Pakko kysyä vielä että miten nuo auttavat siinä tilanteessa jos itse lataat haitallisen vpn.exe - tiedoston ja asennatkin vielä sen? Jos siis puhutaan yleisesti kaikista maailman vpn- palveluista ja niiden kokeilemisesta. Pysyisin hyväksi todetuissa, tunnetuimmissa sen sijaan että latailisin ympäri maailmaa testiksi jotain sovelluksia. Tänä päivänä tämäkään ei kyllä automattisesti enää riitä.Palomuurit käytössä, selain hiekkalaatikossa, niin näen kyllä aika pienenä riskinä minkä tahansa VPN palvelun.
Ei vpn maailmassa, mutta näitähän on jotain tapahtunu että jonkin sovelluksen kehittäjä onkin päättäny syystä tai toisesta laittaa haitallisen update- paketin jakoon joka päätyy sitten käyttäjille uutena päivityksenä. No ei tässä enää kohta uskalla kytkeä verkkokaapelia kiinni ja ei muuta kuin kaupasta lisää foliorullia. Raja kai se jossain kohtaa vedettävä tuohon folioiluunkin jos aikoo internettiä käyttää.
Edit: Mutta minä olen ymmärtänyt että palomuureista, defendereistä sekä hiekkalaatikoista ei välttämättä ole apua aina jos itse päättää ohjelman asentaa.
Viimeksi muokattu: