Windows 10 keskustelu

Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Mille taholle tuosta Windows 10 Netflix applikaatiosta pitää tehdä valituksia? Netflixille pistin palautetta, mutta mitään ei koskaan vastattu.
Todennäköisesti valitus pitää tehdä juurikin Netflixille, niinkuin oletkin. :tup:

Itse en ole lainkaan innostunut noista Windows 10 Built-in sovelluksista muutenkaan, mutta mielestäni kannattaa kokeilla wanhan kunnon uudelleenasennusta Netflix-sovellukseen.

How to Uninstall Windows 10’s Built-in Apps (and How to Reinstall Them) <---- Tuolta löytyy miten poistetaan Windows 10 Built-in sovellus PowerShellin avulla

How to reinstall default apps in Windows 10 <---- Tuolta löytyy tarkemmin miten uudelleenasennetaan tietty Built-in sovellus PowerShellin avulla

Helpoin tapa mielestäni olisi käyttää itse Netflixin sivuja...mutta tuossa nyt on yksi tapa... :kahvi:

Tai sitten odottaa, että sovellus korjataan
 

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
352
Käytän sitä paremman kuvanlaadun vuoksi, samaa laatua ei saa kuin Edgellä ja sekään ei oikein kiinnosta. Ellei sitten jokin ole muuttunut sitten kun viimeksi asiaa tutkiskelin.

Mutta pitää kokeilla aohmanin ehdottamia konsteja jos saisi edes tuon hiiren käytöksen kuriin.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 154
Siinä Netflixin applikaatiossa on myös se hyvä puoli, että saa leffat ja sarjat ladattua offlineen jotta niitä voi katsella ilman verkkoa.

Mulla tota kursorin katoilua ei tosin ilmene..
 

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
352
Hiiriongelmat katosivat, tänks @aohman

Mutta tuo pikanäppäimien puute on kummallista, mielestäni se on jo globaalisti hyväksytty ilmiö että nuolinäppäimet kelailee videota.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Kelailee ne nuolinäppäimet videota. Mutta kylläkin ihan miten sattuu. Ainakin jossain Katsomossa ja Yle Areenassa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Huomasin kun katsoin päivityshistoriaa että lataus eka kerralla epäonnistuu ja tokalla on asentunut. :think:
-Tämä siis koskee Windows Update päivityksiä.... o_O
Mitähän ihmettä, onko jotain vialla...? :hammer:
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Oma kokemukseni Creators Updatesta: Ei pienintäkään ongelmaa desktopilla. Laptopille ei ole vielä tarjonnut tuota.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Käytän sitä paremman kuvanlaadun vuoksi, samaa laatua ei saa kuin Edgellä ja sekään ei oikein kiinnosta. Ellei sitten jokin ole muuttunut sitten kun viimeksi asiaa tutkiskelin.

Mutta pitää kokeilla aohmanin ehdottamia konsteja jos saisi edes tuon hiiren käytöksen kuriin.
Dolby Digital 5.1 pitäisi toimia myös tolla app:lla.Ainakin aikasemmin käytti myös huomattavasti vähemmän prossutehoa kuin selain koska käyttää dxva:ta.Toi ja joku sonera viihde(ja viaplay yms appsit) taitaa olla ainoat apps:t mitkä kannattaa jättää jos ne on tilannut.
 
Viimeksi muokattu:

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Oma kokemukseni Creators Updatesta: Ei pienintäkään ongelmaa desktopilla. Laptopille ei ole vielä tarjonnut tuota.
Joops,ei ole itsellänikään vielä tullut eteen mitään ongelmia.Siitä game modesta ei muuten taida olla mitään hyötyä ja joillain peleillä se vain hidastaa?. :)

Toi taitaa olla ainoa ongelma.En tosin itse ole tota reliveä edes asentanut.
Desktop
  • The XBOX™ DVR application may cause conflicts with Radeon ReLive, users are suggested to disable XBOX™ DVR if Radeon ReLive is experiencing issues.
 
Viimeksi muokattu:

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 059
Joops,ei ole itsellänikään vielä tullut eteen mitään ongelmia.Siitä game modesta ei muuten taida olla mitään hyötyä ja joillain peleillä se vain hidastaa?. :)

Toi taitaa olla ainoa ongelma.En tosin itse ole tota reliveä edes asentanut.
Desktop
  • The XBOX™ DVR application may cause conflicts with Radeon ReLive, users are suggested to disable XBOX™ DVR if Radeon ReLive is experiencing issues.
Keskimääränen murottaja ei siitä hyödy, mutta Veijo-Irmeli joka vetää ceeässää ja eeässää kotona vanhalla läppärillä saa iloa.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Windows 10 Lite (Better Privacy)

Description

Windows 10 Setup Helper for gamers, power users and administrators.

- When you remove MS Edge there will be IE11!
- You have to hide Search from TaskBar if you remove MS Cortana because it is without function. You can use search in File Explorer as normal. And you have to download and install Classic Start Menu because without Cortana the Explorer Start Menu won't work. To install only Classic Start Menu start setup with command line parameters: ADDLOCAL=ClassicStartMenu
Run through setup until Cortana shows up. Now press Shift+F10. Run the script...

7.2
- for clean and upgrade install of Creators Update
- clean uninstall of Apps via dism.exe (All Users)
- tweaks from Windows Privacy Tweaker
- nearly every app can be removed
- service configuration choice: Safe or Microsoft (Black Viper's Service Configuration)
- removed some more stuff for your privacy (Privacy And Shit Script)
- OneDrive can be removed before it gets installed

tuolta löytyy 7.2 versio
https://sourceforge.net/projects/windows-10-lite/files/WinLite10V7.2.zip/download


Tostakin tullut uusi versio.Toi viper juttu disabloi tiettyjä "turhia" servicejä.

Home | Black Viper | www.blackviper.com

Classic Shell - Start menu and other Windows enhancements

/edit
Toi winlite ei toimi halutulla tavalla talla hetkella mutta tama toimii

English - Home
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Oma kokemukseni Creators Updatesta: Ei pienintäkään ongelmaa desktopilla.
Itselläni ei ole myöskään ilmennyt mitään ongelmia...vielä. Jotenkin tuntuu, että tää versio 1703 olis jotenkin paljon kevyempi verattuna versioon 1607. :rolleyes:
Ainakin olen buutatessa huomannut, että kone käynistyy ja lataa Winukan snadisti nopeammin verrattaen ennen Creators Updatea. :cigar:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 049
Laitan lock screeniin asetuksiin windows spotlightin. Se toimii kun painan windows + l, mutta ei toimi kun käynnistän koneen ja se odottaa sisäänkirjaantumista.

Miten saan lock screenin toimimaan myös koneen käynnistettyä?
Muilla samanmoisia ongelmia?
Googlesin vähän ja siellä oli joku neuvo että pitää poistaa jotain tiedostoja, mutta se ei ainakaan toiminu.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 059
Ainakin olen buutatessa huomannut, että kone käynistyy ja lataa Winukan snadisti nopeammin verrattaen ennen Creators Updatea.
Nyt CU:n jälkeen en kerkeä näkemään tällä päänäytöllä mitään käynnistys tietoja. vasta työpöydällä tulee kuvaa. aiemmin kerkesi tulemaan windowsin latauskuva hetkeksi ennen työpöydän latautumista.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Jaahas, ensimmäinen bugi havaittu. :mad:

Kone on purkkiin kiinni langattomasti. Herätettyäni koneeni sleep modesta ja kirjauduttuani sisään, Winukan taskbar näyttää, että olisin langalla kiinni purkissa sekä Winukka ei näytä muita langattomia verkkoja, ainoastaan näyttää luodut VPN:ät.

Kone saa kyllä yhteyden purkilta eli toi on enemmänkin kosminen ongelma. Pitää ehkä lähteä googlaamaan fixiä ongelmaan tai elää ton kanssa ennen seuraavia päivityksiä. :darra:
 

Liitteet

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Itselläni ei ole myöskään ilmennyt mitään ongelmia...vielä. Jotenkin tuntuu, että tää versio 1703 olis jotenkin paljon kevyempi verattuna versioon 1607. :rolleyes:
Ainakin olen buutatessa huomannut, että kone käynistyy ja lataa Winukan snadisti nopeammin verrattaen ennen Creators Updatea. :cigar:
Joo voit olla oikeassa. Ainoa mulle iloa tuottava uutuus on toi security center. Gaming modella en huomannut olevan mitään viakutusta mihinkään.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
mjooh,säädin vähän ja nyt toi start menu ei anna klikata mitään noita ikoneja(siellä näkyy noita windows appseja).Mites noi windows appsien ikonit saa pois tuolta start menusta manuaalisesti?.Tämä on kyllä niin v*tun perseesti suunniteltu taas,asetuksia voi muutella sekä noista appseilla ja vanhoilla softilla ja kun niin teet niin esim aika muuttuu hh:mm->h.mm yms.Prkleen intialaiset kooderit ja niiden "innovaatiot". :D

/edit
ms on siis ilmeisesti jotenkin sitonut cortanan tohon star menuun ja jos se disabloi niin menu ei toimi oikein.Nyt tuolla menussa on netflixin yms ikoneita eikä niitä saa mitenkään pois sieltä.:rofl:

/edit2
ton sai korjattua ajamalla powershellissä sfc /scannow komennon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.04.2017
Viestejä
75
Onko tuosta Night Light ominaisuudesta oikeasti jotain hyötyä? Apple Night Shiftiä käyttänyt kyllä ja millä tavalla eron näkisi. Onko tämä sama kun söisi vitamiineja?
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 859
Heips. Olisi tämmöinen HP:n kone jossa Win 7 pro OEM versio. Onko tietoa voiko tuon päivittää win 10 pro versioon? Itse jopa käytän oikeasti noita assitive technologies (helppokäyttö toimintoja?), joten olen moraalisesti oikeutettu ilmaiseen päivitykseen :). Nyt tuo OEM tässä askarruttaa. Mitään levyjä en koneen mukana saanut, että jos win 10 asennus sitten sakkaa, niin se win käyttis oli sitten siinä. Ja kelpaako koodiavaimeksi koneessa tarralla oleva win7 koodi?

Sitten taas tähän omaan päämasiinaan olisi asentumassa tuo Creators update, mutta action centeri ilmoitta että review your privacy settings. Mitäs yksityisiä tietojan MS hamuaa tulevaisuudessa vai onko ideana vain hyväksyä niiden myyminen kolmansille osapuolille?

Muokkaus..Jahas MS tarjoaakin itselle enemmän päätäntävaltaa omista yksityisistä tiedoistaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 336
/edit2
ton sai korjattua ajamalla powershellissä sfc /scannow komennon.
Tuon ku ajat, se "korjaa" kaikki sun tekemät muokkaukset järjestelmään sitten, eli jos olet poistellut telemetria, cortanat jne... se palauttaa ne takaisin default asetuksin.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 059
Tuon ku ajat, se "korjaa" kaikki sun tekemät muokkaukset järjestelmään sitten, eli jos olet poistellut telemetria, cortanat jne... se palauttaa ne takaisin default asetuksin.
Eihän tuo rekisterimerkintöihin koske vaan tarkistaa tiedostojen tarkistussummia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 579
Eihän tuo rekisterimerkintöihin koske vaan tarkistaa tiedostojen tarkistussummia.
Dokumentaation mukaan se kyllä myös korjaa tiedostoja, jos niissä havaitaan ongelmia ja korjaaminen on mahdollista. En tiedä, tekeekö tuota mitä =JP= väitti, mutta ei se nähtävästi pelkästään tarkista. sfc /verifyonly tekee pelkän tarkistuksen.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 059
Dokumentaation mukaan se kyllä myös korjaa tiedostoja, jos niissä havaitaan ongelmia ja korjaaminen on mahdollista. En tiedä, tekeekö tuota mitä =JP= väitti, mutta ei se nähtävästi pelkästään tarkista. sfc /verifyonly tekee pelkän tarkistuksen.
Hups, olin vähän epäselvä. Siis tarkoitin juurikin sitä että se laskee tarkistussummia ja tarkistaa listalta näyttääkö oikealta. jos ei näytä kopioi jostain säilöstä uuden version tilalle ja jatkaa onnellisena matkaa. Ainut milloin tuo saattaa poistaa muutoksia on silloin jos uxpatcherilla on muokattu ulkoasua kun theme.dll on silloin "rikki".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
244
Tjahas, Windowsin creators update ei tainnut ihan putkeen mennä. Työpöydällä kuvakkeet hyppelee minne sattuu ja eivät pysy enää paikallaan kun koneen starttaa uudelleen. Aiemmin ei moista probleemaa ole ollut. Sekä virranhallinta asetukset eivät pysy asetetuissa kohdissa, virrankäyttösuunnitelma asetettu tasapainotetuksi mutta bootin jälkeen muuttunut aina paras suoritusteho. Näytön säädetty sammutus aika muuttuu myös bootin jälkeen sekä lepotila aika. On tallenneltu useasti asetukset mutta aina kun koneen käynnistää uusiksi asetukset muuttuneet. Onko ainoa keino poistaa creators update ja koittaa laittaa uudelleen?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 059
Tjahas, Windowsin creators update ei tainnut ihan putkeen mennä. Työpöydällä kuvakkeet hyppelee minne sattuu ja eivät pysy enää paikallaan kun koneen starttaa uudelleen. Aiemmin ei moista probleemaa ole ollut. Sekä virranhallinta asetukset eivät pysy asetetuissa kohdissa, virrankäyttösuunnitelma asetettu tasapainotetuksi mutta bootin jälkeen muuttunut aina paras suoritusteho. Näytön säädetty sammutus aika muuttuu myös bootin jälkeen sekä lepotila aika. On tallenneltu useasti asetukset mutta aina kun koneen käynnistää uusiksi asetukset muuttuneet. Onko ainoa keino poistaa creators update ja koittaa laittaa uudelleen?
Tee uusi käyttäjä ja testaa miten sillä käyttäytyy
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Tee uusi käyttäjä ja testaa miten sillä käyttäytyy
Toi start menu muuten pysy samanlaisena kun teki uuden käyttäjän.Itse ajaisin ton sfc /scannow komennon.Omalla kohdalla sillä vanhalla asennuksella toi päivitys toimi kuten pitikin ja ongelmat alko vasta kun teki puhtaan asennuksen. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
244
Toi start menu muuten pysy samanlaisena kun teki uuden käyttäjän.Itse ajaisin ton sfc /scannow komennon.Omalla kohdalla sillä vanhalla asennuksella toi päivitys toimi kuten pitikin ja ongelmat alko vasta kun teki puhtaan asennuksen. :)
Kävin tekemässä uuden käyttäjän ja huomasin että säätämistähän riittäs sen jälkeen aika rutosti, vai onko mitenkään mahdollista kopioida toisen tilin kaikkia asetuksia, kuvakkeet ja ohjelmien asetukset.. ennen kaikkea että ohjemia ei tarvitsisi säätää kauheasti? No innoissani aloin säätelemään mutta ilo loppu lyhyeen.. Kuvakkeet hyppivät työpöydällä miten sattuu ja virranhallinnan asetukset pelleilivät edelleen bootin jälkeen.. Kokeillaan nyt tuota /scannow laittaa rullaamaan.

Jahas, ei mitään korjattavaa löytynyt. Taitaapi mennä uudelleen asennukseksi :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
604
Heips. Olisi tämmöinen HP:n kone jossa Win 7 pro OEM versio. Onko tietoa voiko tuon päivittää win 10 pro versioon? Itse jopa käytän oikeasti noita assitive technologies (helppokäyttö toimintoja?), joten olen moraalisesti oikeutettu ilmaiseen päivitykseen :). Nyt tuo OEM tässä askarruttaa. Mitään levyjä en koneen mukana saanut, että jos win 10 asennus sitten sakkaa, niin se win käyttis oli sitten siinä. Ja kelpaako koodiavaimeksi koneessa tarralla oleva win7 koodi?
Voit päivittää. Täältä Lataa Windows 10 lataat MediaCreationToolin sillä joko otat ISO-imagen talteen, teet samantien asennusmedian tai asennat W10:n suoraan W7:n päälle päivityksenä. Joka tapauksessa suosittelen varmuuskopion ottoa ennen päivitystä. Jos asennat päivityksenä nykyisen käyttiksen päälle, sinun ei tarvitse syöttää tuoteavainta. Jos teet puhtaan asennuksen, niin sitten annat W7 tuoteavaimen koneen tarrasta, kun olet päässyt työpöydälle asti.

Windows 10:n asennuksen sekoaminen ei ole ongelma, koneestasi tallentuu päivityksen/asennuksen yhteydessa laitteisto-ID Microsoftille. Voit pistää käyttislevyn sileäksi ja asentaa W10:n skipaten tuoteavaimen syöttämisen, käyttis aktivoituu automaattisesti heti, kun saat sen nettiin. Se W7 avain ei myöskään mene käyttökelvottomaksi, eli voit myöhemmin palata W7:aan ja se aktivoituu nätisti sillä sinun avaimellasi. W7 asennusmedian joudut lataamaan netistä jos sitä ikinä tarvitset, esim. Mistä ladata viralliset Windows ja Office -imaget

Jos käytät W10:ssä koneelle kirjautumiseen Microsoft-tiliä, käyttöoikeus linkittyy tiliisi ja sen kautta se on jopa siirrettävissä toisella koneelle. Koneen on tosin oltava samantyyppinen, et voi siirtää läppärin käyttöoikeutta esim. desktopille tai tabletille, tai päinvastoin. Näin olen tämän asian ymmärtänyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
920
Itselläni creators update sai koneen hieman tahmaamaan ja sekoitti tuon Vista aikaisen setpointin 6.32 ajurin.
muuten kyseinen ajuri toimi normaalisti, mutta se kätevä maximize/restore window pikanäppäin ei toiminut kuin Explorer ikkunassa ja osassa modern appseja.
Esimerkiksi Firefox, edge tai asetukset eivät reagoineet mitenkään kyseiseen komentoon.

Juu muuten olisin varmaan vaan sanonut että paskat ja luovuttanut tuon ajurin kanssa, mutta kun kerran se toimi sekä velipojan 32bit ja äiteen 64bit creators update koneissa joissa kyseistä ajuria ei aiemmin ollut, niin päätin vetää sitten resetin ja nyt se taas toimii omalla koneellakin hyvin.

Tosin nyt ei microsoftin lifecam software asennu millään, vaikka se asentui vielä anniversary update päivityksen jälkeen hienosti.
Ennen tätä resettiä se toimi vielä ihan normaalisti,mutta nyt se vaan itkee että "tämä sovellus on estetty tietokoneesi suojelemiseksi"

Onneksi itse kamera toimii ilmankin mutta nyt puuttuu ne naaman vääntely efektit ja etenkin harmittaa True color asetuksen menetys.
Onneksi muut säädöt löytyvät myös tästä perusajuristakin, muuten olisi saattanut mennä virhevastuun piikkiin tuo alta 6kk vanha webkamera.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Hups, olin vähän epäselvä. Siis tarkoitin juurikin sitä että se laskee tarkistussummia ja tarkistaa listalta näyttääkö oikealta. jos ei näytä kopioi jostain säilöstä uuden version tilalle ja jatkaa onnellisena matkaa. Ainut milloin tuo saattaa poistaa muutoksia on silloin jos uxpatcherilla on muokattu ulkoasua kun theme.dll on silloin "rikki".
Kyllä toi näytti asentaneen edgen ja muita softia.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Voiko edgen poistaa ilman komentoriviä?

Jos ei, niin se on jossain järjestelmän osat listassa josta ei sallita puutteita.
Tuolla "Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features" ei kuin ie11.Edgen poisto vaatii vähän säätöä.

Tolla pystyy poistamaan cortanan/edgen mutta start menu ei toimi oikein sen jälkeen.
Windows 10 Lite (Better Privacy)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 919
Itse en ole vielä sitä c.upd settings pätsiä vielä niin ei tietysti ole varsinaista c.updateakaan vielä tyrkyttänyt. Itsellä Prossa pysynyt se ennen Annia tehty policy muutos että vain ilmoittaa että päivityksiä olisi eikä mitään lataa/asenna ennen kuin itse sen teen.

Mitens toimiiko Classic shell vielä creatorissakin? Se ehdoton itselle, 10 oma valikko/systeemi aivan syvältä. Ja kaikki edget, cortanat ja onedrivet itsellä visusti olleet heti alusta pois päältä, toivottavasti creatorinkin kanssa se onnistuu.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Itse en ole vielä sitä c.upd settings pätsiä vielä niin ei tietysti ole varsinaista c.updateakaan vielä tyrkyttänyt. Itsellä Prossa pysynyt se ennen Annia tehty policy muutos että vain ilmoittaa että päivityksiä olisi eikä mitään lataa/asenna ennen kuin itse sen teen.

Mitens toimiiko Classic shell vielä creatorissakin? Se ehdoton itselle, 10 oma valikko/systeemi aivan syvältä. Ja kaikki edget, cortanat ja onedrivet itsellä visusti olleet heti alusta pois päältä, toivottavasti creatorinkin kanssa se onnistuu.
Näytti toimivan ihan hyvin.Jos pistää ton win10 liten niin sen jälkeen start menu ei toimi jolloin tota pitää käyttää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 026
Huoh nyt on näköjään Creators updatessa poistettu mahdollisuus hakea ohjauspaneelin ominaisuuksia start-valikon haulla :facepalm: Koittakaapa huvikseen vaikka etsiä entinen "näytä verkkoyhteydet" eli missä näkyy kaikki sovittimet ja missä niiden asetuksia voi muuttaa :rolleyes:
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Huoh nyt on näköjään Creators updatessa poistettu mahdollisuus hakea ohjauspaneelin ominaisuuksia start-valikon haulla :facepalm: Koittakaapa huvikseen vaikka etsiä entinen "näytä verkkoyhteydet" eli missä näkyy kaikki sovittimet ja missä niiden asetuksia voi muuttaa :rolleyes:
Jep. Mun mielestä Windows 10 menee liikaa "loppukäyttäjäystävällisyyteen" tai "for dummies" tyyppiseen suuntaan. Itse olen tottunut kanssa etsimään noita asetuksia haun avulla. :darra:

Muutenkin on tunne, että Microsoft yrittää vähän samaa kuin Apple Mac OS X:n kanssa ja Linux jakeluiden kanssa eli kaikki käyttöjärjestelmään liittyvät asetukset yhden ohjelman takana (Windows 10 "Settings" ja Mac OS X sekä Linuxien "System Preferences").

Kyllä mää luulen, että ton kanssa oppii elämään. Saa nähdä. :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 919
Tärkeintä toki että kaikkiin säätöihin edelleen pääsee eikä niitä suljeta käyttäjiltä kokonaan pois. Aina tietysti joutuu uudelleen sitten ihmettelemään versiomuutosten jälkeen että mistäs se tietty nyt löytyy.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 561
Minä taidan pysyä perkele wintöötti seiskassa :D
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 561
Microsoft just muuten julkas uuden version siitä 10 päivitys softasta seiskalle ja kasille.

No mutta mikäs on se? Asennan itseasiassa nyt tikulle 10 ja koitan asentaa toiselle kiintolevylle et toimiiko tässä koneessa miten ja kehtaako edes yrittää siirtyä :D

Edit: Classic Shell kanssa koitan ja jos on käytettävissä ilman bugeja niin sitten on valinta valmis.

edit num2: No voi vittu hävettää :facepalm: ennakkoluulonen olin... Tää on hyvä käyttis mutta classic shellin taidan silti ladata wintöötti valikkoon
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 919
Miten muuten se update policy-asetus Creatorin jälkeen, toimiiko vielä samalla lailla vai ajaako CU sen sileäksi?

Anniversarystähän se ainakin itsellä selvisi ja muista pätseistä. Eli siis W10 Pro 64:ssa ennen Annia tehty policy siitä että Windows ei lataa eikö asenna mitään vaan vain ilmoittaa niistä update-osiossa ja sitten itse käyttäjä lähtee lataamaan jos niin haluaa.

Ja vieläkö se Windowsin erillinen työkalu yksittäisten päivitysten listalta poistoon toimii vai eikö enää CU:n jälkeen toimi? Itse tosin tarvinnut sitä vain kerran kun väkisin yritti Nvidian ajuria tyrkyttää.

edit. Ja pysyykö vastaava asetus ajureita koskien myös? Annin jälkeenhän se optio hävisi sieltä valikoista mutta ainakin itsellä aiempi asetus pysyi eli ei mitään lataile/asentele niistäkään luvatta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 336
Miten muuten se update policy-asetus Creatorin jälkeen, toimiiko vielä samalla lailla vai ajaako CU sen sileäksi?

Anniversarystähän se ainakin itsellä selvisi ja muista pätseistä. Eli siis W10 Pro 64:ssa ennen Annia tehty policy siitä että Windows ei lataa eikö asenna mitään vaan vain ilmoittaa niistä update-osiossa ja sitten itse käyttäjä lähtee lataamaan jos niin haluaa.

Ja vieläkö se Windowsin erillinen työkalu yksittäisten päivitysten listalta poistoon toimii vai eikö enää CU:n jälkeen toimi? Itse tosin tarvinnut sitä vain kerran kun väkisin yritti Nvidian ajuria tyrkyttää.

edit. Ja pysyykö vastaava asetus ajureita koskien myös? Annin jälkeenhän se optio hävisi sieltä valikoista mutta ainakin itsellä aiempi asetus pysyi eli ei mitään lataile/asentele niistäkään luvatta.
Kyllä se vielä toimii:
Windows 10 keskustelu

Päivitykset on nykyään kumulatiivisia, eli et voi enää yksittäisiä päivityksiä poistella. Se on kaikki tai ei mitään politiikka nykyään noissa.

Ajureiden kanssa saa myös välillä leikkiä, onneksi itsellä ei ole mitään erikoisempaa rautaa, joten antanu mennä M$ default ajureilla tähän asti.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 343
Päätin päivittää Thinkpad T420 olleen Windows 10 tähän uuteen Creator Updateen. Sainkin heti mukavan ongelmat. Eli trackpointin rullaus ei toimi missään windows valikoissa eikä myöskään Steamissa. Mutta taas Office 365 (Word, Excel) ja chromessa ym. toimii.
Samalla huomasin että päivitys pyyhkäissyt melkein kaikki ajuritkin koneesta oletus tilaan.
No asentelin ajurit uudestaan mutta nyt sitten ilmoittaakin Thinkpad UltraNav (trackpoint) ajurit että ei löydy laitetta.... hhhmmm...
Pikainen haku hakukoneilla ei tuottanut tulosta. Kiitti microsoft.
No jos tämä ei korjaannut lähiaikoina niin tämä windows 10 vaihtuu Windows 8.1 (löytyy yks Pro lisenssikin hyllystä) tai voishan sitä tehdä jotain radikaalista ja vaihtaa johonkin linux distroon. Kun Thinkpad T430 pörrää tällähetkellä Windows 8.1:llä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 372
Mites tuo lukitusruutu, saako sitä mitenkään pois bootin jälkeen? Kaikki ohjeet mitä olen löytänyt, poistaa sen kyllä kun käytön aikana lukitsee, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen se turhake taas hyppää silmille.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 059
Mites tuo lukitusruutu, saako sitä mitenkään pois bootin jälkeen? Kaikki ohjeet mitä olen löytänyt, poistaa sen kyllä kun käytön aikana lukitsee, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen se turhake taas hyppää silmille.
Laita kirjautumaan automaattisesti sisälle
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
604
No asentelin ajurit uudestaan mutta nyt sitten ilmoittaakin Thinkpad UltraNav (trackpoint) ajurit että ei löydy laitetta.... hhhmmm...
Pikainen haku hakukoneilla ei tuottanut tulosta. Kiitti microsoft.
Lenovolla ei ole ThinkPad T420:lle ajureita W10 varten, eli Lenovo ei virallisesti tue kyseistä käyttistä tuolla konemallilla. Vanhempien käyttisversioiden ajurit voivat toimia tai olla toimimatta, mennään ns. omalla vastuulla.

Koskaan ei voi olettaa, että mikä tahansa käyttis mihin tahansa rautaan heitettynä toimii, varsinkaan jos kyse on vähänkään "spessummista" toiminnoista (touchpadin eleet, sormenjälkilukija jne).
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 403
Creator Updaten jälkeen Ohjauspaneeli hävisi oikealla hiirellä käynnistänapin takaa. Saako sen jollain fiksillä takaisin sinne?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 336
Creator Updaten jälkeen Ohjauspaneeli hävisi oikealla hiirellä käynnistänapin takaa. Saako sen jollain fiksillä takaisin sinne?
M$ on poistamassa Control panelin kokonaan, vielä se löytyy kun Searchilla hakee, mutta luultavasti poistuu kokonaan seuraavassa isommassa päivityksessä...
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 343
Lenovolla ei ole ThinkPad T420:lle ajureita W10 varten, eli Lenovo ei virallisesti tue kyseistä käyttistä tuolla konemallilla. Vanhempien käyttisversioiden ajurit voivat toimia tai olla toimimatta, mennään ns. omalla vastuulla.

Koskaan ei voi olettaa, että mikä tahansa käyttis mihin tahansa rautaan heitettynä toimii, varsinkaan jos kyse on vähänkään "spessummista" toiminnoista (touchpadin eleet, sormenjälkilukija jne).
Niin mutta kun kaikki pelasi hienosti Windows 10:ssä aikaisemmin ennen tuota Creator Updatea. Tuskin vika ajureissa vaan mikkisofta muutti jotain mikä rikko koko systeemin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 285
Viestejä
4 312 534
Jäsenet
72 002
Uusin jäsen
Tare64

Hinta.fi

Ylös Bottom