- Liittynyt
- 09.07.2019
- Viestejä
- 507
Pystyykö noita katsomaan Varjon laseilla jotenkin?Youtubestakin löytyy paljon kivaa vr videota mitä voi ihmetellä.
Pystyykö noita katsomaan Varjon laseilla jotenkin?Youtubestakin löytyy paljon kivaa vr videota mitä voi ihmetellä.
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten noita Youtuben VR videoita voi katsoa laseilla? Itellä HP: Reverb G2 käytössäKannattaa kilpailudokkumentti katsoa. On meinaan huima 3d vr-dokkari ja maisemat kondiksessa: Alex Honnold : The Soloist VR
Youtubestakin löytyy paljon kivaa vr videota mitä voi ihmetellä. Esim nämä cirque du soleilin videot(playlist linkin päässä, ei vain 1 video):
Quest1/2:lle löytyy ilmainen youtube applikaatio oculuksen kaupasta. En tiedä miten homma toimii reverbillä. Voi tietty myös yrittää ladata videot tubesta ja toistaa jollain softalla. En ole tuota lataamista kokeillut, mutta ainakin teoriassa pitäisi onnistua. Jos homma menee putkeen niin saat 3d vr 180 videon, jossa immersio ja laatu on melkoinen. Huimaa tavaraa mun mielestä noi cirque du soleilin videot.Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten noita Youtuben VR videoita voi katsoa laseilla? Itellä HP: Reverb G2 käytössä
Ite tykkään perinteisesti käydä BF:n aikaan fiilistelemässä VR-LASEJA kaupoissa. Saapahan joku myyjä siitä sitten itelleen VR-LASI-kauppaa.Tuli tilattua Quest 2 muksulle Metan sivuilta sunnuntaina ja tiistain aamupäivästä oli jo kotiovella, eli kohtuu nopsaan ne sieltäkin liikkuu, säästöä kummiskin se 40 € Giganttiin verrattuna.
Onnistuiskohan deovr:n kautta?Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten noita Youtuben VR videoita voi katsoa laseilla? Itellä HP: Reverb G2 käytössä
Jos vaan koneessa on riittävästi potkua niin toimii erittäin hyvin. Tämä on siis käsittääkseni tehty nimenomaan VR-peliksi ja se fiilis kun hyppää x-wingin kyytiin ensimmäistä kertaa VR:ssä on aika huikeaEpicissä ilmaisena Stars War ("Tähtien Sota", toim. huom.) Squadrons. Onko kokemusta miten tämä toimii VR-potalla (Oculus Rift)?
Pahus! Meinasin pistää puuceen uusiksi BFssä, mutta jäi tekemättä; ois vissiin sittenkin pitänytJos vaan koneessa on riittävästi potkua niin toimii erittäin hyvin. Tämä on siis käsittääkseni tehty nimenomaan VR-peliksi ja se fiilis kun hyppää x-wingin kyytiin ensimmäistä kertaa VR:ssä on aika huikea
Joskus aikoinaan mietin että ostanko tämän pelin mutta en sitten onneksi ostanut koska oli ilmeisesti aika buginen tjs. Nyt sitten kävin testaamassa niin eihän tuota pääse edes pelaamaan. VR:n toglettaminen tuntuu olevan hankalaa ja edes ohjaimet eivät toimi. Ei ole koskaan VR-pelissä ollut vielä näin suuria vaikeuksia kuin tämän kanssa.Epicissä ilmaisena Stars War ("Tähtien Sota", toim. huom.) Squadrons. Onko kokemusta miten tämä toimii VR-potalla (Oculus Rift)?
Eipä tämä ainakaan alunperin muistaakseni VR-liikeohjaimia väittänytkään tukevansa että siltä osin ei ehkä ole ihme etteivät toimi.Joskus aikoinaan mietin että ostanko tämän pelin mutta en sitten onneksi ostanut koska oli ilmeisesti aika buginen tjs. Nyt sitten kävin testaamassa niin eihän tuota pääse edes pelaamaan. VR:n toglettaminen tuntuu olevan hankalaa ja edes ohjaimet eivät toimi. Ei ole koskaan VR-pelissä ollut vielä näin suuria vaikeuksia kuin tämän kanssa.
Jaa että sitten semmonen vr-tekele. Eli pitäisi lasit päässä näppäimistön äärellä olla?Eipä tämä ainakaan alunperin muistaakseni VR-liikeohjaimia väittänytkään tukevansa että siltä osin ei ehkä ole ihme etteivät toimi.
Hotas tuossa pitää olla.Jaa että sitten semmonen vr-tekele. Eli pitäisi lasit päässä näppäimistön äärellä olla?
Joystickin ja kaasukahvan kanssa pärjäsi hyvin, ei tarvinnut näppäimistöä kun sai tärkeimmät toiminnot tikkujen nappeihin.Jaa että sitten semmonen vr-tekele. Eli pitäisi lasit päässä näppäimistön äärellä olla?
Ite ainakin kaipaisin reilusti lisää tällaisia. Esim. Ark: Survival Evolvedissa on tällainen HMD (Head Mounted Display) tila, tosin hyvin buginen ja keskeneräinen. Silti onnistuu ihan hyvin hiiri-näppis kombolla. Toki kyseessä on lähinnä "porttaus" flat screen pelistä VR:ää tukevaksi, mutta paljon parempi tällainenkin tuki olisi useimmissa peleissä kuin vaikka VorpX.Jaa että sitten semmonen vr-tekele. Eli pitäisi lasit päässä näppäimistön äärellä olla?
Mikäli vaan mitenkään taipuu, pelaa nyt ihmeessä myös Alyx läpi.Kiertoon tuo lähtee, kun olen Resident Evil 4:n läpi pelannut. Se sentään on immersiivinen, vaikka toki grafiikka on PS2-tasoa.
Resoluutioon ja grafiikkaan, standalonena varmaan just aika lähellä jotain PS2 tasoa kun on kuitenkin periaateessa sisuskaluiltaan Android-puhelin. RE4 on kyllä kiinnostanut mutta toistaiseksi on jäänyt kauppaan.Jaahas. Nyt on Quest 2:ta kokeiltu pari päivää. Yllätys oli suuri, ettei kokemus nyt kovin paljoa Oculus GO:sta eroa, vaikka luulin muutaman vuoden välin tuottaneen paljonkin muutosta. Mutta ei. Ehkä aika kultaa muistot, mutta edes resoluutio ei tunnu juurikaan erilaiselta. Elokuvien kanssa esimerkiksi kokemus on käytännössä sama. Ja kieltämättä vehje painaa tuhottomasti, enkä itse sitä pysty tuntia kauempaa kerralla pärställä pitää.
3D-elokuvilta odotin paljon VR-kokemuksena, mutta paskan marjat. Quest 2:lla ainakin 3D-leffoista puuttuu syyvyyden tunne lähes kokonaan, enkä itse asiassa huomaa juurikaan eroa 2D-elokuviin. Tämä oli ehkä suurin pettymys, kun kuvittelin nimenomaan stereonäköön perustuvan systeemin jopa voimistavan fiilistä, mutta näköjään ne on edelleenkin katsottava leffateatterissa, jos 3D:tä hakee. Ja kyllä, kyseesä olivat nimenomaan 3D-elokuvat. Lieneekö näissä sitten resoluutio jotenkin edelleen rajoitteena sen suhteen, vai mikä helvetti siinä on, että todellisuus poikkeaa odotuksesta näin kovasti.
Kiertoon tuo lähtee, kun olen Resident Evil 4:n läpi pelannut. Se sentään on immersiivinen, vaikka toki grafiikka on PS2-tasoa.
Onhan Quest 2 sentään 6dof laite kun Oculus Go oli muistaakseni vain 3dof.Jaahas. Nyt on Quest 2:ta kokeiltu pari päivää. Yllätys oli suuri, ettei kokemus nyt kovin paljoa Oculus GO:sta eroa, vaikka luulin muutaman vuoden välin tuottaneen paljonkin muutosta. Mutta ei. Ehkä aika kultaa muistot, mutta edes resoluutio ei tunnu juurikaan erilaiselta. Elokuvien kanssa esimerkiksi kokemus on käytännössä sama. Ja kieltämättä vehje painaa tuhottomasti, enkä itse sitä pysty tuntia kauempaa kerralla pärställä pitää.
3D-elokuvilta odotin paljon VR-kokemuksena, mutta paskan marjat. Quest 2:lla ainakin 3D-leffoista puuttuu syyvyyden tunne lähes kokonaan, enkä itse asiassa huomaa juurikaan eroa 2D-elokuviin. Tämä oli ehkä suurin pettymys, kun kuvittelin nimenomaan stereonäköön perustuvan systeemin jopa voimistavan fiilistä, mutta näköjään ne on edelleenkin katsottava leffateatterissa, jos 3D:tä hakee. Ja kyllä, kyseesä olivat nimenomaan 3D-elokuvat. Lieneekö näissä sitten resoluutio jotenkin edelleen rajoitteena sen suhteen, vai mikä helvetti siinä on, että todellisuus poikkeaa odotuksesta näin kovasti.
Kiertoon tuo lähtee, kun olen Resident Evil 4:n läpi pelannut. Se sentään on immersiivinen, vaikka toki grafiikka on PS2-tasoa.
Joo siis en nyt meinaa, etteikö mitään eroa ole, ja toki 6dof on ihan eri levelillä käytön monipuolisuuden suhteen. Kehityksen hitaus tässä on lähinnä hämmästyttänyt ja se, että tosiaan moni kokemus on identtinen GO:hon verrattuna.Onhan Quest 2 sentään 6dof laite kun Oculus Go oli muistaakseni vain 3dof.
Ja ohjaimet sekä seuranta on pari kertaluokkaa kehittyneempää kuin Go:ssa.
Tuon voin itsekkin vahvistaa että kyllä leffat mieluummin katsoo isolla telkkarilla tai leffateatterissa, ei Quest 2:n resoluutio vaan riitä, enkä usko että Pico 4 on paljoa kummempi tällä alueella.
Jos pääpaino on leffoilla niin joku NReal Air voisi olla parempi.
Itse olen ollut tyytyväinen Quest 2:een kun pääpaino on siinä että saa vähän fyysisempää viihdykettä eikä pelaaminen ole vain sohvalla/tuolissa löhöämistä. Grafiikan suhteen ei odotukset olleet koskaan sitä että tulisi jotain reaalimaailma detailitasoa.
Vinkkinä jos on mennyt ohi, niin jos näkymä on suttuinen niin kannattaa kokeilla niitä Quest 2:n eri IPD vaihtoehtoja. Jos linssien etäisyys toisistaan ei mätsää omien silmien kanssa niin näkymä on huono. Quest 2:ssahan on tälle 3 asetusta.
Peleistä itse olen tykännyt nyt hyvin paljon Bonelabsista. Toki siinäkin omat glitsinsä ja buginsa kuten kaikessa softassa/peleissä.
Mitä 3D-elokuviin tulee, niin jo pelkkänä standalonena tuo tukee niitä BigScreenissä ja Skybox VR:ssä. Kokeilin tosiaan molempia omilla tiedostoilla ja BigScreenin striimauksina. Ei eroa lopputuloksen kannalta. Pitää kokeilla vielä PCVR:n kautta.Resoluutioon ja grafiikkaan, standalonena varmaan just aika lähellä jotain PS2 tasoa kun on kuitenkin periaateessa sisuskaluiltaan Android-puhelin. RE4 on kyllä kiinnostanut mutta toistaiseksi on jäänyt kauppaan.
En tiä miten 3D elokuvia pitiäisi tällä katsoa, mutta ainakin Bigscreen Betan pitäis niitä tukea. Se on ilmainen ja PITÄIS olla mahdollista toistaa sisältöä muistakin lähteistä. En oo ihan varma, joten tapauksesta riippuen voi olla ettei onnistu. Mutta ainakin softassa olevalla 3D leffojen esikatselun striimikanavalla 3D efekti on kyllä ihan huomattava.
En osaa ottaa kantaan painoon muuten kuin että kyllähän se paino tuntuu, mutta parhaimmillaan kyllä parikin tuntia mennyt ne naamalla. Toki kun ei ole paremmasta tietoa niin voi olla turha kommentti.
Ite käytän varmaan 90% PCVR ja 10% standalone. Voisin olettaa että jos tietokoneelta striimaa sen leffan niin resoluutio voi olla parempi, jos nyt ylipäätään saa 3D:nä jollain softalla toimimaan. Tosiaan en oo itse kokeillut niin en tiedä.
PCVR peleissä taas resoluution ero standaloneen on (tietysti tietokoneesta riippuen) aika huikea. Toki parempiakin laseja tähän käyttöön löytyy. mutta all-in-one vehkeeksi oon ollut kyllä pirun tyytyväinen. Esim. Pico tarjoaa paremman resoluution ja paremmat linssit, mutta se onkin pari vuotta myöhemmin julkaistu ja teknisesti edellä. Mutta taas standalonena varmaan samantapainen kokemus sikäli että se käyttää samaa prosessoria, toki korkeammilla kelloilla, kuin Quest 2 ja tämä vaikuttaa väistämättä sisällön resoluutioon kun tasapainoillaan käyttäjän kokemuksen, akkukeston ja silmäkarkin välillä.
En sikäli puolustele, varmasti havaintosi ovat ihan oikeita. Lähinnä halusin tuoda ilmi että jos vielä haluaa kokeilla jotain muuta ennen palautusta niin siitäkin saa kyllä paljon iloa irti. Toki ymmärrettävästi on kallis hankinta ja jos käyttö jää vähäiseksi eikä se vähäinenkään käyttö ole miellyttävää niin palautukseen vain.
Tuo on kyllä erittäin totta, ja itsellä vie immersiota voimakkaasti. Omakin säätö osuisi oikeasti ilmeisesti optimissaan tarjottujen säätöjen väliin. Lasit on myös hankala saada juuri oikeaan asentoon niin, ettei näkymä vääristy. Samalla kuva jotenkin huojuu herkästi (hyvin lievästi, mutta sen huomaa), kun päätä kääntelee. Ei kaikissa sovelluksissa, mutta esimerkiksi "päävalikon lobbyssa" tuon huomaa hyvin helposti.Se on kyllä ton Quest 2:n kanssa tarkkaa, että IPD on säädetty kohdilleen ja, että lasit on muutenkin just oikeassa kohdassa päässä. Jos silmät on yhtään "sivussa", kuva menee heti aika suttuiseksi. Tuo on itsellä ehkä se isoin valituksen aihe ja kaipaisin ehdottomasti myös vähän tarkempaa IPD-säätöä, mielellään vielä sellaista jota voisi säätää lasit päässä, koska omat öögat on just Q2 säätöjen mediumin ja maksimin välimaastossa.
Teoriassa vois pyörähtää, se minkälaisilla asetuksilla ja riittääkö FPS ettei tule huono olo riippuu pelaajasta ja pelistä.Jaksaisiko 2600k @4.8ghz ja GTX super 1660 pyörittään PCVR edes minimiasetuksilla. Esim Half life?
Kai pelko tuossa metaverse/ar-jutuissa on, että käy windows phonet. Se voi olla, että kun homma lähtee kunnolla liikkeelle niin early adopterit vie markkinan ja muut jää soittelemaan viulua. Ainakin oculus saa platformin tehtyä valmiiksi + devaajia sisään omaan alustaansa.Tämän kokemuksen myötä on kyllä tullut selville, että Zuck on ampunut itseään kyllä pahasti jalkaan laittamalla liikaa paukkuja Metaverseensä. Aivan liian aikaisin on sen kanssa liikenteessä. Teknologian pitää kypsyä vielä ainakin 10 - 15 vuotta ennen kuin se on natiivisti sillä tasolla, että "kuka tahansa" lähtisi ajattelemaan sen tuovan jotain lisäarvoa elämäänsä. Kestää vielä hyvän aikaa ennen kuin laitteet ovat riittävän mukavia, vehkeet tarpeeksi tehokkaita ja edullisia ja tarjottavat ratkaisut jotenkin järkeviä, että tuo mitenkään voisi onnistua.
Pelaajana aika meh tuotetta tulossa, kun se juoksee kuulemma applen m2 silikoonilla jolloin unityn ja unreal enginen kautta tehdyt 99% vr-peleistä eivät sillä natiivisti pyöri. Jotain applestoren mobiilipelejä ei silleen hirveesti jaksaMielenkiinnolla odotan mitä apple oletettavasti tuo 2023 myyntiin. Huhut ehdottelevat todella kallista highend laittetta.
Uskon kans, että se on jonkinsortin devaajalaite. En usko, että huhutulla 3k$ hinnalla ja pelejä 0 kappaletta sitä pelaajat ostaisivat + pc tuki varmaan on nolla mikä karsii suurimman osan pelaajista veks.Pelaajana aika meh tuotetta tulossa, kun se juoksee kuulemma applen m2 silikoonilla jolloin unityn ja unreal enginen kautta tehdyt 99% vr-peleistä eivät sillä natiivisti pyöri. Jotain applestoren mobiilipelejä ei silleen hirveesti jaksa
Ar-hommiin sitä varmaan suunnitellaan, mutta eiköhän se ole sidottu macin omaan ympäristöön niin pc-käyttäjät jäävät siitäkin ulkopuolelle. Eli käytännössä siitä tulee varmaan 3000$ vr-pornon katsomislaite.
Ongelma on, että laadukasta materiaalia ei tahdo oikeen olla valmiina tuolla vr maailmassa vielä kunnon resoluutiolla.Jaahas. Nyt on Quest 2:ta kokeiltu pari päivää. Yllätys oli suuri, ettei kokemus nyt kovin paljoa Oculus GO:sta eroa, vaikka luulin muutaman vuoden välin tuottaneen paljonkin muutosta. Mutta ei. Ehkä aika kultaa muistot, mutta edes resoluutio ei tunnu juurikaan erilaiselta. Elokuvien kanssa esimerkiksi kokemus on käytännössä sama. Ja kieltämättä vehje painaa tuhottomasti, enkä itse sitä pysty tuntia kauempaa kerralla pärställä pitää.
3D-elokuvilta odotin paljon VR-kokemuksena, mutta paskan marjat. Quest 2:lla ainakin 3D-leffoista puuttuu syyvyyden tunne lähes kokonaan, enkä itse asiassa huomaa juurikaan eroa 2D-elokuviin. Tämä oli ehkä suurin pettymys, kun kuvittelin nimenomaan stereonäköön perustuvan systeemin jopa voimistavan fiilistä, mutta näköjään ne on edelleenkin katsottava leffateatterissa, jos 3D:tä hakee. Ja kyllä, kyseesä olivat nimenomaan 3D-elokuvat. Lieneekö näissä sitten resoluutio jotenkin edelleen rajoitteena sen suhteen, vai mikä helvetti siinä on, että todellisuus poikkeaa odotuksesta näin kovasti.
Kiertoon tuo lähtee, kun olen Resident Evil 4:n läpi pelannut. Se sentään on immersiivinen, vaikka toki grafiikka on PS2-tasoa.
Noista ar-laitteista niin hyvin on mennyt teknologia eteenpäin
Microsoftin hololense 2016
Magic leap v2 2022: Magic Leap 2 Hands-On: AR Glasses That Can Dim the Real World
Niantic+qualcom 2022 ar reference joka ei mene tuotantoon. Niantic pokemonin ja ingressin tekijä. Niantic on googlen omistuksessa: Niantic shows off AR headset prototype powered by Snapdragon AR2 Gen 1
Jos olisi oikein optimistinen niin ehkä 5v sisällä tulee AR laite mitä jonkinlainen määrä(ei massa) ihmisistä on valmiita pitämään julkisilla paikoilla päässä. 10v-15v niin nykyiset highend luurit ovat korvaantuneet AR laitteilla. Luuri on ruuduton tiili isolla akulla, jota ei kaiveta taskusta/repusta esiin. Langaton yhteys lasit-laskentatiili välille. Varmuuden vuoksi myös mahdollisuus langalliseen yhteyteen millä saa myös lasit ladattua.
Taitaa AR ja MR olla niin marginaalissa vielä vuosia ettei ainakaan minua haittaisi yhden ketjun käyttäminen kaikille laitteille. Tuskin ar/mr keskustelua syntyy mitenkään paljoa.Keskustelua äly ja AR laseista
Teen tämän ketjun valmiiksi jos Facebook saattaisi julkaista kunnon älylasit joissa olisi näyttö tämän kuun lopulla jolloin varmasti alkaa porukan kiinnostus nousta. Tällä hetkellä Suomessa ei oikein ole myynnissä kuin älylaseja joissa korkeintaan kaiuttimet ja mikrofoni. On arvioitu että...bbs.io-tech.fi
Oma ketjukin on AR ja älylaseille tosin en tiedä pitäisikö tämä ketju muutttaa VR, AR, MR keskustelua?
Itsekkin aikoinaan tuon quest 2 hommannut 3 d leffojen takia osaltaan myöskin ja ei ollut tosiasn niin mahtava kokemus mitä ajattelin...Mitä 3D-elokuviin tulee, niin jo pelkkänä standalonena tuo tukee niitä BigScreenissä ja Skybox VR:ssä. Kokeilin tosiaan molempia omilla tiedostoilla ja BigScreenin striimauksina. Ei eroa lopputuloksen kannalta. Pitää kokeilla vielä PCVR:n kautta.
3D-efektiä luultavasti pilaa se, että kuva on ikään kuin vähän suttuista, jolloin sen tunteen luomiseen tarvittava detalji ja syvyysvaihtelun erot eivät tule esiin. En tiedä, tämä on pelkkää arvailua.
Tämän kokemuksen myötä on kyllä tullut selville, että Zuck on ampunut itseään kyllä pahasti jalkaan laittamalla liikaa paukkuja Metaverseensä. Aivan liian aikaisin on sen kanssa liikenteessä. Teknologian pitää kypsyä vielä ainakin 10 - 15 vuotta ennen kuin se on natiivisti sillä tasolla, että "kuka tahansa" lähtisi ajattelemaan sen tuovan jotain lisäarvoa elämäänsä. Kestää vielä hyvän aikaa ennen kuin laitteet ovat riittävän mukavia, vehkeet tarpeeksi tehokkaita ja edullisia ja tarjottavat ratkaisut jotenkin järkeviä, että tuo mitenkään voisi onnistua.
VR:n kanssa homma on selvästi erittäin varhaisessa vaihessa vielä, eikä sen aika ole kypsä. Homma tulee pysymään marginaalipuuhasteluna vielä vuosia, ja Meta ei tule olemaan homman voittaja.
Jos pitäisi ennustaa, väitän melkein, että VR tulee menemään joksikin aikaa kiven alle kehittymään ennen kuin uusi, enemmän massoihin iskevä aalto voi iskeä. Ja tuolloinkin sanoisin, että AR on se, mihin paukkuja enemmän laitetaan, koska sille on helpompi keksiä kuluttajasovelluksia, joita voi tosielämässä käyttää.
Eikös se tynnyrivääristymän korjaus vaadi n. 1,5x resoluution lähdedataan tms. Eli se olisi jo 6k pelkälle videille. Siihen sitten se, että elokuva peittää ehkä puolet linssin kuva-alasta, joten pikselit pitää vielä tuplata (vai nelinkertaistaa?), niin ehkä 12-16k riittää häviöttömään 4k materiaalin katseluunMikähän se pitäisi olla resoluutio näillä vehkeillä että se rosoisuus katoaisi ja voisi esim 4k leffaa katsoa "virtuaalisesti" niin ettei sitä elokuvan resoluutiota rajoita VR-lasien resoluutio? 8k per silmä ei taida riittää alkuunkaan. Ehkä 16k?
Joo jotain tuommoista itsekkin mietin. Lähinnä ajatuksena siihen että mitä jos VR maailmassa tekisi esim töitä virtuaalisilla 4k näytöillä, ja ehkä jatkokeskusteluna yllä käytyyn elokuvien katsomiseen. OG2 reso on 1832x1920 silmälle eli käytännössä jos virtuaalinen näyttölaite VR maailmassa veisi puolet vaakasuuntaisesta ja pystysuuntaisesta tilasta niin resoluutio on 916x960 eli DVD leffalle juuri ja juuri riittävä kun otetaan pois vielä tynnyrivääristymät.Eikös se tynnyrivääristymän korjaus vaadi n. 1,5x resoluution lähdedataan tms. Eli se olisi jo 6k pelkälle videille. Siihen sitten se, että elokuva peittää ehkä puolet linssin kuva-alasta, joten pikselit pitää vielä tuplata (vai nelinkertaistaa?), niin ehkä 12-16k riittää häviöttömään 4k materiaalin katseluun
Varjo taitaa mainostaa että heidän VR-3 pönttö on "ihmissilmän resoluutiolla". 27 asteen fokus alueelle 1920x1920 reso. Jos tuo olisi koko paneelin alalle 140 FOVille niin se olisi aika paljon. Ehkä se tulevaisuus on juurikin tuossa silmän seurannassa ja vain sihen kohteen ympäristöön näytetään sitten ultra tarkkaa näkymää. Saapa nähdä onko OQ3:ssa mitään tuohon viittaavaa.Tämä siis nopeasti mutuiluna, olisi kyllä kiinnostavaa jos joku jaksaisi laskea mikä reso tarvitaan pottaan jotta havauttu pikseli on saman kokoinen kuin kotisohvalta 70" 4K telkkarissa. Siihen ei taida tuo 32k riittää.
Joo, seuranta ratkaisisi tarkkuusongelman.Varjo taitaa mainostaa että heidän VR-3 pönttö on "ihmissilmän resoluutiolla". 27 asteen fokus alueelle 1920x1920 reso. Jos tuo olisi koko paneelin alalle 140 FOVille niin se olisi aika paljon. Ehkä se tulevaisuus on juurikin tuossa silmän seurannassa ja vain sihen kohteen ympäristöön näytetään sitten ultra tarkkaa näkymää. Saapa nähdä onko OQ3:ssa mitään tuohon viittaavaa.