Windows 10 keskustelu

Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Siirtyykö Windows 10 home lisenssi Microsoft - tilin kautta uudelle koneelle? Aikoinaan 7:n päivitin kymppiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Mikä vittu nyt taas.
Yritän tutkia tän paskan automaattista käynnistymistä enkä pääse muokkaamaan asetuksia. Kun meen tonne ajoitettuihin tehtäviin ja yritä ottaa täppää pois jostain ni tää paska pyytää jotan käyttäjätunnusta ja salasanaa. Mitä helvettiä ne nyt on kun mulla on tasan yks käyttäjä koneella ja se on järjestelmän valvoja ilman salasanaa. Yritin myös luoda uusia käyttäjiä ja niille salasanoja sekä nykyiselle käyttäjälle mutta ei. Ei vittu kelpaa mikään.
Tää on muutenkin jotenkin outo ku mä saan asenneltua ohjelmia ihan tosta vaan ja muutenkin räpeltää asetuksia mutta esim DVD asemalta en saa asennettua mitään kun tää herjaa että ei riitä oikeudet ja ota yhteys järjestelmänvalvojaan. Samoin kun meen ropeltamaan noita ajastettuja juttuja ni tää ei anna mun säätää vaan pyytää salasanaa.

Mitä helvettiä tässä nyt taas pitäis tehdä?
win10.jpg
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Ajastettu tehtävä tarvii aina käyttäjä tunnuksen jolla tehtävä ajetaan, ei sillä ole väliä millä käyttällä olet kirjautuneena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Ajastettu tehtävä tarvii aina käyttäjä tunnuksen jolla tehtävä ajetaan, ei sillä ole väliä millä käyttällä olet kirjautuneena.
Muttakun ongelma on että mä en tiiä mistä mä laitan salasanan kun mulla ei sellaisia ole ja vaikka lisään niin toi ei silti hyväksy niitä. Mä en tiiä kuinka asettaa salasana minkä toi hyväksyy.

Mutta sain vihdoin ton muutettua jollain PsToolilla aja sillä muutaman batin. Ainakin näyttäis että se on nyt pois päältä.

Samoin sain tänään automaattisen kirjautumisen ilman login ruutua. Ja toki toikin oli piilotettu niin helvetin syvälle taas järjestelmään että mä en tajuu miks noi kaikki jutut ei voi olla siellä tiliasetuksissa suoraan..

Nyt kun sais tän paskan vielä menemään lepotilaan ja sammuttamaan näytön. Mutta tuntuu olevan vaikeaa sekin.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 997
Mikä vittu nyt taas.
Yritän tutkia tän paskan automaattista käynnistymistä enkä pääse muokkaamaan asetuksia. Kun meen tonne ajoitettuihin tehtäviin ja yritä ottaa täppää pois jostain ni tää paska pyytää jotan käyttäjätunnusta ja salasanaa. Mitä helvettiä ne nyt on kun mulla on tasan yks käyttäjä koneella ja se on järjestelmän valvoja ilman salasanaa. Yritin myös luoda uusia käyttäjiä ja niille salasanoja sekä nykyiselle käyttäjälle mutta ei. Ei vittu kelpaa mikään.
Tää on muutenkin jotenkin outo ku mä saan asenneltua ohjelmia ihan tosta vaan ja muutenkin räpeltää asetuksia mutta esim DVD asemalta en saa asennettua mitään kun tää herjaa että ei riitä oikeudet ja ota yhteys järjestelmänvalvojaan. Samoin kun meen ropeltamaan noita ajastettuja juttuja ni tää ei anna mun säätää vaan pyytää salasanaa.

Mitä helvettiä tässä nyt taas pitäis tehdä?
Tuosta alimmasta ikkunasta muiden alapuolella näkyy että käyttäjä on SYSTEM. Sen salasanaa ei yleensä olekaan missään tiedossa ja ko. tunnuksella ajavia taskeja ei olekaan helppo muuttaa.

Viime tarpeesta on jo kauan, en muista mitä piti tehdä mutta google varmaan auttaa. Ja pstools on myös hyvä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Jep. kaikki niin uutta kuin voi olla. Pari kuukautta sitten kasattu täysin uus kone. Alkuun lepotila toimi mutta jossain välissä, veikkaan winun päivityksiä, se vaan lopetti toimimisen.
Onko lisätty ulkoisia laitteita, jotka voivat estää tuon myöskin?
Tuntuu olevan todella herkkä toi Win10 virransäästön suhteen, pitää muistaa tarkistaa kaikki verkkoasetuksia myöten...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Onko lisätty ulkoisia laitteita, jotka voivat estää tuon myöskin?
Tuntuu olevan todella herkkä toi Win10 virransäästön suhteen, pitää muistaa tarkistaa kaikki verkkoasetuksia myöten...
Ei mitään käryä. Enkä tiiä miten lähteä etsimään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Ei mitään käryä. Enkä tiiä miten lähteä etsimään.
Kokeiles komentoa:
Koodi:
powercfg -requests
Command promptissa, pitää olla admin oikkarit, se listaa mikä pyytää järjestelmää pysymään hereillä. Josko tuo antaisi jotain vinkkiä...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Taitaa olla näitä tapauksia, joihin ei ole selkeää helppoa ratkaisua. Se on vaan jaksettava Googlata ja kokeilla kaikki mahdollinen ja joissakin tapauksissa ei sekään tunnu riittävän aina. Tervetuloa Win10 -maailmaan, jossa kun saat systeemin toimimaan, niin seuraava iso päivitys tulee ja kuiteski pistää kaiken taas perseelleen...

Siksi en jaksa enää M$ tuotteiden kanssa kauheena touhuta, pelikoneessa pakollinen, mutta eipä siinä haittaa tälläiset itseä onneksi. Muut koneet pyörittääkin sitten Linuxia ja saa olla oman koneen hallitsija.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
185
Mikä vittu nyt taas.
Yritän tutkia tän paskan automaattista käynnistymistä enkä pääse muokkaamaan asetuksia. Kun meen tonne ajoitettuihin tehtäviin ja yritä ottaa täppää pois jostain ni tää paska pyytää jotan käyttäjätunnusta ja salasanaa. Mitä helvettiä ne nyt on kun mulla on tasan yks käyttäjä koneella ja se on järjestelmän valvoja ilman salasanaa. Yritin myös luoda uusia käyttäjiä ja niille salasanoja sekä nykyiselle käyttäjälle mutta ei. Ei vittu kelpaa mikään.
Tää on muutenkin jotenkin outo ku mä saan asenneltua ohjelmia ihan tosta vaan ja muutenkin räpeltää asetuksia mutta esim DVD asemalta en saa asennettua mitään kun tää herjaa että ei riitä oikeudet ja ota yhteys järjestelmänvalvojaan. Samoin kun meen ropeltamaan noita ajastettuja juttuja ni tää ei anna mun säätää vaan pyytää salasanaa.

Mitä helvettiä tässä nyt taas pitäis tehdä?
Mitähän ihmettä säädät tuolla asetuksissa (task scheduler)? Ei niitä järjestelmän oletusasetuksia kannata mennä muuttamaan, varsinkaan tuolla tietotaidolla. Kerjäät vain ongelmia ja ihmettelet hetken päästä kun taas mikään ei toimi. Itse aikanaan säädin kans vastaavasti ja oli kyllä aina kaikenlaisia ongelmia milloin minkäkin kans kun esim. päivitykset eivät asennu jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Mitähän ihmettä säädät tuolla asetuksissa (task scheduler)? Ei niitä järjestelmän oletusasetuksia kannata mennä muuttamaan, varsinkaan tuolla tietotaidolla. Kerjäät vain ongelmia ja ihmettelet hetken päästä kun taas mikään ei toimi. Itse aikanaan säädin kans vastaavasti ja oli kyllä aina kaikenlaisia ongelmia milloin minkäkin kans kun esim. päivitykset eivät asennu jne.
Säädin sitä koska tää paskamylly käynnistää ittensä yöllä yksinään päälle ja kookkeli käski ottamaan updaterin pois päältä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Niin, siis jos musta puhutte niin:
a) tää mylly ei mee lepotilaan. Lepotila toimi muutamia päiviä kasauksen ja kaiken puhtaalle asennuksen jälkeen, kunnes lopetti. Ihan ilman minkään tekemistä
b) tää mylly herää yksinään öisin lepotilasta käyntiin

Ja nämä kaikki ongelmat on tullu täysin ilman säätämisiä. Aloin säätämään vasta kun haluun saada kaiken edes jotenkuten toimimaan niinkuin pitää. Vituttaa herää yöllä ku mylly päättää mennä kolme kertaa viikossa yöllä päälle ihan omin nokkineen. Varmaan vituttais teitäkin.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Shot in the dark mutta milles UEFI/BIOS näyttää? Sieltä voi löytyä jotain mikä ton selittää.

Windowsin aktiivinen aika on kans mikä itsellä tuli mieleen, miten se on säädetty? Se kyllä repii koneen unilta hereille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Niin, siis jos musta puhutte niin:
a) tää mylly ei mee lepotilaan. Lepotila toimi muutamia päiviä kasauksen ja kaiken puhtaalle asennuksen jälkeen, kunnes lopetti. Ihan ilman minkään tekemistä
b) tää mylly herää yksinään öisin lepotilasta käyntiin

Ja nämä kaikki ongelmat on tullu täysin ilman säätämisiä. Aloin säätämään vasta kun haluun saada kaiken edes jotenkuten toimimaan niinkuin pitää. Vituttaa herää yöllä ku mylly päättää mennä kolme kertaa viikossa yöllä päälle ihan omin nokkineen. Varmaan vituttais teitäkin.
Onko asentamatta joku päivitys, mulla herää kanssa kun on päivitys boottia vailla. Toinen voisi olla wake on lan verkkokortissa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Onko asentamatta joku päivitys, mulla herää kanssa kun on päivitys boottia vailla. Toinen voisi olla wake on lan verkkokortissa?
Nope. Kaikki päivitykset on. Wake on lan on disabloitu (mielestäni, pitää vielä tarkistaa ku oon ropeltanu niin paljon kaikkea). Ja mulla ei ees oo kiinteetä nettiä tässä joten lan ei kuullosta todennäköiseltä.
Nää kaks juttua on ollu nyt kuukauden päivät ainakin. Tota yöllä käynnistymistä tää on tehny ihan kasaamisesta lähtien.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Verkkokortti on yks mikä tuli mieleen kanssa... Ne päivitykset jotka on asentamatta ainakin täällä laittaa tohon ilmaisinalueelle mulla uuden napin joka rääkyy "PAINA MUA SENKIN TYPERÄ KÄYTTÄJÄ, OLEN TÄRKEÄ!!"

Oma konehan oireili samalla tapaa mutta siinä oli takana vanha asennus ja entiset intelasennuksen roskat joiden epäilen sotkeneen "unirytmin" omalla koneellani mutta sulla kyse ei ole tuosta.

Ja 1909 tikun teko on mahdollista tuolla MS sivuilla, ota se sieltä ja vedä sisään ja katso mitä tapahtuu.

Ja se mitä sieltä UEFI:/BIOS pitäs kattoa niin tutki ihan joka helvetin mahdollinen asetus tarkkaan minkä oletat että vois pitää konetta hereillä. Googlaa emon mallimerkinnällä ohjeita tai tutki ihan sitä fyysistä ohjekirjaa.

Pahimmassa tapauksessa sulla on siellä ihan jotain fyysisesti hajalla joka sitten aiheuttaa tuota.

Ja kerropa se sun koneen kokoonpano niin saattaa joku keksiä jotain mitä yrittää.
ainakin Emo + Prossu+Näyttis+Muistit+Virtalähde+ Windowsin versio.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2017
Viestejä
420
Usb-laitteet kanssa kannattaa tarkistaa vaikkei olisi tullut uusia. Itsellä luultavasti alkoi jossain vaiheessa langaton hiiri herättämään koneen yöllä, otin siltä sitte kyvyn pois herättää kone niin nykyään nukkuu hyvin :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Verkkokortti on yks mikä tuli mieleen kanssa... Ne päivitykset jotka on asentamatta ainakin täällä laittaa tohon ilmaisinalueelle mulla uuden napin joka rääkyy "PAINA MUA SENKIN TYPERÄ KÄYTTÄJÄ, OLEN TÄRKEÄ!!"

Oma konehan oireili samalla tapaa mutta siinä oli takana vanha asennus ja entiset intelasennuksen roskat joiden epäilen sotkeneen "unirytmin" omalla koneellani mutta sulla kyse ei ole tuosta.

Ja 1909 tikun teko on mahdollista tuolla MS sivuilla, ota se sieltä ja vedä sisään ja katso mitä tapahtuu.

Ja se mitä sieltä UEFI:/BIOS pitäs kattoa niin tutki ihan joka helvetin mahdollinen asetus tarkkaan minkä oletat että vois pitää konetta hereillä. Googlaa emon mallimerkinnällä ohjeita tai tutki ihan sitä fyysistä ohjekirjaa.

Pahimmassa tapauksessa sulla on siellä ihan jotain fyysisesti hajalla joka sitten aiheuttaa tuota.

Ja kerropa se sun koneen kokoonpano niin saattaa joku keksiä jotain mitä yrittää.
ainakin Emo + Prossu+Näyttis+Muistit+Virtalähde+ Windowsin versio.
MSI B450 Gaming MAX+Ryzen 5 3600+16gb muistia (mulla ei ole nyt tarkempaa)+Seasonic GS650+Win 10 64bit.

Mulla on jotenkin semmonen fiilis että joku ohjelma blokkaa ton lepotilan, tietäis vaan mikä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Usb-laitteet kanssa kannattaa tarkistaa vaikkei olisi tullut uusia. Itsellä luultavasti alkoi jossain vaiheessa langaton hiiri herättämään koneen yöllä, otin siltä sitte kyvyn pois herättää kone niin nykyään nukkuu hyvin :)
Katsottu. Ei ole kuin näppis niin että voi herättää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Katsottu. Ei ole kuin näppis niin että voi herättää.
Jos haluat kokeilla niin komennolla powercfg –lastwake näet laitteen joka viimeksi herätti. powercfg -devicequery wake_armed näyttää taasen kaikki laitteet jotka voi koneen herättää. En sitten tiedä jos softa sen herättää niin silloinhan tuolla varmaan näkyy se näppis jos sillä herätit itse.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
948
mjoo ostinpa ebaysta 3e:llä win 10 pro koodin. tuli jostain hintokiinasta email, piti kääntäjällä kääntää 2 ihan aitoa windowsia aikoinaan ostaneena, win 95 ja xp, pitää kokeilla, jos tuo ebay jutska ei toimi niin

Mulla on kyllä vanhassa koneessa win 7 home OEM lisenssi, ihan aito, tuli koneen mukana, voiko sitä enää päivittää uuteen koneeseen, uudelle emolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
mjoo ostinpa ebaysta 3e:llä win 10 pro koodin. tuli jostain hintokiinasta email, piti kääntäjällä kääntää 2 ihan aitoa windowsia aikoinaan ostaneena, win 95 ja xp, pitää kokeilla, jos tuo ebay jutska ei toimi niin

Mulla on kyllä vanhassa koneessa win 7 home OEM lisenssi, ihan aito, tuli koneen mukana, voiko sitä enää päivittää uuteen koneeseen, uudelle emolle.
Voi. Ja ilmaiseksi.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
powercfg -devicequery wake_armed näyttää taasen kaikki laitteet jotka voi koneen herättää. En sitten tiedä jos softa sen herättää niin silloinhan tuolla varmaan näkyy se näppis jos sillä herätit itse.
Em. lisäksi onko jo mainittu powercfg -waketimers ? Ajetaan adminina, näyttää mitkä ajastetut tehtävät voivat herättää.

Noilla on pärjätty.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
Sitten se on liitetty siihen rautaan ja siirtynee MS tilin avustuksella, mutta noissakin on ollut omat ongelmansa välillä, että tuntuu et tuuripeliä joskus.
Onnea matkaan :)
Kohta kokeillaan asiaa täälläkin. Lähtökohtana on Gigantista ostettu konepaketti jossa oli varmaankin oem Windows 8.1. Sen jälkeen se on päivittynyt 10:ksi ja vuosi sitten joku atk-firma vaihtoi pyörivän levyn tilalle ssd-levyn. Ainakin se Windowsin siirto onnistui. Nyt minä olen joutunut kuvioon mukaan, missä pitäisi ostaa uusi kone ja m.2 levy ja yritän siirtää koko Windowsin tuolle m.2:lle asentamatta uudelleen. Hirvittää hieman etukäteen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
Mikäs on halvin legitiimi tapa hankkia win 10? Tarve olisi tässä parin viikon sisällä asentaa uuteen koneeseen.
En tiedä halvimmasta enkä laillisuudestakaan, mutta tuolla on win10pro 34,9e ja home 21,9e ja ainakin väittävät postittavansa lisenssitarran ..

"Päivitä koneesi käyttöjärjestelmää laillisesti mutta silti erittäin edullisesti. Suomen paras hinta! Mahdollisuus saada lisenssitiedot s-postin kautta. Alkuperäisen lisenssitarran aina toimitetaan postissa."

Ohjelmistot
 
  • Tykkää
Reactions: UGo

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 811
En tiedä halvimmasta enkä laillisuudestakaan, mutta tuolla on win10pro 34,9e ja home 21,9e ja ainakin väittävät postittavansa lisenssitarran ..

"Päivitä koneesi käyttöjärjestelmää laillisesti mutta silti erittäin edullisesti. Suomen paras hinta! Mahdollisuus saada lisenssitiedot s-postin kautta. Alkuperäisen lisenssitarran aina toimitetaan postissa."

Ohjelmistot
Ihan yhtä (vähän) laillinen kuin nuo eBayn parin euron lisenssit.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
185
Säädin sitä koska tää paskamylly käynnistää ittensä yöllä yksinään päälle ja kookkeli käski ottamaan updaterin pois päältä.
Se, että asetuksia menee säätämään suoraa Task Schedulerista mihin ei ole tarkoituksella edes ilman system tunnukselle elevointia käyttöoikeuksia, niin kannattaa muuttaa niitä ihan tuetusta paikasta ilman, että menee vaikean kautta. Googlen kautta kun hakee, niin tulee käsittämätön määrä kaikkea järjetön roskaa ohjeeksi mitä tehdä missäkin tilanteessa joten kannattaa suhtautua varauksella kaikkeen.

Tämä mahdollisesti herättää koneesi yöllä.




Lisäksi seuraavat powercfg komennot (run as admin -> cmd) auttavat paikallistamaan mikä herättää koneen:

Mikä herätti koneen viimeksi
powercfg -lastwake

Laitteet mitkä voivat herättää koneen
powercfg -devicequery wake_armed

prosessit ja tehtävät mitkä voivat herättää koneen
powercfg -waketimers

Ja virranhallinnasta power planin asetuksista voi helposti disabloida kaikki wake timerit

msedge_2019-12-09_19-06-24.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Se, että asetuksia menee säätämään suoraa Task Schedulerista mihin ei ole tarkoituksella edes ilman system tunnukselle elevointia käyttöoikeuksia, niin kannattaa muuttaa niitä ihan tuetusta paikasta ilman, että menee vaikean kautta. Googlen kautta kun hakee, niin tulee käsittämätön määrä kaikkea järjetön roskaa ohjeeksi mitä tehdä missäkin tilanteessa joten kannattaa suhtautua varauksella kaikkeen.

Tämä mahdollisesti herättää koneesi yöllä.




Lisäksi seuraavat powercfg komennot (run as admin -> cmd) auttavat paikallistamaan mikä herättää koneen:

Mikä herätti koneen viimeksi
powercfg -lastwake

Laitteet mitkä voivat herättää koneen
powercfg -devicequery wake_armed

prosessit ja tehtävät mitkä voivat herättää koneen
powercfg -waketimers

Ja virranhallinnasta power planin asetuksista voi helposti disabloida kaikki wake timerit

Ongelma on myös siinä että noita asetuksia on aivan saatanan hajallaan ympäri ämpäri. Mä selasin joka ikisen valikon Updatesta ja Windowsin suojauksesta mutta ei löytynmy tota asetusta. Ei kirveelläkään. Nyt vasta kun näin ton polun ni löysin missä toi "salli käynnistäminen itsekseen" on. Olipahan taas piilotettu. Ja poishan se näköjään päältä on, se varmaan sillä meni pois kun käytin sitä pstoolia ja battia. Jännä että tommosten viritysten käyttäminen on nopeempaa kuin yrittää löytää jostain asetusten syövereistä joku täppä mikä on epäloogisesti jossain päin persettä.
Nyt toi on ainakin pois päältä ja täytyy seurata vieläkö käynnistelee.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Tuon takia niitä asetuksia säädetään YKSI MUUTTUJA KERRALLAAN!! että pysytään kärryillä mitä tehty ja pystyy seuraamaan miten vaikuttaa.

@CodeRed sun ylempi kuvas ei näy...?
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Säädin sitä koska tää paskamylly käynnistää ittensä yöllä yksinään päälle ja kookkeli käski ottamaan updaterin pois päältä.
Sit kannattaa muistaa että aktiiviset tunnit asetuksilla voi olla myös osuutta tuohon. Eli se windows saattaa haluta touhottaa omia juttujaan silloin kun ollaan ei aktiivisilla tunneilla, jotka on yleensä yöllä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 995
Heh, täällä aiemmin hehkutin, että vihdoin toimii lockscreenissä windows spotlight ja nyt tajusin, ettei se oo taas ainakaan viikkoon toiminut. :lol:

Aika randomia, enkä mitään oo säätäny. Mitenhän se on niin vaikeeta saada toimimaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Sit kannattaa muistaa että aktiiviset tunnit asetuksilla voi olla myös osuutta tuohon. Eli se windows saattaa haluta touhottaa omia juttujaan silloin kun ollaan ei aktiivisilla tunneilla, jotka on yleensä yöllä.
Jep. Ja noitakaan ei saa pois päältä mikä on hanurista sekin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 148
Jep. Ja noitakaan ei saa pois päältä mikä on hanurista sekin.
Tuon tarkoitushan on juuri auttaa käyttäjää, ettei kone ala asentelemaan niitä päivityksiä tai tarkistuksia juuri silloin kun kone on käytössä.
Monia hyviä automaatioita on tehty auttamaan windowsin (ja muiden ohjelmien/käyttöjärjestelmien/yms) käyttäjiä, ettei näitä turhia usein toistuvia tehtäviä tarvitse suorittaa enää itse.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Tuon tarkoitushan on juuri auttaa käyttäjää, ettei kone ala asentelemaan niitä päivityksiä tai tarkistuksia juuri silloin kun kone on käytössä.
Monia hyviä automaatioita on tehty auttamaan windowsin (ja muiden ohjelmien/käyttöjärjestelmien/yms) käyttäjiä, ettei näitä turhia usein toistuvia tehtäviä tarvitse suorittaa enää itse.
Mutta mahdollisuus niiden kytkemiseksi pois pitäisi kuitenkin olla olemassa, jos käyttäjä niin haluaa! Se että Win10 kirjaimellisesti pakottaa nykyään käyttäjiä niin monessa asiassa, on suoraan sanottuna p*rseestä...
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 997
Nuo oletukset (esim herää itsekseen yöllä asentamaan) on hankalia niille joilla on kone lähellä nukkumapaikkaa, kuten meidän pojilla. Vähän koneista, äänistä/piippauksista jne riippuen siihen voi kyllä herätä keskellä yötä. Tai kuten jokin aika sitten koneet heräili joskus 8-10 välillä illalla kun pitäisi olla menossa nukkumaan eikä säätää konetta...

Joten pitäisi olla helposti mahdollisuus sanoa "älä tee mitään itse vaan silloin kun minun mielestäni on sen aika".
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 563
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom