VPN-palvelut

Joo, niillä on aina messevät black friday/halloween/joulu/uusivuosi/whatnot tarjoukset, eli ei kannata normihintaa maksaa. Edellinen tarjous oli juuri muutama viesti takaperin: VPN-palvelut

Palvelun tekninen laatu on tosin ollut viime aikoina surkea Suomen lähialueen palvelimilla. Omasta käyttötapauksesta riippuu, onko tällä merkitystä. Kirjoitin tästä havaintoja vastikään tähän ketjuun: VPN-palvelut
Kiitos, olinkin jo aiemmin lukenu noi viestisi, mutta kun on kultakalanmuisti, niin olin jo unohtanut ne. Pitää odotella niitä tarjouksia kun houkuttelis tehdä pitempi aikainen tilaus, jos edullisesti saa. Tuo pakettien droppailu ei omassa käytössä aiheuta ongelmia.

Viimeksi muokattu:
Pitäisi saada lokaatio vaihdettua hetkeksi jenkkeihin, ilmeisesti protonvpn tai airvpn on ne suositellut? Tarve siis lyhytaikainen, max viikko...
Vpn.ac tarjoaa viikon testikäytön 2 dollarilla

Yes, we provide a 1-week trial account for only $2. You can signup here. Note that a trial account allows 3 simultaneous connections compared to 6 (and additional 6 using WireGuard), with a regular account.

Tuli otettua testiksi tuo Braven mainostaman Guardian VPN.

Nopeudet on tuolla 100-200Mbps paikkeilla. Onko tuo tyypillistä vai tarjoaako joku muu palvelu parempia nopeuksia.
Nuo luultavasti mitä tässä nyt on viimeaikoina suositeltu luultavasti pystyvät tarjoamaan parempia nopeuksia pienemmillä viiveillä. Vaikea sanoa onko tyypillistä kohdallasi kun et maininnu mikä liittymä käytössä. Normaali "hävikki" VPN- palvelua käytettäessä saattaa olla jotain n.5-10% luokkaa omasta internet nopeudestasi. Ota kuitenkin huomioon että siihen saattaa vaikuttaa moni muukin asia.

Mutta ne palvelut, oletko kokeillu jo Mullvadia, Airvpn tai ilmaista Protonvpn- palvelua? Noilla lähtisin liikkeelle, osta lyhin mahdollinen aika ja ota testiin. Vpn.ac tai Cloudflaren ilmainen VPN (Warp?). Onhan noita jokunen ihan "semikelvollinen" aina vähän riippuen millaiseen tarpeeseen tuollanen pitäisi saada.
Tuli riittävän ympäripyöreä vastaus? :)

Eikö Protonvpn:llä pääse jenkkiservereihin käsiksi ihan ilmaiseksi?
Proton VPN ilmais versio oli jo käytössä. Ongelmana se että ei saa valita serveriä itse ja se valitsee jonkun ruuhkautuneen ilmais serverin joka kerta kun yhdistää. jenkki serveri on myös tuolla ilmais listalla.

Tuossa tuli ongelmaksi lataus nopeudet jotka oli alle 100Mbps ja parin gigan latauksen jälkeen nopeudet meni kbps luokkaan.
käytänössä tuo tarkoitti että piti vähän väliä vaihdella servua ja tuota hyppimistäkin rajoitettiin muutamaan kertaan tunnin sisällä.

ehkä tuo ilmais versio on vain tuollainen. Kummiskin mainostetaan että pitäisi olla nopeat yhteydet, mutta taitaa olla vain maksullisella tilauksella.

muok.
nyt kun peruutti tuon Guardian VPN niin mainostettiin että menettää "jopa 500Mbps" VPN yhteyden jota ei kyllä näkynyt kertaakaan vaikka omaa nopeutta löytyy 400Mbps asti.
Hintakin oli 9.99 kk ja viikon sai kokeilla eurolla. Ei tule ikävä

Viimeksi muokattu:
En huomannut, että olisi vielä postattu, mutta ProtonVPN:llä BF alennukset päällä 12 ja 24 kk tilauksiin:

1731760036564.png

Onko näistä eri tarjoajien VPN:stä jotain yleistä vertailua? Itse olen käyttänyt vpn.ac:ta monta vuotta, mutta kiinnostaisi onko se miten hyvä verrattuna muihin tänä päivänä.

Käyttääkö kukaan Protonia torrenttien kanssa? Onko ollut mitään ongelmia viime päivinä? Kokeillut sitä tuossa nyt pari päivää ja Mullvadin jälkeen ei vaikuta kovin lupaavalta, nopeudet heittelee miten sattuu. Kaava vaikuttaisi olevan, että jonkun ajan kuluttua ne tippuvat jonnekin 10/10Mt/s seutuville alun maksimikaistan jälkeen. Kaikki protokollat testattu ja WG UDP on ainoa, joka käyttää koko kaistan, joten sitä olen käyttänyt.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 899
Jäsenet
74 300
Uusin jäsen
MiloT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom