Black fridayn alla kysyin asiaa Gigantin chatissa. Heillä oli tv pari sataa kalliimpi kuin verkkiksessä. Sieltä vastattiin, etteivät anna alennuksia sillä perusteella, että toisaalla edullisempi. Sitten vasta VOI saada alennusta jos on jo tuotteen ostanut ja toisaalla tulee paremmalla hinnalla myyntiin ja näin välttyvät tuotteen palauttamiselta.
Jännä, eilen tosiaan kävin sekä yhdessä Powerissa ja Gigantissa samalla kun hoidin muita asioita. Powerissa ei ollut valmis myymälässä vastaamaan tarjoukseen koska EAN koodia ei ollut näkyvissä, muuten olisi käynyt. Powerin chatisssa tänään kysyin asiaa ja siellä taas oltiin valmiita heti tekemään myynti, mutta hinta oli edelleen 300€ kalliimpi mitä halvin kauppa. Gigantissa ei ollut nuorella kollilla mitään kiinnostusta edes koko asiaa kohtaan tai hieroa edes kauppoja. Sanoi vain että jos vieressä olevassa Powerissa on hinta niin voidaan ehkä katsota asiaa, pitää olla paikalinen kivijalka. Verkkokauppa ei kuulemma käy, koska niiden tuotteet on paskaa ja tulee usealta tukkurilta ja jotain muuta lätinää höpisi samalla. Ei edes siis yrittänyt hieroa kauppoja mutta kerkesi sivussa haukkumaan toisen liikkeen, 6/5 suoritus.
Tänään tosiaan chatissa mielenkiinnosta selvittelin asiaa vielä. Powerin chatti oli heti valmis tekemään myynnin, mutta ei halvimmalla hinnalla vaan 300€ kalliimmalla, yhdessä linkissä oli siis tuon verran kalliimpi. Ei sanaakaan koodeista. Eli ei kauppoja vielä.
Gigantin chatti totesi että onnistuisi millä tahansa em. hinnoista, mutta ei ollut EAN koodia näkyvissä ja pitää olla
noutopiste tai myymälä Suomessa. Tähän totesin että näin kuluttajan näkökulmasta on ihan sama, onko myymälä vai ei, koska joudun kuitenkin ottamaan kotiinkuljetuksella tuotteen. Tämän jälkeen ohjeisti käymään myymälässä ja keskustelemaan asiasta ja sanomaan että näin oli neuvottu chatissa.
Ei siis mitään aivan suoraa ja absoluuttista yhtenäistä linjaa ole tähän miten toimivat tämän perusteella. Pitänee vielä tänään käydä kyselemässä asiaa samalla kun joutuu hakemaan puoliselle uuden läppärin, sopivasti hajosi eilen illalla. Ehkä löytyy intoa myyntiin nyt kun on jo tonnin kaupat tulossa valmiiksi. Mikäli ei, niin tilaillaan sitten netistä koska edelleen kotiinkuljetus pitää ottaa ja takuu menee kuitenkin valmistajan kautta myös.
Verkkokaupasta en ole edes kysynyt, suuri aavistis että tähän eivät lähde ollenkaan mukaan, ainakaan kun ei ole ostanut vielä mitään. Mutta en myöskään itse lähde tähän että tarkoituksella ostan huomattavasti kalliimman saman tuotteen ja palautan mikäli eivät tule vastaan, sekä sitten tilailen muualta. Sama se sitten on kerralla odotella pienen hetken pidempään joulun pyhät toimitusta, säästö on kuitenkin yli 1000€ jos tilaa netistä.