VR-keskustelua (Oculus Rift, HTC Vive, GearVR ja PSVR)

Liittynyt
21.07.2019
Viestejä
199
Näköjään, ite kattelin vaan googlesta nopeesti gigantit ym läpi. Gigantista ite ostin siis ja olikin tammikuussa eikä keväällä. Näköjään ton elite strapin hinta kans noussut kivasti, tammikuussa gigantissa 49e ja nyt meta storessa 69e ja gigantissa 79e.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
Kiinalaisessa Pico Video appissa leffoja 2D ja 3D. Linkki josta ladata appi löytyy kommenteista, asentui ihan omana ohjelmana ei poistanut laseissa jo olevaa Pico Video appia:

 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 023
Noniin no eiköhän sitä sit joudu tommoset picot hommaan, kun vaan tulee saataville. Yritinkin yksiä ostaa jo eilen torista kun oli käytetyt myynnissä mut oli just kerenny meneen.
Ompas muuten quest 2 hinnat noussu, just kaivelin kuitin ku noi keväällä ostin ja 128gb malli maksanut 339e, ja nyt näkyy halvimmat olevan 499e.
Nousi hinnat satasella. Se on se inflaatio, metan rahapula jne.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Kiinalaisessa Pico Video appissa leffoja 2D ja 3D. Linkki josta ladata appi löytyy kommenteista, asentui ihan omana ohjelmana ei poistanut laseissa jo olevaa Pico Video appia:

Pitääkö toi nyt jotenkin sideloadata? Miten asensit?
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
924
Jokohan näihin Android pohjaisiin headsetteihin on haittaohjelmia miten paljon.
Kun Quest sekä Pico on Android pohjaisia, käyttäjäkuntaa kohtuu paljon ja molempiin sideloadataan kamaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
386
Koitin OpenXR toolkit iä ja OpenXR ää muutenkin tossa eilen. Toolkit ei toiminut ollenkaan. Se ei tunnistanut käynnistettyjä pelejä eikä oikein mitään muutakaan. Revive dashboard kaatuu heti jos open on päällä. Mutta jos asettaa open compositestä dashboardin käynnistymään steamvr ja itse pelit openxr tilassa kunhan open vr on dashboardista jokakerta erikseen päälle laittanut. Niin sitten lone echo 2 tuntui lähtevän lähes joka kerta käyntiin. Se vaan nykiä nylpytti tasaisen välein kerran jotenka jotain on pielessä. Tähän ei vaikuttanut yhtään toolsissta pienennetty resoluutio. Motion reproduction on pois päältä. Ja koska toolkit ei toiminut niin en saanut laseille sitä paneelia näkyviin.

Myöskin tyhmää on että esim kun revive dashboardin starttaat niin windows kysyy UAC kysymyksen ja sepäs ei näy laseilla.. Sitten revive dashboard toimii laseilla toooodella surkeasti. Ohjelma ei seuraa hiiren kursoria laseilla ohjattuna.

Tämä kaikki on just sitä säätämistä mitä tekee laseista pienen porukan geek touhua. Koita myydä lasit sitten perus pelaajalle kellä sattuu olemaan koneessa jerkkua mutta osaa vain käynnistää pelin steamista ja pelaa sitä vaikka kuinka hyvin. Periaatteessa kaikki toimii hyvin jos käy tsägä ja ei koita pelata eri alustojen pelejä ristiin. Eikä välitä pelialueen outouksista jne. Mutta aina on silti säätöä.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
Koitin OpenXR toolkit iä ja OpenXR ää muutenkin tossa eilen. Toolkit ei toiminut ollenkaan. Se ei tunnistanut käynnistettyjä pelejä eikä oikein mitään muutakaan. Revive dashboard kaatuu heti jos open on päällä. Mutta jos asettaa open compositestä dashboardin käynnistymään steamvr ja itse pelit openxr tilassa kunhan open vr on dashboardista jokakerta erikseen päälle laittanut. Niin sitten lone echo 2 tuntui lähtevän lähes joka kerta käyntiin. Se vaan nykiä nylpytti tasaisen välein kerran jotenka jotain on pielessä. Tähän ei vaikuttanut yhtään toolsissta pienennetty resoluutio. Motion reproduction on pois päältä. Ja koska toolkit ei toiminut niin en saanut laseille sitä paneelia näkyviin.

Myöskin tyhmää on että esim kun revive dashboardin starttaat niin windows kysyy UAC kysymyksen ja sepäs ei näy laseilla.. Sitten revive dashboard toimii laseilla toooodella surkeasti. Ohjelma ei seuraa hiiren kursoria laseilla ohjattuna.

Tämä kaikki on just sitä säätämistä mitä tekee laseista pienen porukan geek touhua. Koita myydä lasit sitten perus pelaajalle kellä sattuu olemaan koneessa jerkkua mutta osaa vain käynnistää pelin steamista ja pelaa sitä vaikka kuinka hyvin. Periaatteessa kaikki toimii hyvin jos käy tsägä ja ei koita pelata eri alustojen pelejä ristiin. Eikä välitä pelialueen outouksista jne. Mutta aina on silti säätöä.
Jaa, elikkä Lone Echo 2 ei siis toimikaan P4ssä? Olen joka puolella kysellyt toimiiko ja sanottu että toimii, Kun sitten kysyn oletko itse kokeillut niin ei vastausta. Jospa jättäis sitten vielä kaupan hyllylle.
 

Corsten

Tukijäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 246
Kiinalaisessa Pico Video appissa leffoja 2D ja 3D. Linkki josta ladata appi löytyy kommenteista, asentui ihan omana ohjelmana ei poistanut laseissa jo olevaa Pico Video appia:

Tekisköhän nuo tanssijatytöt lisämaksusta jotain muutakin :) Ihan kivan näköisiä oli esim Avengers ja Blade Runner, äänet olin tosin Blade Runnerissa ihan surkeat. Eikä nuo kiinatekstit paljoa nappaa. Tuolla kiinassa ei paljoa välitellä tekijäinoikeuksista, kun on nuo tuolleen katsottavissa.

Onkohan idea, miten saisi youtubea katottua sideloadattuna? Virallinen youtube tarvii play store palvelut, joita tuskin pystyy tohon asentaa. Mites ne kaikki 3.osapuolen youtube aplikaatiot? Sieltähän löytäis kaikenlaista VR ja 3D videoo.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
Tekisköhän nuo tanssijatytöt lisämaksusta jotain muutakin :) Ihan kivan näköisiä oli esim Avengers ja Blade Runner, äänet olin tosin Blade Runnerissa ihan surkeat. Eikä nuo kiinatekstit paljoa nappaa. Tuolla kiinassa ei paljoa välitellä tekijäinoikeuksista, kun on nuo tuolleen katsottavissa.

Onkohan idea, miten saisi youtubea katottua sideloadattuna? Virallinen youtube tarvii play store palvelut, joita tuskin pystyy tohon asentaa. Mites ne kaikki 3.osapuolen youtube aplikaatiot? Sieltähän löytäis kaikenlaista VR ja 3D videoo.
Pico browserin aloitussivulla on youtube kuvake, sitä kautta pystyy katsomaan VR, 3D , 180 ja 360 videot. Klikkaa vaan videon koko ruutu tilaan niin alhaalla näkyy laatikko-kuvake, siitä voi valita ne eri näyttötavat.

edit: Onhan noita sivuja missä voi Pico browserilla tai DeoVRllä kokea ilmaisia VR poke hetkiä ;) mutta täällä tuskin kannattaa jakaa linkkejä vaikka ihan laillisia ovatkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.07.2019
Viestejä
199
Jaa eipä ilmeisesti ole kaapelissa vika, hain uuden mutta edelleen sama ongelma.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 068
Steamissa on tuotesivu tälle. Nofio wireless VR
Kohta saadaan indexille langaton palikka, vaikka hinta on aika kova (400€)

 
Liittynyt
21.07.2019
Viestejä
199
tuosta ei ole kokemuksia, mutta jos pitkän haluaa ihan ok hintaan, niin tämä itsellä ollut ja toiminut. Linkkikaapeli Oculus Quest 2 USB-C / USB-A 5 m - Gigantti verkkokauppa
Piuhan ostin jo, kaikki yli 2,5m on mulla ylimäärästä kun pelaan vain ajopelejä :thumbsup:
Mutta tää usb 3.0 ongelma on kyllä nyt haitarista, pakko se on noita Pico 4:sia kokeilla kun tulee vaan saataville kun tuntuu että näitten questien kanssa on kokoajan jotain ongelmaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
386
Jaa, elikkä Lone Echo 2 ei siis toimikaan P4ssä? Olen joka puolella kysellyt toimiiko ja sanottu että toimii, Kun sitten kysyn oletko itse kokeillut niin ei vastausta. Jospa jättäis sitten vielä kaupan hyllylle.
Entiedä P4. Mulla siis G2. Mut jos P4 käyttää openXR niin toimivuus täysin auki.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
121
Jaa, elikkä Lone Echo 2 ei siis toimikaan P4ssä? Olen joka puolella kysellyt toimiiko ja sanottu että toimii, Kun sitten kysyn oletko itse kokeillut niin ei vastausta. Jospa jättäis sitten vielä kaupan hyllylle.
Youtube videoiden perusteella Oculus (PC) -kaupan pelit toimivat Virtual Desktopin kautta. Eli Virtual Desktop pitää ostaa Picon kaupasta ja säätää yhteydet jne.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
Youtube videoiden perusteella Oculus (PC) -kaupan pelit toimivat Virtual Desktopin kautta. Eli Virtual Desktop pitää ostaa Picon kaupasta ja säätää yhteydet jne.
Joo, ensimmäinen ostos oli toi VD. Odotellut vain videota jossa joku oikeasti pelaa LE2 Pico 4: lla ennenkuin ostan itse.
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
136
Itsellä käytössä Oculus Quest 2 128Gt malli. Tuli tilattu BoboVR M2 akulla tuohon ja kyllä käyttömukavuus parani aika lailla 100% ja kiva tuo lisäakku myös :)

Tuli testattua Half Life Alyxiä ja kyllähän se toimi VD:n avulla loistavasti pätkimättä langattomana, 150Mbps oli määritetty nopeudeksi.

Peli kyllä näyttää aika pirun hienolta. Lasit on yhdistetty langattomasti siis käyttäen Wifi6 reititintä joka on 4G yhteydellä netissä. Lähiaikoina pitäisi saapua kiinteä 5G netti uusimmilla Wifi6 reitittimillä, saas nähdä onko vielä nopeampi.

Pinta raapaisun olen tehnyt vasta tuon pelin ja asetusten kanssa, täytyypä tänään säätää lisää katsoa saako tuota vielä hienommaksi.

Tällä hetkellä täydet asetukset pelistä ja resoluutio muistaakseni 120% tai 140%.

Koneena i76700K 4GHz, 32Gt DDR4, 1TB MSATA, MSI GeForce 2080Ti
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
656
No nyt tuli Picon linssit vahvuuksilla, tosi näppärä kiinnitys suoraan magneeteilla.
Ja voi veljet miten paljon kirkkaampi ja terävämpi tuo kuva onkaan kun katselee lähempää ja ilman silmälaseja. Kateeksi käy niitä jotka eivät edes vahvuuksia tarvi.

Vieläkin huomaan pientä warppailua kuvan reunoilla joissakin peleissä, mutta ei se enää niin häiritse mitä aluksi. Pico 4:seen kai pitäisi ihan näinä päivinä tulla uusi päivityskin, ehkä tuotakin on siinä fixattu. Myös verkon suorituskykyyn uusi päivitys ilmeisesti jotain tekee.

Kyllä oma arvioni on että Pico on tämänhetken paras (ja edullisinkin) langaton PC striimi headset, toki jos pelaa vain stand alone pelejä niin Quest2:sella on enempi valikoimaa ja excluja. Varsinkin kun pelaa VD:n godlike asetuksella, huomaa kyllä miten terävää grafiikka on ja uudet pancake linssit ovat selvä parannus Fresneliin. FoV on myös parempi.

Quest 3 ja Picon tulevat mallit lienevät vain ajan kysymys, samaten kun HTC:ltä vihjattu julkistus. Mutta vuosi on pitkä aika odottaa uutuuksia, joten itse olen kyllä oikein tyytyväinen Pico4:seen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
No nyt tuli Picon linssit vahvuuksilla, tosi näppärä kiinnitys suoraan magneeteilla.
Ja voi veljet miten paljon kirkkaampi ja terävämpi tuo kuva onkaan kun katselee lähempää ja ilman silmälaseja. Kateeksi käy niitä jotka eivät edes vahvuuksia tarvi.

Vieläkin huomaan pientä warppailua kuvan reunoilla joissakin peleissä, mutta ei se enää niin häiritse mitä aluksi. Pico 4:seen kai pitäisi ihan näinä päivinä tulla uusi päivityskin, ehkä tuotakin on siinä fixattu. Myös verkon suorituskykyyn uusi päivitys ilmeisesti jotain tekee.

Kyllä oma arvioni on että Pico on tämänhetken paras (ja edullisinkin) langaton PC striimi headset, toki jos pelaa vain stand alone pelejä niin Quest2:sella on enempi valikoimaa ja excluja. Varsinkin kun pelaa VD:n godlike asetuksella, huomaa kyllä miten terävää grafiikka on ja uudet pancake linssit ovat selvä parannus Fresneliin.

Quest 3 ja Picon tulevat mallit lienevät vain ajan kysymys, samaten kun HTC:ltä vihjattu julkistus. Mutta vuosi on pitkä aika odottaa uutuuksia, joten itse olen kyllä oikein tyytyväinen Pico4:seen.
Linssit tarkoitus myös hommata P4seen. Läjä kysymyksiä sulle:

Mistä tilasit, mitä maksoi tulleineen ja muine menoineen? Kauan kesti tilauksesta saapumiseen? Millä optikolla kävit jolta sait linsseihin tarvittavat tiedot, jouduitko maksamaan ekstraa niistä tiedoista vai sisältyikö ihan normi tarkastukseen uusia laseja ostettaessa?
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
656
Linssit tarkoitus myös hommata P4seen. Läjä kysymyksiä sulle:

Mistä tilasit, mitä maksoi tulleineen ja muine menoineen? Kauan kesti tilauksesta saapumiseen? Millä optikolla kävit jolta sait linsseihin tarvittavat tiedot, jouduitko maksamaan ekstraa niistä tiedoista vai sisältyikö ihan normi tarkastukseen uusia laseja ostettaessa?
Tilasin VRopticianilta. 77€ kaikkiaan. Tullia ei mene, koska Saksasta. Nissenillä oli ilmainen näöntarkistus, kävin siinä. Tilasin marraskuun alussa, postituksessa meni viikko kun otin hitaimman vaihtoehdot, linssit saapuivat tänään.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 375
Kateeksi käy niitä jotka eivät edes vahvuuksia tarvi.
Suosittelen silmien laserleikkausta. Pieni hinta siitä mitä hyötyjä saa ja pitkällä tähtäimellä tulee halvemmaksi ku ostella uusia silmälaseja + härpäkkeitä. Toki kaikille näön laserleikkausa ei voida tehdä. Itse kävin Smile leikkauksessa ja seuraavana päivänä sai jo nyrkkeillä ja saunoa. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
90
+1 laserleikkaukselle.

Asiasta kukkaruukkuun, mutta onko jossain joku infopläjäys mikä näytönohjain olisi fiksu päivittää koneeseen jos haluaisi Quest 2 käyttää Airlinkillä (mahdollisesti piuhalla myöhemmin jos auttaa runsaasti)? Itsellä tällä hetkellä 1080 ja suunnitellut jotain noin 3070 paikkeilla uudeksi.

Myös AMD mietityttää sillä ei tekisi mieli tukea Nvidian rahastuksia, mutta olen ymmärtänyt että AMD näyttiksillä enemmän haasteita VR lasien kanssa?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 375
Asiasta kukkaruukkuun, mutta onko jossain joku infopläjäys mikä näytönohjain olisi fiksu päivittää koneeseen jos haluaisi Quest 2 käyttää Airlinkillä (mahdollisesti piuhalla myöhemmin jos auttaa runsaasti)? Itsellä tällä hetkellä 1080 ja suunnitellut jotain noin 3070 paikkeilla uudeksi.
Ostaa sen mihin budjettu taipuu. Mitä tehokkaampi, sitä parempaa kuvanlaatua saa. Itse olen pelaillut PCVR:ää nVidian 2060n kanssa (joka taitaa vastaa 1080ti), kyllähän sillä pelailee Alyxit yms läpi ongelmitta mutta aina sitä saa haaveilla tehokkaammasta että saisi grafiikat ja resoluutiot tappiin laitettua.

AMD ei oo itsellä kokemusta, mutta olen itsekkin ajatellut että voisi tuon 2060 päivittää AMD näytönohjaimeen. Pitää googletella että onko ihmisillä ollut ongelmia Virtual Desktop + AMD näyttiksien kanssa. Mutta tietääkseni pitäisi toimia ongelmitta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
mutta olen ymmärtänyt että AMD näyttiksillä enemmän haasteita VR lasien kanssa?
En allekirjoita tätä lainkaan. Reverb G2 ollut aktiivikäytössä kahdella eri AMD näyttiksellä tammikuusta -21 lähtien. Tämän vuoden keväällä oli pieni kupru 22.5.2 ja muutaman tuoreemman ajurin kanssa, mutta pelit pyöri mainiosti 22.5.1 ajurillakin kunnes bugi oli korjattu.
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
Ostaa sen mihin budjettu taipuu. Mitä tehokkaampi, sitä parempaa kuvanlaatua saa. Itse olen pelaillut PCVR:ää nVidian 2060n kanssa (joka taitaa vastaa 1080ti), kyllähän sillä pelailee Alyxit yms läpi ongelmitta mutta aina sitä saa haaveilla tehokkaammasta että saisi grafiikat ja resoluutiot tappiin laitettua.

AMD ei oo itsellä kokemusta, mutta olen itsekkin ajatellut että voisi tuon 2060 päivittää AMD näytönohjaimeen. Pitää googletella että onko ihmisillä ollut ongelmia Virtual Desktop + AMD näyttiksien kanssa. Mutta tietääkseni pitäisi toimia ongelmitta.
Mulla on 6800 XT Quest 2:n kanssa Link-kaapelilla ja hyvin on tähän asti toiminut (kop kop). Pelattu lähinnä Star Wars Squadrons, HL Alyx, Dirt 2, Assetto Corsa, jotain Steamin ilmaisia pikkupelejä. Ja Elite Dangerous.

En tiedä onko mitään hyötyä sinänsä, mutta käytän referenssisä olevaa USB-C liitäntää josta Oculuksen softa mittaa 2.9 gbps nopeuden. Linkillä laite pysyy koko ajan täydessä latingissa.

Ajan Oculuksen softasta täydellä resolla ja rajoitan tarvittaessa Steam VR:stä resoluutiota. Varmaan suuresta pakkauksen tarpeesta (?) johtuen saan 2-3 tuntia peliaikaa kunnes alkaa aikamoinen warppailu jonka oletan johtuvan Questin lämmöistä. Vaan kyllä tuollakin saa nätin kuvan aikaiseksi jos jerkkua riittää koneessa. Vähän on säätämistä kyllä silti ja esim. mulla on aina debug tool päällä pelatessa mistä väännän aina PC space warpin pois päältä.

Edit. Joskus kesällä oli kummallista pakkausartefaktia kun tuli pelatessa vaaleita vaaka-alueita jotka näkyi selvästi. En oo sellaista nyt huomannut enää pitkään aikaan. En tiedä johtuuko asetuksista vai Oculuksen päivityksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
451
Tuli sitten laitettua KAt Walk C 2-tilaus tulille. Kohta putoaa puolet painosta pois. Odotan immersion olevan jo aikamoinen, kun nytkin Skyrim VR tuntuu Quest kakkosella ihan oikealta maailmalta, jossa on sisällä.
Odotan innolla kokemuksiasi tästä. Ollut kovasti mietinnässä, mutta taas ajattelen että onkohan turha kallis lelu taas. Jos saisi tuon oikeasti kuntoilun piikkiin menemään niin ehkä sitten :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
90
Ostaa sen mihin budjettu taipuu. Mitä tehokkaampi, sitä parempaa kuvanlaatua saa. Itse olen pelaillut PCVR:ää nVidian 2060n kanssa (joka taitaa vastaa 1080ti), kyllähän sillä pelailee Alyxit yms läpi ongelmitta mutta aina sitä saa haaveilla tehokkaammasta että saisi grafiikat ja resoluutiot tappiin laitettua.
Tuleeko mitään rajaa vastaan Airlinkkiä käytettäessä? Ymmärrän että ehkä piuhalla saisi enemmän irti, mutta onko Airlinkkiä käytettäessä laatu sama esim 3070 vs 4090?
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
Tuleeko mitään rajaa vastaan Airlinkkiä käytettäessä? Ymmärrän että ehkä piuhalla saisi enemmän irti, mutta onko Airlinkkiä käytettäessä laatu sama esim 3070 vs 4090?
Raskaissa peleissä näyttää saavan enemmän irti 4090 kortilla :D
Ei tainnut olla ihan se mitä kysyit, mutta just törmäsin tähän videoon ja nyt tekis mieli 4090-korttia :p

 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
243
Odotan innolla kokemuksiasi tästä. Ollut kovasti mietinnässä, mutta taas ajattelen että onkohan turha kallis lelu taas. Jos saisi tuon oikeasti kuntoilun piikkiin menemään niin ehkä sitten :)
Joo, kertoilen täällä sitten mitä oon mieltä. Vähän mietityttää etukäteen että juoksemalla ei ehkä pääsekään peleissä lujempaa vaan kaikki hoituu juoksunapilla, kuten normi VR:ssäkin. Pelien ominaisuuksien mukaan kun mennään. Toivottavasti siihen alkaisi tulla jossain vaiheessa modeja, mutta en pidätä hengitystä. Niin pienen piirin puuhastelua vielä noi "liukualustat".
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
656
Quest 2, koska pelit on paremmin optimoitu=parempi kuvanlaatu. Pico jos mukavuus on tärkeintä eikä halua sijoittaa erillisiin lisätarvikkeisiin (parempi strap, esim elite)
Samaa mieltä. Pico on mielestäni parempi SteamVR langattomana headsettinä, mutta jos pääasiallisena käyttönä on standalone niin Quest2, koska pelivalikoima on parempi ja on myös excluja.

Toisaalta itselläkin se ruokahalu kasvoi syödessä ja halusin siirtyä PC grafiikoista nauttimaan, joten on hyvä tehdä itselleen sitten selväksi että standalone riittää. :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 127
Oliko vielä niin, että picon kaupassa oli vanhoja versioita jostain peleistä mitä questin puolella on eikä niitä pystynyt päivittämään?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 375
Standalone käyttöön Quest 2 vai Pico 4?
Vaikka tuossa aikasemmat sanonut Q2 standaloneen, niin itse kuitenkin menisin Pico4. Questissa ainakin itseäni ärsyttää linssit ja huono IPD säätö. Mielummin näkisin paremmin vs jostain pelistä puuttuu DLC.
Eiköhän Picon softapuolta tulla kehittämään vielä huimasti eteenpäin.

Ja tosiaan Quest 2 on kalliimpi, jonka lisäksi siihen on lähes pakko ostaa lisähärpäkkeitä koska vakio narut ovat todella surkeat. Pico4:ssa taas säästyy rahaa kun ei tarvitse heti tehdä pitkää ostoslistaa lisäpalikoista. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 128
We are happy to announce that PICO PUI release 5.2 is in soft launch with full release starting next week (completed by November 18th).


  1. Added "Lock Screen" function to protect user privacy;
  2. Added "Beginner's Guide" application, this app helps you understand the basic operations of Pico OS to improve the new user experience;
  3. The overall performance of the PlayArea has been upgraded, and the screen effect and algorithm has been optimized;
  4. Improved battery life and optimized the power management strategy when using while charging;
  5. Optimized the color performance of the ColorSeeThrough;
  6. Optimized the network performance;
  7. Optimized the algorithm for hand tracking to improve the recognition accuracy;
  8. Fixed the problem of screen drift when using reclining mode;
  9. Fixed the issue that the speaker would have a sizzling sound when the battery is low;
  10. Increased the range of the audio volume to allow for a better listening experience;
  11. Fixed the problem of low frame rate when sliding the appstore page;
  12. Improved system performance and stability;
Ei sen kummepaa lähdettä, kuin että täältä lukastu

Muutaman viikon tässä nyt Picolla leikkinyt ja on se varmaan palautettava, siis vaihdettava, kiitos kikantin 50 päivän vaihto- ja palautusoikeuden.
Olen tykännyt vermeestä kyllä. Edellinen potta oli Oculus Rift CV1 ja siihen nähden huomattavasti paremmalta näyttää lasien läpi. Ei tuossa oculuksessakaan mitään vikaa ollut, vanhahko kampe vaan jo.
Mutta, heti alkuun huomasin, että vasemmassa ruudussa on kuollut pikseli. Tämä tosin aika ylhäällä ja harvoin sitä edes näkee. Mutta kun sen tietää että se on siinä, se häiritsee. Ajattelin kuitenkin, että kyllä sen kanssa toimeen tulee. Ja olisikin varmasti tullut. Mutta myös oikeassa ruududussa, tai mahdollisesti linssissä on jonkinlaisia tummia läikkiä koko alalla. Ne eivät ole kovinkaan tummia, mutta semmosta pientä "utuista pilveä" jota ei vasemmassa linssissä esiinny, joten vähän on alkanut häiritsemään.
Muuten kyllä kelpo kampe ja sen takia haluankin uuden tilalle.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
656
We are happy to announce that PICO PUI release 5.2 is in soft launch with full release starting next week (completed by November 18th).


  1. Added "Lock Screen" function to protect user privacy;
  2. Added "Beginner's Guide" application, this app helps you understand the basic operations of Pico OS to improve the new user experience;
  3. The overall performance of the PlayArea has been upgraded, and the screen effect and algorithm has been optimized;
  4. Improved battery life and optimized the power management strategy when using while charging;
  5. Optimized the color performance of the ColorSeeThrough;
  6. Optimized the network performance;
  7. Optimized the algorithm for hand tracking to improve the recognition accuracy;
  8. Fixed the problem of screen drift when using reclining mode;
  9. Fixed the issue that the speaker would have a sizzling sound when the battery is low;
  10. Increased the range of the audio volume to allow for a better listening experience;
  11. Fixed the problem of low frame rate when sliding the appstore page;
  12. Improved system performance and stability;
Ei sen kummepaa lähdettä, kuin että täältä lukastu

Muutaman viikon tässä nyt Picolla leikkinyt ja on se varmaan palautettava, siis vaihdettava, kiitos kikantin 50 päivän vaihto- ja palautusoikeuden.
Olen tykännyt vermeestä kyllä. Edellinen potta oli Oculus Rift CV1 ja siihen nähden huomattavasti paremmalta näyttää lasien läpi. Ei tuossa oculuksessakaan mitään vikaa ollut, vanhahko kampe vaan jo.
Mutta, heti alkuun huomasin, että vasemmassa ruudussa on kuollut pikseli. Tämä tosin aika ylhäällä ja harvoin sitä edes näkee. Mutta kun sen tietää että se on siinä, se häiritsee. Ajattelin kuitenkin, että kyllä sen kanssa toimeen tulee. Ja olisikin varmasti tullut. Mutta myös oikeassa ruududussa, tai mahdollisesti linssissä on jonkinlaisia tummia läikkiä koko alalla. Ne eivät ole kovinkaan tummia, mutta semmosta pientä "utuista pilveä" jota ei vasemmassa linssissä esiinny, joten vähän on alkanut häiritsemään.
Muuten kyllä kelpo kampe ja sen takia haluankin uuden tilalle.
Itselläni on vasemmassa linssissä, ihan vasemmassa reunassa enemmän suttuisuutta mitä oikeassa. Sen huomaa siitä että oikealta puolelta reunasta teksti on aavistuksen terävämpää nopeammin, kun päätä kääntää.

Ero ei ole iso, ja kun en muita vikoja ole bongannut, kyllä minä tämän headsetin pidän. Joka tapauksessa FoV on iso ja kuvan edge-to-edge clarity parasta mitä olen kokeillut VR puolella.

Minulle ei ole vielä päivitystä tullut, toivottavasti pääsee pian kokeilemaan vaikuttaako se esim. Wifin tasaisuuteen. Pelatessa sitä ei huomaa, mutta välillä VD:n performance ikkunassa näkee kun wifi tippuu hetkiseksi alle routerin maksimin eli 866mbs.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 321
Jaahas,s sitä sitten vihdoin kerkesi uudelleen kokeilemaan NaLoa JoyCon-kloonien kanssa nilkoissa. Ensinnäkin noi "JoyConit" oli tuskaa saada näkymään NaLossa mutta noin 10min näpräyksen jälkeen onnistui. Ensin Alyxillä pika kokeilu ja siellä tuntui toimivan sinnepäin. Jonkin verran sekoittaa kun on tottunut liikkumaan käsien heiluttelulla, myöskin käytän vasenta joikkaa pikku liikkeisiin jne. Myös jalkojen liikeen kalibrointi ei tainut onnistua tällä kertaa ihan kohdalle. Jalka-moodissa tuolla vasemmalla joikalla valitaan suunta, mutta oli pakko muuttaa että sillä voi liikkua kuten käsi-moodissa.
HL2 vr:ssä sitten ei liikkuminen ollutkaan sitten ihan niin hyvää kuin käsi-moodissa, ehkä osittain liittyi tuohon kalibrointiikin mutta ainankin pysähtyminen oli vähän kuminauhamainen.
Yksi huono puoli on tuo että NaLon android ohjelma laittaa puhelimen kuumaksi, todella kuumaksi. Tosin jos alaselkä on jumissa niin laittaa puhelimen sinne pelaamisen ajaksi niin se lämpö avaa jumit :lol: ;).
Tämän nopean testin jälkeen ei vielä voi ihan tuomita tuota jalka-moodia vaikka nyt tuntuikin että se käsi-moodi on tarkempi ja helpompi. Luulen että ainankin sivulle kulkemiseen tarvitsee aikaa tottumiseen kun on jokseenkin epäluonnollinen asento.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Poika himoitsee vr-laseja ja kelpaisi itsellekin. Pelikone on vanha (980ti jne.) joten piuhalla ei varmaan tehot riitä.

Mutta sisällöllisesti, olisiko näistä nappulalle ja 43-vuotiaale ihan erillisenä leluna hauskaa?

BF tarjous näytti muual olevan toki kovempi, EU-alueella: Quest 2 - 128GB + beat saber ja Resident Evil 4 --- 400€

Konee kautta pitäs mennä etä näkis näytöltä esim. miten toinen pelaa? (mietin muksun opettamista).
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
No nyt tuli Picon linssit vahvuuksilla, tosi näppärä kiinnitys suoraan magneeteilla.
Ja voi veljet miten paljon kirkkaampi ja terävämpi tuo kuva onkaan kun katselee lähempää ja ilman silmälaseja. Kateeksi käy niitä jotka eivät edes vahvuuksia tarvi.

Vieläkin huomaan pientä warppailua kuvan reunoilla joissakin peleissä, mutta ei se enää niin häiritse mitä aluksi. Pico 4:seen kai pitäisi ihan näinä päivinä tulla uusi päivityskin, ehkä tuotakin on siinä fixattu. Myös verkon suorituskykyyn uusi päivitys ilmeisesti jotain tekee.

Kyllä oma arvioni on että Pico on tämänhetken paras (ja edullisinkin) langaton PC striimi headset, toki jos pelaa vain stand alone pelejä niin Quest2:sella on enempi valikoimaa ja excluja. Varsinkin kun pelaa VD:n godlike asetuksella, huomaa kyllä miten terävää grafiikka on ja uudet pancake linssit ovat selvä parannus Fresneliin. FoV on myös parempi.

Quest 3 ja Picon tulevat mallit lienevät vain ajan kysymys, samaten kun HTC:ltä vihjattu julkistus. Mutta vuosi on pitkä aika odottaa uutuuksia, joten itse olen kyllä oikein tyytyväinen Pico4:seen.
Kävin just nissellä näöntarkistuksessa ja samalla ostin lasit. Pyysin paperin missä olis tiedot noita vropticianin linssejä varten Pico 4seen. Nyt kun kattelin sitä lappua niin en kyllä tiedä mitä tulee laittaa mihinkin lokeroon tuolla vropticianin sivulla. Sainko kaiken tarvittavan tiedon, osaisitko jelppiä miten täytän ton vropticianin tiedot?

Edit: koetin poistaa tätä viestiä kun sainkin jo neuvot nisseniltä, mutta eipä anna poistaa. Eli asia selvitetty. SF eli SPH arvo tossa näkyykin jo , mutta noi cyl ja ax oli mulla lapussa tyhjänä ja ne voi kuulemma jättää vropticianissa nolla asentoon kun ei ole mainintaa optikon paperissa.

5% hinnasta pois kun käyttää "mrtv" kuponkikoodia.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
656
Kävin just nissellä näöntarkistuksessa ja samalla ostin lasit. Pyysin paperin missä olis tiedot noita vropticianin linssejä varten Pico 4seen. Nyt kun kattelin sitä lappua niin en kyllä tiedä mitä tulee laittaa mihinkin lokeroon tuolla vropticianin sivulla. Sainko kaiken tarvittavan tiedon, osaisitko jelppiä miten täytän ton vropticianin tiedot?

Edit: koetin poistaa tätä viestiä kun sainkin jo neuvot nisseniltä, mutta eipä anna poistaa. Eli asia selvitetty. SF eli SPH arvo tossa näkyykin jo , mutta noi cyl ja ax oli mulla lapussa tyhjänä ja ne voi kuulemma jättää vropticianissa nolla asentoon kun ei ole mainintaa optikon paperissa.

5% hinnasta pois kun käyttää "mrtv" kuponkikoodia.
En tiedä miten paljon nuo vaikuttaa, minulla oli kyllä nuokin arvot omassani mukana.
 
Liittynyt
09.09.2019
Viestejä
5
Itse just mietiskelen tässä laittaisinko tilaukseen Metan omasta verkkokaupasta Quest 2 128gb mallin hintaan 399e. Tuleekohan saamaan halvemmalla mistään?
 
Liittynyt
07.05.2020
Viestejä
112
Poika himoitsee vr-laseja ja kelpaisi itsellekin. Pelikone on vanha (980ti jne.) joten piuhalla ei varmaan tehot riitä.

Mutta sisällöllisesti, olisiko näistä nappulalle ja 43-vuotiaale ihan erillisenä leluna hauskaa?

BF tarjous näytti muual olevan toki kovempi, EU-alueella: Quest 2 - 128GB + beat saber ja Resident Evil 4 --- 400€

Konee kautta pitäs mennä etä näkis näytöltä esim. miten toinen pelaa? (mietin muksun opettamista).
Quest 2 pääsee näkemään standalone sisällön joko puhelinsovelluksen kautta (mikä on vähän kökkö, mutta soveltunee tuohon) tai niin että jos on tietokone ja lasit kiinni samassa wifissä niin selaimen kautta näkee tietokoneen näytöltä. Huom, ei toimi niin että kone on piuhalla, vaan pitää olla wifillä. On kokeiltu.

Toki sitten jos käyttää tietokoneeseen kytkettynä PCVR:nä niin yleensä peli näkyy tietokoneen ruudulta myös.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
159
En tiedä miten paljon nuo vaikuttaa, minulla oli kyllä nuokin arvot omassani mukana.
Kuulemma ne olisi mainittu tuossa nissen paperissa ne arvot jos niille tarvis. Sulle näköjään löytyi tarkastuksessa mainittavaa niissä kohdissa. cyl ja ax tais liittyä hajataitteisuuteen.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Quest 2 pääsee näkemään standalone sisällön joko puhelinsovelluksen kautta (mikä on vähän kökkö, mutta soveltunee tuohon) tai niin että jos on tietokone ja lasit kiinni samassa wifissä niin selaimen kautta näkee tietokoneen näytöltä. Huom, ei toimi niin että kone on piuhalla, vaan pitää olla wifillä. On kokeiltu.

Toki sitten jos käyttää tietokoneeseen kytkettynä PCVR:nä niin yleensä peli näkyy tietokoneen ruudulta myös.
En jaksaisi pöytäkonetta olohuoneeseen raahata, mutta läppärisetti on tuossa niin sillähän se menisi.

Pitäsköhän laittaa tilaukseen, siinähän sitä joululahjaa jo olisi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 888
Viestejä
4 212 599
Jäsenet
70 973
Uusin jäsen
Rhadus

Hinta.fi

Ylös Bottom