netistä paljoa tilaamalla säästäisi, ja siellä ei näe etukäteen tuleeko vanhoja renkaita vai uusia. Ja paikallisella liikkeellä kuitenkin pitäisi käydä vaihtamassa vanteille ne..
Koko siis olisi 215 / 65 r 16.
Onko erityisiä vastaväitteitä Astrasta?
Lahti Historic Rally-nimen alla ajettava European Historic Rally Championship -osakilpailu keräsi 29 autokuntaa. Top Building Rallin puolella kotimainen Historic Rally Trophy
keräsi 78 kilpailijaparia ja SM-ralli 58 autokuntaa. Kolmen eri rallisarjan ajaminen samassa kilpailussa korostaa tapahtuman historiallisuutta.
Samaa mieltä. Tuo Astra 1.4T + perinteinen automaatti on mukava auto myös maantiellä. Perusjakkarat on +180cm pituiselle hieman lyhyen tuntuiset, mutta nuo AGR-istuimet varmaan korjaavat myös sen puolen.Ei mitään pahaa sanottavaa tuosta Astra K:sta. Vakaa ajettava ja tuossakin olevilla AGR-penkeillä viihtyy vaikka kuinka pitkään.
Aktiivicruise on jumalan lahja. Motarille, vasen kaista, vakkariin 150kmh eikä tarvitse sen jälkeen tehdä mitään. Välillä vähän kaasua polkaista jos edessä oleva ei meinaa siirtyä oikealle kaistalle.Kuka muka tarvitsee autoonsa jotain adaptiivista vakkaria, pysäköintiavustinta tai android autoa / apple carplayta?
Lähinnä turhaa roskaa, jotka huonontavat ajokokemusta.
Peruutuskamera on oikeastaan ainut viimeisen 15 vuoden aikana henkilöautoissa yleistynyt oikeasti hyödyllinen varuste.
Meitä kun on tosiaan joka junaan. Juu välillä Kehällä aktiivivakkari on ollut asia mikä olisi mukava MUTTA samaan aikaan enpä ole sitä oikein kaivannut kun osaan itse arvioida pari autoa pidemmälle liikenteen nopeuden ja sovittaa omani siihen ja samalla tasata pumppausliike mikä edellä tapahtuu kameroiden kohdalla. Auto ei myöskään poistu pihasta ennen Android Auton päällä oloa ja Spotifyn soimista. Luuri latautuu, tuoreet kartat, live feed liikenteeseen varoituksineen poliiseista, ruuhkista tai keskellä tietä makaavista raadoista... Kehäteiden sisällä pääasiassa ajaessa aivan ehdoton. Tuokin olisi täysin eri jos ajaisi enemmän motaria, tosin siinä vaiheessa alla saattaisi olla muu autokin kuin hot hatch.Aktiivicruise on jumalan lahja. Motarille, vasen kaista, vakkariin 150kmh eikä tarvitse sen jälkeen tehdä mitään. Välillä vähän kaasua polkaista jos edessä oleva ei meinaa siirtyä oikealle kaistalle.
Android autolle ja Apple CarPlaylle en kyllä keksinyt mitään käyttöä vaikka kolmessa autossa minulla ne on olleetkin. Viimeisessä en kertaakaan edes testannut sen toimintaa.
En tiedä, mutta voiko autoja varastaa ilman alkuperäisiä avaimia niin, että lukkoja ei rikota?Helsingin Malmilla sijaitsevasta asunnosta vietiin suuri osa irtaimistosta. Koruja, meikkejä, laukkuja, treenivaatteita ja elektroniikkaa oli kadonnut.
Ikävimpänä anastuksena varas oli vienyt Kian autonavaimen ja noin 8000 euron arvoisen auton.
Toisaalta, mikä on avoin mikä on raollaan. Esim ikkuna jossa on pieni tuuletusräppänä joka on auki on yhä ikkuna mutta täsmääkö tähän vai ei... Tai mitenkäs ne ikkunat jotka saa auki esim vain yläreunasta ja niitä ei ulkoa ole oikein mitenkään mahdollista avata ilman että ikkuna paskoontuu. Ikkuna on auki mutta ei siitä sisään pääse. Joo voit koukulla tms onkia avaimet jos ovat näkösällä mutta mutta....Avoin ikkuna on sama kuin ovi olisi auki... ikävä juttu.
Ikkunasta sisään murtautunut varas vei Sannan autonavaimet – vakuutus ei korvaa 8000 euron Kiasta senttiäkään
Uutisoimme aiemmin helsinkiläisestä parturi-kampaajayrittäjä Sanna Ahosta, jonka kotiin murtauduttiin heinäkuussa. Aho kummastelee vakuutusyhtiön suhtautumista murron korvauksiin.www.mtvuutiset.fi
En tiedä, mutta voiko autoja varastaa ilman alkuperäisiä avaimia niin, että lukkoja ei rikota?
Entä jos varkaat vievät ulkotiloista/lukitsemattomasta tilasta lukitun auton jossain lavalla tms.?
Entä jos avaimet varastetaan jostain tasolta, johon omistaja on avaimet hetkeksi laskenut?
Tai jos ne napataan suoraan kädestä?
Tietty murtojälkiä pääsee tutkimaan sitten kun auto löytyy, jos löytyy.
Ilmeisesti tuossa tapauksessa ikkuna on ollut niin suuri, että siitä on päässyt paikkoja rikkomatta sisään.
Muutenhan se olisi ollut murto, jos raollaan ollutta ikkunaa olisi särjetty?
No esim jos auton jättää huoltoon ja se sieltä hallista tai pihalta pöllitään avainten kera niin taitaa olla voi voi, eikä makseta mitään. Firmoillahan ei ole olemassa vakuutuksia sellaistakaan vastaan,
vaan asiakkaan vastuulla.
En ole ollutkaan tietoinen, että jos annan autoa huoltoon viedessä avaimet korjaamoyrittäjän käteen ja auto katoaa, niin se on vaan voi voi sitten?
No esim jos auton jättää huoltoon ja se sieltä hallista tai pihalta pöllitään avainten kera niin taitaa olla voi voi, eikä makseta mitään.
Firmoillahan ei ole olemassa vakuutuksia sellaistakaan vastaan, vaan asiakkaan vastuulla.
Näin se menee. Esim jos kalliit renkaat ja vanteet katoaa yön aikana, niin menee omista vakuutuksista, jos on.
Toinen homma on että vakuutusyhtiö vaatii että avaimet säilytetään vaikka kassakaapissa. Pelastuslaitos taas haluaa että avaimet on (hallissa) virtalukoissa, jos tulipalo tulee, niin voi yrittää edes pelastaa autot.
Niin, omista vakuutuksista kuitenkin.
Hmm..
Kaverin tekisi mieli saada viritettyä iPad mini Toyota CH-R:n kojelautaan kiinni siten, että saisi sitä käytettyä Wazen kanssa navigaattorina. Tuo Toyotan oma navi kun ei mitään riemujuhlaa ole. Tai vaihtoehtoisesti kännykkä, jos iPadia ei saa kiinni.
Onko kellään hyviä vinkkejä millainen teline kannattaa ostaa?
Siirsin sähköautoketjussa alkaneen maasturiväännön tänne.Defenderiin ei saa "ostamalla" parempia renkaita. Paremmat aka. kiviä kestävät renkaat eivät mahdu alle johtuen vannekoosta millä defender tulee. Joutuu alustaa muokkaamaan + jarrut uusiksi jne. että saa pienemmät vanteet ja isommat kumit. Isot kiviä kestävät renkaat eivät mahdu toimimaan kunnolla, jos maavaraa tarvii maksimoida modausten jälkeen. Erittäin paska ja kallis kompromissi Mun käyttöön. Sulle ehkä just sopiva.
Olisit katsonut ne videot niin ei tarvisi nyt tästä väitellä.
Ensimmäisen videon huonosti pärjänneessä ja kahdesti renkaansa puhkoneessa Defenderissä oli 255/60R20 -renkaat muihin verrattuna sileillä katurenkailla. Defenderin vakiorenkaat Suomessa ovat 265/70R18, joissa on 33 mm korkeampi ilmatila kuin videon renkaissa, 186 mm vs. 153 mm. Perusvanne on 18", mutta lisähintaan on saatavilla 19" ja videolla oleva 20".
Tuo on vanhaa tietoa tai sitten pätee jossain toisessa maassa.Lisätään nyt puuttuvat tiedot tähän. 18" renkaat saa vain 4-sylinteriseen koneeseen defenderissä. Minulle 4-sylinterinen kone on uhka, ei mahdollisuus. Jos ostaa isomalla koneella pienin tuettu vannekoko on 19".
Isompi 35" rengas jälkimmäisessä videossa ei mene defenderin alle ilman alustan, jarrujen jne. modausta. Ne modaukset maksaa ihan kovaa käteistä. Se videon defenderi oli modattu about 15k$ edestä. Mua ärsytti siinä modatussa defenderissä auton käyttäytyminen maksimimaavaran ollessa käytössä. Melkoinen kivireki.
Defenderistähän oli ihan vetoomus, että pliis tarjotkaa malli mihin saa oikeat maastorenkaat alle ilman extreme modauksia. Valmistaja ei reagoinut.
imho. toi defender on parasta mitä siihen rahaan saa niin kauan kuin ei käytä sitä paikoissa missä renkaat vois tulla ongelmaksi. Se on varmaan hyvin pieni määrä ihmisiä joille se rengasjuttu on ongelma. Mä kuulun siihen pieneen ryhmään, kun haluan ostaa erityisen maastokelpoisen auton ja erikseen on toinen auto millä ajetaan sivistyksen parissa. ns. no compromise ratkaisu, tai kompromissi siis on useampi auto pihalle Mun ostosajatus lähti liikkeelle, että subaru/bronco sport. Sittemmin tajusin, että parempi mennä 2 kärryn politiikkaan ja unohtaa kompromissit.
Tuo on vanhaa tietoa tai sitten pätee jossain toisessa maassa.
Menin landrover.fi sivulle ja sitten "rakenna omasi". Sain valittua 3-litraisen 250 hv/570 Nm kutos-dieselin, johon lisäsin 1750 eurolla off-road -paketin (mm. all season -> off-road tyres). Yhteenvedossa luki 18" ja off-road tyres. Olisihan tuo jo huomattava parannus kivikkoon alle parilla tonnilla suoraan tehtaalta verrattuna siihen videon 20" all seasoneilla.
I just designed my perfect 2022 LAND ROVER DEFENDER take a look!!!
Olisi tarvetta auton vaihtoon. Aina hoetaan miten ei uutta kannata ostaa, no olen vertaillut uuden ja 5v käytetyn auton arvonlaskua jos ajaa vaikka 15000km vuodessa. 30t uudessa autossa hinta tippuu 10t ensimmäisen 5v aikana ja 5v vanha 20t auto on 10t 10v vanhana ja 150t mittarissa. Ei ole siis mitään järkeä ostaa käytettyä 5v vanhaa autoa? Kannattaa ostaa joku uusi tai sitten muutaman tonnin rämä jossa arvo ei enää juuri laske?
Olenko väärässä?
Esim. Octavia ja Corolla. 30t€ auto. Ranskalaisissa arvon pudotus voi olla rankempaa. Eli Octavia 5v vanhana 60tkm mittarissa ostettu maksaa noin 19t ja kun sillä ajetaan seuraavat 5v ja 60t lisää mittariin niin auton arvo on 9t€. Arvonlaskua 11t€. Samalla kannat ”vanhan auton riskiä”.Helpottaisi jos kerrot minkälaista autoa olet arvioinut? Erikoinen arvostus mallilla jos prosentuaalinen arvon lasku kasvaa vanhetessa. Myös aika yleistävää ettei kannata käytettyä 5v vanhaa ostaa miten kalliimpien autojen kanssa joissa arvo on tippunut jo enemmän kun käytetyn hinta on?
Eiköhän kaikki uudet 30k€ autot ole tuulipukuvalintoja. Vaihtoehtona voi ostaa vaikka vanhan 30k€ Audin, Mersun ja Bemarin jos näitä kiinnostaa harrastella. Mukana tulee tietysti kasa murheita.30 k€ Corolla on varmasti aika huoleton ja vähiten uusista arvoaan laskeva turvallinen tuulipukuvalinta Sillä toki sais myös jonkinnäköistä Huihaita kuten i30 wagon/fastback tms. villinä korttina jos haluaa saksalaisemman fiiliksen, helvetisti paremman infotainmentin+käyttöliittymän ja paremman ajettavuuden. Yhtä äänekkäitä kyllä.
Uuden auton pitäminen on silti kuukautta kohden kalliimpaa. 5k käsirahalla 5v 30k auto on ~200e/kk enemmän kuin 19ke auto. Toki arvokkaampi on arvokkaampi myös 5v päästä.Eihän se uusi paljon kalliimmaksi tule, jos kyseessä on inhimillisen hintainen pieni tai keskikokoinen auto. Komeammissa statusautoissa taas ero voi olla valtava. Samoin mitä enemmän autolla ajetaan, sitä vähemmän uudesta osto lisää elinkaarikulua ja lopullista toteutuvaa km-kulua. Pikkuautolla 15 000 km on jo merkittävä vuosiajomäärä. Kun saavutetaan piste, jossa kustannusero uuden auton oston vahingoksi alkaa olla vähäinen tai maltillinen, niin miksi ei? Huolta ja murhetta riittää ihan tarpeeksi muustakin kuin arpakuntoisista perävalotakuullisista vaihtoautoista.
Harmi etten pitänyt kirjaa vanhoista pommeista, joilla ennen pääosin ajoin. Kuitenkin korjauskuluja tuli huonolla tuurilla ihan liikaa vaatimattomiinkin käytettyihin, käyttökulut olivat korkeammat kuin vastaavan tasoisessa uudessa ja vaikka ne eivät kalliita olleet, koko hankintahinta koitui kuluksi. Kaikki lopulta paaliin tai satasilla kiertoon.
Sanoisin että uusi auto hyvinkin kannattaa ostaa aika monessa tapauksessa, jos autolle on oikeasti tarvetta. Joillakin on hämäriä periaatteita sitä vastaan, mutta laskutaidottomien mielipiteillä ei kuulu olla suurta painoarvoa. Jotkut laskevat ostohinnan erillisenä asiana, jotkut luulevat että kannattaa laskea pelkkiä polttoainekuluja. Joidenkin mielestä käyttövoimavero on ollut aina niin kallis että diesel on kamalan kallis ellei ajeta järkyttäviä määriä, myös silloin kun se vero vielä oli helvetin halpa ja dieselpolttoaine sitäkin halvempaa.
Pohjola vakuutus se vaan porskuttaa menemään ja rikkoo lakia sen enempää miettimättäIkkunasta sisään murtautunut varas vei Sannan autonavaimet – vakuutus ei korvaa 8000 euron Kiasta senttiäkään
Uutisoimme aiemmin helsinkiläisestä parturi-kampaajayrittäjä Sanna Ahosta, jonka kotiin murtauduttiin heinäkuussa. Aho kummastelee vakuutusyhtiön suhtautumista murron korvauksiin.www.mtvuutiset.fi
En tiedä, mutta voiko autoja varastaa ilman alkuperäisiä avaimia niin, että lukkoja ei rikota?
Entä jos varkaat vievät ulkotiloista/lukitsemattomasta tilasta lukitun auton jossain lavalla tms.?
Entä jos avaimet varastetaan jostain tasolta, johon omistaja on avaimet hetkeksi laskenut?
Tai jos ne napataan suoraan kädestä?
Tietty murtojälkiä pääsee tutkimaan sitten kun auto löytyy, jos löytyy.
Ilmeisesti tuossa tapauksessa ikkuna on ollut niin suuri, että siitä on päässyt paikkoja rikkomatta sisään.
Muutenhan se olisi ollut murto, jos raollaan ollutta ikkunaa olisi särjetty?
Olisi tarvetta auton vaihtoon. Aina hoetaan miten ei uutta kannata ostaa, no olen vertaillut uuden ja 5v käytetyn auton arvonlaskua jos ajaa vaikka 15000km vuodessa. 30t uudessa autossa hinta tippuu 10t ensimmäisen 5v aikana ja 5v vanha 20t auto on 10t 10v vanhana ja 150t mittarissa. Ei ole siis mitään järkeä ostaa käytettyä 5v vanhaa autoa? Kannattaa ostaa joku uusi tai sitten muutaman tonnin rämä jossa arvo ei enää juuri laske?
Olenko väärässä?
Uuden auton pitäminen on silti kuukautta kohden kalliimpaa. 5k käsirahalla 5v 30k auto on ~200e/kk enemmän kuin 19ke auto. Toki arvokkaampi on arvokkaampi myös 5v päästä.
Esim. Octavia ja Corolla. 30t€ auto. Ranskalaisissa arvon pudotus voi olla rankempaa. Eli Octavia 5v vanhana 60tkm mittarissa ostettu maksaa noin 19t ja kun sillä ajetaan seuraavat 5v ja 60t lisää mittariin niin auton arvo on 9t€. Arvonlaskua 11t€. Samalla kannat ”vanhan auton riskiä”.
Kalliimpien autojen kanssa laskelma ei varmaan pidä paikkaansa.
Riippuu minkälaisen ostaa. Itse ostin Primeran 15v sitten kun auto oli 2v/15tkm ajettu. Hintaa tuolla oli 18k€. Uutena varusteineen oli maksanut liki 30k€.
Tuolta voi lukea arvonalenemasta enemmän:
Joo tai kääntäen 50k hintaisen pitäminen on kuukautta kohden halvempaa kuin mikään näistä jos sen maksaa käteisellä.Uuden auton pitäminen on silti kuukautta kohden kalliimpaa. 5k käsirahalla 5v 30k auto on ~200e/kk enemmän kuin 19ke auto. Toki arvokkaampi on arvokkaampi myös 5v päästä.
Sen voi karkeesti laskee, että 4 vuoden kohdalla auton ku auton arvo on puolet siitä mitä se oli uutena.
Onhan tuo ero nyt iso jos 5v vanha on 40-50% halvempi.Joo tai kääntäen 50k hintaisen pitäminen on kuukautta kohden halvempaa kuin mikään näistä jos sen maksaa käteisellä.
Tietysti kalliimpaan joutuu laittamaan aina enemmän kiinni omaa, lainattua tai varastettua. Tarkoitinkin edellä kustannuksia, en kuukausieriä. Uusi auto on yleensä ja tavallisesti kalliimpi, mutta yleensä ei kohtuuttomasti, jos auto on maltillisesti valittu käyttötarpeen mukainen.
Osa optimistisesta vaikutelmasta tulee siitä, että nuo käyrät kuvaavat hintapyyntejä. Jos nappaa 500-1000 € pois käytetyistä, niin prosentuaalinen pudotus on suurempi.Optimistinen käppyrä keski- ja ylemmässä hintaluokassa. 2017 lopussa Nissanin esari 25500 € (listahinta 36k€) ja nyt 3,75 vuotta myöhemmin sai 15500 € eli 2666 € / vuosi ja 0,3 €/km pelkkä arvonlasku.
7/2016 ostin 56 k€ auton ja 3/2021 meni ~26,8 k€ vaihdossa ja yleinen tarjoustaso oli jotain n. 21-23 k€ kun yksi oli ylitse muiden.
Molempiin autoihin 10-11 tkm/vuosi.
Sen voi karkeesti laskee, että 4 vuoden kohdalla auton ku auton arvo on puolet siitä mitä se oli uutena.
Hyvitys olisi ollut isompi jos kilometrimäärät olisi olleet kohtuullisemmat. Katson että kilometrimäärä on olennaisempi auton arvon laskun kannalta kuin vuosimalli. Nykyisten etätöiden aikana on mahdollista, että monen tyypillinen vuosittainen kilometrimäärä on esim. 10t eikä 20t.Noinhan se menee keskimäärin, sain vaihdossa uuteen 105tkm ajetusta 4,5 vuotta vanhasta autosta 60% siitä mitä maksoin uutena. Oli tosi hyvä hinta/laatusuhteessa ostaessa joten siksi ehkä hyvitys kohtuullinen.
Kalliimmalla en tarkoittanut auton arvoa, vaan sen omistamisen ja käytön hintaa. Tuo 50% ero ei realisoidu kenenkään lompakossa.Onhan tuo ero nyt iso jos 5v vanha on 40-50% halvempi.