Yleistä keskustelua autoista

Voisiko olla syynä kylmäkäynnistykset ja pätkäajo talvella ja kesällä?

Jos ajaa talvella pelkkää pitkää maantieajoa, niin tuo kulutusero ei ehkä ole kovin suuri?

"Ryyppy" siis päällä kauemman aikaa kylmemmän sään takia?

Sähköautossa sitten sisätilan lämmitys syö sähköä pakkasen mukaan. Eli siinä tulee toki suurempi kulutusero.
Niin, eikö ainakin bensakoneissa sinne moottoriin yleensä ruiskuteta vähän reilummin polttoainetta kylmäkäynnistyksen yhteydessä (ns. rikastus)?
 
Niin, eikö ainakin bensakoneissa sinne moottoriin yleensä ruiskuteta vähän reilummin polttoainetta kylmäkäynnistyksen yhteydessä (ns. rikastus)?
Kyllä. Aika paljonkin reilummin rikastaa.

Mulla Peugeot 407 2.2 bensa-auto kärryn vetämiseen. Muistaakseni 16.6 keskikulutus, kun auton lämmitystä. En ole jaksanut käyttää lohkolämmitintä, enkä sisätilanlämmitintä. Olen ajellut 1000km ja nytkään auto ei ole liikennekäytössä. Matka-ajossa kärryn kanssa kulutus varmaan 10. Ajotietokoneesta nuo lukemat, mutta en kyllä ihan tarkkoja lukuja edes muista.

Jos siis ajaa pätkäajoa talvella, niin korkea se kulutus on ainakin bensa-autossa. Dieselissä ero ehkä hieman pienempi, eikä kärryn vetäminenkään vaikuttaisi aivan niin paljonnkulutukseen. Pösön täytyykin katkastaa kuukauden päästä. En tiedä sitten meneekö esim päästöistä läpi.

Model S ei harmillisesti saa koukkua, niin olen pitänyt tuota 500€ bensa Pösöä myös joskus ajossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 321
Viestejä
4 596 445
Jäsenet
75 590
Uusin jäsen
jrTechnologist

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom