Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä nyt olisi järkevin tapa saada Lenovo Explorer toimimaan GTX 1080 kortissa missä on vain yksi HDMI liitäntä?
Tarvetta olisi kahdelle HDMI:lle koska näyttönä on 4K-TV.
Club3D CAC-1070 näyttäisi järkevältä mutta onko se oikeasti ainoa keino ratkaista ongelma?
Toimisiko esimerkiksi DVI-->HDMI adapterit 4k-telkun kanssa? Jotkut sanovat että toimisi ja jotkut sanovat taas ettei toimisi.
Mikä nyt olisi järkevin tapa saada Lenovo Explorer toimimaan GTX 1080 kortissa missä on vain yksi HDMI liitäntä?
Tarvetta olisi kahdelle HDMI:lle koska näyttönä on 4K-TV.
Club3D CAC-1070 näyttäisi järkevältä mutta onko se oikeasti ainoa keino ratkaista ongelma?
Toimisiko esimerkiksi DVI-->HDMI adapterit 4k-telkun kanssa? Jotkut sanovat että toimisi ja jotkut sanovat taas ettei toimisi.
Mitkäs on must have pelejä htc vivelle?
Superhot vr ja skyrim vr tuli jo hankittua.
Lyhennä pituutta sen verran, että maahan laitettu ohjain on peleissä lattian tasolla.Useammassa pelissä olen törmännyt ongelmaan, jossa en pysty poimimaan maahan pudonneita esineitä enää takaisin, koska en yletä lattian tasolle (VR maantaso eri tasolla kuin huoneen lattia). Olen yrittänyt siirtää sensoreita ja kalibroinut pariin kertaan järjestelmänkin uudestaan. Onko vinkkejä? Tulisiko esim. pituuttani laskea muutamalla sentilla Oculuksen tietoihin tms?
Kai kalibroit SteamVR:n niin, että HMD on lattialla ja arvo 0?Useammassa pelissä olen törmännyt ongelmaan, jossa en pysty poimimaan maahan pudonneita esineitä enää takaisin, koska en yletä lattian tasolle (VR maantaso eri tasolla kuin huoneen lattia). Olen yrittänyt siirtää sensoreita ja kalibroinut pariin kertaan järjestelmänkin uudestaan. Onko vinkkejä? Tulisiko esim. pituuttani laskea muutamalla sentilla Oculuksen tietoihin tms?
Kai kalibroit SteamVR:n niin, että HMD on lattialla ja arvo 0?
Kalibrointi pitää myös tehdä Ocun puolelta, nykyään sekoilee jos molemmissa ei ole ihan prikulleen.
Edellisella sivulla on just juttua tuosta PSVR pc:ssä kikkailusta.Onkos kukaan PSVR:n omistaja väkertänyt tuon TrinusVR:n kanssa? Onko tuosta iloa PC:n kanssa?
Tuli napattua pukinkonttiin varoilta tuo 200euron PSVR "pojalle". Nyt himottaisi tietenkin viritellä toimimaan PC:n kanssa josko sillä saisi itselle mukavaa pelattavaa (War Thunder, Elite ja muutama VR peli jotka jääneet haaviin).
Sama viesti tuli tännekin. Ei kai tässä kummemmin tarvitse murehtia, kyseessä on kuitenkin todella iso pulju joka on jo noita laseja lähettänyt ihmisille. Seuraavaa satsia odotetaan kuulemma kymmenes päivä.Luulin jo, että tänään olisi tilaus edennyt, mutta viesti olikin: The following is still out of stock. Onko muillakin yhä sama? Onneksi ei Odysseyn omistajana kiirettä ole, jos edes joskus tulevat. Hieman epäilyttää kyllä.
Siinä se nyt sitten olisi. Isoin kysymysmerkki näin ihan alkuvaiheessa on se, miten tuo istuu kasvoille silmälasien kanssa. Eikun testaamaan.
Vaikea uskoa, että olisi minimi. Itellä on siinä 62mm. Ois aika annelista, jos noin...Oliko näin, että Odyssey+:n minimi IPD on 63mm? Valmistaja ilmoittaa 60mm, mutta eräässä YouTube-arvostelussa väitettiin kiven kovaan olevan 63mm. Vai olisiko kyseessä vaan softabugi, joka näyttää IPD-skaalan väärin.
Muutama huomio näin aluksi:
- Odyssey kadottaa aina välillä seurannan kokonaan (valittaa "lost boundarystä"), jolloin kuvakulma menee täysin sekaisin. En vielä tiedä, miksi. Ohjaimet saattavat lisäksi satunnaisesti vain kadota näkyvistä, vaikka niiden napit edelleen toimivatkin. Tähän näyttää auttavan vain koko headsetin irroittaminen piuhoista.
Kannattaa huomioida että Odyssey käyttää headsetissä olevia kameroita trackaykseen, eikä ne ole mitään infrapunakameroita joten tarvitsevat valoa että näkevät ympäristön ja tietävät siitä oman positionsa. Valot päälle huoneeseen siis, pimeässä ei toimi kun kamerat on sokeita.
Vaikea uskoa, että olisi minimi. Itellä on siinä 62mm. Ois aika annelista, jos noin...
Jossain näin myytävän vahvuuksilla sovittimia VR-laitteisiin, Odyssey+ oli listattuna myös.
Tilasin juuri tuolta linssit vahvuuksilla Odyssey+:aan. Ne on jo matkalla toisin kuin itse Odyssey+, jonka tilasin B&H Photosta. Atorox: Kiitos ensituntemuksista! Paljonko tuli tullimaksuja lisää sen 300 dollarin lisäksi? Otitko sen B&H Photon "tulliturvan" tilatessa?
Tilasin juuri tuolta linssit vahvuuksilla Odyssey+:aan. Ne on jo matkalla toisin kuin itse Odyssey+, jonka tilasin B&H Photosta. Atorox: Kiitos ensituntemuksista! Paljonko tuli tullimaksuja lisää sen 300 dollarin lisäksi? Otitko sen B&H Photon "tulliturvan" tilatessa?
Onko tuo varmasti Odyssey+? Paketti näyttää hyvin paljon Odysseyn omalta. Itse pidän kuulokkeiden äänenlaadusta. Bassot eivät ole ylikorostuneet. Softa ei myöskään kaatuile koskaan, mutta boundariessit menee välillä sekaisin ja ne pitää asettaa uudelleen.
Ladattavissa NiMH-akuissa jännite 1,2V ja alkaliparistoissa 1,5V!Ihan sama kysymys kävi mielessä, kun paketin avasin. Kyllä se on Odyssey+. Näkee helpoiten tuosta silmikon koteloinnista, jossa kylkiosaa on uudessa versiossa pidennetty niin, että se ulottuu aivan kasvopehmusteen reunaan saakka. Device manager kertoo myös kyseessä olevan mallin 800ZBA (vanha on 800ZAA).
Kuten tuossa jo mainitsinkin, kaatuilu näyttää loppuneen siihen, kun siirsin USB-kaapelin emolevyn liitännästä Inateck-lisäkortin liitäntään. RTX 2080:n USB 3.1 -liitäntää kokeilin myös, mutta se sai äänentoiston rätisemään ja poksahtelemaan. Erikoisin juttu oli varmaan tuo alkaliparistojen käyttöpakko, ladattavat NiMH-patterit saivat ohjaimet pätkimään.
Muutama huomio näin aluksi:
- N. 14,3 cm leveät silmälasini mahtuvat leveyssuunnassa sisään hyvin, ja tilaakin vielä jää (Rift on näillä laseilla kivuliaan ahdas). Syvyyssuunnassa tilaa ei kuitenkaan jää yhtään, vaan lasit pääsevät koskettamaan Odysseyn linssejä. Pitemmän päälle saattaa olla, että lasit tai linssit (tai molemmat) kärsivät hankautumista. Jokin patentti tähän pitäisi viritellä.
.
Ladattavissa NiMH-akuissa jännite 1,2V ja alkaliparistoissa 1,5V!
Joo se on aika vaihtelevaa noissa patterivehkeissä mutta jos laitteen minimijännite vaatimus on yli tuon 1,2Volttia/paristo niin käyttäisin suosiolla 1,5V paristoa.Useimmat laitteet, kuten esim. Oculuksen Touch-ohjaimet, toimivat kuitenkin ihan mukisematta myös 1,2 voltin NiMH-akuilla. Minulla on niitä käytössä vähän joka paikassa, ovikellosta alkaen. Joskus vuosia sitten vanha Olympuksen digikamera ei sekään toiminut NiMH-akuilla, mutta muita tällaisia tapauksia en äkkiseltään omalla kohdallani muista tulleen vastaan.
Pääsin ensimmäistä kertaa testaamaan kunnolla oculus riftiä ja tuli session jälkeen hieman heikko olo. Miten olette kokeneet tuon pahoinvoinnin, tottuuko siihen vai säilyykö samanlaisena? Ei uskalla ostaa omaksi jos aina heikottaa pelata. Mahtava kokemus noin muuten!
Se menee ohi. Tauon pitäminen heti kun voi huonosti on tärkeää niin kuin @Kvaari mainitsi. Valitse alussa sellaisia pelejä ja kokemuksia ettei kamera liiku jos et itse liiku. Esimerkiksi Robo Recall on loistava, näyttää hyvältä eikä aiheuta pahoinvointia kovin helposti kun siinä liikutaan teleportilla.Pääsin ensimmäistä kertaa testaamaan kunnolla oculus riftiä ja tuli session jälkeen hieman heikko olo. Miten olette kokeneet tuon pahoinvoinnin, tottuuko siihen vai säilyykö samanlaisena? Ei uskalla ostaa omaksi jos aina heikottaa pelata. Mahtava kokemus noin muuten!
Onko tuo Samsung odyssey+ nyt ne lasit mitkä kannattaa ostaa, kun konetehoa löytyy (1080Ti)? Eglobalcentral.eu myy niitä 537 eurolla, onko hyvä vai huono diili?
En ole seurannut näitä lasihommia nyt yhtään pitkään aikaan, onko lähiaikoina tulossa jotain killer -tuotetta markkinoille, jota kannattaisi jäädä vielä odottelemaan?
Itse pidän kuulokkeiden äänenlaadusta. Bassot eivät ole ylikorostuneet.
En ymmärrä audiosta kauheasti, mutta mielestäni Odysseyn matalat taajuudet ovat pikemminkin pahasti alikorostuneita. Odysseyn ääni on hauras ja ohut, kun taas Oculuksen äänessä on jytkettä ja voimaa silloin, kun sitä tarvitaan tai halutaan. Odysseyn matalat taajuudet tulevan hieman paremmin kuuluviin, jos kuulokkeita painaa voimakkaasti korvia vasten.
Windows ei anna laitteelle "Realtek USB2.0 Audio" minkäänlaisia säätömahdollisuuksia, joten olen tässä katsellut jotakin taajuuskorjainsoftaa, jolla ääntä voisi yrittää parantaa.
Varmasti jykevyyttä voisi enemmänkin Odysseyn matalassa päässä olla. Voiko osin olla kiinni siitäkin, kuinka hyvin kuulokkeet korvalle asettuvat?
Vielä pitäisi saada tuo toimimaan Dirt Rallyssa. Yritin sitä eilen joidenkin ohjeiden mukaisesti eli asensin ensin Reviven ja sitten yritin asentaa Oculuksen softan, mutta jostain syystä tuo Oculuksen asennus ei ilmeisesti mene aivan loppuun asti, vaikka olen monta kertaa yrittänyt sitä. Asennuksen päätteeksi ruutuun jää vain loputtomasti pyörimään Oculuksen logo ja latausympyrä. Nyt sitten kun avaa Steam VR:n, niin Revive herjaa Oculuksen puutetta ja näyttäisi aiheuttavan kaatumisia silloin tällöin. Saakohan tuota Dirt Rallya toimimaan jollain muulla menetelmällä?