Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Tuossa hintaluokassa et ikävä kyllä saa hyvää kuvanlaatua, korkeintaan välittävää. HDR-kuvan toisto ei myöskään noilla onnistu, vaikka formaattia tuettaisiinkin.
Okei no täähän sit vaikuttaa asiaan aika ratkaisevasti! Mitäs se HDR-kuvan toisto vaatii? Tarvittaessa tosta hintaluokasta voi mennä 200€ ainakin ylöspäin

Okei no täähän sit vaikuttaa asiaan aika ratkaisevasti! Mitäs se HDR-kuvan toisto vaatii? Tarvittaessa tosta hintaluokasta voi mennä 200€ ainakin ylöspäin

Lähempänä tonnia ollaan nopeasti, jos HDR kuvaa halutaan hyvällä laadulla. Halvin, jonka voisin kelpuuttaa, olisi tämä TCL 55 QLED870 4K älytelevisio (2023) - Gigantti verkkokauppa

Tuon halvemmalla en nähnyt mitään mallia, missä olisi kykyä HDR-kuvan toistoon. Toki jos budjetti venyy tonniin, saat vielä parempaa.

Lähempänä tonnia ollaan nopeasti, jos HDR kuvaa halutaan hyvällä laadulla. Halvin, jonka voisin kelpuuttaa, olisi tämä TCL 55 QLED870 4K älytelevisio (2023) - Gigantti verkkokauppa

Tuon halvemmalla en nähnyt mitään mallia, missä olisi kykyä HDR-kuvan toistoon. Toki jos budjetti venyy tonniin, saat vielä parempaa.
Tuosta löytyy vastaava C745 satasta halvemmalla: TCL 55C745 55" 4K Full Array QLED Google TV (Televisiot)

Jos hyvää televisiota etsii, niin FALD, MiniLED ja OLED ovat hyviä hakutermejä. Jos en ihan väärässä ole niin C745 on halving 55" FALD joka löytyy, ja C805 satasta kalliimpana halvin MiniLED joka löytyy. Itse ainakin ensimmäistä kertaa QN85A nähtyäni MiniLED:iin ihastuin, niin semmoista käytännössä keneltä tahansa suosittelisin minimissään.

Tuli sitten kuitenkin nostettu budjettia ylemmäs ja haluaisin testata vihdoin oled maailmaa. Onkos tämä LG C3 77" ihan hyvä hinta-laatu suhteeltaan? Pääkäyttö 50/50 netflix ja PS5.

Mitäs mieltä olette Sonyn X90L-telkkareista? 65-tuumainen olisi 1300 Elisalla ja kiinnostaisi, vissiin aika hyvä kuvanlaatu kuitenkin.

Toisaalta Philipsin PUS8808 olisi 75 tuumaa ja 1200, ja sekin kiinnostaisi. Toki saisi kai tonnin pintaan muualta ja siksi vähän kirpaisisi maksaa "ylimääräistä".

Elisa lähinnä siksi että voi maksella vähitellen pois ilman korkoja...

Kaiketi tuo Sony olisi oikein mallikas vehje mitä olen lueskellut.

Tuli sitten kuitenkin nostettu budjettia ylemmäs ja haluaisin testata vihdoin oled maailmaa. Onkos tämä LG C3 77" ihan hyvä hinta-laatu suhteeltaan? Pääkäyttö 50/50 netflix ja PS5.

Ihan hyvä, mutta Samsung S90C on saman hintainen ja pykälää parempi. Erityisesti pelikäyttöön tuo Samsung on selvästi parempi, joten mielummin se.

Mitäs mieltä olette Sonyn X90L-telkkareista? 65-tuumainen olisi 1300 Elisalla ja kiinnostaisi, vissiin aika hyvä kuvanlaatu kuitenkin.

Toisaalta Philipsin PUS8808 olisi 75 tuumaa ja 1200, ja sekin kiinnostaisi. Toki saisi kai tonnin pintaan muualta ja siksi vähän kirpaisisi maksaa "ylimääräistä".

Elisa lähinnä siksi että voi maksella vähitellen pois ilman korkoja...

Kaiketi tuo Sony olisi oikein mallikas vehje mitä olen lueskellut.

X95L olisi tuohon hintaan ihan hyvä diili, mutta X90L on kyllä 1300€ liikaa kun OLEDia sai 1500€ tässä myös. En tiedä saako Elisalta.

Onko tuo TCL merkittävästi parempi kuin tuo Philips?

Olen myös tuota Philipsiä pohtinut. Tulisi PS5 kaveriksi, koko >=65" ja hinta 1000€ kantturoissa. Olisiko muita vaihtoehtoja?

Ihan hyvä, mutta Samsung S90C on saman hintainen ja pykälää parempi. Erityisesti pelikäyttöön tuo Samsung on selvästi parempi, joten mielummin se.
Ei teillä tai muilla sattuisi olemaan tuota 20% alennuskoodia tuonne samsungin kauppaan?

Edit:
Tilasin jo tuolla 10% BUYNOW koodilla, eli jos löytyy niin seuraavalle vaan.

Viimeksi muokattu:
Toshiba
55 tuumainen XA9D63DG OLED TV
1080/120 pakotettuna hdmi 4k/60 ei freesync dolby vision toimii

Postissa tuli 85 QN90C Samsung. Avaamatta.

Jäin nyt miettimään, että kannattaisiko kuitenkin ottaa S90C 77 tuumaisena tämän 85 tuumaisen sijaan? Kokomiehiä olen.

Mutta, S90C olisi myös 450e halvempi, toki myös 8 tuumaa pienempi.

Edellinen on 65 tuumainen. Johan siis olen tyytyväinen ja kyseessä 1400e joku LCD.

Tulisiko silti tilata S90C 77 tuumaisena vai petynkö kokoon? Toki tulisin toimeen 77 tuumaisellakin, mutta toisaalta harkitsin myös 98 tuumaistakin.. Toisaalta uhkana on, että en keksi tekosyytä päivittää 85 tuumaista, kun taas 77 varmaan päivittäisin 85 olediin hintojen laskiessa..

Mitä puolesta ja vastaan?

Jäin nyt miettimään, että kannattaisiko kuitenkin ottaa S90C 77 tuumaisena tämän 85 tuumaisen sijaan? Kokomiehiä olen.

Edellinen on 65 tuumainen. Johan siis olen tyytyväinen ja kyseessä 1400e joku LCD.

Tulisiko silti tilata S90C 77 tuumaisena vai petynkö kokoon? Toki tulisin toimeen 77 tuumaisellakin, mutta toisaalta harkitsin myös 98 tuumaistakin.. Toisaalta uhkana on, että en keksi tekosyytä päivittää 85 tuumaista, kun taas 77 varmaan päivittäisin 85 olediin hintojen laskiessa..

Tuo 77" to 85" on kyllä pienempi hyppy kuin 65" to 77", mutta on se kuitenkin isompi. Paha sanoa. Riippuu oletko enemmän kuvanlaatumiehiä vai kuvankokomiehiä. On tuo QN90c hyvä myös, mutta oled on silti oled. Itse hommasin S90C 77", koska virheetön kuva hämärässä on itselle asia, mistä en halua tinkiä.

Aika hauska rumba sinulla kyllä edessä, jos alat postitella 85" ruutua takaisin. En kadehdi.

Hisense 65A6K 399e

vai

Sharp 55 4K UHD 299e

Mulla tulee suht. vähän katsottua televisiota, mutta katseluetäisyys muutaman metrin luokkaa, ehkä hommaan ps5 tulevaisuudessa.
Tällähetkellä 43" Nokia Smart TV ja toiseen kämppään hommaamassa TV:tä, kumpaa suosittelisitte? 55 tuntuu jo hyvin suurelta omaan makuun.

Jos tuo Sharp ylipäätään toimii ja näyttää kuvaa tuolla hinnalla niin varmaan jo riittävä saavutus. Niin käsittämättömän halpa että ei voi ihmeitä odottaa.

Heh, ensinnäkin mukava huomata täällä olevan kohtalon tovereita. On meinaa paha pähkinä purtavaksi ja hyvin pitkälti samoja vaihtoehtoja pyörittelin myös, mukaanlukien 98 tuumaiset.

Tuo 98 tipahti pois ekana ihan kuvalaadullisista syistä ja ostoskoriin tuli 85 tuumainen 8K telkkari joka sattui olemaan tarjouksessa. Valtava pikselimäärä houkutteli. Tässä kohdin päätin tulla täältä kysymään mielipidettä asiaan ja kävi ilmi, että yli tonnin halvemmalla saa parempaa kuvanlaatua, sillä 8K ei saa sille tarkoitettuja hyötyjä vielä irti.

Sitten alennuksesta tarttui mukaan 85QN95B ja tuntui et nyt asia on ratkennut. Kaupat tehtiin syyskuun lopussa ja katsoin, että Powerin palautusoikeus kattaa Black fridayn yli joten haen telkkarin vasta marraskuun lopulla. Tämä oli sikäli paha virhe, kun olisin voinut jo nauttia lähes 2kk upeasta telkkarista ja säästynyt tältä jatkuvalta palloittelulta.

Sitten kuvioihin tuli tämä S90C ja olin samassa tilanteessa missä lainaamani henkilö on nyt. Minulla vaakakupin OLEDin suuntaan käänsi se, että tila johon TV tulee ei ole erityisen valoisa. Lisäksi S90C on pärjännyt erittäin hyvin testeissä ja LB myös valitsi sen vuoden parhaaksi telkkariksi, joten vaaka alkoi kallistumaan. Lopullisen niitin OLEDin puolesta antoi hankittu PS5, joka tuo ehkä sen kakista isoimman eron ja hyödyn näiden kahden mallin välillä.

Hauska se on jälkeenpäin huomata tämä oma evoluutio koskien telkkarin hankintaa, jossa lopputulos muuttunut jopa aika paljon siihen verrattuna, jos olisi vain kävellyt kauppaan ja napannut sieltä jonkun mukaan. Toisaalta hyvä niin, ettei kaiken vatvomisen jälkeen lopputuloksena ollut paluu lähtöruutuun. Tsemppiä!

Voe helevata! Ootte te kyllä hämmentäjiä.:redface:

Pistetään tännekin tiedoksi @janitsu löytö, eli tuon 3€ tuotteen kun pistää ostokoriin Samsung-kaupassa niin BUYNOW-koodi toimii ja saa itse päätuotteesta 10% hinnasta pois. Esim. Samsung S90C 77" jää hintaa 2251€.

Pistetään tännekin tiedoksi @janitsu löytö, eli tuon 3€ tuotteen kun pistää ostokoriin Samsung-kaupassa niin BUYNOW-koodi toimii ja saa itse päätuotteesta 10% hinnasta pois. Esim. Samsung S90C 77" jää hintaa 2251€.

Myös smarttag2 1kpl valkoisia toimii tuossa. Oli itsellä tarve, niin ei tullut turhasta maksettua.

Myös smarttag2 1kpl valkoisia toimii tuossa. Oli itsellä tarve, niin ei tullut turhasta maksettua.
Täähän on ihan hemmetin hyvä. Tuote halvempi kuin missään suomalaisessa verkkokaupassa ja ilmaiset kuljetukset. Lisäksi jos ymmärsin oikein niin telkkarin saa palauttaa 30 päivän sisällä ja se noudetaan kotiosoitteesta. Tuolta ei vaan syystä tai toisesta löydy s90c 77 tuuman koossa :hmm:

Täähän on ihan hemmetin hyvä. Tuote halvempi kuin missään suomalaisessa verkkokaupassa ja ilmaiset kuljetukset. Lisäksi jos ymmärsin oikein niin telkkarin saa palauttaa 30 päivän sisällä ja se noudetaan kotiosoitteesta. Tuolta ei vaan syystä tai toisesta löydy s90c 77 tuuman koossa :hmm:
Samsung ei ole huomioinut OLED:ien 77" kokoa suodatuksessa, mutta kyllä ne tuolta löytyy, S90C on tummalla jalustalla ja S92C hopeisella (tuskin muuta merkittävää eroa)

Samsung ei ole huomioinut OLED:ien 77" kokoa suodatuksessa, mutta kyllä ne tuolta löytyy, S90C on tummalla jalustalla ja S92C hopeisella (tuskin muuta merkittävää eroa)
Mulla on tuo S92C ja se on ennemminkin ihan älyttömän tumman harmaa. Melkein musta.

20231122_194612~3.jpg

Hmm.. Itse en eilen edes huomannut tuota s92c kun nappasin suoraan s90c mallin. Googlettelu kertoi että tuossa s92c saattaisi olla enemmän kaiuttimia, onko kellään varmuutta asiasta? Vielä olisi helppo vaihtaa ennen kuin maanantaina pistävät tilauksen liikkeelle.

Edit.

Samsungin sivujen mukaan erot olisi tosiaan vain kosmeettiset. Titan Black vs Carbon silver. Itellä töllön takana musta seinä, joten pidetään toi musta.

Viimeksi muokattu:
Hmm.. Itse en eilen edes huomannut tuota s92c kun nappasin suoraan s90c mallin. Googlettelu kertoi että tuossa s92c saattaisi olla enemmän kaiuttimia, onko kellään varmuutta asiasta? Vielä olisi helppo vaihtaa ennen kuin maanantaina pistävät tilauksen liikkeelle.

Edit.

Samsungin sivujen mukaan erot olisi tosiaan vain kosmeettiset. Titan Black vs Carbon silver. Itellä töllön takana musta seinä, joten pidetään toi musta.

Tervehdys,
55 tuumasta pleikka 5:n kaveriksi etsimässä. Tällaista katellu:

Giganttissa näyttäs olevan vähä vastaava:

Onkohan näillä mitä eroa? Onko antaa muita ehdotuksia samaan hintaluokkaan?

Mistäs tuollasen bestbuy koodin saa vai onko tuokin myös samsungilta tullu jonkun muun ostoksen myötä?

Tarvitsi hommata systerille uusi töllö. Hakusessa on 43-50 tuumanen ja 700€ annettu käytettäväksi.
Ehdotuksia?

Kiitos jo etukäteen.

Tarvitsi hommata systerille uusi töllö. Hakusessa on 43-50 tuumanen ja 700€ annettu käytettäväksi.
Ehdotuksia?

Kiitos jo etukäteen.
Viikko sitten olisi saanut LG A2 OLEDin 48" koossa 599€, mutta se on mennyttä se. Tuossa lienee budjettiisi hyvä vaihtoehto:

Tarkoitatko sitä alennuskoodikenttään laitettavaa BUYNOW koodia?

Se on tosi salainen ja algoritmi antaa sen vain harvoille ja valituille.

:smoke:

BUYNOW ja vähintää kaksi tuotetta ostoskoriin, niin lähtee -10% molemmista. Eli TV ja sitten joku muutaman euron lisätarvike.

Samsung Members Appista jotkut on saaneet lisäksi -20% henkilökohtaisia koodeja, joilla 77” S90C/S92C OLEDi on lähtenyt sitten jo alta 2000€

Vahvistetaan nyt tännekkin vielä kerran paneeliloton tulos. Tänään Gigantista toimitettu s90c tuli gen 2 paneelilla
Mites tuon paneelin tyypin sai selville Ite kans aikani näitä malleja arvoin ja olin jo tilannu miniled töllön. Toimitus vaan kesti ja kesti ni päätin lopulta käydä Gigantista 65"s90c:n hakemassa ja peruin aiemman tilauksen.
Mahtava kuva kyllä kun 15 vuotta sitten edellisen telkun hommannu. Tuo vanha LH9000 jäi kakkostöllöttimeks ja hyvä kuvahan tuossakin vielä on kieltämättä
Ootteko miten säätäny kuvaa tuossa s90c:ssä? Oma vielä ihan tehtaan asetuksilla ja hyvältä vaikuttaa noinkin, mutta jos on mahdollista vieläkin parantaa niin otetaan vinkkejä vastaan.

Mites tuon paneelin tyypin sai selville Ite kans aikani näitä malleja arvoin ja olin jo tilannu miniled töllön. Toimitus vaan kesti ja kesti ni päätin lopulta käydä Gigantista 65"s90c:n hakemassa ja peruin aiemman tilauksen.
Mahtava kuva kyllä kun 15 vuotta sitten edellisen telkun hommannu. Tuo vanha LH9000 jäi kakkostöllöttimeks ja hyvä kuvahan tuossakin vielä on kieltämättä
Ootteko miten säätäny kuvaa tuossa s90c:ssä? Oma vielä ihan tehtaan asetuksilla ja hyvältä vaikuttaa noinkin, mutta jos on mahdollista vieläkin parantaa niin otetaan vinkkejä vastaan.

Oma suosikki on filmmaker pohjaksi, sitten active tonemapping päälle (jos HDR kuva, SDR tuota säätöä ei ole) ja color temperature standard sen warm2 sijaan. Ja gammaa ehkä 1-2 pykälää lisää. Brightness ja contrast maksimi HDR puolella, SDR kuvalla brightness oman maun mukaan. Noihin molempiin HDR/SDR jää omat asetukset voimaan, vaikka käyttäisit molemmissa samaa kuvatilaa.

Tällaisenaan se kuva on varsin luonnollisen näköinen, mutta kirkkaampi. Värit myös hyvin kohdillaan, joskin tuo color temperature on pitkälti mielipidekysymys.

Oma suosikki on filmmaker pohjaksi, sitten active tonemapping päälle (jos HDR kuva, SDR tuota säätöä ei ole) ja color temperature standard sen warm2 sijaan. Ja gammaa ehkä 1-2 pykälää lisää. Brightness ja contrast maksimi HDR puolella, SDR kuvalla brightness oman maun mukaan. Noihin molempiin HDR/SDR jää omat asetukset voimaan, vaikka käyttäisit molemmissa samaa kuvatilaa.

Tällaisenaan se kuva on varsin luonnollisen näköinen, mutta kirkkaampi. Värit myös hyvin kohdillaan, joskin tuo color temperature on pitkälti mielipidekysymys.
Onko siitä puhelimella tehtävästä kalibroinnista jotain iloa?

Onko siitä puhelimella tehtävästä kalibroinnista jotain iloa?

En omista sellaista puhelinta jolla pysyy, niin en tiedä, mutta näissä S90C on vissiin erittäin hyvä kalibraatio ollut jo suoraan tehtaalta. Eli ei välttämättä tarvi kummemmin kalibroida.

Lähti myöskin s90c tilaukseen 77 koossa. Pitkään tuli arvottua, olin jo puolipäättäny LG C2 / C3 mallin mutta josko sitä kestäs dolby visionin puutteen ja nauttiai väreistä ja kirkkaudesta :D

Tuolla ohje.

Moro!
En ymmärrä paljoakaan telkkareiden päälle. Nyt kuitenkin 10v vanha samsung on tullut tiensä päähän ja tarkoitus olisi päivittää uuteen. Budjetilla 600e vaihtoehdot rajautuneet näihin. Mitä suosittelisitte? Käyttönä suoratoistopalveluiden sarjat sekä leffat ja ps4 pelaaminen.
LG:n vastaavan hintaluokan 65'' ei jotenkin nappaa.
Kiitos jos jollakulla löytyy aikaa vastailla!

Missä HDMI-portissa xbox on kiinni? Ettei olis sujahtanu vahingossa kakkoseen, kun pitäisi 2.1 porttiin laittaa? Yleensä eArc on ainakin 2.1, joten kokeile käyttää sitä testin vuoksi.

@Vanhako Yllä jo jotain ohjeistettiin, mutta tuli myös mieleen onkohan tuossa joku vastaava asetus kuin LG:ssä, joka pitäisi laittaa päälle?
LG:llä siis kulkee nimellä HDMI Ultra HD Deep Color, joku Androidia tuntevampi osannee sanoa mikä se voisi olla.

@Vanhako Yllä jo jotain ohjeistettiin, mutta tuli myös mieleen onkohan tuossa joku vastaava asetus kuin LG:ssä, joka pitäisi laittaa päälle?
LG:llä siis kulkee nimellä HDMI Ultra HD Deep Color, joku Androidia tuntevampi osannee sanoa mikä se voisi olla.

Tai sitten tuo TV ei vain tue 4k/120hz. Onko käytössä HDMI-kaapeli, joka pystyy tuohon? Ihan normikaapelillahan tuo ei onnistunu.

Tai sitten tuo TV ei vain tue 4k/120hz. Onko käytössä HDMI-kaapeli, joka pystyy tuohon? Ihan normikaapelillahan tuo ei onnistunu.
Käsitin jostain aiemmasta viestistä, että 4K@120Hz ja FreeSync ei pelannut yhteen tuossa, mutta ilman toimisi?
LG:llä taisi olla vastaavaa CX/C1 aikaan, että FreeSyncin käyttö aiheutti ongelmia.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 661
Jäsenet
78 694
Uusin jäsen
puu9

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom