VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 449
Onko ~hintaluokassaan (tai halvemmalla) PSVR2:lle PC:llä (pääasiassa varmaankin Steam) hyviä vaihtoehtoja, jos ei halua Metan leiriin? Todennäköisesti kun en paremmasta tiedä enkä toisaalta aio valtavasti VR:ää harrastaa, PSVR2 riittää minulle. Myös Pico 4 ByteDancen tuotteena epäilyttää. Toki jos tietoturva- ja yksityisyysasiat ovat näillä sittenkin oikeasti kunnossa nyt ja pidemmälläkin aikavälillä, niin kaipa nekin voivat olla vaihtoehtoja - vaan ei varmaankaan voi tähän luottaa?
Tällä hetkellä kilpailijoita on kovin vähän. Ainut kilpailija alle tonnin hintaluokkaan on Pimax Crystal Light. Se on toki langallinen ja Pimaxilla on oma maineensa niin softan kuin raudan laadun suhteen mutta paperispeksit ovat kovaa luokkaa.

En kyllä rehellisesti tiedä vaatiiko Quest tätä nykyä liittää FB-tili Meta-tiliin mutta itselläni se ei ainakaan ole linkitettynä, eikä siellä tosin ole minun oikeaa nimeäni tai maksutietojakaan( paypal), kuten ei ole suoraan pleikassakaan mutta sieltä taitava voi minut toki identifioida.

Quest 2 on monen mielestä laadullisesti parempi PC-käytössä kuin PSVR2 on ja tulee olemaan tarjotulla sovittimella, joten Pico 4 on varmasti parempi. Siihenkin saa tehtyä oman peli-identieetin jos olen oikein ymmärtänyt.
Ei se enää vaadi käsittääkseni muuta kuin sen ylätason Meta-tilin eli irroittivat sen tolla tapaa Facebookista. Ei toki poista sitä että kyseessä on kuitenkin sama firma joka elää datan tuotoilla mutta tuo on sitten jokaisen henkilökohtainen tulkinta kuinka ongelmallista tuo on. Noi feikkitiedot taitavat olla virallisesti laittomia Metan käyttöehdoissa, jossa kauhukuvana tietenkin tilin sulkeminen peleineen jossain kohtaa jonkun Metan botin toimesta.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
662
No onhan toi psvr tuki ihan kiva niille joilta lasit jo löytyvät. En valitsisi noita esim Quest 3 sijasta kyllä mitenkään kun tracking on heikkoa ja fresnel linssit :sick:
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
664
Meta vaatii tätä nykyä vain Metan tunnuksen, ihan samaan tapaan kuin Pico ja muutkin, joilla on oma store.

Pico, Meta ja PSVR2 ovat aika lailla omassa hintaluokassaan, Pimax Crystal jäänee Suomessakin alle tonniin, jahka tulee markkinoille. Muita alle tonnin laitteita ei oikein ole, ellei lasketa käytettyjä ja tuotanto jo alasajettuja. HTC Vive XR Eliteä saa tosin tarjouksissa tonnin pintaan.

Sonyn PC-driverien toimivuus on toistaiseksi arvoitus. Meta ja Pico tarjoavat useampiakin tapoja yhdistämiseen, käytäntö on osoittanut että ainakin langattomalla puolella käyttäjien kokoonpanot vaikuttavat paljon siihen, mikä toimii kelläkin parhaiten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 449
MRTV teki näemmä juuri vertailun Q3:n ja Crystal Lightin välillä. Ei nyt mitään uutta ja mullistavaa. Tiivistettynä suosittelee ensisijaisesti Quest 3:sta monipuolisuuden seurauksena. Crystal Light näyttää paremmalta reson ja värien puolesta muttei Q3 huono ole. FOV about tasan, Q3:lla paremmat linssit. Ergonomia vakiona Lightissa parempi mutta Q3 pääsee 3rd party päivityksillä tasoihin. Q3 träkkäys parempi ja ohjaimet hieman paremmat. PCVR käytössä Crystal edellä kun ei piuhallisena tarvitse videopakkausta ja latenssi on pienempi.

 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
664
MRTV teki näemmä juuri vertailun Q3:n ja Crystal Lightin välillä. Ei nyt mitään uutta ja mullistavaa. Tiivistettynä suosittelee ensisijaisesti Quest 3:sta monipuolisuuden seurauksena. Crystal Light näyttää paremmalta reson ja värien puolesta muttei Q3 huono ole. FOV about tasan, Q3:lla paremmat linssit. Ergonomia vakiona Lightissa parempi mutta Q3 pääsee 3rd party päivityksillä tasoihin. Q3 träkkäys parempi ja ohjaimet hieman paremmat. PCVR käytössä Crystal edellä kun ei piuhallisena tarvitse videopakkausta ja latenssi on pienempi.

Sikäli yllättävää että MRTV:tä ei pidetä mitenkään Metan suurena ystävänä, joten olisi voinut odottaa isompaakin Crystal Light hehkutusta.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 350
PCVR käytössä Crystal edellä kun ei piuhallisena tarvitse videopakkausta ja latenssi on pienempi.
Simulaatiokäytössä ehkä.

En kyllä itse suostu enää ikinä hankkimaan langallista PCVR vehjettä, semmoinen immersion tappaja normaaleissa PCVR peleissä missä liikutaan yhtään. Lisäksi kyllä myös käytettävyyden (ja sitä käyttä kuinka usein VR:ää tulee käytettyä) suhteen miljoona kertaa kivempaa kun laittaa vaan langattomat VR lasit päälle ja voi alkaa suoraan pelaa PCVR juttuja ilman että tarvitsee mitään kaapeleita viritellä. Mulla oli tälläset (https://www.amazon.de/gp/product/B07VPVXY2D/) G2:n kanssa ja oli kyllä ihan perseestä ja masentavaa alkaa virittelee noita ennen kun pääsee pelaamaan.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
193
Simulaatiokäytössä ehkä.

En kyllä itse suostu enää ikinä hankkimaan langallista PCVR vehjettä, semmoinen immersion tappaja normaaleissa PCVR peleissä missä liikutaan yhtään. Lisäksi kyllä myös käytettävyyden (ja sitä käyttä kuinka usein VR:ää tulee käytettyä) suhteen miljoona kertaa kivempaa kun laittaa vaan langattomat VR lasit päälle ja voi alkaa suoraan pelaa PCVR juttuja ilman että tarvitsee mitään kaapeleita viritellä. Mulla oli tälläset (https://www.amazon.de/gp/product/B07VPVXY2D/) G2:n kanssa ja oli kyllä ihan perseestä ja masentavaa alkaa virittelee noita ennen kun pääsee pelaamaan.
Puhtaaseen simukäyttöön ainakin itse tilasin, ja silloin langallisuudesta lähes pelkästään etuja.

Simutubettajien ensi reaktio ollut varsin ylistävä. Esim. Kuva jopa parempi kun perus crystallissa, koska linssit kiinteät.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
607
Sinänsä ei oo kokemusta kolmannesta mutta vähän samoja ongelmia. Ite oon miettinyt kuinka paljon paljaat ikkunat vaikuttaa asiaan mutten ole verhojen kanssa vielä testannut. Toinen on tietty muut peilipinnat jos niitä isommin alueella on.
Hommasin kolmannen majakan ja kyllä sillä aika hyvin sai kuolleita kulmia pelialueelta pois. Nyt aika lailla koko ajan väh. kaksi majakkaa näkee ohjaimet. Huoneessa oleva ikkuna aiheuttaa jonkun verran häiriötä kun vie ohjaimia siihen lähelle, ongelma poistui kun sen peitti lakanalla (ikkunassa sälekaihdin josta ei ole hyötyä). Täytyy joku verho keksiä tuohon eteen niin ei tarvii lakanoita ripustella pelatessa.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 509
Crystal Light Shipment Status Update 06/16

Varmasti kaikkien suureksi yllättykseksi Pimaxilla ongelmia saada tavaraa liikkeelle suunnitellussa aikataulussa. Non-local dimming versiot meni vissiin kokonaan uusiksi, mutta paremmalla mustalla olevat ei *pitäisi* myöhästyä kuin viikon tai pari.
Tässä sama videon muodossa, katsoin tämän itse eilen ja hymähdytti kun videolla oleva kaveri totesi että tämä oli ensimmäinen kerta Pimaxin historiassa kun julkaisu on toteutunut ajallaan ;) eli hurjat 500kpl saatu julkkarina maailmalle.

Why we have these setbacks (youtube.com)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 449
Tässä sama videon muodossa, katsoin tämän itse eilen ja hymähdytti kun videolla oleva kaveri totesi että tämä oli ensimmäinen kerta Pimaxin historiassa kun julkaisu on toteutunut ajallaan ;) eli hurjat 500kpl saatu julkkarina maailmalle.

Why we have these setbacks (youtube.com)
Hyvä kun MRTV kerkesi juuri viikko sitten tekemään valitusvideon Pimaxin touhuista ilman viivästyksiäkin. Kyseinen kaveri ollut vielä kohtuullinen Pimax hypettäjä.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 813
Viestejä
4 272 064
Jäsenet
71 562
Uusin jäsen
lissaw96

Hinta.fi

Ylös Bottom