Eipä tullut itsellä nyt sitten mitään televisiota vielä hommattua, joka päivä olen tarjouksia kytännyt, muttei kyllä juuri ollut telkkareissa erikoisia tarjouksia. Paitsi toi Sampan storen OLED tarjous.
Kävin katsomassa paikallisessa Gigantissa eri malleja ja tuolla oli huomattavasti parempi tehdä jonkinlaista vertailua kuin Verkkiksessä, jossa ne telkut ovat sinne sun tänne ripoteltuna ja osaa voi katsoa metrin etäisyydeltä tai ylähyllylle tähystellen. Gigantissa vaikkapa vierekkäisten LG:n B3 ja C3 OLEDien ero kirkkaudessa oli selkeä ja tuon perusteella osaa jo sanoa ei B3:lle. Molemmissa pyöri samaa tahtia sama demovideo.
Sonyn X90L on ollut mulla vahvana ehdokkaana, tuolla oli X95L miniled ja yläpuolella Sonyn OLED A80L samaa demovideota pyöritellen, niin kyllä siinä kuvassa näkyi liikkeen melko kirkkaassa valaistuksessakin pieni ero OLEDin hyväksi.
Puolison kommentti oli, että tykkää enemmän OLEDin kuvasta, joten näköjään valinta nyt sitten on tehty tässä loputtomassa miniled vai OLED vertailussa.
Ajattelin itse katsella vielä ainakin Cybermondayn näkyykö mitään ihmeellistä kun telkulla ei sinänsä ole mikään kiire. Jos jouluksi saisi.
Samsungin S92C OLEDin vieressä ei ollut toista televisiota, joten vertailu oli hankalaa, mutta taitaa olla about samaa kuin C3 tai vähän parempi ja kirkkaampi. Tykkäsin kuitenkin todella paljon LG:n magic remotesta, niin ehkäpä se on nyt ykkösenä. Aion pitää silmällä myös Philipsin ja Sonyn hintoja, vaikken uskokaan niiden tulevan edellämainittujen kanssa kilpailukykyisiksi.
E: Redditissä kyllä näyttäisi yleinen mielipide olevan huomattavasti Samsungin hyväksi ja varsinkin kirkkautta kehutaan paremmaksi, niin voi olla, että se menee kyllä magic remoten ohitse. C3 pitäisi saada halvemmalla, jotta voisi perustella.