Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistäköhän johtuu, että Proton VPN yhdistää automaattisesti ("fastest") valkovenäläiseen palvelimeen, vaikka olen ihan Suomessa? Jotenkin ei tee mieli kierrättää dataa juuri sitä kautta.
Onko teillä ollut käytössä free-versio Protonista?Itse lopetin Protonin aikanaan juuri siitä syystä että Suomi-VPN:n lokaatio oli aina Venäjällä
Onko teillä ollut käytössä free-versio Protonista?
Kokeilin tätä maksullisella versiolla; valitsin satunnaisesti yhden Suomi-palvelimen.
Whatismyippaddress.com antaa tällaista tietoa.
![]()
Kaikki 41 Suomi-palvelinta on nimetty Helsinkiin.
Nyt olisi Proton VPN tarjouksessa 1,99€/kk 2v sopparilla
![]()
Pricing | Proton VPN
Choose a plan that works for you and defend your privacy with a security-focused VPN.protonvpn.com
Nyt olisi Proton VPN tarjouksessa 1,99€/kk 2v sopparilla
![]()
Pricing | Proton VPN
Choose a plan that works for you and defend your privacy with a security-focused VPN.protonvpn.com
Olis kova.. mut hinta tosiaan 4.49€/kk. Olisi hienoa jos sattuis löytyy oikea tarjouslinkki?Nyt olisi Proton VPN tarjouksessa 1,99€/kk 2v sopparilla
![]()
Pricing | Proton VPN
Tietokoneella onnistui. KiitosMulla ainakin näkyy noin. Auttaako jos tyhjää selaimen muistin
![]()
Incognito tilassa tuli näkyviin tuo tarjous...Vieläkö ton protonin saa 1.99€ mä en ainakaan millään saa tommoista alea. jos joku viittis tsekata etten säädä turhaan.
Joo okei thanks vaikka mulla tuo incognito tila antaa saman yli 4€ tarjouksen. Koitan vielä jotain sitten saa ollaIncognito tilassa tuli näkyviin tuo tarjous...
Kokeileppas eri selaimella...Joo okei thanks vaikka mulla tuo incognito tila antaa saman yli 4€ tarjouksen. Koitan vielä jotain sitten saa olla
Onks muilla NordVPN:n käyttäjillä temppuilla yhteys tänään? Asentelin isot paketit itselle tänään saataville tulleita Win 11 -päivityksiä, jonka jälkeen VPN-yhteys ei ole pelittänyt. VPN pitää laittaa appista pois päältä, jotta nettiyhteys toimii. Aika pitkään tässä yrittänyt temppuilla. Jäljellä vielä asentaa koko softa uudelleen, minkä ehkä vielä teen kohta.
edit: Poistin koko roskan ja asensin uudelleen, muttei vaikutusta.
En tiennyt minäkään ja kohta pari vuotta ollut jo tämä palveluTein asiasta ticketin. Vastauksessa sanottiin, että kokeile Obfuscated servereitä, ja kyllä, niillä VPN-yhteys toimii. Onko mitään ehdotuksia siitä, mistä tämä johtuu ja miksi ongelma ilmestyi juuri nyt?
Ovat näköjään piilotettuja palvelimia, mitkä peittävän VPN:n käytön. Enpä tiennyt noista tätä aiemmin:
Riippuu minne haluaa päästä VPN:llä. Mutta esim. Oracle Cloud free tier on Lontoossa. Sinne ilmainen palvelin ja VPN, niin saat liikenteen kulkemaan Lontoosta. Hankalampi onkin sitten vaihtaa sijaintia. Toisaalta, palvelinten ip-osoitteet eivät ehkä niin herkästi ole blokattu VPN-osoitteina.Onko mitään ideaa, jos virittää oman Wireguardin jonkun palveluntarjoajan palvelimelle? Siis että ylläpitää itse omalla pilvipalvelimella?
Onko mitään ideaa, jos virittää oman Wireguardin jonkun palveluntarjoajan palvelimelle? Siis että ylläpitää itse omalla pilvipalvelimella?
Tuo riippuu vähän käytetystä hostauksesta. esim. halvimmissa VPS-tuotteissa on aika monesti jaettu IPv4-osoite, ja joissain tuntiveloitteisissa ei myöskään edes ole tuota staattista IP-osoitetta. Ja sitten jos valitsee palveluntarjoajan, jolla on useammassa maassa noita palvelinkeskuksia ja ajaa sitä Wireguardia kontisa niin tuon maavaihdonkin saa kyllä toteuttua. Se taas on täysin toinen asia, onko tuossa mitään järkeä nykypäivänä.koska olet itse kyseisen IP-osoitteen ainoa kayttäjä.
www.vps-mart.com
Sama toistuu useimmissa tämän ketjun kysymyksissä: Henkilöt kyselevät VPN-suosituksia, mutta eivät kerro lainkaan, mihin käyttötarkoitukseen sitä haluavat käyttää eli mikä on se uhka jolta haluavat suojautua. Näin ollen on mahdoton tehdä järkeviä suosituksia.
Miten se lisää turvallisuutta, että siirrät liikenteen putkella johonkin toiseen paikkaan, esim. konesaliin? Toki jos ajatus on, että ei luota omaan operaattoriin, mutta kyllä siihen konesalin palveluntarjoajaan, niin sitten selvä hyöty.Joo siis tässä ei ole tarkoitus peitellä mitään vaan lisätä yksi kerros turvallisuutta ihan perussurffaukseen, mutta lähinnä siis mietin, että onko siitä mitään lisähyötyä nykyisessä Internet-ekosysteemissä.
Ystävälle rakentelin aiemmin puhelimeen "VPN"-palvelun, jolla pääsi käyttämään vierailemassaan maassa estetyissä globaaleissa palveluissa.
Onks muilla NordVPN:n käyttäjillä temppuilla yhteys tänään? Asentelin isot paketit itselle tänään saataville tulleita Win 11 -päivityksiä, jonka jälkeen VPN-yhteys ei ole pelittänyt. VPN pitää laittaa appista pois päältä, jotta nettiyhteys toimii. Aika pitkään tässä yrittänyt temppuilla. Jäljellä vielä asentaa koko softa uudelleen, minkä ehkä vielä teen kohta.
edit: Poistin koko roskan ja asensin uudelleen, muttei vaikutusta.
Pääsetkö sinä google.com osoitteeseen jos on NordVPN yhteys Suomi serverille?Sain vihdoin ratkaisun asiaan. Eli ensisijaisen verkkoyhteyden DNS asetusten vaihtaminen automaattisesta osoitteisiin 1.1.1.1 ja 1.0.0.1, jonka jälkeen verkkoyhteyden resetointi, esim. NordVPN:n yleiset asetukset -välilehdeltä löytyvällä diagnostiikkatyökalulla. DNS asetukset palautuu tämän jälkeen oletusasetukseen, mutta erikoista kyllä ongelma korjaantuu.
Pääsetkö sinä google.com osoitteeseen jos on NordVPN yhteys Suomi serverille?
Ruotsi servereillä toimii normaalisti Googlen sivut Suomen servereillä ei.Tavallisesti joo. Jotkut servut välillä on niin käytettyjä, että vaatii bottitestin läpäisyä, tai pahimmillaan suoraan estää ja antaa ilmoituksen osoitteesta tulevasta liian tiheästä liikenteestä. Tätä tosin ei juuri koskaan tapahdu P2P-servuilla, mitä pääasiassa käytän. En yleensä käytä Suomi-servuja, vaan lähinnä ruotsalaisia, jotta selvempi ero siihen, että on VPN päällä.
Ruotsi servereillä toimii normaalisti Googlen sivut Suomen servereillä ei.
Ok kiitos. Eli ongelma on NordVPN servereissä.1. kokeilemani P2P-Suomi-servu toimii normaalisti. 1. kokeilemani normaali Suomi-servu ei avaa google.com'ia lainkaan.
Olen itse Algeriassa ja käytän Surfsharkkia. Toissa yönä estyi monille fi päätteisille nettisivuille pääsy eikä myöskään Yle Areenalta tai Mtv Katsomosta voinut suoratoistoja katsoa. Tänään päivällä vaihtui Surfshsrkin Suomi VPN IP osoite niin en tiiä että vaikuttiko se asiaan kun asiasta aikapaljo chattaillu surfsharkin aspan kanssa ja on pitäny kokeilla jos jonkinlaista dns osoitetta joista ei ollut mitään apuja.Ok kiitos. Eli ongelma on NordVPN servereissä.
Vähän ihmeelliseltä kuulostaa, että DNS-osoitteet leakkaisivat P2P-verkossa. Veikkaan, että siellä on ainoastaan yhteys pätkäissyt jossain kohti, joka sitten johtanut siihen, että tekijänoikeusilmoitus on käyttäjälle tullut.Törmäsin Redditistä siihen, että porukat saaneet viime aikoina tekijänoikeushuomautuksia käyttäessään P2P:tä, kun NordVPN vuotanut DNS-osoitteita:
Reddit - The heart of the internet
www.reddit.com
Reddit - The heart of the internet
www.reddit.com
Samalla tulin lukeneeksi, että qBittorentissa VPN-yhteyden voi sitoa ohjelmaan ilmeisesti niin, ettei se VPN:n tipahtaessa pois päältä kuitenkin käytä muuta kuin VPN-verkkoa ja tämä kannattaa ehdottomasti tehdä. Näyttääkö nuo asetukset olevan nyt oikein:
![]()
Tuossa aiheesta:
![]()
You Really Should Bind Your VPN to Your Torrent Client
A simple fix to ensure that your torrent client isn't accidentally leaking your IP address.lifehacker.com
Vähän ihmeelliseltä kuulostaa, että DNS-osoitteet leakkaisivat P2P-verkossa. Veikkaan, että siellä on ainoastaan yhteys pätkäissyt jossain kohti, joka sitten johtanut siihen, että tekijänoikeusilmoitus on käyttäjälle tullut.
Tuolla kuitenkin viitataan oikein, että jos saa jonkinlaisen "killswitchin" katkaisemaan yhteyden kun VPN-yhteys katkeaa, niin torrent-yhteys katkeaa kanssa.
Juurikin näin, eli kyse siis asikkaiden omista IP-osoitteet, eikä heidän käyttämistä DNS-palvelinten osoitteista.Ja pilkunviilausta, mutta eiköhän ne ole ip-osoitteet, mitä saatetaan luovuttaa.
Tuo on hyvä vaihtoehto, samankaltainen löytyy myös ProtonVPN:sta. Kill switchiksi voi valita Standard tai Advanced, Advanced ei salli liikennettä muuten kuin VPN-yhteyden kautta.Mä olen aina tykännyt AirVPN:n Network Lockista (Network Lock - Eddie - VPN Tunnel ) kun tuo konfiguroi palomuurisäännöt jotka estää liikenteen muualle kun tunneliin yms.
arstechnica.com

Tähän liittyen kysymys..Onko täällä kellään linuxissa (itellä mint ) proton vpn?Proton VPN:llä on menossa 11-vuotissynttäritarjous: kaksi vuotta Proton VPN Plus -palvelua yhteishintaan 71,76 euroa ( 2,99 €/kk ). Tarjous on voimassa 28.5.2025 asti.
Jos ei ole kiirettä tilata tätä heti, niin ehkä kannattaa jäädä odottelemaan mahdollisesti vuorokauden kestävää salama-alennusta (Flash Sale). Tällöin hinta on ollut 1,99 €/kk.
![]()
![]()
Pricing | Proton VPN
![]()
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.