Windows 10 keskustelu

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Uskomatonta että nuo Windowsin tietoturvapäivitykset kestää hiton kauan asentua. Ja sitten kun sen on saanut tehtyä ja käynnistettyä uudelleen niin tämä paska sanoo kirjautumisruudussa sammutuspainiketta napsauttaessa sammuta ja päivitä :sdarra:
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Mikähän kone sulla on, kun mulla kestää asentua muutama minuutti, ja ainoastaan defenderillä mennään.
Defenderillä mennään. Muutama minuutti? Kyllä mun win8-kone päivittää nuo samat tietoturvat ihan helkkarin vilkkelään eikä tahmaa yhtään. Kuitenkin läppärissä missä tuo 10 on niin kestää ja kestää vaikka i7 pyörittää.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 948
Defenderillä mennään. Muutama minuutti? Kyllä mun win8-kone päivittää nuo samat tietoturvat ihan helkkarin vilkkelään eikä tahmaa yhtään. Kuitenkin läppärissä missä tuo 10 on niin kestää ja kestää vaikka i7 pyörittää.
Katso asennuksen aikana tehtävienhallinnasta mikä näyttää 100%, jokinhan siellä jumittaa jos on hidas. Kovo tai prossu molemmat mahdollisia kun on läppäri, vaikka i7 onkin.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Katso asennuksen aikana tehtävienhallinnasta mikä näyttää 100%, jokinhan siellä jumittaa jos on hidas. Kovo tai prossu molemmat mahdollisia kun on läppäri, vaikka i7 onkin.
En ole katsonut noita, mutta kun kun siis uskomatonta että jumittaa noin, ja ihan satunnaisesti valitsee mitä asentaa jos enemmän asennettavia paketteja.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Tääkin tuli nyt vissiin kuntoon. Otin nuo animaatiot pois päältä, niin ohjelmat aukeavat nyt oikein kerralla.
Ai sitä kysymyksesi tarkoitti. Animaatiot varmaankin näyttävät erilaisilta erilaisilla näytöillä, ja makuja on moneksi, mutta niitä voi varsin yksityiskohtaisesti säätää:
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 259
Tuo Teredo tunnel adapter ei nyt toimi 2004 updaten jälkeen. Päivällä yritin peruskonstit, mitä Windows tarjoaa, mutta en saanut toimimaan.

Jos joku on nyt tämän taistelun jo tehnyt, niin vinkit otan mielläni vastaan.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Tuo Teredo tunnel adapter ei nyt toimi 2004 updaten jälkeen. Päivällä yritin peruskonstit, mitä Windows tarjoaa, mutta en saanut toimimaan.

Jos joku on nyt tämän taistelun jo tehnyt, niin vinkit otan mielläni vastaan.
Ilmeisesti yrität saada Xbox-verkkoa toimimaan. Oletko opiskellut asiaa esim. lukemalla


ja ensi toimenpiteenä painanut nappia 'Fix it'?

Teredo ei ole mikään adapteri, vaan IPv6-protokollaa täydentävä epävarma ja tilapäiseksi tarkoitettu vippaskonsti, joka tekee mahdolliseksi IPv6-liikenteen myös kun välissä on nattaavia reitittimiä. Lue:

 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
901
Onko kukaan huomannut, että 2004 asennuksen jälkeen päivitysasetuksista olisi hävinnyt ominaisuus-/tietoturvapäivitysten lykkäys pro versiosta? Aikaisempi asetus oli ohitettu 2020-06 asennuksessa, että bugi/mikälie ei ole pelkästään visuaalinen. Ja kun tarkistin, niin Tietokone\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UpdatePolicy\PolicyState Feature/Quality avaimet oli molemmat 0. Mahtaako itse asetukselle olla oma avain millä sen saa takaisin näkymään, vai pitääkö päivät vaan heittää noihin rekisteriavaimiin?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Tuollaista sivua ei mulla ole? Olen kylläkin poistanut automaattiset päivitykset ryhmäkäytäntöeditorilla.
Olen myöskin disabloinut automaattiset päivitykset GroupPolicysta ja 1909 -versiossa tuo ikkuna on näkyvissä (Advanced options nappulan takaa löytyy tuolta Windows Updatesta) ja sen avulla olen asettanut 60pv lykkäyksen näille isoimmille päivityksille. Toivottavasti M$ ei aio nyt tuota estää tulevaisuudessa, ku hemmetin tärkeä ominaisuus ainakin omasta mielestä. Jo niin moni näistä isoista päivityksistä ollut putkeen ongelmallinen että suosiolla olen jo tovin lykännyt asennusta parilla kuukaudella...
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Jo niin moni näistä isoista päivityksistä ollut putkeen ongelmallinen että suosiolla olen jo tovin lykännyt asennusta parilla kuukaudella...
Minä taas en muista (huono muisti?) yhtään todella ongelmallista päivitystä viime vuosilta, vaikka olen kaikki asentanut aina kun niitä on tarjottu. Jopa hieman etukäteen, insider-jakelusta. Joskus on ehkä jotain mielenkiintoista tapahtunut, mutta ei mitään fataalia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Minä taas en muista (huono muisti?) yhtään todella ongelmallista päivitystä viime vuosilta, vaikka olen kaikki asentanut aina kun niitä on tarjottu. Jopa hieman etukäteen, insider-jakelusta. Joskus on ehkä jotain mielenkiintoista tapahtunut, mutta ei mitään fataalia.
Eipä tarvii ku tätäkään ketjua selaa taaksepäin taikka Google kyllä auttaa muistamaan, mutta ongelmallisia ovat olleet pitkään, tietenkin tapauskohtaisia. Siksi itse pienennän suosiolla sitä riskiä, että osuu omalle kohdalle ja lykkään parilla kuukaudella, eipä tuossa mitään menetä.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Eipä tarvii ku tätäkään ketjua selaa taaksepäin taikka Google kyllä auttaa muistamaan, mutta ongelmallisia ovat olleet pitkään, tietenkin tapauskohtaisia. Siksi itse pienennän suosiolla sitä riskiä, että osuu omalle kohdalle ja lykkään parilla kuukaudella, eipä tuossa mitään menetä.
Jotkut niin herkästi valittavat kohtaamistaan ongelmista, ja aina se on Microsoftin vika. Ja toiset sitten lukee niitä valituksia ja päättelevät että oho, onpas taas ongelmallinen päivitys.
 
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
40
Onko kukaan huomannut, että 2004 asennuksen jälkeen päivitysasetuksista olisi hävinnyt ominaisuus-/tietoturvapäivitysten lykkäys pro versiosta? Aikaisempi asetus oli ohitettu 2020-06 asennuksessa, että bugi/mikälie ei ole pelkästään visuaalinen. Ja kun tarkistin, niin Tietokone\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsUpdate\UpdatePolicy\PolicyState Feature/Quality avaimet oli molemmat 0. Mahtaako itse asetukselle olla oma avain millä sen saa takaisin näkymään, vai pitääkö päivät vaan heittää noihin rekisteriavaimiin?
Olen huomannut. Katosi myös minulta 2004 päivityksessä. Harmi.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Onko kukaan huomannut, että 2004 asennuksen jälkeen päivitysasetuksista olisi hävinnyt ominaisuus-/tietoturvapäivitysten lykkäys pro versiosta?
On huomattu, ja se lienee tarkoituksellista yksinkertaistamista. Itse säätöön pääsee vieläkin käsiksi group policy editorilla (gpedit.msc), kohdassa

computer configuration > administrative templates > windows components > windows update > windows update for business

Lue:
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Eipä tarvii ku tätäkään ketjua selaa taaksepäin taikka Google kyllä auttaa muistamaan, mutta ongelmallisia ovat olleet pitkään, tietenkin tapauskohtaisia. Siksi itse pienennän suosiolla sitä riskiä, että osuu omalle kohdalle ja lykkään parilla kuukaudella, eipä tuossa mitään menetä.
Tätä ketjua lukemalla myös käy selville että räpelletään kaikkea makdollista kun halutaan saada joku kikkare väkisin siitä windowsista pois. Sitten kun se päivitys sattuukin olemaan sellainen että siinä on riippuvuus siihen väkisin poistettuun kikkareeseen niin ollaan kusessa.

Itte olen Win 10 julkaisusta lähtien asentanut päivitykset heti ja kertaakaan ei ole mennyt solmuun.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Onko vanhojen yrityskoneiden windowsin lisenssiavaimet käypäsiä mihin vain koneeseen? Mietin vain kun tuossa lojuu kolme vanhaa yrityskonetta, jotka ovat muuten serriä, mutta niissä olisi Win 7 Pro avaimet kupeessa.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Onko vanhojen yrityskoneiden windowsin lisenssiavaimet käypäsiä mihin vain koneeseen? Mietin vain kun tuossa lojuu kolme vanhaa yrityskonetta, jotka ovat muuten serriä, mutta niissä olisi Win 7 Pro avaimet kupeessa.
99% todennäköisyydellä yrityskoneessa on OEM-lisenssi, joka on sidottu siihen koneeseen (emolevyyn).
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Onko vanhojen yrityskoneiden windowsin lisenssiavaimet käypäsiä mihin vain koneeseen? Mietin vain kun tuossa lojuu kolme vanhaa yrityskonetta, jotka ovat muuten serriä, mutta niissä olisi Win 7 Pro avaimet kupeessa.
Sen mitä ite oon kokeillu, niin taitaa aikalailla olla 100% onnistuminen noiden W7 Pro lisenssien siirrossa toiseen koneeseen. Testattu about 10-15 kertaa.

[edit] Joitakin poikkeuksia tosin saattaa löytyä.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Kiitoksia tiedosta. Windows 7:n avaimella on kyllä tullut monta Windows 10 asennettua, mutta nuo yrityskoneiden lisenssit juurikin mietityttää, että onko ne jollain tavalla lukittu kyseiseen koneeseen.

Ilmeisesti nuo kuitenkin saa asennettua mihin vain koneeseen, mutta voi vaatia puhelinaktivoinnin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
Varmaan sata kertaa käsitelty, mutta kysytään. Varmaan tuossa uudet kovot hankin niin Win10 menee uusiksi. Viimeksi asensin muutama vuosi sitten.
Edelleen siis sillä Media Creation Toolilla (vaimikäsenytoli) ja viimeisin versio (mistäs tää löyty?). Saanko suoraan win10:stä kaivettua avaimen? Tarttiko tuolta
Sign in to your Microsoft account jotain kummempia tehdä? Vai meneekö ihan kivuttomasti vain niin että tikku reikään, avain sisään ja iloisesti asentamaan?
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
708
Varmaan sata kertaa käsitelty, mutta kysytään. Varmaan tuossa uudet kovot hankin niin Win10 menee uusiksi. Viimeksi asensin muutama vuosi sitten.
Edelleen siis sillä Media Creation Toolilla (vaimikäsenytoli) ja viimeisin versio (mistäs tää löyty?). Saanko suoraan win10:stä kaivettua avaimen? Tarttiko tuolta
Sign in to your Microsoft account jotain kummempia tehdä? Vai meneekö ihan kivuttomasti vain niin että tikku reikään, avain sisään ja iloisesti asentamaan?
Kovalevyn tai kovalevyjen vaihtaminen ei vaikuta aktivointiin.

Linkin työkalulla uusin versio USB-tikulle. Sitten Windowsin asennuksen alussa ohita tuoteavaimen antaminen. Asennuksen jälkeen Microsoftin aktivointipalvelin tunnistaa koneesi ja aktivointi onnistuu automaattisesti.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
Kovalevyn tai kovalevyjen vaihtaminen ei vaikuta aktivointiin.

Linkin työkalulla uusin versio USB-tikulle. Sitten Windowsin asennuksen alussa ohita tuoteavaimen antaminen. Asennuksen jälkeen Microsoftin aktivointipalvelin tunnistaa koneesi ja aktivointi onnistuu automaattisesti.

Joo, näin näköjään menikin. Aika raipakasta vauhtia asentui kyllä, kun tuli uudet kovot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 517
Oletko MS-tilillä vai paikallisella tilillä? Mulla ainakin paikallisella tilillä toimii, ainoastaan tulee 'kirjaudu' ja siitä sitten enterillä auki. En tiedä toimiiko MS-tili eri tavoin.
Adminina siis olen ja tuolla ei ole mitään vaihtoehtoa että "sign in with ... instead" kumpaankaan suuntaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
589
Jos olet peittänyt tuosta omaa tietojasi, olet MS-tilillä.
Admininä minäkin, mutta paikallisella (local) tilillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 032
Sainpas vaihdettua paikalliseen kun vaan painoi tuota "Stop signing..." Mutta edelleen aloitusruutu vaatii PIN -koodin =(

EDIT: Poistin pin koodin, mutta nyt vaatii salasanan. Voi vittu mitä paskaa. Miten noi kaikki saa veks?
winkey-->netplwiz->rasti pois ruudusta?

e: netplwiz tietysti right click ja run as admin :smoke:
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
747
Mulla hävis tuo lock sreen disable 2004 päivityksen jälkeen. Vaihtoikohan ne paikka tms? Täytyy yrittää uudelleen kun pääsee himaan.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 013
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2017
Viestejä
50
Ongelma eheyttämisessä versio 2004 jälkeen.
Sovellus Eheytä ja optimoi asemat osoittaa joka kerta kaipaavansa optimointia (ei koskaan muka ole optimoitu).

Olen yrittänyt keksiä, miten korjaisin, mutta ei onnistu. Miten saan eheytys sovelluksen normaaliksi?
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
Ongelma eheyttämisessä versio 2004 jälkeen.
Sovellus Eheytä ja optimoi asemat osoittaa joka kerta kaipaavansa optimointia (ei koskaan muka ole optimoitu).

Olen yrittänyt keksiä, miten korjaisin, mutta ei onnistu. Miten saan eheytys sovelluksen normaaliksi?
Tunnettu bugi tässä uudessa versiossa, odottele kaikessa rauhassa korjausta Windows Updaten kautta, ei "paniikkia".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom