Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaapeli on tommonenOn kokeiltu hdmi 1 /2 ei vaikutusta kaapeli on xbox mukana tullut ja tosiaan jos ottaa hdmi manuaalitilan käyttöön saa 1080/120hz automaatilla 4k60hz
Kun kerta 1080p@120Hz toimii, niin kyllä siinä 120Hz paneeli pitäisi olla ja täten ongelma lienee jossain muualla.On kokeiltu hdmi 1 /2 ei vaikutusta kaapeli on xbox mukana tullut ja tosiaan jos ottaa hdmi manuaalitilan käyttöön saa 1080/120hz automaatilla 4k60hz
Kun kerta 1080p@120Hz toimii, niin kyllä siinä 120Hz paneeli pitäisi olla ja täten ongelma lienee jossain muualla.
Tässä on joku Sonyn Google TV:llä tehty esimerkki, miten HDMI tulon saa asetettua enchanced tilaan, eli vastaava pitäisi löytää sieltä Toshibasta
Iso kiitos vinkistä!Pistetään tännekin tiedoksi @janitsu löytö, eli tuon 3€ tuotteen kun pistää ostokoriin Samsung-kaupassa niin BUYNOW-koodi toimii ja saa itse päätuotteesta 10% hinnasta pois. Esim. Samsung S90C 77" jää hintaa 2251€.
![]()
Galaxy Watch6 40mm Nukin Watch Case Transparent | Samsung Suomi
Galaxy Watch6 40mm Nukin Watch Case (GP-FPR930KDATW) - Tutustu tuotteen ominaisuuksiin ja hyötyihin. Löydä itsellesi sopivin Mobiililaitteen lisävarusteet Samsung Suomi -sivuilta.www.samsung.com
Saattaa olla feikki HDMI 2.1 -portit. Eli paneeli 120 Hz, mutta portit ei tue täyttä kaistaa. Valitettavasti HDMI-portteja saa kutsua 2.1 -versioksi, vaikka ne tukisi vain samaa 18 Gbps nopeutta, kuin vanhat 2.0 -portit. eARC, Freesync ja ALLM eivät tarvitse isompaa kaistaa toimiakseen, joten vaikka TV tukisi näitä, ei portti välttämättä ole täyden kaista HDMI 2.1.On kokeiltu hdmi 1 /2 ei vaikutusta kaapeli on xbox mukana tullut ja tosiaan jos ottaa hdmi manuaalitilan käyttöön saa 1080/120hz automaatilla 4k60hz
Iso kiitos vinkistä!
Näillä ohjeilla tuli ostettua Samsung 50" AU6905. Se on erittäin hyvä kompromissi että sai laatumerkin tuohon hintaluokkaan eikä tarvinnut noita halvimpia ostaa.
Ilmainen kotiinkuljetus iso plussa niin ei tarvinnut lähteä raahaamaan isoa telkkaria paikallisbussiin. Oletuksena on täppä Bring kotiinkuljetuksen sekä noutopisteen kohdassa.
Onko mahdollista vielä testata 4k/120hz kytkemällä PC siihen kiinni? Tuliko telkkarin mukana tarkempaa manuaalia mistä näkisi mitkä kuvasignaalit televisio hyväksyy?Ei toimi peleissä
Samsung=laatumerkki? Mä oon tosta kyllä kovasti erimieltä. On ihan ok vehkeitä toimiessaan, mutta kyllä niin paljon on kohdalle osunu valmiiksi risoja tai hetikohta hajoavia laitteita et laatumerkistä en puhuis. Viimeksikin hommattu telsu oireilee nyt kuukauden vanhana ja wlan yhteys pätkii kummallisesti - kai toikin kohta takuuhuoltoon pitää laittaa.Iso kiitos vinkistä!
Näillä ohjeilla tuli ostettua Samsung 50" AU6905. Se on erittäin hyvä kompromissi että sai laatumerkin tuohon hintaluokkaan eikä tarvinnut noita halvimpia ostaa.
Ilmainen kotiinkuljetus iso plussa niin ei tarvinnut lähteä raahaamaan isoa telkkaria paikallisbussiin.
Joo, gen 1 paneeli osu itelle lottoarvonnassa. Suostuskohan gigantti vaihtamaan vi pitääkö vaan palauttaa ja ostaa uusiksTuolla ohje.
![]()
S95C/S90C/S89C Settings Thread
www.avsforum.com
4k60hz pc ...Onko mahdollista vielä testata 4k/120hz kytkemällä PC siihen kiinni? Tuliko telkkarin mukana tarkempaa manuaalia mistä näkisi mitkä kuvasignaalit televisio hyväksyy?
Kannattanee joutessaan ehkä katsella parit sivut taaksepäin. Tiedät kuitenkin mikä viikko on nyt päällä.Nyt kaivattaisi vinkkejä 55 tuumaisen ostoon. Pääasiassa tv-katseluun, mutta myös leffojen. Budjetti tonnin luokkaa. Onko osunut silmään hyviä tarjouksia?
Itse nappasin Samsung qn85c 75" Samsungin nettikaupasta ja Samsungin soundbarin Telialta. Molempiin käytin tältä palstalta saatuja alekoodeja ja säästin pelkillä koodeilla 250 e. Eli kiitos taas tietäjille ja koodien jakaneille tällä palstallaEipä tullut itsellä nyt sitten mitään televisiota vielä hommattua, joka päivä olen tarjouksia kytännyt, muttei kyllä juuri ollut telkkareissa erikoisia tarjouksia. Paitsi toi Sampan storen OLED tarjous.
Kävin katsomassa paikallisessa Gigantissa eri malleja ja tuolla oli huomattavasti parempi tehdä jonkinlaista vertailua kuin Verkkiksessä, jossa ne telkut ovat sinne sun tänne ripoteltuna ja osaa voi katsoa metrin etäisyydeltä tai ylähyllylle tähystellen. Gigantissa vaikkapa vierekkäisten LG:n B3 ja C3 OLEDien ero kirkkaudessa oli selkeä ja tuon perusteella osaa jo sanoa ei B3:lle. Molemmissa pyöri samaa tahtia sama demovideo.
Sonyn X90L on ollut mulla vahvana ehdokkaana, tuolla oli X95L miniled ja yläpuolella Sonyn OLED A80L samaa demovideota pyöritellen, niin kyllä siinä kuvassa näkyi liikkeen melko kirkkaassa valaistuksessakin pieni ero OLEDin hyväksi.
Puolison kommentti oli, että tykkää enemmän OLEDin kuvasta, joten näköjään valinta nyt sitten on tehty tässä loputtomassa miniled vai OLED vertailussa.
Ajattelin itse katsella vielä ainakin Cybermondayn näkyykö mitään ihmeellistä kun telkulla ei sinänsä ole mikään kiire. Jos jouluksi saisi.
Samsungin S92C OLEDin vieressä ei ollut toista televisiota, joten vertailu oli hankalaa, mutta taitaa olla about samaa kuin C3 tai vähän parempi ja kirkkaampi. Tykkäsin kuitenkin todella paljon LG:n magic remotesta, niin ehkäpä se on nyt ykkösenä. Aion pitää silmällä myös Philipsin ja Sonyn hintoja, vaikken uskokaan niiden tulevan edellämainittujen kanssa kilpailukykyisiksi.
E: Redditissä kyllä näyttäisi yleinen mielipide olevan huomattavasti Samsungin hyväksi ja varsinkin kirkkautta kehutaan paremmaksi, niin voi olla, että se menee kyllä magic remoten ohitse. C3 pitäisi saada halvemmalla, jotta voisi perustella.
Millainen piuha? Tukeeko 4K-resoluutiota 120 Hz virkistystaajuudella?4k60hz pc ...
xbox johto näkyy aikaisemmassa postauksessaMillainen piuha? Tukeeko 4K-resoluutiota 120 Hz virkistystaajuudella?
Minkä Xboxin? Xbox One? Xbox One X? Series S/X? Voisi antaa vähän tarkempia speksejä eikä vain pyytää katsomaan kuvasta mikä ei ainakaan minulle sano mitään. Tässä haetaan että onhan varmasti HDMI 2.1. Outoa jos tuo Toshiba tukee 1080/120 mutta ei 4K/120.xbox johto näkyy aikaisemmassa postauksessa
Minkä soubdbaarin valitsitte? Tuntuu olevan liian suuri valikoima että itse osaisin päättää. Kaikki myöskin saman näköisiä niin ei ole helppoa.Itse nappasin Samsung qn85c 75" Samsungin nettikaupasta ja Samsungin soundbarin Telialta. Molempiin käytin tältä palstalta saatuja alekoodeja ja säästin pelkillä koodeilla 250 e. Eli kiitos taas tietäjille ja koodien jakaneille tällä palstalla![]()
series x johto , asetukset on aika minimaalisetMinkä Xboxin? Xbox One? Xbox One X? Series S/X? Voisi antaa vähän tarkempia speksejä eikä vain pyytää katsomaan kuvasta mikä ei ainakaan minulle sano mitään. Tässä haetaan että onhan varmasti HDMI 2.1. Outoa jos tuo Toshiba tukee 1080/120 mutta ei 4K/120.
Varmaan pitäisi täysi HDMI kaista unlockaa Toshibasta tavalla tai toisella.
Tuo oli ennen HDMI 2.1 yleistymistä aika yleistä olla 1080/120Hz tukeva telkkari, josta 2.1 kaistaa ei löytynyt 4K@120Hz käyttöön. En ainakaan itse tuosta googlettelemalla löydä 4K@120Hz mainintoja mistään. HDMI 2.1 ei tosiaan valitettavasti takaa tuota tukea, vaikkakin yleisesti muut valmistajat välttävät 2.1 mainostamista ilman 4K@120Hz tukea.series x johto , asetukset on aika minimaaliset
Tuollaisen. Vaatimuksena oli valkoinen, joten se jo rajasi valikoimaa. Sitten piti sisältyä Q-Symphony, koska tulee Samsungin telkkariin. Lisäksi koin, etten tarvi tai halua erillistä subbaria. Ja tää oli edullinen, tältä palstalta saadulla koodilla Telian kaupasta 210 e.Minkä soubdbaarin valitsitte? Tuntuu olevan liian suuri valikoima että itse osaisin päättää. Kaikki myöskin saman näköisiä niin ei ole helppoa.
Minkä soubdbaarin valitsitte? Tuntuu olevan liian suuri valikoima että itse osaisin päättää. Kaikki myöskin saman näköisiä niin ei ole helppoa.
Eipä tullut itsellä nyt sitten mitään televisiota vielä hommattua, joka päivä olen tarjouksia kytännyt, muttei kyllä juuri ollut telkkareissa erikoisia tarjouksia. Paitsi toi Sampan storen OLED tarjous.
Kävin katsomassa paikallisessa Gigantissa eri malleja ja tuolla oli huomattavasti parempi tehdä jonkinlaista vertailua kuin Verkkiksessä, jossa ne telkut ovat sinne sun tänne ripoteltuna ja osaa voi katsoa metrin etäisyydeltä tai ylähyllylle tähystellen. Gigantissa vaikkapa vierekkäisten LG:n B3 ja C3 OLEDien ero kirkkaudessa oli selkeä ja tuon perusteella osaa jo sanoa ei B3:lle. Molemmissa pyöri samaa tahtia sama demovideo.
Sonyn X90L on ollut mulla vahvana ehdokkaana, tuolla oli X95L miniled ja yläpuolella Sonyn OLED A80L samaa demovideota pyöritellen, niin kyllä siinä kuvassa näkyi liikkeen melko kirkkaassa valaistuksessakin pieni ero OLEDin hyväksi.
Puolison kommentti oli, että tykkää enemmän OLEDin kuvasta, joten näköjään valinta nyt sitten on tehty tässä loputtomassa miniled vai OLED vertailussa.
Ajattelin itse katsella vielä ainakin Cybermondayn näkyykö mitään ihmeellistä kun telkulla ei sinänsä ole mikään kiire. Jos jouluksi saisi.
Samsungin S92C OLEDin vieressä ei ollut toista televisiota, joten vertailu oli hankalaa, mutta taitaa olla about samaa kuin C3 tai vähän parempi ja kirkkaampi. Tykkäsin kuitenkin todella paljon LG:n magic remotesta, niin ehkäpä se on nyt ykkösenä. Aion pitää silmällä myös Philipsin ja Sonyn hintoja, vaikken uskokaan niiden tulevan edellämainittujen kanssa kilpailukykyisiksi.
E: Redditissä kyllä näyttäisi yleinen mielipide olevan huomattavasti Samsungin hyväksi ja varsinkin kirkkautta kehutaan paremmaksi, niin voi olla, että se menee kyllä magic remoten ohitse. C3 pitäisi saada halvemmalla, jotta voisi perustella.
Miniledejä ja OLEDeja tekniikkana vertaillessa ehkä täällä ei ole tarpeeksi mainittu myös sitä, että siinä missä kaikki eri OLEDit ovat kuvaltaan hyvinkin samasta puusta veistettyjä ja eroavat lähinnä kirkkaudeltaan, miniledeissä lopputulos voi samasta tekniikasta huolimatta vaihdella hyvinkin huomattavasti eri valmistajien välillä. Ledien määrä sekä erityisesti käytetyt algoritmit voivat johtaa ihan erilaisiin lopputuloksiin, ja kaksi eri miniled-TV:tä voivat tuottaa hyvinkin erilaisen lopputuloksen samalla sisällöllä, erityisesti tummasävyisimmissä kohtauksissa. Sony X95L on kuitenkin laajasti pidetty parhaana miniledinä, joten se edustaa parasta, mitä tuosta tekniikasta tällä hetkellä osataan puristaa irti.
[QUOTE
Hommasin tuommosen 65” Sonyn X95L ja vaikka tässä on käytetty huonompaa paneelia mitä paljon kehutussa 85” mallissa niin hienosti minusta tämäkin hoitaa tummat/hämärät kohtaukset. Mustat palkit on mustat ja ainakaan vielä ei ole myöskää tekstitykset aiheuttanu ongelmia hämärissä kohtauksissa mutta pitää testailla lisää. Meillä on tosin aina vähän valoja päällä, että se toki voi vähän auttaa myös.
Täällä vaan vaimo noussu kapinaan , että on liian ison kokoinenVanha Samsungin romu oli 46” niin toki tuossa kohtuullinen hyppäys oli koossa.
Tuo E-opas lienee sama kuin aiemmin linkkaamani PDF versio, kun siellä sama taulukko oli.E oppaassa on tietoja hdmi singaalista
Etsi tuo HDMI "Enhanced" asetus. Englanninkieliset ohjeet on postattu ylempänä. En tiedä tarkalleen miten Google/Android TV on käännetty suomeksi, mutta varmaan kutakuinkin näin:E oppaassa on tietoja hdmi singaalista
Mikä näyttis?4k60hz pc ...
Virittelin tässä itsekin Toshiban pöytäkoneeseen ja laitoin YouTubesta 4K120FPS videon pyörimään. Video pyöri jouhevasti ja ainakin omiin silmiin näytti loistavalta. HDMI2 porttiin laitoin piuhan ja TV:n videon lisäasetuksista HDMI:n RGB-alue täysille. En kyllä osannut kaivaa mitään sen tarkempaa tietoa millä Hz:llä kuva todellisuudessa tuli. AMH69:n käyttis näyttää erilaiselta kuin oma.
PC:llä virkistystaajuuden voi itse valita, joko Windowsin omista näyttöasetuksista tai Nvidian/AMD:n ohjauspaneeleista.Virittelin tässä itsekin Toshiban pöytäkoneeseen ja laitoin YouTubesta 4K120FPS videon pyörimään. Video pyöri jouhevasti ja ainakin omiin silmiin näytti loistavalta. HDMI2 porttiin laitoin piuhan ja TV:n videon lisäasetuksista HDMI:n RGB-alue täysille. En kyllä osannut kaivaa mitään sen tarkempaa tietoa millä Hz:llä kuva todellisuudessa tuli. AMH69:n käyttis näyttää erilaiselta kuin oma.
Taitaa olla molemmat Vestelin tekosia, joten toisin sanoen käytännössä samaa tavaraa eri logolla.Kumpi olisi parempi:
![]()
ProCaster 43SL901H 43" 4K Android LED TV 379,99
ProCaster 43SL901H on uusi kehyksettämällä muotoilulla ja ohuella rungolla varustettu Android TV, joka näyttää huikean määrän yksityiskohtia Direct LED -taustavalaisun sekä 4K Ultra HD -resoluution ansiostawww.verkkokauppa.com
ei oo tuollaista asetusta ja oon tykänny
Thomson TV-brändinä on Vestelin tai TCL:n tai jonkun vastaavan omistuksessa, mallisarjasta jotain tietoa New Thonsom LED,QLED and soon mini-LED TVs: simple, accessible and responsibleKumpi olisi parempi:
![]()
ProCaster 43SL901H 43" 4K Android LED TV 379,99
ProCaster 43SL901H on uusi kehyksettämällä muotoilulla ja ohuella rungolla varustettu Android TV, joka näyttää huikean määrän yksityiskohtia Direct LED -taustavalaisun sekä 4K Ultra HD -resoluution ansiostawww.verkkokauppa.com
eARC on soundbar käyttöön ja sekin vain jos kierrättää television läpi Atmosta/DTS:X ulkoiselta toistimelta.Kiitos...ALLM lienee jos soundbar tulee käyttöön? Saa toki muitakin malleja ehdottaa budjetissa 200-400e, pääkäyttö leffat ja sarjat.
3060TIMikä näyttis?
Ei teillä tai muilla sattuisi olemaan tuota 20% alennuskoodia tuonne samsungin kauppaan?
Edit:
Tilasin jo tuolla 10% BUYNOW koodilla, eli jos löytyy niin seuraavalle vaan.
Sain Klarnalta pienen summan palautusmaksuna tilille, tuliko teille mitään vastaavaa?*** aivan, tää olikin se, että toi kolmen euron kellon kuori vai mikä olikaan, tulee omalla kotiinkuljetuksellaan ***
En ihan tajua, tätä Samsungin sivuilla olevaa kuljetuksen valintaa tilausvaiheessa. Bring ja Postnord roudaa tuota telkkaria yhdessä? Oletuksena on täppä Bring kotiinkuljetuksen ja Bring noutopisteen kohdissa, mutta vaihdoin sen noutopisteen Postnordin kotiinkuljetukseen.
Ei tullut mitään rahanpalautuksia, tv ei ole postin järjestelmässä edennyt yhtään mihinkään ennakkoilmoituksen jälkeen, mutta smarttagi on ruotsissa.Sain Klarnalta pienen summan palautusmaksuna tilille, tuliko teille mitään vastaavaa?
En ole muualla käyttänyt Klarnaa joten sen täytyy liittyä tähän.
Tuotteet ovat molemmat toimituksessa kyllä. Telkkarista ei ole kuulunut vielä mitään, mutta kellon suoja on Ruotsissa.