Jaa se on tuonne siirretty.Mulla ainakin työpöydällä hiiren oikean napin valikosta Personalize ja sieltä valikosta Start ja sivua alas rullaamalla toiseksi alin valinta Use Start full screen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaa se on tuonne siirretty.Mulla ainakin työpöydällä hiiren oikean napin valikosta Personalize ja sieltä valikosta Start ja sivua alas rullaamalla toiseksi alin valinta Use Start full screen.
Ei oo ainakaan vielä näkynyt, pian viikon käyttänyt.
Ilmeisesti haluavat kovasti että tarvittavat asetukset pitää pystyä säätään sillä asetussovelluksella, muuta ei tarvita. Liekkö seuraavassa päivityksessä on jo koko ohjauspaneeli poistettu? Huonompaan suuntaan vaan menossa, jos käyttäjän säätömahdollisuuksia rajoitetaan.
Ei oo ainakaan vielä näkynyt, pian viikon käyttänyt.
Tämä jälkimmäinen ongelma johtui jostain helvetin "File History" ominaisuudesta, ja joka oli itsestään mennyt pois päältä viimeisimmässä päivityksessä.Hankalaksi mennyt asetusvalikot ja kohta tulee Windows 7:n vastaavia ikävä.
Pelkkään näytönsäästäjään pääsemiseksi pitää ensin klikata hiiren kakkosnappia -> valita "Personalize" -> klikata "Lock screen" -> Klikata taas alhaalta "Screen saver settings".
Hakukentästä melkein samalla metodilla "screen saver" hakusanalla. Silloin jää ainoastaan "Lock screen" vaihtoehto välistä.
Eikös ennen vanhaan seiskassa päässyt suoraan pelkästään hiiren kakkosnapilla ja valitsemalla "Personalize" vai mikä se nyt olikaan?
EDIT: Piti vielä tulla urputtamaan kun Firefox on toiminut tämän ison päivityksen jäljiltä todella hitaasti (tähänkin kirjoitettu teksti tulee viiveellä) ja esim. Facebookin seuraaminen hankalaa kun kuva häntii ja linkkien avamisissa yms. kestää.
Firefox päivittyi äsken 53.0b10 -> 53.0 (32-bittinen) versioon ja ei tullut huomattavaa parannusta.
Kappas joo. Toisaalta voihan sitä sitten firmassa määritellä mitä päivityksiä WSUS eri koneille hyväksyy. Tehokäyttäjälle kyllä vähän ikävää.Jep, WSUS on käytössä, mutta se ei itse ota kantaa asennusaikatauluihin, vaan ne määritetään normaaliin tapaan group policyjen kautta. Siksi ihmettelen, miksei tuota viivästystä voi ottaa käyttöön alimman tason kanssa, vaan pakotetaan lisäämään raportointia ilman järkevää syytä. Mutta nää on näitä.
Tee vanhassa koneessa se oobe rearm juttu google osannee auttaa komennoissa tarkemmin.Onnistuisikos Windows 10 päivitys kivuttomasti, jos vaan nakkaan nykyisen käyttöjärjestelmä SSD:n uuteen koneeseen ja sitten tikulta päivittämään, vai meneekö ajurit kuitenkin solmuun? Oletan, että 7 ei kuitenkaan selviydy työpöydälle asti kun kokoonpanossa vaihtuu kaikki näytönohjainta lukuunottamatta, joten pitäisi bootata suoraan tikulta.
Miksi haluat poistaa jotain sieltä?Tässä tullut taas parina päivänä kikkailtua Windows asennusmedian kanssa. Olen odottanut, että saisin poistettua jonkun kriittisen paketin tuolta Wim-tiedoston sisältä.
Vielä on asentunut ja poissa on nuo Apps:it ja paljon kaikkea muuta. Virtual boxilla tuota olen testannut. Ainakin Windows kansion koko on pienentynyt->nyt noin 10 GB. Tosin tuolla koolla ole niin väliä itselle ole, enemmän vaan kiinnostaa kuinka paljon tuosta voi karsia prosesseja ja muita ominaisuuksia mitä en käytä.
Miksi haluat poistaa jotain sieltä?
Nyt en ymmärrä. Yritätkö siis customoida jotain asennuspakettia johonkin laajempaan käyttöön?Koska voin poistaa. Haluan nähdä onko noilla suurta vaikutusta mihinkään. Tosin käytöön varmaan tulee vain tuollainen perus Apps:it pois, sekä muutama asetus muutettu ja rekisteritiedosto liitetty.
Nyt en ymmärrä. Yritätkö siis customoida jotain asennuspakettia johonkin laajempaan käyttöön?
Mut minkä ihmeen takia? Niitä paketteja toki customoidaan mut toi ei nyt oo ihan se tapa.Omaan käyttöön juu. NT-litellä saa tehtyä sekä muutamalla muulla ohjelmalla. Itse kun en aina muista mitä asetuksia on käytössä ollut, niin pistän ne valmiiksi tuonne asennusmediaan. Aika tässä on kulunut rattoisasti.
Tuohan se alkuperäinen tapa oli. Joko lisätä rompetta tai poistaa turhia osia. Tai vähän molempia.Mut minkä ihmeen takia? Niitä paketteja toki customoidaan mut toi ei nyt oo ihan se tapa.
Niin mutta mitä aiot hyötyä tekemällä noin?Tuohan se alkuperäinen tapa oli. Joko lisätä rompetta tai poistaa turhia osia. Tai vähän molempia.
Ei voi kun se ei enää näy.Mikä on aloitusnäyttö? Laita vaikka kuva mimmonen se oli.
Mulla ainakin työpöydällä hiiren oikean napin valikosta Personalize ja sieltä valikosta Start ja sivua alas rullaamalla toiseksi alin valinta Use Start full screen.
Ei voi kun se ei enää näy.
-Kävinkin Googlettelemassa sen näytön, tuossa jonkun muun näyttö.
Klikataan tuolta vasemmalta alhaalta Windows logosta auki:
A mites se Windows korjataan? Tälläinen tumpelo näidenkin kanssa.....Jos tarkoitit että se start valikko on kokonäytöllä ja pelkästään noita tiiliä niin tuossa on ohjeet sen päälle laittamiseksi.
Niin, mikä tuosta kuvasta ei toimi. Kun painat näppäimistön lippunappia/ hiirellä lippunappia, tapahtuu mitä?
A) Ei mitään, eli ei tekstimuotoista listaa tai tiilimuotoista oikeaa puolta, Windows on rikki ja se pitää korjata niin se tulee takas.
B) Tulee vain vasen reuna eli tekstimuotoinen listaus. Ota sen oikeasta reunasta kiinni ja vedä tiilet näkyviin.
C) Joku muu mikä
Käynnistä powershell.A mites se Windows korjataan? Tälläinen tumpelo näidenkin kanssa.....
Itsehän olen nyt päivittänyt 7SP1->8->8.1->TH->TH2->AU->CUKuulostaa nuo sen verta huonoilta kokemuksilta, että kyllä se menee niin, että puhdas asennus on jälleen kerran se ainoa oikea ratkaisu. Itselle ei vielä tuota updatea ole ehdotellut. Ja koska sitä ei ehdottelujen jälkeen pysty estämään. Niin ei se auta kuin tikkua alkaa latailemaan Microsoftin sivuilta.
Eiköhän se DDU poistellut jotain mitä ei olisi pitänyt.
Kuulostaa nuo sen verta huonoilta kokemuksilta, että kyllä se menee niin, että puhdas asennus on jälleen kerran se ainoa oikea ratkaisu. Itselle ei vielä tuota updatea ole ehdotellut. Ja koska sitä ei ehdottelujen jälkeen pysty estämään. Niin ei se auta kuin tikkua alkaa latailemaan Microsoftin sivuilta.
Et siis tyhjentäny levyä ennen puhdasta asennusta. Siinä Windows.old kansiossa on kaikki tarvittava vanhaan palaamiseen sekä kaikki user-data siis kuvat, musat yms mikä oli c:\users kansiossa vaikka alla olis ollu xp (en tiedä toimiiko 9X sarjan kans) niin tuo tehdään ja jätetään palauttamista varten noin 30 päivän ajaksi. Kyllä se poistuu itsestäänkin ajan kanssa. Se on semmonen "voivittu nyt ne katos"-suoja.Jätti näköjään puhtaan päivityksen jälkeenkin windows.old kansion ssd:lle, ihmettelin ensin että mihin kaikki tila katosi. 30gigaa pitää klikata roskiin itse.
Et siis tyhjentäny levyä ennen puhdasta asennusta. Siinä Windows.old kansiossa on kaikki tarvittava vanhaan palaamiseen sekä kaikki user-data siis kuvat, musat yms mikä oli c:\users kansiossa vaikka alla olis ollu xp (en tiedä toimiiko 9X sarjan kans) niin tuo tehdään ja jätetään palauttamista varten noin 30 päivän ajaksi. Kyllä se poistuu itsestäänkin ajan kanssa. Se on semmonen "voivittu nyt ne katos"-suoja.
Ehkä kannattaa poistaa se vanha winkkari sieltä levyltä jos sattuu oleen jo lähtökohtaisesti levy täynnä. Tuossa siis ennen ja jälkeen kuvat vierekkäin.
Ihan sillä levyn uudelleenjärjestelyllä/disk cleanup saa sen kiltisti pois ja samalla ite heitin jonku gigan verran updaten logeja yms muuta tauhkaa mäkeen. aja vaan se cleanup systemfiles versio.Tuli se tehtyäkin, herjasi ensin käyttöoikeuksista tietysti...
Tosin sen tein Creatorin asennuksen jälkeen. Näin nyt mennään, aiemmin
itselleni kyllä se puhdas asennus oli win7-rompun avulla kovon alustus enne asennusta mutta kaipa tämä asiansa ajaa näinkin.
Ihan sillä levyn uudelleenjärjestelyllä/disk cleanup saa sen kiltisti pois ja samalla ite heitin jonku gigan verran updaten logeja yms muuta tauhkaa mäkeen. aja vaan se cleanup systemfiles versio.
- Toisessa koneessani on myös havaittavissa oheisen linkin mukainen feature, en ole perehtynyt sen tarkemmin: greyed out Device Performance and Health option - - Windows 10 Forums
Ei ole ainakaan vielä tapahtunut ihmeparantumista.
Joo itselläkin valitteli jostain verkkoajurista jonka olin ihan itse itse poistanut käytöstä. Sitten tosin seuraavana päivänä samalla koneella oli ilmeisesti mennyt koko roska rikki eikä näyttänyt enää mitään health & performance kohdassa. Muillakin päivitetyillä koneilla vaihtelevasti toimii ja ei toimi tuo "ominaisuus" että vähän keskeneräinen on kyllä. Tuskimpa tuo kuitenkaan oikeasti kovin hyödyllinen on.No nyt oli Device Performance & Health päivittynyt ja keltainen kolmio näkyvissä. Kyseinen kone on läppäri joka on kytketty ulkoiseen näyttöön (läppärin oma näyttö disabled) ja akku on poistettu kokonaan. Näppiksenä bt-näppis. Netti kulkee routerista langallisesti (wlan disabloituna). Eli läppäri toimii täysin pöytäkoneena.
Device Performance & Health kitisee että "One or more device driver may not be working properly blah blah" ja ehdottaa troubleshooterin ajoa. Troubleshooter sitten kertoo että wi-fi adapteri on disabloituna (koska nimenomaan olen sen itse omin käsin disabloinut tarpeettomana) ja ehdottaa sen enabloimista.
Toinen kitinän aihe on Battery life, koska läppärin oman näytön brightness sattuu olemaan maximilla (vaikkakin oma näyttö on kokonaan pimeänä ja wintoosa tilassa "Second screen only"). Ja akku siis on ihan irti läppäristä. Skulaa pelkällä powerilla. Noh, ruuvasin brightnessiä pienemmälle. Katsotaan loppuuko kitinä siltä osin. Varsinaisen päänäytön (Second screen) kirkkauteenhan se ei mitään vaikuta.
Että sillain vähän huono tekoäly tuossa.
Asentelin tuossa eilen retail boxista uuden win10:n työkoneelle. Mukana ei tullut ainakaan nvidia experienceä, tai muitakaan ylimääräisiä juttuja.Asentaakos win10 vielä näyttikselle ajurit automaattisesti? Muistan ku viimeks käytin, niin sehä löi ajurit + nvidia experiencen mitä en olisi halunut.
Onko olemassa fixiä vai miten MS osaisi korjata nuo kuukaudet? Nyt esim. lukee joulukuutata.
Voi ollakin, että tehnyt tuon aikaisemmin mutta tuo auttoi.Muistelin, että toi on vanhempi ongelma jo ja sit googlettelin ni tuli tällänen Kuukausien nimet kirjotettu väärin Windows 8.1 päivityksen jälkeen?, josko toimis vieläkin?
En ole kyllä huomannu pelitilan parantavan pelin pyörimistä ollenkaan. Aino ero minkä huomasin oli pelipalkin tuoma hiirenrullan tahmaisuus. Eli ainakun pelissä avasi pelipalkin rullan toiminta muuttui. Esim. ase ei vaihtunu vaikka napsun tai kaksi pyöräytti rulla varovasti, sitten kun räväkästi pyöräytti niin vähän viivellä vaihtui usampikin ase. Tämä tosin korjaantui aina kun ALT+TAB:lla kävi työpöydällä. Johtuneeko vanhasta hiirestä(logitech G5) ja sen iän ikuisesta ohjelmistosta. Tuo sama ominaisuus on kyllä ollut Minecraftin Win10 versiossakin alusta asti välillä pahempana ja välillä lähes huomaamattomana, ehkä se on jokin smoothing asetus mikä on windows sovelluksissa?