Kone tuli juuri päivitettyä nykyaikaan, kun Sandy päästettiin eläkkeelle. Vähemmän yllättäen Windowsin aktivointi meni pois ja palauttaminen ei onnistunut. Tämä siis niin vanhalla Windows asennuksellä, kuin uudellakin. Toki tuore asennus jää lopulliseksi, mutta toinen on vielä rinnalla varmuuden vuoksi.
Aktivointi ongelmia siis tällä hetkellä. Pääsen aktivoinnista sinne Microsoft tilin kautta valitsemaan vanhan lisenssini, kuten odotinkin, mutta saan vain ilmoituksen "Windowsia ei voi aktivoida uudelleen tässä laitteessa. Yritä myöhemmin uudelleen." Jotenkin olin ainakin kuvitellu, että jos Windows on paritettu Microsoft tilille, niin se on mahdollista aktivoida isommankin konepäivityksen päivityksen jälkeen.
Hieman kyllä jäi googlettelusta epäselväksi, että onko noissa kuitenkin jotain rajoituksia ja loppupeleissä on vaan saatava jostain uusi lisenssi. Aiemmin tulikin jo ketjussa mainittua, että tähän päivään asti mulla ollu sama Windows asennus, jos ei ihan Vistasta asti, niin ainakin 7:sta asti, josta sitten Microsoftin päivitystarjousten turvin olen edenny 10:n asti.