Nääh, ei.
Vihollisia ovat ainoastaan muiden helmoihin piiloon menevät nössöt ja arvoliberaalit navankaivelijat. Varsinkin he jotka eivät muuta osaa kuin etsiä vihollisia omista kun karhu uhkaa purra perseestä. Eli siis vassarit, vihreet sun muut kansainväliset.
Jos EU/NATO yhteisöstä löytyy yhtään kasseja, niin todetaan vaan että "haista huilu trump, me hoidetaan homma". Mutta tosin eihän tämä tule onnistumaan, täälläkin tietty jengi vinkuu kun jenkit ei pelasta, kakka trumpetti, ihan EU tyyliin. Löytyy todella paljon puhetta siitä kuinka paska oranssinero on mutta paljon vähemmän siitä kuinka voitaisi itse edes yrittää hoitaa homma.
Mut ei oo muskeleita, ei tahtoa, ei rohkeutta. Kivaa on leikkiä suvaitsevaista, kun joku muu maksaa laskun.
Joku muu maksaa laskun? Se oranssinero?
Mä oon taloudellisesti aika oikealla, toki omasta mielestä koulutus ja terveydenhuoltoa on kiva olla valtion toimesta. Nykyistä alhaisempaa verotusta kannata, ja ihmisten suurempaa vastuuta itsestään. Kannatan myös globalisaatiota. Ihan helkkarin tyhmää tehdä täällä samoja asoiita, kuin naapurissa, jos vaan logistiikka on mahdollista tuotteille.
Tuolla pohjustuksella olisi hyvä, jos EU nyt ottaisi enemmän vastuuta Ukrainan tukemisesta. Se vaan ei ole oikein luotu siihen. Se ei kuulu sen toimintaan. Ja koska tuollainen vaatii rahaa, ja budjetit on EU:ssa konsensus asioita, joku voi sitä jarruttaa.
Tähän on vaihtoehtoja, jatketaan nykyisellä linajlla ja kuunnellaa joidenkin valitusta feministeista jne, kun ne idiootit vaan ei tajua, mistä tuo johtuu.
Voidaan koittaa lisätä EU:n valtaa ja mahdollisuuksia toimia, mutta tuokin vaatii konsensuksen ja rahoitusta, joka vaatii konsensusta. Ja taas joku oman elämän luuseri joka luulee olevansa kova jannu huutelee nössöistä, navankaivelijoista jne.
Voidaan hajoittaa EU. Tämä tarkoittaa, että meillä tulee erittäin mielenkiintoiset kauppaneuvottelut. Meidän arvo niissä on täysin mitätön.
Luodaan uusi, liittovaltio, nykyisen tilalle ja jätetään Orban ulos suoraan. Tuo kun on perustettu, ajetaan 120k miestä Ukrainaan ja taataan tietyt rintamat, suljetaan samalla ilmatila. Siihen meillä on ihan kykyä täällä euroopassa. Trump ja Putin saa neuvotella mistä haluaa, mutta jos haluavat päättää meidän asioista, niillä ei ole mitään valtaa siihen.
Putin voi haluta Trumpilta etupiiriä, ja Trump voi siihen suostua. Putinilla vaan ei ole kykyä sitä ottaa. Ja siksi mä nään, että tuo jälkimmäisin vaihtoehto on se paras.
Ja jotta oranssinero ei joudu maksaa laskua, voidaankin sanoa, että kerää kimpsunsa jokaisesta tukikohdasta euroopassa. Ja seuraavista tulleista tulee vientirajoituksia ASML:n laitteisiin.
edit:
Ilmeisesti meidän ei tarvitse sanoa niille mitään, jos tämä pitää paikkansa: