Ööh, oletko asentanut puhtaana asennuksena? Ja milloin viimeksi?
Puhtaana uudelle kovolle pari viikkoa sitten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ööh, oletko asentanut puhtaana asennuksena? Ja milloin viimeksi?
Puhtaana uudelle kovolle pari viikkoa sitten.
Tuohon ongelmaan on asetuksissa nappi että ei avaa ohjelmia, en nyt vaan löydä sitä. Nollapostaus jne
edit:
On kyllä nyt kumma. Ja kaikki päivitykset asennettu ja viimeisin versio joka ladattu suoraan Mikkisoftan sivuilta.
Otin omasta win8:stakin tuon paskeen pois siis sen fast startin jälkeen.
Saakos tämän sormenjäljen aktivoitua jostain?
Toimialueen ylläpitäjät olivat sitä mieltä, etteivät ole estäneet sormenjälkien käyttöä.
Vai voiko kyseessä olla jokin ajurien tms. ongelma. Niiden pitäisi ainakin teoriassa olla kunnossa.
Koneena on HP EliteBook 850 G4
Toi alkaa jo pikkasen ärsyttämään.Sieltä on tulossa taas ensi vuonna uusi 1903 buildi jossa joku ms:n säätömestari on päättänyt että nämä jutut onkin sitten parempi olla tuolla paikkassa.Samalla tulee tietenkin x ominaisuutta jota kukaan ei käytä.Pitäis itekki tsekata nuo täpit, mutta kun ne on piiloteltu niin moneen paikkaan. Ja kun tahtovat aina näitten puolivuosipäivityksissä osiltaan muuttaa muotoaan.
itellä on win7:Sta asti sama asennus. kasin aikana vaihoin mad->intel ja kympin aikana intel->amd. Ihan hyvin tää toimii... Varmasti uus asennus sais nopeutettua asioita mutta en halua menettää asioita jotka joskus msdnaa:sta tullu asennettua. (Vaikka en niitä ikinä käytä)Jokohan sitä pitäisi viimein harkita Wintoosan puhdasta asennusta, kun tuntuu pikkuhiljaa erilaisia pikkuvikoja ja jotkut vähän isompiakin, kuten usb-laitteiden tökkiminen. Tämä ilmenee erityisesti Oculus Riftillä ja Razer Ripsaw kaapparilla, jollaisia ongelmia mulla ei ole aiemmin ollu. Muutenkin pieniä suorituskyky ongelmia, joita ei ole aiemmin esiintynyt.
Mutta onhan tämä sama asennus ollu käytännössä jo jos ei nyt Vistasta asti, niin ainakin Window 7:sta asti, joten suursiivous voisi olla muutenkin paikallaan. Ainut, mikä vielä jarruttaa on se, että saatan päästää vanhan Sandy Bridgen eläkkeelle, mutta tätäki jarruttaa kapitaalin puute. Ehkä se Windowsin puhdas asennus pitää tehdä jo ennen koneen mahdollista päivitysta, kun en tiedä kuinka pitkään menee, ennen kuin saan koneen päivitettyä ja nykyisellä asennuksella on häiritseviä ongelmia,
Itsellä oli aivan sama juttu, kun kokeilin nykyistä 9700K-kokoonpanoa aktivoida lisenssillä (MS-tilini), jota on viimeksi käytetty 3570K-kokoonpanossa (ja sitä ennen 8700K:ssa, sitä ennen 7700K:ssa, eli siirretty useasti). Joko nyt tuli joku laskuri täyteen, tai MS on muuttanut politiikkaansa tuon lisenssin siirron suhteen. Päädyin ostamaan muutaman euron Win 10 Pro -lisenssin eBaysta ja toimiiKone tuli juuri päivitettyä nykyaikaan, kun Sandy päästettiin eläkkeelle. Vähemmän yllättäen Windowsin aktivointi meni pois ja palauttaminen ei onnistunut. Tämä siis niin vanhalla Windows asennuksellä, kuin uudellakin. Toki tuore asennus jää lopulliseksi, mutta toinen on vielä rinnalla varmuuden vuoksi.
Aktivointi ongelmia siis tällä hetkellä. Pääsen aktivoinnista sinne Microsoft tilin kautta valitsemaan vanhan lisenssini, kuten odotinkin, mutta saan vain ilmoituksen "Windowsia ei voi aktivoida uudelleen tässä laitteessa. Yritä myöhemmin uudelleen." Jotenkin olin ainakin kuvitellu, että jos Windows on paritettu Microsoft tilille, niin se on mahdollista aktivoida isommankin konepäivityksen päivityksen jälkeen.
Hieman kyllä jäi googlettelusta epäselväksi, että onko noissa kuitenkin jotain rajoituksia ja loppupeleissä on vaan saatava jostain uusi lisenssi. Aiemmin tulikin jo ketjussa mainittua, että tähän päivään asti mulla ollu sama Windows asennus, jos ei ihan Vistasta asti, niin ainakin 7:sta asti, josta sitten Microsoftin päivitystarjousten turvin olen edenny 10:n asti.
Miten tuosta Edge selaimesta saa tuon Bing hakukoneen kokonaan pois??? Vituttaa, kun se tunkee sitä hakuun. Olen lisännyt Googlen ja asettanut oletukseksi, mut siellä näkyy Bing yhä ja sitä se välillä käyttää
Bingiä ei ilmeisesti saa poistettua Edgestä. Lopullisena ratkaisuna ehdotan paremman selaimen käyttämistä.
Tämä ei ole kaipaamasi, jos haluat siis käyttää edelleen Windowsin exploreria tiedostojen kanssa näpertelyyn, mutta itse olen käyttänyt kotona/töissä/vakioautettavien luona jo yli 10 vuotta xplorer2:ta*. Näemmä ostanut siihen lifetime lisenssin 2008, joten luultavasti käyttänyt ilmaisen kanssa jo pidempään. Ilman en tule kunnolla toimeen (sehän näissä on kun saa kaikki niin mukavasti mieleiseksi, niin kestää hetken aikaa vieraassa koneessa, että eh, mites se meneekään resurssienhallinnassa ). Saa tyypillisesti tuplalistauksen joka on ihan perusominaisuus näissä explorerin korvaajissa, ja välilehdet, mutta xplorer2:ssa miljuuna muuta asetusta (erillisessä muokkausohjelmassa voi hinkata ties mitä), joita kahlaamalla saa aika varmasti mieleisekseen. Niin asiaan, siinä on myös tuo kansion koon näyttäminen valittavissa, luonnollisesti.Haluan folder size kolumnin exploreriin. 3rd party-softista kokemuksia? Pelkään hieman kaikkea lisäsoftaa joka scannailee "taustalla" jne.
mitä huvittavaa niissä on?Vuoden ekat päivitykset xD
Olipas informatiivinen kommentti Tässä, mitä tuo piti sisällään:Vuoden ekat päivitykset xD
Jätetäänpäs tälläiset turhat one-linerit pois.Vuoden ekat päivitykset xD
Tänään se tuota sitten tyrkytti. En saanut vielä ainakaan päivitettyä.Toivottavasti ei tarjoa tuota hetkeen ainakaan. Jotain menee pieleen kuitenkin.
Onkohan normaalia, että Shut Down valikosta Restartia käyttäessä pyörii nuo pallurat "Restarting"-tekstin kera ainakin 10, ehkä jopa 20 sekuntia poikkeuksetta, vaikkei mitään softia olisi käynnissä? Eli heti bootin jälkeen esimerkiksi. Mielestäni ennen suostui kone restartaamaan nopeammin, nyt tuntuu miettivän vaikka NVME jne.
Säädä virta-asetuksista kone menemään lepotilaan kun painat kotelosta virtanappia.Saako tämän jotenkin kysymään "are you sure?" kun painaa shut down? Pari kertaa nyt hibernaten sijaan laittanut shut down ja hieman kismittää.
Miksi et suoraan asentanut tuota 1809?Onko monella 1803 hakenut itse 1809 päivitystä?
Asensin Windowsin uudestaan joulukuussa eikä päivittäinen haku löydä kuin viruspäivitykset.
Eikä ole kuin parin softan ajurit asennettuna, ettei pitäisi olla yhteensopimattomuudesta kiinni.
Ajattelin odotella että kone sitä itse ehdottaa, enkä hae päivitystä manuaalisesti.
Miksi et suoraan asentanut tuota 1809?
Itsellä vaihtui kone ja vaikkei se uusi kone olisi sisältänyt suoraan tuota 1809 versiota, niin olisin joko päivittänyt sen tuoreeltaan tai asentanut puhtaalta pöydältä tuon uusimman version vanhan ylitse.
Useimmat ongelmathan tässä 1809 October päivityksessä on olleet juurikin vanhemmasta versiosta tähän 1809 versioon päivittäneillä.
En muista kuulleeni yhtään tapausta jossa tämä 1809 olisi itsessään seonnut, vaan aina on ollut 1803 tai vanhempi versio ja sen tiedot jotka ovat tuon päivityksen jälkeen kadonneet.
Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Pitää sijoittaa hakemistoon ja sieltä saa laitettua.Tietäjille kysymys: Onko mahdollista saada steam pelien pikakuvakkeet kiinnitetyksi jotenkin win10 start menuun? Mitkään "drag and drop" tai hiiren oikeella aukeeva valikko(?) ei anna mahdollisuuksia kyseiseen toimintaan.
Eikä ole kuin parin softan ajurit asennettuna, ettei pitäisi olla yhteensopimattomuudesta kiinni.
Sain INF ajureita asennettaessa koneella 2 kertaa bluescreenin 1809:lla.
No johtuiskohan tuosta ettei sitä päivitystä tule automaattisesti?Onko monella 1803 hakenut itse 1809 päivitystä?
thänks!Pitää sijoittaa hakemistoon ja sieltä saa laitettua.
How can I add shortcuts to the Windows 10 start menu?
/offtopicAsenteli w10 1809 ja koneessa on nvme ja pyörivä teranen levy.
Eikö ole riittävä palautumisiin jos otan restorepointin tilaa viemästä nvmeltä ja ja laitan pyörivälle sen päälle?
Ehkä ne on keränneet tarpeeksi dataa siitä, että normikäyttäjän C: asema on 99% täynnä vailla huolen häivää ja tuolla varmistetaan se, että päivitysten lataaminen ei laita konetta lopullisesti solmuun./offtopic
Windows 10 Update 1903 will reserve 7GB of your disk space
Ms ja sen kooderit jotka päättää asioista.
/edit
Toi on ilmeisesti siis erillinen partitio jota ei voi deletoida ja tulee vain kun teet clean installin tai jos toi on valmiiksi asennettu eli uudet koneet.Toivottavasti ne nyt edes antaa siirtää ton toiselle levylle.
Voi olla.Se C: on täynnä siksi että siellä on ms:n omia temp filejä,sen omia hyödyttömiä ohjelmia sekä jotain wanhoja päivityksiä.Tietenkin vielä pari .old kansiota entisistä päivityksistä sekä swapfile,hibernate filet.Ehkä ne on keränneet tarpeeksi dataa siitä, että normikäyttäjän C: asema on 99% täynnä vailla huolen häivää ja tuolla varmistetaan se, että päivitysten lataaminen ei laita konetta lopullisesti solmuun.
No jos nuo kaikki tai edes osa siirtyvät tuon uuden osion myötä sinne niin tuohan on pelkästään hyvä asia. Ajelin juuri työkoneelle Disk Cleanupin ja se löysi 10Gt Windows Updaten tiedostoja.Voi olla.Se C: on täynnä siksi että siellä on ms:n omia temp filejä,sen omia hyödyttömiä ohjelmia sekä jotain wanhoja päivityksiä.Tietenkin vielä pari .old kansiota entisistä päivityksistä sekä swapfile,hibernate filet.
Asensit siis Asuksen sivuilta löytyvät uusimmat ajurit? Eikä mitään Realtek-softaa ilmesty tehtäväpalkkiin tai käynnistä-valikkoon?Jostakin syystä Win 10 vaihtaa ääniasetuksiin toistolaitteeksi Realtek digital output kun kytkee kuulokkeet irti ja takas. Ja samalla häviää kajari-asetuskin niin ei voi manuaalisesti vaihtaa. Koneen kun käynnistää uudestaan niin toimii taas(ja asetuksista löytyy vaihtoehdot digital-löörille ja kajareille).
Luulis että tuo toimisi niinkuin vanhakin asuksen emo eli mulla on ollu takapaneelissa piuhat vahvarille(perus rca- pikkuplugi/kuulokeliitin) ja kun kuulokkeet kytkee etupaneeliin niin takaportti sammuu (tai tuon sai säätää mitä tekee). Jotenkin epäilen että ajurit ei asennu oikein vaikka se ei mitään herjaakaan. Luulisi tulevan joku asuksen oma ohjelma säätämään asetuksia. Nyt en löydä kuin Windowsin omia asetuksia.
Mistähän tätä lähtis selvittään? Uusimmat ajurit on ajettu.
Vanha emo oli asus m4a87td-evo ja nyt on asus tuf b350m-plus gaming.
Onko monella 1803 hakenut itse 1809 päivitystä?
Asensin Windowsin uudestaan joulukuussa eikä päivittäinen haku löydä kuin viruspäivitykset.
Ajattelin odotella että kone sitä itse ehdottaa, enkä hae päivitystä manuaalisesti.
Nonii, ajurit oli syypää. Toisiks uusimmat asensin ja nyt toimii.
Tuota triidiä kannattaa silmäillä jos Kympin ja Realtekin kanssa säätää:Noiden realtekin ajureiden kanssa saa olla tarkkana. Tuota on tapahtunut, että uusin ei välttämättä toimi ollenkaan vaikka käyttis ja piiri onkin yhteensopiva. Jos äänet jollakin versiolla toimii, niin kannattaa säilöä ne varmaan talteen.
Onko monella 1803 hakenut itse 1809 päivitystä?
Tuli päivitettyä uutta konetta ja mieleen tuli että vieläkös tänä päivänä on välttämättä tarvetta asentaa ulkopuolista virustentorjuntaa? Entisessä koneessa kyllä vielä Avast löytyi.