Yleishuomio television ostosta; ei tämä ihan selkeätä minulle enää ole. Minulla on nyt 10 vuotta vanha 48" Samsung 1080p, josta aika ehkä jo on ajamassa ohi. BlackFriday -arvonnasta pitäisi sitten hankkia uusi, mutta millainen onkin toinen kysymys. Tiedän että haluan alle 1000e maksavan 65-tuumaisen 4K laitteen joka pystyy 120Hz:iin, ja muilla spekseillä ei kai (?) sitten ole niin väliä. Ja mieluiten merkki jonka tunnistan (mikä ihmeen TCL tai HiSense?). Noin 99,99% ajasta kuva töllöön tulee siihen kytketystä tietokoneesta joka toimittaa streamingpurkin, kameravalvonnan, levyjakojen, ddns:n ym. toimintoja ja on 24/7 päällä. Äänet toistuvat tietokoneesta spdif:lla 5.1-vahvarin kautta Wharfedaleihin ja Missionin subbariin.
Mutta pitääkö telkkarin olla LED, QLED, Neo-LED (mikälieneekään) tai OLED, ei harmainta aavistusta enkä ole varma kiinnostaako edes, paitsi kiinnipalamisen riski oledissa (jonka tosin hintakattoni rajaa pois). Olen vivahdevärisokea joten värimaailma ei ole eniten tärkeä, eikä äly-tv:n sovellukset tai laitten oma äänentoisto myöskään ole tärkeitä. En edes tiedä voiko nykytelevisiota ottaa käyttöön ilman jotain pakollisia tunnuksia ja verkkoyhteyttä. Saisipa jostain 65" 4K-esitysnäytön haluamillani spekseillä ilman mitään lisähimmeleitä. Mutta ne vasta kalliita ovatkin.
Anteeksi tämä ei-niin-tekninen tajunnanvirta. En välttämättä odota "osta tuo, et pety" vastauksia
. Ehkä menen vaan paikalliseen Poweriin ja sanon että "myykää vanhalle setämiehelle hyvä telkkari mahd. halvalla". Ja sit toivon että laatikko mahtuu pikkuautooni.