Windows 10 keskustelu

Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
804
Parikyt kertaa jo yrittäny 1803 ja 1809 asentaa ja samaa p****a... Ei onnistu manuaalisesti eikä mitenkään.
Virhe=Windows.png
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
heittää välil tyylikkään sinisen ruudun jossa lukee unexpected kernel mode trap
lie vejettävä puhas asennus jossai kohin, jos ei tokene
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Moikka! En tiedä onko tähän kukaan vastannut, jaksoin puoltoista sivua selata tuota keskustelua kysymyksesi jäljiltä.

Itselläni vastaavan kuulloinen setuppi ja olen ratkaissut tämän asian niin että aina kun näppäimistö vaihtuu väärään asentoon, napsautan näppäinyhdistelmällä "vasen alt + vasen shift" seuraavan kielilayoutin käyttöön näppäimistöstä. Works every time.

Finski näppis pysyy tällä asettamisella kohtuu kauan oletuksena/valittuna. Kunnes taas tapahtuu microsoftin väistämätön "sahib-coding-from-india-experience™" ja EN-asetuksen mukainen näppis vaihtuu FI-asetusten tilalle.
Mielestäni tämän "featuren" osalta tilanne omalta kohdaltani selkeästi parani jonkun syksyisen updaten jäljiltä ja muutamankin käynnistyksen jälkeen etenkin ongelmallisimmassa koneessani valittu näppisasetus FIN-FI pysyi kylmänkin buutin jäljiltä. Toisaalta, olen sammuttanut kyseisen koneen nykyään usein sleeppiin jolloin valittu näppisasetus muutenkin pysyy.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
835
Ongelma.

Olen tottunut avaamaan ohjelmia painamalla Win-näppäintä, kirjoittamalla softan nimestä pari ekaa kirjainta ja painamalla sen jälkeen entteriä, kun softa hakuun ilmestyy. Jostain syystä uudet ohjelmat eivät enää tuolla haulla löydy. Esimerkiksi asensin Firefox Developer Editionin, mutta kirjoittamalla hakuun "firefox" tarjolla on vain Firefoxin normiversio. Käynnistys-valikon listasta tuo Developer Edition kuitenkin löytyy.

Millä perusteella softat tuohon hakuun päätyy ja voiko sitä jotenkin korjata tai säätää?

E: Vastaan itse itselleni. Tämän kansion poistaminen rakensi haun uudelleen: C:\Users\[Your User Name]\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Cortana_cw5n1h2txyewy
 
Viimeksi muokattu:

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 213
Minulla on vanha Probook läppäri, jossa on i5 560M prosessori. Ihan hyvä ikäisekseen.
Kuitenkin tuon prossun tiedoissa todetaan seuraavaa: Base clock 2,66Ghz ja Turbo Freq: 3,2Ghz.

Miten saan tuon 3,2 GHz käyttöön kun muistelisin että joskus se on ottanut kierroksia tuonne ihan hyvin mutta nyt ei tunnu ottavan kun koittaa cpu z ohjelmalla rasittaa prossua.

Missäs tässä win 10:ssä oli ne asetukset josta saa erikseen prossulle teoht täpölle. Kävin katsomassa tuon virranhallinnan josta löyty lisäasetusten kautta tuo enimmäiskäyttö ja se on jo 100%ssa. Minimikäyttö on 5%ssa. Minimikäyttö tuskin tuohon vaikuttaa?

Kiitos.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Minulla on vanha Probook läppäri, jossa on i5 560M prosessori. Ihan hyvä ikäisekseen.
Kuitenkin tuon prossun tiedoissa todetaan seuraavaa: Base clock 2,66Ghz ja Turbo Freq: 3,2Ghz.

Miten saan tuon 3,2 GHz käyttöön kun muistelisin että joskus se on ottanut kierroksia tuonne ihan hyvin mutta nyt ei tunnu ottavan kun koittaa cpu z ohjelmalla rasittaa prossua.

Missäs tässä win 10:ssä oli ne asetukset josta saa erikseen prossulle teoht täpölle. Kävin katsomassa tuon virranhallinnan josta löyty lisäasetusten kautta tuo enimmäiskäyttö ja se on jo 100%ssa. Minimikäyttö on 5%ssa. Minimikäyttö tuskin tuohon vaikuttaa?

Kiitos.
Vaatii joko Intelin ohjelman josta voi erikseen täpätä turbo moden päälle tai erillisen fyysisen näppäimen läppäriin josta saa turbon päälle tai pois. Jos oot asentanu puhtaasti etkä ole asentanut kyseistä ohjelmaa niin valmistajan sivuilta ajureita katsomaan.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Minulla on vanha Probook läppäri, jossa on i5 560M prosessori. Ihan hyvä ikäisekseen.
Kuitenkin tuon prossun tiedoissa todetaan seuraavaa: Base clock 2,66Ghz ja Turbo Freq: 3,2Ghz.

Miten saan tuon 3,2 GHz käyttöön kun muistelisin että joskus se on ottanut kierroksia tuonne ihan hyvin mutta nyt ei tunnu ottavan kun koittaa cpu z ohjelmalla rasittaa prossua.

Missäs tässä win 10:ssä oli ne asetukset josta saa erikseen prossulle teoht täpölle. Kävin katsomassa tuon virranhallinnan josta löyty lisäasetusten kautta tuo enimmäiskäyttö ja se on jo 100%ssa. Minimikäyttö on 5%ssa. Minimikäyttö tuskin tuohon vaikuttaa?

Kiitos.
Puhalla pölyt pihalle siilestä/tuuletimesta, turbot rajoituu jos lämpö karkaa käsistä.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Ok....eli voinko päivittää tuon laitehallinnasta. Verkkovirtaa käytettäessä saan nostettua 2950Mhz asti ton suorittimen. Välillä pomppaa 3199Mhz ihan sekunniksi.

Intel burn testiä käytettäessä ei pääse 3200mhz asti vaan jää tuoho 2900mhz.

Lämpöongelmaa ei ole. 300mhz hukkuu johonkin

HP ProBook 6550b -kannettava - Ladattavat ohjaimet | HP®-asiakastuki
Microsoftin ajurit eli ne mitä yleensä päivität esim. laitehallinnan kautta ovat yleensä vain ajureita eivätkä sisällä valmistajakohtaisia lisäohjelmia niin suositus että päivität ihan valmistajan sivuilta ladattavien tiedostojen avulla.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 213
Microsoftin ajurit eli ne mitä yleensä päivität esim. laitehallinnan kautta ovat yleensä vain ajureita eivätkä sisällä valmistajakohtaisia lisäohjelmia niin suositus että päivität ihan valmistajan sivuilta ladattavien tiedostojen avulla.
chipset driverit päivitin jooh
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Ok....eli voinko päivittää tuon laitehallinnasta. Verkkovirtaa käytettäessä saan nostettua 2950Mhz asti ton suorittimen. Välillä pomppaa 3199Mhz ihan sekunniksi.

Intel burn testiä käytettäessä ei pääse 3200mhz asti vaan jää tuoho 2900mhz.

Lämpöongelmaa ei ole. 300mhz hukkuu johonkin

HP ProBook 6550b -kannettava - Ladattavat ohjaimet | HP®-asiakastuki
Tuo prosessori boostaa 3.2GHz vain yhtä ydintä rasitettaessa, tuo 2.9GHz on maksimi kahdella ytimellä. Ja vaikka käryyttelisit sitä jollain testiohjelmalla joka käyttää vain yhtä ydintä wintoosa voi samalla käytellä sitä toista sen verran että jää 3.2GHz saavuttamatta.

Ja sanon nyt ihan suoraan että on tullut käyteltyä läppäreitä hyvin pintapuolisesti, mutta minusta kuulostaa kovin kummalta jos turbon käyttöönotto vaatisi jotain intelin ohjelmaa missä se pitää laittaa päälle? Kyllähän tuo selvästi jo boostaa jos se sinne 2.9GHz asti nostaa.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 213
Tuo prosessori boostaa 3.2GHz vain yhtä ydintä rasitettaessa, tuo 2.9GHz on maksimi kahdella ytimellä. Ja vaikka käryyttelisit sitä jollain testiohjelmalla joka käyttää vain yhtä ydintä wintoosa voi samalla käytellä sitä toista sen verran että jää 3.2GHz saavuttamatta.

Ja sanon nyt ihan suoraan että on tullut käyteltyä läppäreitä hyvin pintapuolisesti, mutta minusta kuulostaa kovin kummalta jos turbon käyttöönotto vaatisi jotain intelin ohjelmaa missä se pitää laittaa päälle? Kyllähän tuo selvästi jo boostaa jos se sinne 2.9GHz asti nostaa.
Näin tosiaan onkin. Kiitos avuista. Varsin nopea prossu ikäisekseen. Konekkin on 8 vuotta vanha joten ei liikoja odotellakkaan. Mahtava kone noin muuten tämä probook.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Tuo prosessori boostaa 3.2GHz vain yhtä ydintä rasitettaessa, tuo 2.9GHz on maksimi kahdella ytimellä. Ja vaikka käryyttelisit sitä jollain testiohjelmalla joka käyttää vain yhtä ydintä wintoosa voi samalla käytellä sitä toista sen verran että jää 3.2GHz saavuttamatta.

Ja sanon nyt ihan suoraan että on tullut käyteltyä läppäreitä hyvin pintapuolisesti, mutta minusta kuulostaa kovin kummalta jos turbon käyttöönotto vaatisi jotain intelin ohjelmaa missä se pitää laittaa päälle? Kyllähän tuo selvästi jo boostaa jos se sinne 2.9GHz asti nostaa.
Mulla on käynyt näimmän Lenovon 580M prossan omaanvan mallin kanssa samoin mutta ei se hitaanpi ole eli kyse voisi pikemminkin olla siitä että jotkin uudemmat päivitykset on johtaneet siihen että kuorma jakautuu tasaisemmin useammalla ytimelle jolloin kone on paljon lyhyempiä jaksoja sen yhden ytimen turbon varasta ja siksi windownsin oma statistiika näytää nykyään pääasisa kahden ytimen turbo taajuutta yhden ytimen turbo taajuuden sijasta.
 
Viimeksi muokattu:

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 213
Mulla on käynyt näimmän Lenovon 580M prossan omaanvan mallin kanssa samoin mutta ei se hitaanpi ole eli kyse voisi pikemminkin olla siitä että jotkin uudemmat päivitykset on johtaneet siihen että kuorma jakautuu tasaisemmin useammalla ytimelle jolloin kone on paljon lyhyempiä jaksoja sen yhden ytimen turbon varasta ja siksi windownsin oma statistiika näytää nykyään pääasisa kahden ytimen turbo taajuurra yhden ytimen turbo taajuuden sijasta.
No joka tapauksessa mukava huomata että toimii niin kuin pitää. Olen kuitenkin ajatellut päivittää tätä läppäriä Thinkpadiin.

Toisaalta vaihtoehtona voisi olla SSD aseman hankinta tähän. Tässä on vanha 320GB HDD.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Jokainen kerta kun asennan windwsin, niin se tekee minulle ylimääräisen tilin nimelläni.
Minulla on ms tili missä productkeyni on linkitettynä.
Miten poistan tuon toisen accon?
En tiedä siihen edes salasanaa, mutta se on silti minun nimelläni.
Tämä on ärsyttävää, sillä en tarvitsisi salasanakyselyä ollenkaan, mutta käynnistäessä tuo yrittää automaattisesti logata "väärälle" tilille, joten joudun kirjoittamaan salasanan.

Tämä tapahtuu vain sigun koneella, joka IKINEN kerta kun asennan winukan. Ei kahdella muulla koneella mitä minulla on.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Jokainen kerta kun asennan windwsin, niin se tekee minulle ylimääräisen tilin nimelläni.
Minulla on ms tili missä productkeyni on linkitettynä.
Miten poistan tuon toisen accon?
En tiedä siihen edes salasanaa, mutta se on silti minun nimelläni.
Tämä on ärsyttävää, sillä en tarvitsisi salasanakyselyä ollenkaan, mutta käynnistäessä tuo yrittää automaattisesti logata "väärälle" tilille, joten joudun kirjoittamaan salasanan.

Tämä tapahtuu vain sigun koneella, joka IKINEN kerta kun asennan winukan. Ei kahdella muulla koneella mitä minulla on.
Oletko tyhjännyt asennusvaiheessa kaikki osiot? Eihän sen pitäisi mitään tilejä laittaa jos asennusvaiheessa valitsee ei microsoft-tiliasennuksen. Onko tikku ladattu mikkisoftan sivuilta ym.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Oletko tyhjännyt asennusvaiheessa kaikki osiot? Eihän sen pitäisi mitään tilejä laittaa jos asennusvaiheessa valitsee ei microsoft-tiliasennuksen. Onko tikku ladattu mikkisoftan sivuilta ym.
Juu, tyhjälle kovolle asentanut.
Asennuksen olen tehnyt siten, että productkeyta en ole laittanut, mutta ms litille olen lognnut asentaessa. Onko tämä väärin?
Tikku on ms sivuilta ladattu.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Juu, tyhjälle kovolle asentanut.
Asennuksen olen tehnyt siten, että productkeyta en ole laittanut, mutta ms litille olen lognnut asentaessa. Onko tämä väärin?
Tikku on ms sivuilta ladattu.
Noin tuon tosiaan pitäisi mennä. Product Keytä ei win10 tarvita.

Ei kyllä heti tule mieleen mistä tuo sitten arpoo tuon toisen lokaalin käyttäjän. Eikö anna sitten poistaa sitä?
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Juu, tyhjälle kovolle asentanut.
Asennuksen olen tehnyt siten, että productkeyta en ole laittanut, mutta ms litille olen lognnut asentaessa. Onko tämä väärin?
Tikku on ms sivuilta ladattu.
Minkä ihmeen takia. Perusasennos ilman ms-sekaantumista. EI pitäisi tulla mitään tilejä mitä et itse luo.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Juu, tyhjälle kovolle asentanut.
Asennuksen olen tehnyt siten, että productkeyta en ole laittanut, mutta ms litille olen lognnut asentaessa. Onko tämä väärin?
Tikku on ms sivuilta ladattu.
Kai se koneen nimi(siellä pitäisi näky mikä emolevy kyseessä) näkyy siellä ms tilillä?.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Noin tuon tosiaan pitäisi mennä. Product Keytä ei win10 tarvita.

Ei kyllä heti tule mieleen mistä tuo sitten arpoo tuon toisen lokaalin käyttäjän. Eikö anna sitten poistaa sitä?
Ei anna, koska se ei näy missään muualla kuin kirjautumisikkunassa. Enkä pääse sillä kirjautumaan, koska en tiedä sen salasanaa. Vaikuttaisi joltain offlinetililtä?
Tällä koneella tämä tapahtuu aina, vaikka koneeseen olen kaikki palikat poweria myöden vaihtanut. Samalla lailla se on nettikaapelilla netissä yms.

Ainoastaan koneen nimen olen pitänyt samana.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
50
Joo, kai se itte keyllä.
Ms tilikö tässä on ongelma?
Ei tarvitse avaintakaan syöttää ja aktivoituu silti, se hakee käyttöoikeuden MS:n palvelimelta hei kun pääsee nettiin. Vahvalla mututuntumalla veikkaisin että juuri tuo MS-tili on syyllinen.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Paina Windows-näppäin pohjassa R ja käynnistä "control userpasswords2".
Käyttäjissä ei näy kuin yksi tili, mutta käyttäjien lisäasetuksissa on, DefaultAccount, Rozor (nimeni sisältävä acco), Järjestelmänvalvoja, vieras ja joku WDAGutilityaccount.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Paina Windows-näppäin pohjassa R ja käynnistä "control userpasswords2".
Tai toisin sanoen start, run, netplwiz.exe

Tuolla vanhalla apuohjelmalla siis voidaan mm. poistaa miltä tahansa (myös domain-) tunnukselta tietokoneen käyttöoikeus ja oikeuksien riittäessä vaihtaa salasana. Jos poistat paikalliselta tunnukselta koneen käyttöoikeuden, poistuu myös tunnus. On vähän mutkikasta, siksi varmaan tämä apuohjelma ei ole näkyvästi esillä. Paikallisen käyttäjätilin poistoon riittää normaali control panelin User Accounts / Manage another account. Vaativampiin tehtäviin sitten start, run, lusrmgr.msc, eli "Advanced user management".

Jos asennusvaiheessa ilmoitetaan ms-tili, esim. ville.vallaton@outlook.com, niin koneelle syntyy mm. paikallinen tunnus 'ville', jonka salasana on sen ms-tilin salasana. Voi kuitenkin (Settings > Accounts > Your info) siirtyä käyttämään paikallista autentikointia ms-auitentikoinnin sijasta, eli "Sign in with local account instead". Paikallinen salasana voi olla myös tyhjä.

Jos olet koneesi ainoa käyttäjä, voit esimerkiksi aiemmin mainitulla netplwiz.exe -apuohjelmalla määritellä, millä tunnuksella ja salasanalla kirjautuminen tapahtuu. Eli siis auto-login.

Alkuperäisen kysymyksen syynä lienee väärinymmärrys.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
892
No joka tapauksessa mukava huomata että toimii niin kuin pitää. Olen kuitenkin ajatellut päivittää tätä läppäriä Thinkpadiin.

Toisaalta vaihtoehtona voisi olla SSD aseman hankinta tähän. Tässä on vanha 320GB HDD.
Yksi asia mikä omalla i5-450m läppärillä vaikuttaa, on ihan se suorittimen virranhallinta profiili.

Sillä on ilmeisesti eroa onko käytössä tuo tasapainotettu tai sitten se täysi suorituskyky profiili.
Näin siis vaikka molemmat ovat asetettu ottamaan suorittimesta 100% ja alimmaksi tilaksi valitsee molempiin 5%.

Silti tuo tasapainotettu pitää kelloja sitkeämmin alle boostin, kun taas tuo täysi suorituskyky nostaa kellot tappiin kun edes katsot konetta väärin.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
128
Windows kettuilee.. " taustakuva on poistettu käytöstä aputoimintojen asetusten perusteella". Osaako joku sanoa miten sen saa vaihdettua ja/tai mikähän asetus ton on noin laittanu?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Windows kettuilee.. " taustakuva on poistettu käytöstä aputoimintojen asetusten perusteella". Osaako joku sanoa miten sen saa vaihdettua ja/tai mikähän asetus ton on noin laittanu?
Oiskohan vastaus tuossa ilmoituksessa itsessään: Asetukset -> Aputoiminnot -> Näytä työpöydän taustakuva: Ei käytössä -> Käytössä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 405
Näkeekö muuten mistään milloin päivittänyt 10:iin? Tai jopa vielä sitä milloin sen alla ollut 7 oli asennettu?
 

Hsu

Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
128
Yritän saada lämpöjenseuraamissoftaa käynnistymään samaan aikaan kun koneen käynnistää mutta ei toimi tuon Startup kansion kautta eikä kun ohjelmista itse laittaa että start with windows.
Kellään mitään fiksiä tuohon?
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Yritän saada lämpöjenseuraamissoftaa käynnistymään samaan aikaan kun koneen käynnistää mutta ei toimi tuon Startup kansion kautta eikä kun ohjelmista itse laittaa että start with windows.
Kellään mitään fiksiä tuohon?
No yks mikä tulee mieleen on Windowssin oma "Tehtävien ajoitus" -toiminto (W10:ssä tuolla nimellä), jolla saa potkastua käyntiin jonkun homman koneen käynnistyessä. Startup taidettiin suorittaa muistaakseni silloin kun sisäänkirjaudutaan ja softan oma Start With Windows tarkoittaa yleensä samaa, eli kun käyttäjä sisäänkirjautuu.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Hauskaahan tässä on että edelleen joutuu joissain palveluissa kaivamaan sen IE:n tuolta koska muuten koko järjestelmä on tuhannen solmussa tai sitten vaan Silverlight liitännäisen takia.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Hauskaahan tässä on että edelleen joutuu joissain palveluissa kaivamaan sen IE:n tuolta koska muuten koko järjestelmä on tuhannen solmussa tai sitten vaan Silverlight liitännäisen takia.
Itellä ei oo onneksi tullu enää noin kolmeen vuoteen vastaan mitään, mikä vaatis IE:tä ja vielä vähemmän Silverlightiä. Vaatiko Mtv:n, tai Ylen, tai jonku muun Netti-tv tuota Silverlight-palikkaa muutama vuosi sitten? Missään muussa en muista sitä käyttäneeni...
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
593
Tervetuloa töihin it-maailmaan, päivittäin tulee vastaan tilanteita että joutuu käyttämään selainpohjaisia järjestelmiä joissa todellisuus on "Toimii vain IE:llä", ihan niinkin tärkeitä kuten VPN-portaaleja...
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Itellä ei oo onneksi tullu enää noin kolmeen vuoteen vastaan mitään, mikä vaatis IE:tä ja vielä vähemmän Silverlightiä. Vaatiko Mtv:n, tai Ylen, tai jonku muun Netti-tv tuota Silverlight-palikkaa muutama vuosi sitten? Missään muussa en muista sitä käyttäneeni...
teliatv tms vaatii kai silverlightin.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Itellä ei oo onneksi tullu enää noin kolmeen vuoteen vastaan mitään, mikä vaatis IE:tä ja vielä vähemmän Silverlightiä. Vaatiko Mtv:n, tai Ylen, tai jonku muun Netti-tv tuota Silverlight-palikkaa muutama vuosi sitten? Missään muussa en muista sitä käyttäneeni...
Valtion järjestelmä...
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Ärsyttäähän se, mutta selainsidonnaisuuksissa voi vaikuttaa myös se että niiden täytyy olla joskus kaikille loppukäyttäjille identtisiä (ja helpottaa myös it tukea?). IE nyt vain sattui muinaisaikaan olevan se yleisin selain käytössä kun näitä luotiin.

Sain itse joskus kuittia kun olin houkutellut it heebon asentamaan mulle customoidun Firefoxin ja kollegat olivat hukassa kun mun päätteellä kaikki näytti erilaiselta. Toki hotdesk-ympäristöjen lisääntyessä on nykyään myös omat preferenssit helpommin haettavissa paikasta riippumatta.
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
523
Hitto miten ärsyttävää uudelleenasentaa Win 10:a NVMe-ssd:lle jos entisellä ssd:llä on jo moinen.
Ohjeet kertoo parhaimmillaan, että CSE pois, Secure Boot pois. ASUSin ohje vielä vihjaa ettei saisi olla muita asemia kiinni. :eek:

Miten tähän on oikein tultu? Kävi jo mielessä, että miksi törsäsin 970 EVO NVME-ssd:hen kun kone haluaisi väkisin edelleen pitää 850 EVO:n os-asennuksen.

Bonuksena ei tietenkään saanut siirrettyä aktivointia kun vaihdoin lankkua samalla.

edit: Asennukseen auttoi uuden aseman vääntäminen MBR:stä GPT:ksi erillisellä random-ohjelmalla netistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
356
Mitäs olette winukkaan laittaneet, että hevc ja x265 pyörii vaikka vlc llä kunnolla ? nyt tuntuu kaatuvan tai sit pätkii kovasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 666
Hitto miten ärsyttävää uudelleenasentaa Win 10:a NVMe-ssd:lle jos entisellä ssd:llä on jo moinen.
Ohjeet kertoo parhaimmillaan, että CSE pois, Secure Boot pois. ASUSin ohje vielä vihjaa ettei saisi olla muita asemia kiinni. :eek:

Miten tähän on oikein tultu? Kävi jo mielessä, että miksi törsäsin 970 EVO NVME-ssd:hen kun kone haluaisi väkisin edelleen pitää 850 EVO:n os-asennuksen.

Bonuksena ei tietenkään saanut siirrettyä aktivointia kun vaihdoin lankkua samalla.

edit: Asennukseen auttoi uuden aseman vääntäminen MBR:stä GPT:ksi erillisellä random-ohjelmalla netistä.
Itse asensin windowsin 970 Evolle ottamalla vain kaikki muut asemat irti muuttamatta mitään securebootteja tai muuta ja hyvin toimii.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 005
Hmmm... laitoin vanhahkoon läppäriin (A8-3530MX / 8GB DDR3) SSD:n ja asensin win 10:n siihen. Käynnistyy silti epäilyttävän hitaasti (n. minuutti ennen kuin tulee se "log in" screen. Mistähän aloittais selvittämään mikä mättää. Käytännössä siis yhtä hidas kun vanhalla 5400RPM kovolla win 7:n käynnistäminen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 442
Viestejä
4 199 569
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom