Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvin tyypillinen Philips vika ja yleensä vaatii panelin vaihdon. Jos ei saa takuuseen tai virhevastuun piiriin, niin ei edes kannata korjuuttaa. -Älä edes ajattele toista hilipsiä tilalle. Nevö, evö!55" philips pimeni, kuva musta, ääni kuuluu... nyt tarvii heti uuden tv tänään. Onko suositella gigantti, power yms mitään ok televisiota 55" 500€ max hintaan. Vittu....
Oisko tämä ok?
Tai![]()
Samsung 55" CU7175 LED 4K älytelevisio (2023)
55" Samsung CU7175 LED 4K -älytelevisio tarjoaa värikkään ja yksityiskohtaisen kuvanlaadun Crystal Processor 4K-, HDR- ja PurColour-teknologioiden avulla. Adaptive Sound mahdollistaa 3D-tilaäänen ja Tizen tarjoaa kaiken tarvitsemasi viihteen.www.gigantti.fi
![]()
Sharp 55” FN7EA 4K LED älytelevisio (2022)
Sharp 55" FN7EA 4K LED -älytelevisio tarjoaa upean 4K-kuvan ja Harman/Kadron-kaiutinjärjestelmän modernissa, kehyksettömässä rakenteessa. Android TV -käyttöjärjestelmä Chromecastilla ja sisäänrakennettu Google Assistant takaavat käyttömukavuuden.www.gigantti.fi
Ei ollu täällä missään liikkeessä...Ei ole oikein mitään houkuttelevaa tarjolla juuri nyt. Esim. tämä on väkisin yrittämällä ainoa kiinnostava Philips (eikä edes osu 500€ kattoon). Kai se on tuo CU7175 ja palautukseen 30 pv sisällä jos pettää odotukset. Philips The One PUS8548 55" 4K LED Ambilight Google TV 599,00
TCL:n kanssa lototessa laittaisin tämän. Ei taaskaan osu, mutta kaikki alle 500 näyttää niin heikolta.
![]()
TCL 55C745 55" 4K QLED-TV
Verkkokaupan asiakaspalautus. Avattu. Käyttämätön. Saatavilla 1kpl.Nauti uskomattomasta kuvasta ja äänestä TCL C745 4K QLED -älytelevision avulla, joka on varustettu 4K HDR- ja Dolby Vision -ominaisuuksilla, IMAX Enhanced -näytöllä sekä Quantum Dot värivalikoimalla, joka takaa upean peli- ja...www.veikonkone.fi
Vähän kuin mopoa Mersuun vertaisi. LG 10-0.
![]()
Samsung Q80C [Q80, Q80CD] QLED Review (QN50Q80CAFXZA, QN55Q80CAFXZA, QN65Q80CAFXZA, QN75Q80CAFXZA, QN85Q80CAFXZA, QN98Q80CAFXZA)
The Samsung Q80C QLED is the highest-end model in Samsung's QLED range, which sits above their entry-level Crystal UHD range and below their higher-end Neo QLEDs...www.rtings.com
![]()
LG C3 OLED Review (OLED42C3PUA, OLED48C3PUA, OLED55C3PUA, OLED65C3PUA, OLED77C3PUA, OLED83C3PUA)
The LG C3 OLED is the mid-range model in LG's 2023 OLED lineup, sitting above the entry-level OLED 'B' series LG B3 OLED and below the 'Gallery Style' LG G3 OLED...www.rtings.com
Tekee toki, mutta ei se Google TV:tä voita. 60" on vähän väliinpuotoaja koko, joten kannattaa suosiolla ottaa 55" tai 65". Itse suosittelisin tuota:Tekeekös tuolla Samsunging Tizenillä mitään?
Olisi etsinnässä alle tonnin TV. Mielellään jotain 60". Mitäs suositellaan?
Android TV:tä kannattaa pikkaisen vältellä, koska ns. vanhaa tavaraa. Google TV:t aina mallia syyskuu 2020->. Ominaisuuksissakin jonkin verran eroja, sekä Google TV:n päivityksiä tulee pidempään yms. Android TV vs. Google TVKannattaa kaupassa käydä kokeilee noi samsung, androidtv ja lg. Samsungilla ainaki halvemmissa malleissa toi tizeni ärsyttävän hidas käyttöliittymältää ja mainoksia ei saa kytkettyä pois valikoista. Androidilla saa päivitykset poistamalla mainokset veke ainaki omassa. Uusista lgeistä ei itellä kokemusta. Vaihtelee tuo käyttökokemus, mut jos siitä ei välitä nii varmaa nuo lg oledit ne parhaat, tosin tuossa itellä ainaki häiritsi "oikea" musta ja Sonyn lcd voitti omaan silmää oldein sijasta.
Toki tarkoitin noin 60" eli molemmat sopii 55" ja 65". Etäisyys TV:n noin 2m, jos uuden saa lähemmäs seinää, niin silloin pikkasen enemmän.Tekee toki, mutta ei se Google TV:tä voita. 60" on vähän väliinpuotoaja koko, joten kannattaa suosiolla ottaa 55" tai 65". Itse suosittelisin tuota:
![]()
Sony XR-65X92K 65" 4K LED Google TV 1 799,00
Sony 65-tuuman X92K tarjoaa uskomattomia yksityiskohtia ja erinomaisen selkeyden kaikessa mitä katsot. XR-65X92K sisältää myös teräväpiirtolähetyksiä vastaanottavat DVB-T2, DVB-C HD ja DVB-S2www.verkkokauppa.com
Oliko Android eri kuin Google TV? Eikö kuitenkin Android ole Googlen tekemä.Android TV:tä kannattaa pikkaisen vältellä, koska ns. vanhaa tavaraa. Google TV:t aina mallia syyskuu 2020->. Ominaisuuksissakin jonkin verran eroja, sekä Google TV:n päivityksiä tulee pidempään yms. Android TV vs. Google TV
Google TV:lle löytyy kyllä Apple TV-appi, eli leffat saat kyllä katsottua. Saman hintaluokan Samsung Q80C verrattuna tuon pitäisi olla selkeästi parempi.Toki tarkoitin noin 60" eli molemmat sopii 55" ja 65". Etäisyys TV:n noin 2m, jos uuden saa lähemmäs seinää, niin silloin pikkasen enemmän.
Hyvä alennus tuo Sony, onko paneeli hyvä verrattuna Samsungeihin? Siinäkö ei ole Apple sovelliusta, kun mulla on kuitenkin yli 100 ostettua elokuvaa? Joutuisin sitten vielä erikseen ostamaan Apple TV:n, koska tytön huoneeseen menisi vanha HD tv ja Apple 4K laite.
Vai saako mistään tyhmiö tv:tä ja käyttäis ATV lisälaitteena?
Oliko Android eri kuin Google TV? Eikö kuitenkin Android ole Googlen tekemä.
Jos mulle pelkästään vastasit, niin olen apple mies ja mulla on nykyisessä tv:ssä ATV kiinni, koska siinä ei ole muuta älyä. Nyt en kuitenkaan raaski yhdellä kertaa noin paljon ostaa. Se toinen laite menisi tytön huoneeseen vanhan tv:n mukana. Ehkä myöhemmin. Mun puolesta tv:stä voisi puuttua kokonaan applikaatio prosesori ja maksaisin siitä pikkasen vähemmän.Itse suosin AppleTV boksia. En tosin katso liveTV ollenkaan. Ei tarvitse välittää mikä käyttis telkkarissa on. Lisäksi kaikki tapahtuu välittömästi. Helppo vaihdella sovellusten välillä ja jos sattuu airpodsit omistamaan niin viiveetön ja laadukas ääni myös niihin.
Ja siis vaikka muuten ei applemies olisikaan niin suosittelen ainakin kokeilemaan.
Edit: piti vielä lisätä että kaukosäädin on laadukas ja ladatava. Sekä käynnistää/sammuttaa tv:n ja säätää sen äänenvoimakkuutta.
Nuo hinnat elävät omaa elämäänsä eikä niistä oikein pysty päättelemään onko laite "parempi" kuin toinen halvempi. Esimerkkinä ostin kesällä jääkaappipakastimen hintaan 600 euroa ja seuraavalla viikolla sen hinta oli sitten jo 1200 euroa.
Mutta asiaan, ostin 75 tuuman TCL845:n Gigantista 20.10 ja se tuotiin 24.10 Ansatien osoitteesta joka lienee Vantaalla (keskusvarasto?), versio oli X2 merkittynä pahvilaatikon etiketissä ja telkun takana tarrassa.
Ostohetkellä hinta oli Gigantissa 2500 euroa ja Verkkokaupassa 1800 euroa, johon vetoamalla sain sen Gigantista samaan hintaan.
Halusin ostaa Gigantista 5 vuoden on-site -lisätakuun vuoksi, sillä en halua roudata tuon kokoista värkkiä yhtään mihinkään jos ongelmia tulee. Lisätakuu oli tarjouksessa 75 euroa.
Sitten tuli sinkkupäivä 11.11 ja huomasin hinnan laskeneen Verkkokaupassa 1500 euroon. Hetken tuumailin ja menin Giganttiin vinkumaan hinnasta myyjälle, joka tarkasti koneelta verkkiksen hinnan ja teki hinnanpalautuskuitin ja sain 300 euroa takaisin.
Raision Gigantissa asioin ja palvelu oli mukavaa ja sujuvaa sekä osto- ja hinnanpalautustapahtumissa.
Ja se Gigantin hintakin tuosta TCL845:stä taisi käväistä hetken alle kahden tonnin, olisiko ollut 1800 kunnes pommpasi takaisin sfääreihin. Ota niistä sitten selvää.
Totesin tuossa, että 55 tuumaiset alkaa olla nykymaailmassa ihan postimerkin kokoisia. Pitäisi uudempaa töllötintä hommata koossa 77 tuumaa nykyisestä 55 LG C1.
Budjetti mieluiten noin 2k, mutta vaikuttaa nuo oledit tuossa koossa olevan aikalailla sen yli. Näitä kahta katsellut. Ovatko hyviä vai katsoa jotain muuta? Onko tuossa samsungissa jotain parempaa, kun alkuperäinen hinta tonnin kovempi kuin lg:ssä?
LG OLED C2 77" 4K OLED evo TV 2 222,22
Samsung S90C 77" 4K QD-OLED TV 2 499,00
Totesin tuossa, että 55 tuumaiset alkaa olla nykymaailmassa ihan postimerkin kokoisia. Pitäisi uudempaa töllötintä hommata koossa 77 tuumaa nykyisestä 55 LG C1.
Budjetti mieluiten noin 2k, mutta vaikuttaa nuo oledit tuossa koossa olevan aikalailla sen yli. Näitä kahta katsellut. Ovatko hyviä vai katsoa jotain muuta? Onko tuossa samsungissa jotain parempaa, kun alkuperäinen hinta tonnin kovempi kuin lg:ssä?
LG OLED C2 77" 4K OLED evo TV 2 222,22
Samsung S90C 77" 4K QD-OLED TV 2 499,00
Laitoin kuvat tukeen ja Samsungin "laitespelialistin" mukaan paneelissa eikä kuvassa ole mitään vikaa. "Kyse on led teknologian rajallisuudesta".
Black fridayn alla kysyin asiaa Gigantin chatissa. Heillä oli tv pari sataa kalliimpi kuin verkkiksessä. Sieltä vastattiin, etteivät anna alennuksia sillä perusteella, että toisaalla edullisempi. Sitten vasta VOI saada alennusta jos on jo tuotteen ostanut ja toisaalla tulee paremmalla hinnalla myyntiin ja näin välttyvät tuotteen palauttamiselta.Onko tästä enemmän kokemusta tai tietoa, miten esim. Gigantti/Power vastaa toisen liikkeen hintoihin jos on selkeästi halvempi, eikä ole vielä ostanut tuotetta? Tässä arvon ostopaikkaa ja puhutaan nyt yli 1000€ hintaerosta. Gigantista tai Powerista saisi heti mukaan sekä lisätakuun paneelille, muuten joutuu tilaaamaan netistä eikä saa tuota liästakuuta mikäli ostelee muualta.
Toki voi ostaa tuotteen ja käydä itkemässä jälkikäteen, mutta kun valmiiksi tiedossa niin ei viitsi ylimääräistä säätöä ja mahdollista palautusta tehdä. Ja joulukin tulee niin mukava olisi nauttia uudesta laitteesta![]()
Black fridayn alla kysyin asiaa Gigantin chatissa. Heillä oli tv pari sataa kalliimpi kuin verkkiksessä. Sieltä vastattiin, etteivät anna alennuksia sillä perusteella, että toisaalla edullisempi. Sitten vasta VOI saada alennusta jos on jo tuotteen ostanut ja toisaalla tulee paremmalla hinnalla myyntiin ja näin välttyvät tuotteen palauttamiselta.
Miten porukka pitää nykyään telkkareitaan? Onks teil TV-tasot, vai ripustatteko seinälle? Mä mietin täs, et jos pistäis TV:n seinälle, ni mahtuis isommat kajarit. Kuitenkin sit telkun kohdalle jäis tyhjä kohta TV-tasolle, et en sitten tiiä, et olisko siinä järkeä. Sit pitäis vielä katsoa yläviistoon, et ehkä tää on paska suunnitelma![]()
Mulla on telkku seinällä vähän korkeemmalla mutta seinätelineellä käännetty hieman alaviistoon, sitä on hyvä kattoo sohvalla röhnötysasennossa hieman yläviistoon, "tv" tasona seinään kiinnitetty tasolevy telkkarin alla. Sama kai tuo on mitn sen laittaa kukin tyylillään ja ratkaisuna paras on se mikä itelle sopii parhaiten.Miten porukka pitää nykyään telkkareitaan? Onks teil TV-tasot, vai ripustatteko seinälle? Mä mietin täs, et jos pistäis TV:n seinälle, ni mahtuis isommat kajarit. Kuitenkin sit telkun kohdalle jäis tyhjä kohta TV-tasolle, et en sitten tiiä, et olisko siinä järkeä. Sit pitäis vielä katsoa yläviistoon, et ehkä tää on paska suunnitelma![]()
Itselle seinäkiinnityksestä tulee ikävästi ruotsinlaiva-fiilis. En myöskään tykkää katsoa TV:tä ylöspäin.
Miten porukka pitää nykyään telkkareitaan? Onks teil TV-tasot, vai ripustatteko seinälle? Mä mietin täs, et jos pistäis TV:n seinälle, ni mahtuis isommat kajarit. Kuitenkin sit telkun kohdalle jäis tyhjä kohta TV-tasolle, et en sitten tiiä, et olisko siinä järkeä. Sit pitäis vielä katsoa yläviistoon, et ehkä tää on paska suunnitelma![]()
Mä en jaksa hirveästi huonekaluja päivittää, eikä exäkään ollut aikanaan niin nirso, niin siksi edelleen käytössä yli 20v vanha putkitelkkarin tv-taso (ei lastulevyä, vaan massiivipuuta). Tosin nyt tämä nykyinen tv on 46" ja tällä viikolla pitäisi saada 65" 4K tv. Mietin että hommaisinko seinätelineen vai laitnako toisen matalemman tason, koska tuo uusi tv tulee olemaan liian korkealla, jos laitan nykyisen taason päälle. Ja jos laitan matalemman tason, niin mulle kelpaa vaikka joku torista tai kirpputorilta jos vaan löydän. Mutta olishan tollanen seinä kiinnitys kans pähee.Miten porukka pitää nykyään telkkareitaan? Onks teil TV-tasot, vai ripustatteko seinälle? Mä mietin täs, et jos pistäis TV:n seinälle, ni mahtuis isommat kajarit. Kuitenkin sit telkun kohdalle jäis tyhjä kohta TV-tasolle, et en sitten tiiä, et olisko siinä järkeä. Sit pitäis vielä katsoa yläviistoon, et ehkä tää on paska suunnitelma![]()
Eihän sen TV:n tarvitse olla korkealla vaikka seinällä olisikin? Kaverille kun asennettiin S90C 77" seinälle, otettiin noin 70cm lattiasta ja TV siitä ylöspäin. Tahtoo TV-tasot olla nykyään niin matalia että niiden päälle laittaessa TV jää jopa liian matalalle (esimerkiksi Ikean Bestå), mutta on toki korkeampiakin tasoja..Itselle seinäkiinnityksestä tulee ikävästi ruotsinlaiva-fiilis. En myöskään tykkää katsoa TV:tä ylöspäin.
190cm massiivipuutaso. Mahtuu 65" telkkarin molemmin puolin vielä kaiuttimet reilulla marginaalilla.Miten porukka pitää nykyään telkkareitaan?
150 cm kierrätystiikistä tehty penkki. Toimii kuin TV taso, mutta alapuoli tyhjä . Tuollainen kompromissi seinäkiinnityksen ja TV tason valillä.Miten porukka pitää nykyään telkkareitaan?
Tuommosessa, valkoisena tosin. melko passeli 65":lle. Valmistaja mennyt konkurssiin, joten myynnissä olevat ovat jäljellä olevia kappaleita ovat jäljellä olevia varastoja.Miten porukka pitää nykyään telkkareitaan?
Mielipidekysymys, mutta itsellä ehdottomasti TV-tasolla ja kääntyvällä jalustalla. Pidän siitä, että TV:n voi kääntää tismalleen kohti etenkin yksin katsellessa. Ruotsinlaivafiilis tuolla jo mainittiinkin, itse kutsuisin sitä ennemminkin urheilubaarifiilikseksi, mikä seinällä olevista telkkareista syntyy etenkin jos tosiaan ovat yhtään normaalia korkeammalla.Miten porukka pitää nykyään telkkareitaan? Onks teil TV-tasot, vai ripustatteko seinälle? Mä mietin täs, et jos pistäis TV:n seinälle, ni mahtuis isommat kajarit. Kuitenkin sit telkun kohdalle jäis tyhjä kohta TV-tasolle, et en sitten tiiä, et olisko siinä järkeä. Sit pitäis vielä katsoa yläviistoon, et ehkä tää on paska suunnitelma![]()
Et kysy mitään ehtoja. Käyt ostamassa ja laitat paikoilleen ilman, että hän on paikalla. Näkee sitten, kun tulee kotiin, että kuinka hyvän ostoksen teit.![]()
899€ oli Powerissa Black Weekina Philips The One eli 55PUS8888. Philips 55PUS8888 55" 4K Ultra HD (3840x2160) LED Google TV (Televisiot)TV:n päivitys vois olla ajankohtasta, tällä hetkellä noin 3v vanha philipsin 57" perus android tv. Haussa ois nyt Philipsin 120hz paneelilla oleva, luultavasti 55" tai max 60".
Onkohan noihin spekseihin täsmääviä tarjouksia ollu? vai jysähtääkö tässä vuodenvaihteen jälkeen isommat tarjoukset?
Ihmettelen, että mihin ihmiset tarvitsee valoa kaukosäätimessä ? Itse käyttänyt Sonyn säädintä pari vuotta, enkä ikinä ole kokenut tarvitsevan taustavaloa. Pari päivää, kun säädintä käytät, niin opit ulkoa koko säätimen ja pimeässäkin osut oikeisiin painikkeisiin.Tänään illalla ensimmäistä kertaa ollut käytössä Sonyn XR-65X92K. Hyvin tyytyväinen ainakin vielä olen ollut, mutta tuo kaukosäädin alkanut jo nyt vähän häiritsemän, kun ei mitään näe näppäimistä hämärässä.
Saakohan tuota taustavalaistua kaukosäädintä mistään, siis tuota pienempää versiota?