VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Quest 2 pääsee näkemään standalone sisällön joko puhelinsovelluksen kautta (mikä on vähän kökkö, mutta soveltunee tuohon) tai niin että jos on tietokone ja lasit kiinni samassa wifissä niin selaimen kautta näkee tietokoneen näytöltä. Huom, ei toimi niin että kone on piuhalla, vaan pitää olla wifillä. On kokeiltu.

Toki sitten jos käyttää tietokoneeseen kytkettynä PCVR:nä niin yleensä peli näkyy tietokoneen ruudulta myös.

Omaan viestiin hieman tarkennusta, eli onnistuu ilmeisesti casting smart TV:seen suoraan myös. Eri metodit:

Screenshot_20221118-180937~2.png


Screenshot_20221118-181027~2.png


Screenshot_20221118-181051~2.png
 
No se ois nyt laitettu pico 4 tilaukseen gigantilta, 24.11 väittää saapuvaks mut saa nähä:D En tie pitäskö sitä odotella saapuvaks ja kokeilla ennenkö lyö ton quest 2 myyntiin vai luottaa että että ne pcvr käytössä on paremmat:hmm:
 
No se ois nyt laitettu pico 4 tilaukseen gigantilta, 24.11 väittää saapuvaks mut saa nähä:D En tie pitäskö sitä odotella saapuvaks ja kokeilla ennenkö lyö ton quest 2 myyntiin vai luottaa että että ne pcvr käytössä on paremmat:hmm:

Mun noin 23.10. tekemä tilaus 256 gb Pico 4 luvattiin pitkään että toimitus 21.11. mutta tällä viikolla tuli viesti että 1.12. on uusi arvio. Voisi tietenkin perua tuon kun outletista sain 128 gb pari vkoa sitten.
 
Pico 4 todettu toimivaksi Richard Burns Rallyssä. Pientä säätöä vaati ja mm. aluksi kuvakulma oli kartturin paikalta. Peli pyörii 3060ti näyttiksellä 200% skaalauksella sulavasti joten ainakin resoluutio on tässä kohdillaan.
 
Hieman Pico updatea. Huomasin että vasemman linssin vasemman reunan suttuisuus johtui sittenkin headsetin asennosta, ilmeisesti pää ei ole ihan symmetrinen. Eli kun ihan millin säädin headsettiä luonnollisesta kohdasta vasempaan ja kiristysvaiheessa avitin hieman vasenta puolta, nyt kumpikin laita on yhtä tarkka, ja ihan viimeisintä senttiä lukuunottamatta kuvassa voi sanoa edge-to-edge clarityn olevan täydellinen. En minä silti sweet spotin laajuttuakin haukkuisi. Ihan ilmankin säätöä kuva oli terävä tuota vasemman linssin laitaa lukuunottamatta. Helpottava tieto että vika ei ole linssissä.

Ostin BF alesta vitosella ARK-ADE shooterin, tämähän olikin vallan kelpo peli. Minulla ei ole nyt verrokkia steam/oculus storen vastaavaan, mutta peli näytti kohtuullisen nätiltä.
 
Viimeksi muokattu:
Sissos että äsken toimi virtuaali g2 lla jokasuhteessa surkeasti. Ei toiminut openxr, ei steam itessään. Ruutu kaikissa seurasi pään asentoa siten että se olisi kursori. Sit kuitenkin seurasi myös käsiä :D Ei auttanut buutti eikä oikeen muutakaan. Ehkä ensikerralla eri.
 
Oculus (rift s) ei pitänyt koneen päivityksestä vaikka näytönohjain pysyi samana, kolme pistettä pyöri silmikossa. Piti poistaa kaikki Oculus/Meta jutut ja asentaa uusiksi. Varmaan joku vakoilujuttu pillastu kun ei löytänytkään tuttua emolevyä ja rakasta usb-ohjainta ;)
 
Mutta sisällöllisesti, olisiko näistä nappulalle ja 43-vuotiaale ihan erillisenä leluna hauskaa?

Konee kautta pitäs mennä etä näkis näytöltä esim. miten toinen pelaa? (mietin muksun opettamista).

Quest 2 saat streamattua telkkariin lasien näytön jos telkussa kiinni Google Chromecast. Helppoa kuin heinän teko. Siis jos pelaa laseihin asennettuja pelejä eikä PCVRää.

PC pelithän näkee sitten koneen ruudulta.

Kyllä meillä teini ja 50+ "nuori" jaksaa noilla vääntää joten jos kiinnostusta löytyy niin pukin konttiin vaan.
 
Nyt tuli Pico 4 vihdoin odotettu päivitys. Vaikea nyt näin äkkiseltään keksiä isompia muutoksia, ehkä tuota ruudun warppaamista on vähemmän, mutta olen siihen muutenkin jo tottunut. Näytti myös jotain parannusta olevan wifiin ja headsetin virran kulutukseen.

Hyviä tarjouksia nyt BF aikaan, isompia mitä Oculuksen tyypilliset -20-30%.
 
Onkos kellään Picon käyttäjistä pitänyt samaan aikaan indexejä kytkettynä tietokoneeseen. Kun ihan uteliaisuuttani kyselen että onnistuuko lasien vaihto helposti. jos osan peleistä pelaisi edelleen indexeillä ja osan picolla... Kyöstin kanssa oli ollu kuuulema aikoinaan jotain ongelmaa. Ite en ole koskaan testannut, mutta jonkin aikaa jo himoittanut jokin langaton ratkaisu tuohon rinnalle.
 
Tälläset lasit tuli joululahjalistaan, en ymmärrä ite näistä mitään:
Kannattaako ostaa Metan Quest 2 (399€) ja käyttää niitä standalonena vai "Playstation starter pack" PS 4:lle (250€)?

Kiitos jos joku jaksaa jeesata.
 
Tälläset lasit tuli joululahjalistaan, en ymmärrä ite näistä mitään:
Kannattaako ostaa Metan Quest 2 (399€) ja käyttää niitä standalonena vai "Playstation starter pack" PS 4:lle (250€)?

Kiitos jos joku jaksaa jeesata.
Minä ottaisin Quest 2:n. Huomiona kuitenkin että en ole kokeillut PSVR:ää, Quest2 on itselläni. Langattomuus on todella hyvä ominaisuus. Tuo nelosen PSVR on poistuva tuote, vitoselle tulee nyt oma paljon parempi. Sekään ei taida olla langaton.

Quest2 standalonesta puuttuu joitakin ohjelmia jotka saa pc:hen liitettynä. On se yksinäänkin kuitenkin pätevä laite.
 
Tälläset lasit tuli joululahjalistaan, en ymmärrä ite näistä mitään:
Kannattaako ostaa Metan Quest 2 (399€) ja käyttää niitä standalonena vai "Playstation starter pack" PS 4:lle (250€)?

Kiitos jos joku jaksaa jeesata.
PSVR1 on väistyvä alusta ja starterissa ei taida tulla edes Move-ohjaimia niin en suosittelisi ainakaan juuri tuota. Toki Questin kanssa joutuu sitten olemaan tekemisissä Metan kanssa ja ei sitäkään varmaan ihan loputtomiin tueta, mutta laite on kyllä kehittyneempi ja saanee vielä tässä ihan hyvin uusiakin julkaisuja. Toki standalone ei graafisesti ihan PS4:n tasolle pääse.
 
Tälläset lasit tuli joululahjalistaan, en ymmärrä ite näistä mitään:
Kannattaako ostaa Metan Quest 2 (399€) ja käyttää niitä standalonena vai "Playstation starter pack" PS 4:lle (250€)?

Kiitos jos joku jaksaa jeesata.
Jos sulla on VR kelpoinen peli-PC niin SteamVR lienee eniten eri headseteillä toimiva alusta, ja voin suositella 429€ hintaista Pico4:sta, ja siitä langaton yhteys PC:hen.
Jos peli-PC:tä eikä PS5:sta löydy ja tyydyt standaloneen niin Quest2:sen valikoima on laajempi mitä Picossa, joten Quest 2 voi olla houkuttelevampi.
Jos kotoa löytyy PS5, niin ennakkotilaisin PSVR2:sen, mutta se ilmestyy vasta ensi vuoden alussa.
 
Jos sulla on VR kelpoinen peli-PC niin SteamVR lienee eniten eri headseteillä toimiva alusta, ja voin suositella 429€ hintaista Pico4:sta, ja siitä langaton yhteys PC:hen.
Jos peli-PC:tä eikä PS5:sta löydy ja tyydyt standaloneen niin Quest2:sen valikoima on laajempi mitä Picossa, joten Quest 2 voi olla houkuttelevampi.
Jos kotoa löytyy PS5, niin ennakkotilaisin PSVR2:sen, mutta se ilmestyy vasta ensi vuoden alussa.
Mä suosittelen langallista yhteyttä, motonetistä vaan usb-c to ethernet adapteri ja sit riittävästi cat6 johtoa, että yltää reitittimeen jossa kiinni myös pc. On paljon sulavampi kuin wifillä.
 
Mä suosittelen langallista yhteyttä, motonetistä vaan usb-c to ethernet adapteri ja sit riittävästi cat6 johtoa, että yltää reitittimeen jossa kiinni myös pc. On paljon sulavampi kuin wifillä.

Tästä olis mielenkiintosta saada jotain tutkitumpaa tietoa. USB:n kautta tietokoneeseen yhdistettynä Quest joutuu USB standardin kaistanleveyden vuoksi pakkaamaan kuvaa. Ja sen huomaa käytön aikana myös kun Quest lämpenee pikkuhiljaa kun pakkaus pitää headsetissä purkaa reaaliajassa.

Jos ethernet - USB onnistuu, niin onko siinä sama rajoite, vai antaako ethernet standardi tässä tapauksessa enemmän kaistaa? Eli pakataanko kuvaa ja kuinka paljon.
 
Onkos joku VR-pelureista täällä käyttänyt tuota Natural Locomotion - softaa ja jos kyllä niin minkälaisella setupilla? Vähän kiinnostelisi jotain tuollaista viritellä, koska tattiohjaus on aika yrjöttävä lähes kaikissa peleissä, mutta toisaalta teleporttailu on aika epäimmersiivistä. Tuo paikallaankävelysetti voisi olla ihan mielenkiintoinen ja vähän mietin, että jos vaan ostaisi jotkut Switchin Joycon - replicat parilla kympillä ja virittelisi sellaiset. Ei vaan viitsisi lähteä ihan sokkona hommaamaan jos tuo on oikeasti ihan paskaa.
 
Tästä olis mielenkiintosta saada jotain tutkitumpaa tietoa. USB:n kautta tietokoneeseen yhdistettynä Quest joutuu USB standardin kaistanleveyden vuoksi pakkaamaan kuvaa. Ja sen huomaa käytön aikana myös kun Quest lämpenee pikkuhiljaa kun pakkaus pitää headsetissä purkaa reaaliajassa.

Jos ethernet - USB onnistuu, niin onko siinä sama rajoite, vai antaako ethernet standardi tässä tapauksessa enemmän kaistaa? Eli pakataanko kuvaa ja kuinka paljon.
Pico 4 kohdalla se rajoite on siinä pico 4 chipissä. Sen takia bitrate on vain max 150mb. Mutta kaikki on johdon kanssa niin sulavaa ja nopeampaa.
 
Tästä olis mielenkiintosta saada jotain tutkitumpaa tietoa. USB:n kautta tietokoneeseen yhdistettynä Quest joutuu USB standardin kaistanleveyden vuoksi pakkaamaan kuvaa. Ja sen huomaa käytön aikana myös kun Quest lämpenee pikkuhiljaa kun pakkaus pitää headsetissä purkaa reaaliajassa.

Jos ethernet - USB onnistuu, niin onko siinä sama rajoite, vai antaako ethernet standardi tässä tapauksessa enemmän kaistaa? Eli pakataanko kuvaa ja kuinka paljon.
Tuollaisesta virityksestä en ole kuullutkaan, lisäinfoa kaivataan täälläkin :hmm:

Välillä tulee ylikuumenemisvaroitus ja pitää lasit käynnistää uudestaan, kun laittaa powerbankin kiinni pelin aikana (max bitrate ja 120Hz).
 
Voi olla että langallisella latenssi pienenee, mutta ainakin jos käyttää VD:tä, niin eipä se nopeus siitä kasva yli 150mbs, ja kun mulla on toimiva dedikoitu router, niin ihan näyttävältä se langattomanakin tuntuu. Tietenkin jos käytät straming assistenttia, tilanne on eri, mutta ymmärtääkseni sillä ei päästä edes tuohon 150.

Ainakin noilla peleillä mitä pelaan, langattoman latenssi ei ole ollut ongelma.
 
Langattomuus ja sen antama vapaus painaa vaakakupissa ainakin itsellä ihan hitosti enemmän kuin jotkut minimaaliset parannukset kuvanlaadussa. En voisi kuvitellakaan ikinä käyttäväni enää VR-systeemiä joka ei toimisi oletuksena langattomasti.
 
tattiohjaus on aika yrjöttävä lähes kaikissa peleissä

Tiedän, että et kysynyt tätä, mutta: Itsellä asia ratksesi sillä, että tatilla menee vain eteen ja taaksepäin, kääntyminen fyysisesti tilassa. Tatilla straiffaaminen on edelleen aivan täyttä myrkkyä.
 
Tälläset lasit tuli joululahjalistaan, en ymmärrä ite näistä mitään:
Kannattaako ostaa Metan Quest 2 (399€) ja käyttää niitä standalonena vai "Playstation starter pack" PS 4:lle (250€)?

Osta Quest 2.

Mulla oli ensin PSVR mutta myin pois koska PC maailmassa vain on paljon parempaa sisältöä. Ja Questiin saa ihan sen omiakin pelejä. Huomasin myös pian että auto- ja lentopelejä varten olisi pitänyt ostaa uudet ohjaimet.

PC:lle saa halvalla VR-pelejä eikä nuo Metan pelitkään mitään pahan hintaisia ole. Ja ilmaisia pelejä löytyy joka lähtöön.
 
Tuolla latenssin minimoinnilla ja pienelläkin kuvanlaadun parannuksella voi saada pientä etua tietyissä vr-peleissä.
Dubug tool näyttää airlinkille n. 40 ms latenssia.
 
Tuollaisesta virityksestä en ole kuullutkaan, lisäinfoa kaivataan täälläkin :hmm:

Välillä tulee ylikuumenemisvaroitus ja pitää lasit käynnistää uudestaan, kun laittaa powerbankin kiinni pelin aikana (max bitrate ja 120Hz).

En minäkään, siksi olis mielenkiintosta tietää onko tämä oikeasti mahdollista ja onko siitä mitään hyötyä. Mieluummin kuitenkin käytän sitä ohutta USB kaapelia vs. paksu ja jäykkä ethernet-kaapeli jos sen oikeasti noin voi kytkeä, muttei saa mitään hyötyä.
 
Quest2:lle kova black friday/holiday tarjouts. 350$ sisältäen resident evil ja beat saber pelit. Myynee kuin piparkakut pohjoisnavalla. Lieköhän eu-alueella jotain hinnanalennusta myös tarjolla vaiko vain amerikassa saa nauttia halvemmasta hinnasta?

 
Quest2:lle kova black friday/holiday tarjouts. 350$ sisältäen resident evil ja beat saber pelit. Myynee kuin piparkakut pohjoisnavalla. Lieköhän eu-alueella jotain hinnanalennusta myös tarjolla vaiko vain amerikassa saa nauttia halvemmasta hinnasta?


399e Oculuksen omassa kaupassa sama paketti Suomeen. Meta Quest VR -virtuaalilasit, -oheislaitteet ja -varusteet | Meta Quest
 
Päätinpä ostaa tuon nyt, kun noi käytettynäkin ovat edelleen 350 euroa ylöspäin. Noissa sentään tulee takuu mukana ja pari kaupanpäällistä.
 
Onkos joku VR-pelureista täällä käyttänyt tuota Natural Locomotion - softaa ja jos kyllä niin minkälaisella setupilla? Vähän kiinnostelisi jotain tuollaista viritellä, koska tattiohjaus on aika yrjöttävä lähes kaikissa peleissä, mutta toisaalta teleporttailu on aika epäimmersiivistä. Tuo paikallaankävelysetti voisi olla ihan mielenkiintoinen ja vähän mietin, että jos vaan ostaisi jotkut Switchin Joycon - replicat parilla kympillä ja virittelisi sellaiset. Ei vaan viitsisi lähteä ihan sokkona hommaamaan jos tuo on oikeasti ihan paskaa.

Tuossa spoilerissa nuo nopeet kokeilut NaLon ja Joycon kloonien kanssa. Käsien heilutus-liikkumisen kanssa menty mutta ei sekään aina hyvä ole. Vive/Tundra trackerit kiinnostaisi koko kehon seuraamiseen mutta sen verta hinnakasta että en ole vielä lähtenyt investoimaan.
Bongasin Prismasta parin halvempia Joy-Con ohjaimia ja syttyi ajatus kokeilla niitä NaLon kanssa.
Liikaa nappeja ohjaimissa, koko ajan menossa päälle kun otti käteen. Siis napit hittoon. Sitten kun yhdistää NaLoon niin alkavat väristä kuin fitness-kilpailja pakkasessa. No värinämoottorit pois.
Puhelimeen NaLon ohjelma että saa kehon seuranan.
Kaikki näyttä hyvälle kun laitan HL2 VR:n päälle, Vittu mikään ei toimi.
Välillä mennään eteenpäin, muutama askel ja sitten jäädään paikalleen kuin tikku paskaan. Tulee vahingossa potkittua kissaankin kun heiluttelen jalkoja sätkyukkona. Sitten alkaa puhelin huutamaan magneettisesta häiriöstä. Olen kyllä aika magneettinen henkilö, omasta mielestä, ei muiden. Ilmeisesti pitäisi siirtää puhelin kauemmaksi Riftin ohjaimista, kuten takataskuun. Joo-o eipä näissä collage-kotihousuissa ole takataskua ja perskannikoiden välissä ei pysy. Puhelimesta seuranta pois ja sitten ei liikuttukkaan yhtään mihinkään järkevään suuntaan.
Ehkä pitää jatkaa tesmailuja toisena päivänä kun niinä hetkinä kun toimi niin vaikutti paremmalta kuin käsien heilutus.
Jaahas,s sitä sitten vihdoin kerkesi uudelleen kokeilemaan NaLoa JoyCon-kloonien kanssa nilkoissa. Ensinnäkin noi "JoyConit" oli tuskaa saada näkymään NaLossa mutta noin 10min näpräyksen jälkeen onnistui. Ensin Alyxillä pika kokeilu ja siellä tuntui toimivan sinnepäin. Jonkin verran sekoittaa kun on tottunut liikkumaan käsien heiluttelulla, myöskin käytän vasenta joikkaa pikku liikkeisiin jne. Myös jalkojen liikeen kalibrointi ei tainut onnistua tällä kertaa ihan kohdalle. Jalka-moodissa tuolla vasemmalla joikalla valitaan suunta, mutta oli pakko muuttaa että sillä voi liikkua kuten käsi-moodissa.
HL2 vr:ssä sitten ei liikkuminen ollutkaan sitten ihan niin hyvää kuin käsi-moodissa, ehkä osittain liittyi tuohon kalibrointiikin mutta ainankin pysähtyminen oli vähän kuminauhamainen.
Yksi huono puoli on tuo että NaLon android ohjelma laittaa puhelimen kuumaksi, todella kuumaksi. Tosin jos alaselkä on jumissa niin laittaa puhelimen sinne pelaamisen ajaksi niin se lämpö avaa jumit :lol: ;).
Tämän nopean testin jälkeen ei vielä voi ihan tuomita tuota jalka-moodia vaikka nyt tuntuikin että se käsi-moodi on tarkempi ja helpompi. Luulen että ainankin sivulle kulkemiseen tarvitsee aikaa tottumiseen kun on jokseenkin epäluonnollinen asento.
 
Voi olla että langallisella latenssi pienenee, mutta ainakin jos käyttää VD:tä, niin eipä se nopeus siitä kasva yli 150mbs, ja kun mulla on toimiva dedikoitu router, niin ihan näyttävältä se langattomanakin tuntuu. Tietenkin jos käytät straming assistenttia, tilanne on eri, mutta ymmärtääkseni sillä ei päästä edes tuohon 150.

Ainakin noilla peleillä mitä pelaan, langattoman latenssi ei ole ollut ongelma.
Steaming assistentin. Ini filuja voi muokata ja sieltä bitratea ylemmäs, mutta kuten monesti tullut ilmi, pico 4 chippi ei kykene parempaan. 200mbps bitrate kyykkää jo chipin.
 
Pähkäilen tässä, että kummat VR-lasit kannattaisi ostaa omaan käyttöön. Haluaisin, että olisi helppo käyttää koneen kanssa (Steam VR), mutta myös tuo "standalone" -toimivuus on yksi tärkeä juttu noissa laseissa. Varmasti liikkuu myös mukana mökille yms.

Gigantissa näyttäisi olevan pari hyvää bundlea (en jaksa tilata mistään Metalta tai Picolta, kun haluan napata ne mukaan heti tänne nyt :lol:).

Näiden kahden välillä pohdin:

Mielipiteitä? Kokemuksia? Ajatuksia?
 
Pähkäilen tässä, että kummat VR-lasit kannattaisi ostaa omaan käyttöön. Haluaisin, että olisi helppo käyttää koneen kanssa (Steam VR), mutta myös tuo "standalone" -toimivuus on yksi tärkeä juttu noissa laseissa. Varmasti liikkuu myös mukana mökille yms.

Gigantissa näyttäisi olevan pari hyvää bundlea (en jaksa tilata mistään Metalta tai Picolta, kun haluan napata ne mukaan heti tänne nyt :lol:).

Näiden kahden välillä pohdin:

Mielipiteitä? Kokemuksia? Ajatuksia?

Pelkässä PCVR käytössä suosittelisin Pico 4, mutta standalone käyttöön suosittelen Quest 2.
Varsinkin kun on tuo tarjous peleineen tällä hetkellä.

Pico 4 standalonella vielä aika huonosti pelejä saatavilla, ja ilmeisesti aika huonosti osa integroitu Picolle.

Molemmat lasit varmasti yhtä helppo kytkeä PCVR käyttöön Virtual Desktop ohjelmalla.
Itselläni on Pico 4, joka ensisijaisesti PCVR käytössä.
 
Pelkässä PCVR käytössä suosittelisin Pico 4, mutta standalone käyttöön suosittelen Quest 2.
Varsinkin kun on tuo tarjous peleineen tällä hetkellä.

Pico 4 standalonella vielä aika huonosti pelejä saatavilla, ja ilmeisesti aika huonosti osa integroitu Picolle.

Molemmat lasit varmasti yhtä helppo kytkeä PCVR käyttöön Virtual Desktop ohjelmalla.
Itselläni on Pico 4, joka ensisijaisesti PCVR käytössä.

Kiitos!

Uskoisin, että tule aika paljon käytettyä standalonella myös. Mitä kaikkea olet tuon Virtual Desktopin kautta pelaillut? Onko tietoa, että kuinka paljon noita pelejä optimoidaan eri laitteille eli meneekö kuinka kauan, että Picossa kaikki pelaa samalla tasolla kuin Questissa?
 
Picossa parempi rauta (erityisesti linssit), Questissa taas parempi softa (standalone käytössä, PCVR käytössä ei eroa). Softa taas kehittyy ajan kanssa paremmaksi, mutta rautaa ei saa päivitetty, joten ite ehdottomasti ottaisin Picon. Itsellä Q2 ja fernell linssit ovat surkeat ja vanhaa "teknologiaa". Putkinäkö huonolla sweetspotilla. Picossa tietääkseni parempi FOV ja sweetspot aivan toista luokkaa.

Edit: unohtamatta tietenkään sitä että Q2 pääpanta on todella surkea ja etupainoinen. Kun taas Picon headsträppiä on kehuttu ja etupainoa ei ole.
 
Varjo Aerot bf hinta -300e hinnasta pois. Mut ei oo lähtenyt vielä kaupoissa, vain Varjon sivuilla.
 
Kiitos!

Uskoisin, että tule aika paljon käytettyä standalonella myös. Mitä kaikkea olet tuon Virtual Desktopin kautta pelaillut? Onko tietoa, että kuinka paljon noita pelejä optimoidaan eri laitteille eli meneekö kuinka kauan, että Picossa kaikki pelaa samalla tasolla kuin Questissa?

Picossa parempi rauta (erityisesti linssit), Questissa taas parempi softa (standalone käytössä, PCVR käytössä ei eroa). Softa taas kehittyy ajan kanssa paremmaksi, mutta rautaa ei saa päivitetty, joten ite ehdottomasti ottaisin Picon. Itsellä Q2 ja fernell linssit ovat surkeat ja vanhaa "teknologiaa". Putkinäkö huonolla sweetspotilla. Picossa tietääkseni parempi FOV ja sweetspot aivan toista luokkaa.

Juuri näin, tosin omaa kokemusta ei ole Quest 2 laseista. Aikaisemmin omistin Rift S lasit ja niihin verrattuna Pico 4 tuntuu paremmilta.

Joissakin PCVR peleissä joutuu hieman säätämään että saa toimimaan ohjaimet oikein, mutta suurin osa toimii suoraan hyvin. Sama ongelma varmaan tulisi myös Quest 2 PCVR.

Standalonen Questille on yksinoikeus pelejä joita ei edes PCVR kautta voi saada, esim tuon bundlen RE4. Vaikka siitäkin taitaa jokin fanimodattu vr versio olla? Beat Saberkin on standalone Questille yksinoikeudella, mutta sitä voi SteamVR kautta pelata myös Picolla. Voi olla että tulevaisuudessa tulee lisää yksinoikeuksia Questille, esim GTA SA, mutta sen kehitys tuntuu takkuilevan.. Mitään järkeviä Pico yksinoikeuspelejä ei taida vielä olla?

Hirveästi kokemusta ei ole vielä Pico4 kertynyt, uuden näytönohjaimen asennusta vähän odottanut...
 
Täysin samaa itse yritän pähkäillä. Lapselle (siis käytännössä itselle :D ) pukinkonttiin pitäisi tilata niin ei oikein ehdi ennen sitä testaileen. Quest 2 softapuoli alkaa pikkuhiljaa oleen varmaan laitteen elinkaarin päässä ja toisaalta Picossa on vielä suuriakin softapäivityksiä tulossa. Täysin standalone käyttöön ainakin aluksi laite tulee.

Varastosta löytyisi 2600k / Radeon HD 6850 pölyttymässä. Jos tuohon nakkaisi esim pelkän GTX 1660 Superin kiinni niin riittäisikö pyörittään Picolla Half-lifea edes jotenkuten?
 
Juuri näin, tosin omaa kokemusta ei ole Quest 2 laseista. Aikaisemmin omistin Rift S lasit ja niihin verrattuna Pico 4 tuntuu paremmilta.

Joissakin PCVR peleissä joutuu hieman säätämään että saa toimimaan ohjaimet oikein, mutta suurin osa toimii suoraan hyvin. Sama ongelma varmaan tulisi myös Quest 2 PCVR.

Standalonen Questille on yksinoikeus pelejä joita ei edes PCVR kautta voi saada, esim tuon bundlen RE4. Vaikka siitäkin taitaa jokin fanimodattu vr versio olla? Beat Saberkin on standalone Questille yksinoikeudella, mutta sitä voi SteamVR kautta pelata myös Picolla. Voi olla että tulevaisuudessa tulee lisää yksinoikeuksia Questille, esim GTA SA, mutta sen kehitys tuntuu takkuilevan.. Mitään järkeviä Pico yksinoikeuspelejä ei taida vielä olla?

Hirveästi kokemusta ei ole vielä Pico4 kertynyt, uuden näytönohjaimen asennusta vähän odottanut...
Questille on näitä yksinoikeuksia tosiaan ja muutenkin olisin vähän pessimistinen sen suhteen, että pelitarjonta tulisi vertautumaan kovin hyvin Picolla. Beat Saberiakaan ei varmaan ole luvassa standalonena (PC:n kautta sen pelaaminen tietysti onnistuu) ja se on tietysti aika iso VR-hitti ollut.

Se täytyy kuitenkin sanoa että Picon ainakin joillekin varmasti merkittävä etu on ettei sillä ole mitään tekemistä Meta (Facebookin) kanssa ja periaatteellisella tasolla on hyvä jos muutkin valmistajat standaloneissa menestyisi kuin FB. Taitaa kuitenkin käyttäjänä vaatia tällä hetkellä standalone-käytön osalta vähän uhrauksia jos haluaa asettua tuota tukemaan. Kyseessähän on Piconkin kanssa sitten taas Kiinalainen valmistaja joka voi sekin puolestaan näyttäytyä ongelmana...
 
Kyllähän Questin ekosysteemi on parempi, kun on ollut aikaa kehittää ja laitteita myyty miljoonia niin on kehittäjiäkin. Softapuolesta täytyy mainita jatkuvat päivitykset ja niiden myötä parannukset ja uudet featuret (esim. käsien seuranta). Toisaalta taas Pico on selvästi hardwaren puolesta jos ei nyt seuraavaa sukupolvea (prossu on sama kuin Quest) niin ainakin puolikkaan sukupolven edellä. Ja toki Picollakin on kaikki mahdollista softakehityksessä.

Jos en olisi jo Quest 2 kanssa naimisissa niin voisi olla hankala päättää. Nyt kuitenkin olen tyytyväinen ja oottelen Quest 3:sta
 
Täysin samaa itse yritän pähkäillä. Lapselle (siis käytännössä itselle :D ) pukinkonttiin pitäisi tilata niin ei oikein ehdi ennen sitä testaileen. Quest 2 softapuoli alkaa pikkuhiljaa oleen varmaan laitteen elinkaarin päässä ja toisaalta Picossa on vielä suuriakin softapäivityksiä tulossa. Täysin standalone käyttöön ainakin aluksi laite tulee.

Varastosta löytyisi 2600k / Radeon HD 6850 pölyttymässä. Jos tuohon nakkaisi esim pelkän GTX 1660 Superin kiinni niin riittäisikö pyörittään Picolla Half-lifea edes jotenkuten?

En usko, että quest2 tuki loppuu quest3 julkaisuun. Quest1:eenkin tulee edelleen päivitykset. Quest1:en tuen loppumisestakaan ei taida olla vielä huhuja. Ei meta halua vetää 15-20miljoonan käyttäjän quest2 ekosysteemiä pöntöstä alas ja lähteä nollasta liikkeelle. Quest menee pc-tyylillä missä tuki on jatkuvaa ja osa uudesta sisällöstä vaatii uuden raudan eikä toimi wanhalla.
 
Tuli tilattua Quest 2 muksulle Metan sivuilta sunnuntaina ja tiistain aamupäivästä oli jo kotiovella, eli kohtuu nopsaan ne sieltäkin liikkuu, säästöä kummiskin se 40 € Giganttiin verrattuna.
 
Tuli tilattua Quest 2 muksulle Metan sivuilta sunnuntaina ja tiistain aamupäivästä oli jo kotiovella, eli kohtu nopsaan ne sieltäkin liikkuu, säästöä kummiskin se 40 € Giganttiin verrattuna.

Kannattaa honnoldin soloist vr kiipeilydokumentti katsoa. On meinaan huima 3d vr-dokkari ja maisemat kondiksessa: Alex Honnold : The Soloist VR

Youtubestakin löytyy paljon kivaa vr videota mitä voi ihmetellä. Esim nämä cirque du soleilin videot(playlist linkin päässä, ei vain 1 video):
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa kilpailudokkumentti katsoa. On meinaan huima 3d vr-dokkari ja maisemat kondiksessa: Alex Honnold : The Soloist VR

Youtubestakin löytyy paljon kivaa vr videota mitä voi ihmetellä. Esim nämä cirque du soleilin videot(playlist linkin päässä, ei vain 1 video):

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten noita Youtuben VR videoita voi katsoa laseilla? Itellä HP: Reverb G2 käytössä
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 648
Viestejä
4 480 269
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom