Itse olen kyllä eri mieltä kalibroinnin hyödyistä, varsinkin jos katsoo HDR-matskua. Toki jos katsoo pelkkiä TV-lähetyksiä, niin ei siitä silloin ole mitää hyötyä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Itse olen kyllä eri mieltä kalibroinnin hyödyistä, varsinkin jos katsoo HDR-matskua. Toki jos katsoo pelkkiä TV-lähetyksiä, niin ei siitä silloin ole mitää hyötyä.
Tuossahan ei niinkään kritisoitu itse kalibrointia, tai sen tarpeellisuutta, vaan sitä, että liikkeet rahastaa sillä palvelulla. Se liikkeen tekemä kalibrointi menee osittain pöntöstä alas jo siinä, että eihän heillä ole tietoa minkälaiseen valaistukseen se ruutu tullaan asettamaan.Itse olen kyllä eri mieltä kalibroinnin hyödyistä, varsinkin jos katsoo HDR-matskua. Toki jos katsoo pelkkiä TV-lähetyksiä, niin ei siitä silloin ole mitää hyötyä.
Minä otin kalibroinnin kun ostin uuden television.Itse olen kyllä eri mieltä kalibroinnin hyödyistä, varsinkin jos katsoo HDR-matskua. Toki jos katsoo pelkkiä TV-lähetyksiä, niin ei siitä silloin ole mitää hyötyä.
Riippuu kalibrointimetodista, jotkut laitteet (esim. CALMAN) eivät välttämättä muuta näkyviä asetuksia ollenkaan, vaan ohjelma+laite raksuttaa muutokset niin, ettei asetuksissa mikään muutu. Toki vaatii sen CALMANin äpin televisioon, ja tuokin varmaan mallikohtaista.Minä otin kalibroinnin kun ostin uuden television.
Takuuna vaihdettiin uusi paneeli, viritn ja virtalähde. Harmittelin että nyt meni kalibroinnit samalla.
Otin ylös kaikki kuva-asetukset ja vertasin uudestaan tähän ei kalibroimattomaan, yksi asetus oli naksun eri.
Millään kuvatilalla en huomaaa missään lähetyksessä että on huonompi kuva.
Uudella paneelilla kuva on jopa parempi.
En tosin katso kovin kriittisesti kuvaa.
Tällä kokemuksella en kyllä jatkossa maksa kalibroinnista mitään.
Ja paremman pään laitteista löytyy ne "pro movie" yms. tilat jotka ovat suurelle osalle yleisöä tarpeeksi lähellä sitä refenssiä.Ilmeisesti myös useimmiten liikkeissä kalibroidaan vain SDR-kuva, koska se on helpompi kalibroida. Ja se kriittinen katselu kuitenkin tapahtuu nykyään enimmäkseen HDR-puolella, joten siinäkin mielessä turha palvelu. Toki ihmiselle, joka ei aio ikinä koskea itse mihinkään kuva-asetuksiin, siitä on isompi hyöty. Mutta jos edes vähän säätää kuva-asetuksia pois niistä "kauppa-asetuksista" niin yleensä päästään jo varsin hyvään lopputulokseen.
Itsellä sonyn xj94 75" ja aiempi oli lg cx 65" ja toi sony pätkii ton oledin käytännöllisesti kaikessa paitsi ei youtuben hdr pätkissä missä ne vedetty överiksi ja varauksella peleissä ( siinä ei ole suuri ero loppupelussä).
Onko siinä x94j :ssä 24 vai 84 local dimming zonea? Melko paksua väittää, että tuollainen peittoaisi OLED:ia kuvanlaadussa. Objektiivisesti katsottuna OLED:it kyllä pätkii nuo Sonyn alle 100 zonen miniledit aika heittämällä.
Itse olen kans miniled-mies vielä toistaiseksi, mutta näitä zoneja pitää olla +500 jos haluaa oikeasti minimaalista bloomingia. Sonyn himmennys algoritmit kompensoi jonkun verran, mutta isolla telkkarilla alle 100 zonea on yksinkertaisesti liian vähän. Mustaa saadaan kyllä aikaan, mutta joku keskikokoinen soihtu pimeässä hehkuu takuulla ympärille, kun se tekee sitä jonkun verran omalla 1000 zonen telkkarillakin. Mutta tämä ei ole deal breaker mulle, koska SDR ja HDR -kirkkaudet on selvästi halvempia OLED:ia paremmat, ja itse tarvin niitä.
Yhteenvetona, kaikille ei sovi OLED se on tosi, mutta objektiivisesti miniledin omistajana pakko myöntää OLED:ien paremmuus jos kirkkaus vaan riittää.
Onko siinä x94j :ssä 24 vai 84 local dimming zonea? Melko paksua väittää, että tuollainen peittoaisi OLED:ia kuvanlaadussa. Objektiivisesti katsottuna OLED:it kyllä pätkii nuo Sonyn alle 100 zonen miniledit aika heittämällä.
Itse olen kans miniled-mies vielä toistaiseksi, mutta näitä zoneja pitää olla +500 jos haluaa oikeasti minimaalista bloomingia. Sonyn himmennys algoritmit kompensoi jonkun verran, mutta isolla telkkarilla alle 100 zonea on yksinkertaisesti liian vähän. Mustaa saadaan kyllä aikaan, mutta joku keskikokoinen soihtu pimeässä hehkuu takuulla ympärille, kun se tekee sitä jonkun verran omalla 1000 zonen telkkarillakin. Mutta tämä ei ole deal breaker mulle, koska SDR ja HDR -kirkkaudet on selvästi halvempia OLED:ia paremmat, ja itse tarvin niitä.
Yhteenvetona, kaikille ei sovi OLED se on tosi, mutta objektiivisesti miniledin omistajana pakko myöntää OLED:ien paremmuus jos kirkkaus vaan riittää.
Pitää kuitenkin muistaa että mustan taso ei ole ainut määre hyvälle kuvalle, tai huippunitsit. Still kuvalle ehkä mutta tv:n kuva yleensä liikkuu niin sanoisin että liikkeen toimivuus on melkoisen tärkeää. Itsellä vetää ohi noista mustan tasoista. Esim jalkapallo on aika armoton telkkareille. Valkoinen pallo liikkuu eri nopeuksilla vihreää taustaa vasten. Omassa pari vuotta vanhassa sony x95h ruudussa pallo liikkuu sulavasti nykimättä tai juputtamatta antennitv:n 25hz kuvalla. Silloin katselin sen aikaisia oledejä ja qledejä, ja niissä kaikissa oli pientä diashowta näkyvissä.Tuossa 75" X94J:ssä taitaa olla 48 zonea. Hyvä telkkari muuten mutta kyllähän tuon tosiaan huomaa, kun pimeään kuvaan tulee jotain kirkasta. Bias light auttaa jonkun verran asian piilottamisessa mutta ei tuota millään kokonaan saa pois näkyvistä. Sinänsä välillä harmittaa, kun tämä täytyi aikanaan ostaa "pakon edessä" edellisen television hajottua sen sijaan että olisi voinut hetken vielä vartoilla parempien mallien tarjouksia. Noh, onneksi tuon kanssa selviää ja onpahan sitten hyvä "tekosyy" ostaa parin vuoden päästä OLED kun nyt vielä vähän kehittyvät ja halpenevat.
Pitää kuitenkin muistaa että mustan taso ei ole ainut määre hyvälle kuvalle, tai huippunitsit. Still kuvalle ehkä mutta tv:n kuva yleensä liikkuu niin sanoisin että liikkeen toimivuus on melkoisen tärkeää. Itsellä vetää ohi noista mustan tasoista. Esim jalkapallo on aika armoton telkkareille. Valkoinen pallo liikkuu eri nopeuksilla vihreää taustaa vasten. Omassa pari vuotta vanhassa sony x95h ruudussa pallo liikkuu sulavasti nykimättä tai juputtamatta antennitv:n 25hz kuvalla. Silloin katselin sen aikaisia oledejä ja qledejä, ja niissä kaikissa oli pientä diashowta näkyvissä.
Voi olla että sonyn "huonompi" kuvatekniikka aiheuttaa häntimistä ja se aikaansaa sulavan liikkeen?
Olisi mukava kuulla miten esim C3, G3 suoriutuu tuosta tänä päivänä?
Niille ketkä katsoo olediä pimennetyssä huoneessa, tehkääpä seuraava testi. Katsokaa nyt talvella pimeässä taivaalle kun tähdet näkyy. Siellä on selvä blooming jokaisen tähden ympärillä. Mutta kun scifiä katsoo telkkarista niin silloin sitä ei pitäisi olla, niinkö? Tai jos ei viitsi mennä ulos, niin sytyttää kynttilän pimeässä huoneessa ja katsoo sitä. Helvetinmoinen blooming... Mutta telkkarissa sitä ei saisi olla?
Mutta ymmärrän kyllä, yliampuva kontrasti/värit näyttävät tietyissä tapauksissa hyvältä, sitä en kiellä.
Ja eihän esim tekstien ympärillä oleva blooming mitään kaunista ole.
Oledeilla on kyllä musta yks iso ongelma LCD-ruutuihin verrattuna, värivirheet. Pink tint yms. erivärisiä alueita ruudulla, ainakin LG:n paneeleissa. Mun silmään nää ainakin pstää enemmän kuin LCD:n vastaavat ongelmat, jotka yleensä on vaan tummempia alueita.
Hohhoijaa... Ihan vaan tiedoksi että antenni-tv:n urheilukanavat tulevat kaikki 25fps. Tarkistin juuri äsken. Mulla on anterotv:n kortti ja katsoin kaikki mtv, viaplay jne kanavat nopsaan läpi.Menee ehkä vähän meta-selitykseksi, mutta periaatteessahan "liikettä" ei kuvassa ole, on vain peräkkäisiä kuvia. Eri paneelitekniikat siirtyvät yhdestä kuvasta seuraavaan eri nopeudella. OLED on tuossa nopein ja veitsenterävin, joka on hyvä ominaisuus, jos liikkeen halutaan näyttävän mahdollisimman terävältä ja selkeältä ilman häntimisiä tai muita pikselien hitaudesta johtuvia varjokuvia tai blurreja. Tämä sama ominaisuus on hyvin toivottu mm. pelinäytöissä. Tämä näyttää liikkeen mahdollisimman pitkälti juuri sellaisena, kuin se lähdemateriaalissa on. Korkeilla fps lukemilla tämä johtaa erittäin tarkkaan ja erottelevaan vaikutelmaan liikkuvassa kuvassa. Sen sijaan 25fps sisällön liike on niin nykivää, että OLED (tai monet pelinäytöt) näyttävät sen juuri niin diashowmaisena, kuin se lähteessä on. Tätä voi toki auttaa liiketoiston pehmennyksillä, jotka luovat niitä ylimääräisiä frameja kuvien väliin, mutta algoritmin toimivuus riippuu pitkälti TV:stä. Tämä on kuitenkin ihan puhtaasti softapuolen ominaisuus, eikä liity paneelitekniikkaan.
25-30fps tason kuvalla hieman hitaammat pikselit ja niiden luoma motion blur voivat luoda vaikutelman vähän sulavammasta liikkeestä. Tästä syystä monissa 30fps konsolipeleissäkin voi kytkeä asetuksista keinotekoisen motion blurrin päälle. Itse olen siinä määrin puristi, että haluan kuvan näkyvän juuri sellaisena kuin se lähteessä on ja ilman ylimääräisiä prosessointeja tai häntimisiä, vaikka se jossain yhteyksissä johtaisikin nykivämmän näköiseen lopputulokseen. Nämä ovat toki ihan mielipidekysymyksiä.
Pohjimmiltaan kyse on vähän samasta erosta, mikä tulee jos kuuntelee heikkolaatuisesti äänitettyä musiikkia autossa tai kotona geneleceistä. Autossa äänitteen virheet peittyvät eikä häiritse, mutta geneleceistä kuulee jokaisen virheen armotta. Ihan kuulijasta kiinni, kumpaa pitää parempana.
Itse en ole kokenut koskaan OLEDien liiketoistoa ongelmaksi low fps sisällöllä, päin vastoin. Ja peleissä tuo äärimmäisen terävä liiketoisto on pelkkää plussaa, kunhan fps:ät ovat vähintään sen 60. Mutta tämä on hyvin subjektiivinen mieltymyskysymys. Ymmärrän hyvin, miksi joidenkin mielestä vähän hitaampi paneeli näyttää mielyttävämmältä 25/30fps urheilulähetyksiä katsoessa. Omasta mielestäni tuo ero on silti aika pieni, ja pitkälti tottumiskysymys. Onneksi sentään TV:n urheilutarjonta on yleensä järjestään tuolla 50fps+.
Edit: En ymmärrä tuota blooming esimerkkiä kyllä. Toki kirkas valo pimeässä voi jotain yksilöllistä haloa näyttää näöntarkkuudesta riippumatta, mutta sellaiset terävät valonsäteet tms. ovat aika eri asia, kuin selvästi pumppaava taustavalo, joka siinä sivussa nostelee tai laskee koko taustan kirkkautta. Jos katson yöllä tähtitaivaalle, tyhjyys tähtien välissä näyttää mustalta. Blooming telkkareissa häiritsee itseä, koska se kiinnittää huomion ärsyttävällä tavalla. Jossain 500-1000 zonen miniledeissä tämä on aika lievä ongelma ja tulee harvemmin esiin, mutta nämä alle 100 zonen taustavalaistukset kyllä ovat näkyvästi ongelmissa jokaisessa pimeässä kohtauksessa.
Tässä näyte antenni-tv:n urheilukanavasta. Herra/rouva Applessiini on hyvä ja laskee kuinka monta erillistä kuvaa siinä on sekunnin aikana. Aika näkyy vasemmassa yläkulmassa 46:06 - 46:07.Hohhoijaa... Ihan vaan tiedoksi että antenni-tv:n urheilukanavat tulevat kaikki 25fps. Tarkistin juuri äsken. Mulla on anterotv:n kortti ja katsoin kaikki mtv, viaplay jne kanavat nopsaan läpi.
Tässä näyte antenni-tv:n urheilukanavasta. Herra/rouva Applessiini on hyvä ja laskee kuinka monta erillistä kuvaa siinä on sekunnin aikana. Aika näkyy vasemmassa yläkulmassa 46:06 - 46:07.
Ei ole. Ehkä johtuu 1080i lähetteestä.Eikö tässä ole nyt ihan selkeästi kuvanparannukset käytössä, mikä sitten tarvittaessa tuplaa framet? Näkyy selkeiten kun tuo "bwin" teksti blurraa joka välissä.
Monilla on varmaan mennyt ohi tv aika ennen mitään hd juttuja.. silloihan lähetys oli 25 koko kuvaa sekunnissa mutta kun se tuotiin 50 kpl puolikuvina niin vaihtoehtoina oli tosiaan liiketaajuudella 25kuvaa/s koko resoluutiolla tai sitten 50kuvaa/s puoli resoluutiolla.Ei ole. Ehkä johtuu 1080i lähetteestä.
Niin näkyy, sehän se virallinen lähetteen tekninen ilmoitus varmaan on, tai sitten sonya ei kiinnosta, tai kanavaa ei kiinnosta tarkempi merkintä?Kyllä mulla ainakin sonyn inforuutu näyttää 1080i/25hz kaapelin kautta katsottuna.
Totta, tuohan on 1080i. Katsoin vain että sony kertoo signaalin olevan 25hz mutta jäi tuo "i" huomaamatta. Minun moka.Ei ole. Ehkä johtuu 1080i lähetteestä.
Totta, tuohan on 1080i. Katsoin vain että sony kertoo signaalin olevan 25hz mutta jäi tuo "i" huomaamatta. Minun moka.
Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että tarvitaan hyvää kuvanprosessorointia että tuollainen lähde toistetaan hyvännäköisesti. Ja siihen ei pelkästään oled tuo mitään parannusta.
Noistakin Yle Areena 25fps:stä pääsee eroon, kun viitsii käydä laittamassa asetukset kuntoon. Muuttuu katseltavaksi, kun täppää päälle valikosta 1080p50. Automaatti asetuksella lähetyksen laatu on mitä tahansa kuraa.OLED ei tosiaan tuo urheilun katsomiseen sinänsä mitään lisäarvoa. Itse katson ylipäätään urheilua hyvin vähän, mutta oma näkemys on, että urheilussa merkitsee lähinnä kuvan koko ja katselutilaan riittävä määrä kirkkautta. Toki liiketoisto ei saisi olla niin huono, että se häiritsee katselua. Kontrastilla ym. ei ole juuri mitään väliä urheilussa.
Itse katson ylipäätään aika vähän urheilua, ja ainoa 25fps urheilulähetys jota olen ikinä joutunut katsomaan, oli hiihto YLE Areenasta katsottuna, kun TV-kanavan kanssa oli ongelmaa. Hirveältähän urheilu 25fps kanssa näyttää ihan millä näyttötekniikalla tahansa, ja tuossa tilanteessa voi liikepehmennyksen käyttö olla paikallaan. Ne vähän NHL:t ja mestarien liigat mitä jostain katsonut streamina, ovat aina olleet 50fps, kuin myös kaikki TV:n urheilulähetykset. Ja ne näyttävät OLEDilla oikein hyviltä, mutta niin näyttävät muillakin telkkareilla. Taitaa kuitenkin aika poikkeus olla tuo, että 25fps nykimisellä urheilua lähetettäisiin.
Jos TV menee pääasiassa urheilun katsomiseen, niin silloin kuvanlaatuhifistely on aika turhaa. Isoa ruutua kehiin vaan. OLED ei tuo urheilun katsomiseen lisäarvoa, mutta ei haittaakaan. Jos joutuu 25fps hirvityksiä urheilussa katsomaan, niin sitten joku sellainen valmistaja, jolla on hyvät liikkeenpehmennysalgoritmit.
55UQ70 version (2021) nappasin itselleni käytettynä joku viikko sitten toiseksi telkuksi (ja tai monitoriksi)Tervehdys voorumilaiset.
Aikaisemman lg:n 55c8 ostin täältä tulleiden suositusten perustella ja nyt olisi taasen tarve kysyä mielipidettä. LG on nimittäin ollut erittäin jees. Tarviisin edullisen 55" töllön suoratoistojen ja ihan lineaarisen töllön katseluun. Urheilua ei tässä tapauksessa katsella vaan perus emmerdalet ja suoratoistojen hömppäsarjat.
Tässä kolme mitä verkiksestä katsoin ja mietin että ei näissä liene suurta eroa, vai onko sittenkin? Tiedän ettei halvasta leivota konvehtia, mutta budjetti on tiukka eikä huteihin olisi varaa. En ole merkkiuskollinen, paitsi että philipsin tuotteiden kanssa itselläni on ollut sen verran kompleksinen suhde, etten ehkä ihan pienellä siihen enää kallstu. Toki vannomatta paras.
LG 55UQ7500 55" 4K LED TV 399€
LG UR7300 55" 4K LED TV 399€
Samsung UE55AU7092 55" 4K Ultra HD LED TV 399€
Tämä on totta kyllä. Eikä timanttia voi tietenkään odottaa, mutta sitä vältän että vähiten löisi tassunsa sontaan. Ihan snadisti voisin tuossa hinnassa nousta, mutten paljoa koska rahat on tiukassa ja tarve ei kauhean vaativa. Vaihtoehdoksi sain varastosta n 15 vuotta vanhan 32" LG:n jota en kyllä tuohon käyttöön kelpuutaTässä hintaluokassa ei oikein kunnollista saa, jostain on tingittävä.

Kiitos kattavasta vastauksesta. Tuohon hintaluokkaan ei kyllä ihmeitä sovi odottaakaan ja mietin että näkyneekö tuo joulun jälkeinen ale tuossa tv kaupassa näiden halpamallien osalta ainakaan niin kauheasti että tointaa odotella. Kuitenkin ihan viimeistään uuteen vuoteen mennessä olisi telkkari saatava.Sanoisin että ok alimman tason telkku..
Ei järkeä jos tila ei ole jostain syystä erittäin valoisa. OLED peittoaa kaikessa muussa.Mietteitä tästä LG QNED866RE tai ylipäätänsä LG QNEDista? Ainakin redditissä ei tunnuta tykkäävän LGn LED telkkareista ja eikä AVForumilla. Käyttö olis 90% ajasta pelailua ja joskus jotain leffoja
Despite QNED being one of LG's newest technology for TVs, OLED TVs remain the best in the industry. LG even acknowledges this with a statement in one of its press releases. The biggest difference between QLED and OLED is independent dimming control. While QNED TVs have plenty of dimming zones, they still use dimmable light bulbs. OLED TVs use organic, carbon-based material that can produce a wider array of colors or no color at all. In fact, OLED TVs are touted to have the best blacks because individual pixels can be switched off — whereas QNED pixels can only be dimmed.
OLED ois tietty täydellinen tähän huoneeseen kun ei oo hirveen valoisa, mutta tulee pikkuveljien pelikäyttöön niin mietityttää toi kuvan palaminen. Tulee päivittäin joku 3-6h melkeinpä samoja pelejä pelailtua. Ja elisaan on lahjakortteja niin sieltä pitäis saada max 55".Ei järkeä jos tila ei ole jostain syystä erittäin valoisa. OLED peittoaa kaikessa muussa.
Odota esim. jos joku palauttaa 55" S90/92C:n verkkokaupan outletiin ja iske kiinni tuolla samalla tonnilla.![]()
What Is QNED And How It Compares To QLED & OLED
QNED is LG's newest TV tech, but OLED is better.screenrant.com
Sama, löytyy useampi LG OLED (B7/C3) kotoa ja nyt BF tuli päädyttyä tuohon Sony X90L 65" olohuoneeseen, Sonyn kuvankäsittelyä ei tosiaan ole kehuttu turhaan. HDR kun PS5 peleissä päällä niin näyttää todella sulavalta ja kuva on kirkas. Mustan tasokin oli erittäin suuri yllätys ja nyt ymmärrän miksi Sony käyttää edelleen VA-paneeleita heidän telkkareissaan, tuo parempi mustan taso on huomattavasti isompi etu kuin IPS-paneelin tuomat katselukulmat ja mustan suttuaminen (black smearing) ei ainakaan uudessa Sonyssa tunnu olevan ongelma.Itse ainakin tyytyväinen bf ostettuun Sony x90L 65” malliin. Kesäisin vallankin, aika kirkkaassa huoneessa niin tuo vaikuttaa sen puolesta hyvältä. Toista vuotta ollut c2 42” PC käytössä ja jos siihen vertaa niin kirkkausero on merkittävä! Toisaalta taas blooming näkyy kyllä selvästi välillä kun pimeässä katselee. Molemmissa puolensa. Lisäksi ps5 jos pelaa jotain 30fps peliä niin liike tuntuu sonyssa sulavammalta kuin c2 kanssa. Ei kummastakaan ruudusta pahaa sanottavaa. Ajavat asiansa hyvin.
Joo, ei nyt ihan hirveästi vakuuta, vaikka neljän vuoden takuu tuossa pitäisikin olla. Viallinen emolevy tms. tai jotain virranhallinta/lämpö ongelmaa itse veikkaisin.Ja mitään päivityksiä ei ole enää tarjolla? Harvoin laitteet käytössä itsekseen korjaantuu. Kokeilisin vielä vetää kerran täysresetin ja jos jatkuu-> palautus.

Joo, ei nyt ihan hirveästi vakuuta, vaikka neljän vuoden takuu tuossa pitäisikin olla. Viallinen emolevy tms. tai jotain virranhallinta/lämpö ongelmaa itse veikkaisin.
Onkohan noista verkkiksen telkuista mihinkään tätä korvaamaan:
![]()
Samsung S95B 65" 4K QD-OLED TV
Samsung S95B 65 tuuman koossa, eli QE65S95B on Samsungin uusinta QD OLED teknologiaa hyödyntävä televisio, joka kvanttipisteiden ja OLED-paneelin yhdistelmänä pystyy tuottamaan erittäin kirkasta HDR-kuvaa äärimmäisellä kontrastillawww.verkkokauppa.com
[404] Tuote on poistunut valikoimasta
www.verkkokauppa.com
Noin 1500€ ihan ehdoton maksimi ja mieluusti vähemmänkin. Verkkiksen tonnin X92K ei taida kuitenkaan pärjätä noille oledeille ja viiden huntin lisäpanostuksella saa huomattavasti paremman kuvan
edit. Joku Philipskin näköjään löytyy: Philips 65OLED807 65" 4K OLED TV 1 499,00
No ei ihan perinteinen dse mutta jotenkin tuntuu että joku heilastekalvo on päässyt liikkumaan... palautukseen.
Kyllä toi LG on mielestäni ihan kelpo peli tuohon käyttöön, ei pidä sekoittaa halvempiin LG-telkkuihin. Itse valitsisin tämän katselukulmien ym. vuoksi, jos oled ei ole vaihtoehto. Soveltuu myös leffojen katseluun pimeässä.OLED ois tietty täydellinen tähän huoneeseen kun ei oo hirveen valoisa, mutta tulee pikkuveljien pelikäyttöön niin mietityttää toi kuvan palaminen. Tulee päivittäin joku 3-6h melkeinpä samoja pelejä pelailtua. Ja elisaan on lahjakortteja niin sieltä pitäis saada max 55".
Hyvin tyypillinen Philips vika ja yleensä vaatii panelin vaihdon. Jos ei saa takuuseen tai virhevastuun piiriin, niin ei edes kannata korjuuttaa. -Älä edes ajattele toista hilipsiä tilalle. Nevö, evö!55" philips pimeni, kuva musta, ääni kuuluu... nyt tarvii heti uuden tv tänään. Onko suositella gigantti, power yms mitään ok televisiota 55" 500€ max hintaan. Vittu....
Oisko tämä ok?
Tai![]()
Samsung 55" CU7175 LED 4K älytelevisio (2023)
55" Samsung CU7175 LED 4K -älytelevisio tarjoaa värikkään ja yksityiskohtaisen kuvanlaadun Crystal Processor 4K-, HDR- ja PurColour-teknologioiden avulla. Adaptive Sound mahdollistaa 3D-tilaäänen ja Tizen tarjoaa kaiken tarvitsemasi viihteen.www.gigantti.fi
![]()
Sharp 55” FN7EA 4K LED älytelevisio (2022)
Sharp 55" FN7EA 4K LED -älytelevisio tarjoaa upean 4K-kuvan ja Harman/Kadron-kaiutinjärjestelmän modernissa, kehyksettömässä rakenteessa. Android TV -käyttöjärjestelmä Chromecastilla ja sisäänrakennettu Google Assistant takaavat käyttömukavuuden.www.gigantti.fi
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.