VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 886

Pimaxilta tulossa kaksi uutta headsettiä.

Light riisuu kaikki standalone ominaisuudet pois ja on pienempi sekä kevyempi. Jos olisivat jättäneet silmien seurannan olisin varmasti ostanut nyt en oikein näe tuon laitteen pointtia.

Super on pienempi ja kevyempi versio Crystalista. Saa valita QLED tai micro-oled näytöllä. Jäätävän hintainen tosin.

Myyvät myös 60G Airlinkkiä $300 dollarilla. Ihan kiva että Crystal vihdoin saa langattoman yhteyden, mutta melko ison maksumuurin takana. Oletin että tämä olisi vain softa päivitys ilmaiseksi.

Crystalihan on edelleen ihan keskeneräinen puuttuvineen ominaisuuksineen ja silti puskevat uutta rautaa. Jää vähän kyllä paska maku suuhun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 146
Tuskin tulet neuvoja saamaan kerta et halua oikeaa vastausta kenekään kirjoittavan. :)
Win 10 on edelleenkin tuettu ja loistava, enpä itse tule päivittämään yhtäkään konetta Win11 ennen kuin Win 10 tuki loppuu.
En taas itse tule downgreidaamaan Win10 yhtään konetta, että voin pelata VR-pelejä. Kai se on Quest 2 hankittava.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
212
En saanut tätä toimimaan, niin pistin myyntiin. Se kyllä tunnistuu nyt, kun rebottaa koneen ja odottaa pari minuuttia, mutta "Anturit eivät voi seurata virtuaalilaseja" jatkuu ja SteamVR näyttää vaan kolme harmaata pallukkaa.

Vieläkin ottaisin neuvoja vastaan, poislukien "asenna Windows 10". Myyn kyllä pois, mutta parempihan tämä olisi saada toimimaan ensin :D
Laitetaan vielä semmoinen, että tuohon 69€ riistohintaan sen myyn, vaikka lähtisi toimimaan ja siitä saa sitten foorumilainen hyvän diilin.

--

Quest 2 (128GB) on Meta Storessa 269€ posteineen, niin semmoinen tässä on nyt tulossa tilalle.
Ootko asentanut uusimmat piirisarja-ajurit? Kaverilla toimii Rift S Win 11 kanssa ihan normaalisti.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
48
Pelaan c2 oled 4k 55" 120hz televisiossa, jossa on upea kuva!
Kuinka lähelle Quest 3:n grafiikka pääsee?
Minulla on 5800x3d ja RTX4080, toimiiko se tällä kokoonpanolla?
Omistan Samsung Odyssey vr -lasit, mutta grafiikka on lasissa kauheaa, enkä käytä laseja. Käytin laseja 2 vuotta, mutta c2 oled 4k 55" tvn ostaminen aukaisi silmät grafiikka on tosi hienoa!
Ja fps pyörii yli 200-400fps pelistä riippuen, eli rima on korkealla ja kaikki säätäminen on jäänyt pois!
Pelaan AC RF2 AMS2:ta
 

temell

Tukijäsen
Liittynyt
13.07.2017
Viestejä
82
Pelaan c2 oled 4k 55" 120hz televisiossa, jossa on upea kuva!
Kuinka lähelle Quest 3:n grafiikka pääsee?
Minulla on 5800x3d ja RTX4080, toimiiko se tällä kokoonpanolla?
Omistan Samsung Odyssey vr -lasit, mutta grafiikka on lasissa kauheaa, enkä käytä laseja. Käytin laseja 2 vuotta, mutta c2 oled 4k 55" tvn ostaminen aukaisi silmät grafiikka on tosi hienoa!
Ja fps pyörii yli 200-400fps pelistä riippuen, eli rima on korkealla ja kaikki säätäminen on jäänyt pois!
Pelaan AC RF2 AMS2:ta
Ei pääse lähelle, mutta VR:n juttu onkin immersiivisyys. Itseä ei ole enää pitkään aikaan kiinnostanut pelata FPS tai autopelejä putkelta, kun Quest 2:t aikoinaan hankin. Q3:t ovat hankintalistalla.

Hyvin toimisi VR kokoonpanollasi, mutta alku vaatii säätämistä ja opettelua.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 062
Ei pääse lähelle, mutta VR:n juttu onkin immersiivisyys. Itseä ei ole enää pitkään aikaan kiinnostanut pelata FPS tai autopelejä putkelta, kun Quest 2:t aikoinaan hankin. Q3:t ovat hankintalistalla.

Hyvin toimisi VR kokoonpanollasi, mutta alku vaatii säätämistä ja opettelua.
Joo, MSFS on paljon tarkempi ja sulavampi näytöllä. VR tuo vaan läsnäolon tunnun eri tavalla. Pään kääntö onnistuisi samalla tavalla track ir:llä, jotkut pitävätkin sitä parempana. DCS:ssa resoluution pienuus kyösti kakkosella haittaa joskus, mutta en vaan voi enää lentää ilman laseja. Kokeilin karvalakkiversiota track-ir:stä, kun lasit oli huollossa. Siinä huomasi selkeän eron suorituskyvyssä lasien tappioksi.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
48
Joo ite pelailen ainoastaan autosimuja ja ei enää pelkkä immersiivisyys riitä , on sen verran hyvä tuo nykyinen näyttö.
Mutta ajattelin oisko tuo graviikka parantunut ja säätäminen vähentyny odyssey vr ajasta ?
Ja mitkä nykypäivän lasit pääsee lähelle näyttöä grafiikassa....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 402
Joo ite pelailen ainoastaan autosimuja ja ei enää pelkkä immersiivisyys riitä , on sen verran hyvä tuo nykyinen näyttö.
Mutta ajattelin oisko tuo graviikka parantunut ja säätäminen vähentyny odyssey vr ajasta ?
Ja mitkä nykypäivän lasit pääsee lähelle näyttöä grafiikassa....
Lyhyt vastaus: ei mitkään. VR-lasien resoluutio ja optiikka ovat kyllä parantuneet merkittävästi alkuvuosista eli screen-door effect ja optiset vääristymät ovat pitkälti poissa, tekstin luettavuus on parempaa eikä pikseleitä enää niin erota. Se ei kuitenkaan poista sitä että kuvaa katsotaan huomattavasti näyttöä lähempää ja eikä tästä maailmasta löydy vielä PC-rautaa, joka jaksaisi pyörittää pelejä vastaavalla graafisella näyttävyydellä VR-lasien katseluetäisyyksiltä sekä VR:n vaatimalla suorituskyvyllä. Säätämisen määrä riippuu laseista mutta kyllä sitä nyt edelleen vähän säätämään joutuu. Alle tonnin hintaluokassa Quest 3 on käytännössä miltei ainut vaihtoehto. Yli tonnin hintaluokassa sitten voi lähteä arpomaan Bigscreen Beyondia ja muita kalliimpia. Kalliimmilla malleilla saa vähän parempaa resoluutiota, suoran displayport liitännän Questin "pakatun" kuvan sijaan sekä mallista riippuen paremman ergonomian kun lasit eivät sisällä omaa mobiilirautaa tai akkua painona vähän mallista riippuen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 328
Mutta ajattelin oisko tuo graviikka parantunut ja säätäminen vähentyny odyssey vr ajasta ?
Sanoisin että jos säätämisen määrä on sinulle tuon verran tärkeä tekijä niin ei kyllä kannata vielä kokeilla uudestaan PCVR:ää.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 402
Itte taas oon iha tyytyväinen standalone-kokemukseenkin toistaiseksi. Ei ole niin justiinsa grafiikoilla toisinkuin flatissä. Kunhan on sulavaa. Kakkos-prioriteettina (kun grafiikasta puhutaan), on resoluutio.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
48
Säätäminen ei säikäytä, mutta kyllä grafiikkalla pitää olla reilu harppaus ylöspäin! Odyssey ajasta!!
Sanoisin että jos säätämisen määrä on sinulle tuon verran tärkeä tekijä niin ei kyllä kannata vielä kokeilla uudestaan PCVR:ää.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 062
Säätäminen ei säikäytä, mutta kyllä grafiikkalla pitää olla reilu harppaus ylöspäin! Odyssey ajasta!!
Kyllähän Quest3 on reilusti parempi, mutta ei mikään 4K näytön veroinen
Quest 3 4416 x 2064 px vs Odyssey 2880 x 1600 px
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
42
Säätäminen ei säikäytä, mutta kyllä grafiikkalla pitää olla reilu harppaus ylöspäin! Odyssey ajasta!!
Kyllähän tuo on suuri harppaus jo ihan linssien puolesta. Metan pannukakku linssit on lähes "edge to edge" tarkat. Pikseleitä myös reilusti enemmän. Itse päivitin Rift-S laseista ja ensi kertaa kun nuo Q3-lasit iski päähän niin oli wow-efektiä kerrakseen. En kuitenkaan suosittelisi simuiluun sillä laseissa ei tukea suoralle Displayport tulolle vaan kuva tulee joko USB-kaapelin kautta tai langattomasti. Kone siis enkoodaa ja lasit dekoodaa kuvan joka aiheuttaa kompressiota, viivettä sekä SÄÄTÖÄ. Nopea tempoisissa peleissä kuten simuissa tämä on ongelmallisinta. Lisäksi Meta ei juurikaan välitä PCVR ominaisuuksista ja heidän PC softa onkin todella surkea ja sitä ei ole päivitetty kunnolla herran vuosiin.

Omakin VR pelailu on lähes kokonaan siirtynyt simuiluun ja edellä mainittujen puutteiden takia olenkin seurannut uusia julkaisuja. Pimax Crystal Light vaikuttaa loistavalta ja budjettiystävälliseltä vaihtoehdolta simuiluun. Toki Pimaxin tuotteisiin kannattaa suhtautua hieman varauksella, mutta mikäli revikat vaikuttavat hyvältä niin lähtee ainakin itselläni kyseinen kapistus tilaukseen ja kyösti myyntiin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
48
Pakko nyt sen verran varoittaa että jos nyt säätäminen oli sun punainen vaate niin Pimaxin viritykset ei välttämättä ole ihan ykkösvalinta.
Ei pelkkä säätäminen oletan ettei semmosia laseja vielä olekkaan joita ei pitäis säätä, esim hyvä kuva ja fps kohilleen !
Mutta kuvan laatu on minulle tärkein nykyään , koitin uudestaan noita oddysey vr lasejani niin kyllä se kuvan laatu on kuraa ei se pelkkä uppoutuminen vr ään riitä!
Kyllä kuvan laatu ja se että simut pyörii on minulle A ja O !! eli Ehdoton!
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 402
Ei pelkkä säätäminen oletan ettei semmosia laseja vielä olekkaan joita ei pitäis säätä, esim hyvä kuva ja fps kohilleen !
Mutta kuvan laatu on minulle tärkein nykyään , koitin uudestaan noita oddysey vr lasejani niin kyllä se kuvan laatu on kuraa ei se pelkkä uppoutuminen vr ään riitä!
Kyllä kuvan laatu ja se että simut pyörii on minulle A ja O !! eli Ehdoton!
Elä huua. Kantsii varmaa youtubesta selata hienoja vr-pelivideoita ja koittaa tulkata, onko se riittävää.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
48
Elä huua. Kantsii varmaa youtubesta selata hienoja vr-pelivideoita ja koittaa tulkata, onko se riittävää.
Enhän minä huua omia vaatimus tasoja vain kerron kun en ole ekaa kertaa vr n kimpussa!
Mutta toki vr kiinnostaa esim jos tuo kuvanlaatu ois kehittyny, videoita olen kattonu paljonkin mutta ei noitte varaan voi laskee mitään !
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
212
Enhän minä huua omia vaatimus tasoja vain kerron kun en ole ekaa kertaa vr n kimpussa!
Mutta toki vr kiinnostaa esim jos tuo kuvanlaatu ois kehittyny, videoita olen kattonu paljonkin mutta ei noitte varaan voi laskee mitään !
Riippuu tietysti paljon haluat sijoittaa, mutta Varjo Aero on tarkkuuden puolesta parasta mitä tällä hetkellä saa. Käytettynä ostettu HP Reverb G2 (ver. 2) on varmaan helpoin ja halvin vaihtoehto päästä kiinni tarkkaan VR:ään. Sweetspot on pieni, mutta tarkka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 962
Kyllähän Quest3 on reilusti parempi, mutta ei mikään 4K näytön veroinen
Quest 3 4416 x 2064 px vs Odyssey 2880 x 1600 px
Odyssey taisi olla lisäksi vielä PenTile OLED joten resoluution osalta tulee Questiä vastaan vielä selvästi lisää takkiin sen kautta vaikka sitten esim. kontrastisuhteen osalta päästään parempaankin. Lisäksi toi resoluution vertailu ei tietysti ota paljon, paljon parempaa Questin optiikkaa huomioon. Lisäpikselit näytössä on turhia jos niitä ei näe jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 402
Ei pelkkä säätäminen oletan ettei semmosia laseja vielä olekkaan joita ei pitäis säätä, esim hyvä kuva ja fps kohilleen !
Mutta kuvan laatu on minulle tärkein nykyään , koitin uudestaan noita oddysey vr lasejani niin kyllä se kuvan laatu on kuraa ei se pelkkä uppoutuminen vr ään riitä!
Kyllä kuvan laatu ja se että simut pyörii on minulle A ja O !! eli Ehdoton!
Lähinnä viittasin siihen että Pimaxin softa- ja rautapuoli on luotettavuudessaan kertaluokkaa heikompi kuin muilla eli sillä on todennäköisimmin eniten säätämistä edessä. Toki jos toimii niin toimii.

Riippuu tietysti paljon haluat sijoittaa, mutta Varjo Aero on tarkkuuden puolesta parasta mitä tällä hetkellä saa. Käytettynä ostettu HP Reverb G2 (ver. 2) on varmaan helpoin ja halvin vaihtoehto päästä kiinni tarkkaan VR:ään. Sweetspot on pieni, mutta tarkka.
Ei noita oikein kumpaakaan enää voi suositella. Aeron myynti on jo lopetettu eli ainut vaihtoehto on etsiä käytettynä jostain. Sittenkin vähän niin ja näin onko worth siihen hintaan. Reverbin kanssakin on Windows WMR tuen loppu edessä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 993
Viestejä
4 209 179
Jäsenet
71 000
Uusin jäsen
Jebbels

Hinta.fi

Ylös Bottom