Virallinen: NVIDIA vs AMD (vs Intel) keskustelu- ja väittelyketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi? 4k:lla kun vertaa natiivin ja DLSS qualitya nii en kyllä meinaa millään löytää eroa kuvanlaadusta. Balancedin kanssa myös saa oikein etsimällä etsiä niitä eroja, että löydän. FPS sitten kyllä melkein tuplaantuu kun vertaa natiivi vs balanced.

Toki asia oli eri kun DLSS oli alkutekijöissä, mutta nykyään laatu on vakuuttavaa.
Mitä itse olen päässyt 1080p pelaamisessa kokeilemaan 3000 ja 4000 sarjalaista niin pelit näyttänyt aina aivan järkyttävältä dlss kanssa verrattuna omiin asetuksiin

Mitä itse olen päässyt 1080p pelaamisessa kokeilemaan 3000 ja 4000 sarjalaista niin pelit näyttänyt aina aivan järkyttävältä dlss kanssa verrattuna omiin asetuksiin
No joo, tuo voi olla ihan totta, että noin pienellä resoluutiolla ei sitä DLSS kannatakkaan käyttää. Ei ole omakohtaista kokemusta kuin 1440p näytöllä ja 4k:lla. Eikä noin pienellä resoluutiolla varmasti ole tarvettakaan DLSS:lle, eri asia sitten kun on 4k käytössä taikka 1440p.

Aika ns hardcore pelejä kuten Dayz, Escape from tarkov, Rust ja Military simulaattorit on omalla pelilistalla niin grafiikka asetuksethan on aikalailla aina minimissä reunanpehmennystä lukuunottamatta kun kyseisissä peleissä ei ole paremmista asetuksista kuin haittaa.

Pieni OT, mutta näistä PVP peleistä pitäisi kyllä poistaa kokonaan mahdollisuus laskea mm. piirtoetäisyyttä. Ihan vitun järkevää pelata "realistista" peliä ja säätää piirto etäisyys sillein, että ruoho, puut ja muut objektit ilmestyy esiin jossain 50m päässä... Kaikilla pitäisi olla lukittu piirtoetäisyys vaikka johonkin medium tasolle, missä olisi edes suht järkevä se piirtoetäisyys ja esim. pusikoissa voisi oikeasti olla edes jonkinlaisessa näkösuojassa ilman että näkyy kaikille vähänkään kauempana oleville.

PS: En tunne yhtään ihmistä jolla olisi 90% peleistä asetukset millään muulla kuin mahdollisimman alhaisina koska muu turha tekee pelaamisesta muita vastaan aikalailla mahdotonta tai vähintäänkin aivan hirveää
Mitä tarkoitat? Eli kuvanlaatua kannattaa laskea koska? Esim. Nettipeleissä tarkoitus on nähdä vihollinen nopeasti, ja se onnistuu paremmin kun kuva on mahdollisimman tarkka. Pikselien tiheys tietenkin tärkein. Laskemalla asetuksia esim. varjot, tekstuurit, antialiasing, kuvasta tulee epätarkempi. Itse pidän nuo yleensä ultralla, ja luovun ennemmin x määrästä FPS, jos ja kun FPS on vain yli 120.

Pieni OT, mutta näistä PVP peleistä pitäisi kyllä poistaa kokonaan mahdollisuus laskea mm. piirtoetäisyyttä. Ihan vitun järkevää pelata "realistista" peliä ja säätää piirto etäisyys sillein, että ruoho, puut ja muut objektit ilmestyy esiin jossain 50m päässä... Kaikilla pitäisi olla lukittu piirtoetäisyys vaikka johonkin medium tasolle, missä olisi edes suht järkevä se piirtoetäisyys ja esim. pusikoissa voisi oikeasti olla edes jonkinlaisessa näkösuojassa ilman että näkyy kaikille vähänkään kauempana oleville.
Tai sit siten että se piirtoetäisyys koskee myös pelaajahahmojen piirtoetäisyyttä.

UE5 onneksi ratkoo tätäkin ongelmaa ainakin jollain asteella. Menee vaan varmaan vuosia ennen kuin saadaan joku pubg tapainen peli kyseisellä moottorilla.

Tai sit siten että se piirtoetäisyys koskee myös pelaajahahmojen piirtoetäisyyttä.

UE5 onneksi ratkoo tätäkin ongelmaa ainakin jollain asteella. Menee vaan varmaan vuosia ennen kuin saadaan joku pubg tapainen peli kyseisellä moottorilla.
En tiedä milloin tulee, mutta pubg siirtyy UE5. Voi tulla myös pubg 2.

Mutta joo, dlss on vähän kai heikko jos lähtöreso on alle 1080p, riippumatta mikä on lopullinen reso mihin skaalataan. Transformer malli tosin tuo tähän parannusta.

Eli jos on pvp pelit pääharrastus 1080p resolla AMD tarjoaa mielestäni paremman hinta/laatu suhteen.

Statistiikka

Viestiketjuista
268 240
Jäsenet
76 176
Uusin jäsen
Hirvosen_Tiina77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom